Украинската контраофанзива е изправена пред най-сложната тактическа задача, която можете да си представите - да преодолее стационарните отбранителни съоръжения, които руснаците са изградили, така че не очаквайте бързи резултати. Генерал-лейтенант от армията на САЩ Дъглас Лут говори за това в интервю за „Радио Свобода“, предаде агенция УНИАН.
От 2013 до 2017 г. той беше постоянен представител на Съединените щати в НАТО. Според американския генерал армията на САЩ не би започнала подобна военна операция (както Украйна), без да има превъзходство във въздуха и артилерията, както и достатъчен капацитет за разминиране.
„Представете си последователни минни полета, препятствия, включително физически препятствия като ровове и капани за танкове, контролирани и наблюдавани преки огневи линии и артилерийски системи, подкрепяни от руски ударни хеликоптери“, каза Лут. Той подчерта, че това е най-сложната тактическа задача и едва ли американската армия би се заела с нея при такива условия, в каквито действат сега украинците.
„Американската армия би направила това, само ако има превъзходство в артилерията, което украинците нямат. И ако има превъзходство във въздуха, тоест контролира въздуха над бойното пространство. Украинците също нямат това предимство, затова е нереалистично да очакваме украинците да направят нещо на бойното поле, което американските части дори не биха опитали“, подчерта американският генерал.
По-специално той отбеляза, че украинците нямат достатъчен капацитет за разминиране, а проникването през минни полета е много по-бавно от очакваното. „Така че мисля, че тук трябва да има доза реализъм по отношение на това какво се опитват да направят украинците и колко бързо могат да успеят“, каза американският генерал.
Въоръжените сили на Украйна продължават контранастъпателните операции в поне три сектора на фронта. Киев ясно посочи, че иска да освободи всички окупирани от руските нашественици територии, включително Крим.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калпазанин
Коментиран от #7, #14
21:56 10.08.2023
2 Последния Софиянец
Коментиран от #42, #132, #135, #150
21:56 10.08.2023
3 Слава на Украйна
Коментиран от #6, #15
21:57 10.08.2023
4 Делю Хайдутин
Коментиран от #22
21:57 10.08.2023
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Рада
До коментар #3 от "Слава на Украйна":
Върховната Рада на Украйна внесе законопроект, ограничаващ пътуването на юноши на възраст от 16 до 18 години в чужбинаКурсът на могилизация продължава – война до последния украинец.
Коментиран от #82, #152
21:58 10.08.2023
7 Ъъъъ
До коментар #1 от "Калпазанин":
Имаш предвид, за путиснки еврейски интереси?21:58 10.08.2023
8 Бате Бойко Борисов
21:58 10.08.2023
9 Събеседник
Укряците са Чаоооо
21:59 10.08.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Циник
22:00 10.08.2023
12 То и те нямат
22:01 10.08.2023
13 Ами
Истината е, че никой не иска войната да свършва въпреки публичното говорене ако искаше нямаше да се дават на Украйна оръжия само по лъжичка на час.
Коментиран от #96, #134, #151
22:02 10.08.2023
14 Панцир-манцир А
До коментар #1 от "Калпазанин":
Правилно бой няма да имаНебето ще стане черно от самолети и томахоци и руснаците ще се сетят че са объркали човека..какво си мислиш че на запад не отчитат факта че руснаците не могат да прехващат тактически ракети ли?
2 подводници с по 30 ракети ще угасят тока в цяла западна Русия точно за половин час
Коментиран от #77, #144
22:02 10.08.2023
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 стоян георгиев
22:04 10.08.2023
17 Мими Кучева
22:05 10.08.2023
18 Галя от Посолството
22:05 10.08.2023
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 УНИТАЗ
Украйна трябва да бъде освободена от нацистката хунта, подкрепяна от НАТО, по такъв начин, че да им държи влага още 70 години поне.
Коментиран от #26
22:06 10.08.2023
21 Американска пропаганда
22:08 10.08.2023
22 Име
До коментар #4 от "Делю Хайдутин":
Бившият президент на Съединените щати Доналд Тръмп заяви в социалната мрежа Truth Social , че настоящият държавен глава Джо Байдън е "психическа катастрофа" за Америка22:08 10.08.2023
23 САТЪРА НА ХАНА
22:09 10.08.2023
24 Болгарин
22:09 10.08.2023
25 СЕВЕРОДВИНСК
Коментиран от #28
22:10 10.08.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Американска пропаганда
22:13 10.08.2023
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Възкръсналият Залужний
22:16 10.08.2023
30 Тед
22:17 10.08.2023
31 Рашка с чашка
Коментиран от #58, #66, #78, #143
22:17 10.08.2023
32 МНОГО
...
22:19 10.08.2023
33 Русия попиля НАТО
Ми нали те ги обучаваха 8 години и сега действа под тяхно командване.
Говедарски смешници!
Коментиран от #55
22:19 10.08.2023
34 стоян георгиев
Коментиран от #142
22:20 10.08.2023
35 е явно
22:21 10.08.2023
36 Ксанибa
22:24 10.08.2023
37 ценов
22:24 10.08.2023
38 Всичко приключи
там всичко ще се върши от компютъра по мисията която му е зададена за деня
такива туземни армии като руската корейската иранската до 5-6 години ще са аут
Руснаците ще почнат да се зорят да настигат технологично и ще окапят както по времето на СССР
В момента в който се разбра че американския ракетен щит е фактор
много неща ще се променят тепърва на световната карта
САЩ в момента печелят време да се барикадират и после всички туземци заминават
Коментиран от #50, #52
22:24 10.08.2023
39 Бай Иван
22:25 10.08.2023
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Има международно
22:25 10.08.2023
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 баджо
22:28 10.08.2023
44 Билкара
22:29 10.08.2023
45 Вероятна истина
Вдига ръка Боб, на 12 години - аз имам три въпроса - казало момчето:
1. как спечелихте изборите, след като получихте по-малко гласове?
2. Защо искате да бомбардирате Ирак без съгласието на ООН?
3. Съгласен ли сте, че бомбардирането на Хирошима е най-големия терористичен акт за миналия век?
И в този момент бил звънецът... Децата се втурнали в междучасие.
След 5 минути се събрали отново и Буш отново ги приканил да му зададат въпроси.
Ръка вдигнал Джо - момче на 13 години - и казал, че има към президента пет въпроса:
1. как спечелихте изборите, след като получихте по-малко гласове?
2. Защо искате да бомбардирате Ирак без съгласието на ООН?
3. Съгласен ли сте, че бомбардирането на Хирошима е най-големия терористичен акт за миналия век?
4. Защо звънецът би 20 минути по-рано?
5. Къде изчезна Боб?
Коментиран от #136
22:29 10.08.2023
46 Анонимен
22:38 10.08.2023
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Той може
Но не е луд
22:38 10.08.2023
49 Ще разминирам полетата
22:39 10.08.2023
50 Невидим дрон трепач
До коментар #38 от "Всичко приключи":
Иди да се прегледаш, третият бустер от ковид ваксините май ти е дошъл в повече.22:40 10.08.2023
51 Генералът
22:41 10.08.2023
52 Последния Софиянец
До коментар #38 от "Всичко приключи":
Бомбардировача с Изкуствен интелект взриви кулата на диспечерите понеже му ограничават и застрашават мисията.хи хи хи22:42 10.08.2023
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Рашка с чашка
22:44 10.08.2023
55 Киев за три дни
До коментар #33 от "Русия попиля НАТО":
,, Русия попиля НАТО "- А украинците със само 20 системи Himars изгониха руската армия от Киевска Харковска Херсонска и Запорожка област! А царя Путин се похвали че украинската контраофанзива е отблъсната в Донецка област, най-източната част на Украйна, точно до руската граница! Велик успех на най-силната армия в света! След година и половина, Специална операция която щеше да,демилитаризира "Украйна всеки ден украинците нанасят удари по Москва, Крим, Севастопол и където си поискат, защото ПВО ракетите чудо на Русия са бутафория създадена за парада. За това вече никой не се съобразява с Русия.22:44 10.08.2023
56 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
22:45 10.08.2023
57 Рашка с чашка
22:45 10.08.2023
58 Зеления
До коментар #31 от "Рашка с чашка":
И Путин им праща праща един Посейдон!22:46 10.08.2023
59 Рашка с чашка
22:47 10.08.2023
60 Рашка с чашка
22:48 10.08.2023
61 ктр
22:49 10.08.2023
62 Рашка с чашка
Коментиран от #79
22:49 10.08.2023
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Рашка с чашка
22:51 10.08.2023
65 Кую
22:51 10.08.2023
66 Не забравяй
До коментар #31 от "Рашка с чашка":
Че Вагнер не е армията на Русия.. Били са се предимно срещу наемници, в момента в който на Пригожин щурмовите отряди си свършиха работата, руснаците вкараха редовната армия да довърши специалната военна операция.Коментиран от #69
22:52 10.08.2023
67 Рашка с чашка
22:53 10.08.2023
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Рашка с чашка
До коментар #66 от "Не забравяй":
а в Украйна има много чужди военни легиони и какво от това?22:55 10.08.2023
70 Опааа
22:55 10.08.2023
71 Рашка с чашка
22:56 10.08.2023
72 Американска пропаганда
Коментиран от #98
22:58 10.08.2023
73 Абе
Коментиран от #84, #87, #90, #91, #113
22:59 10.08.2023
74 Много лесно
23:00 10.08.2023
75 ТЕБЕ САМО ТАЯ ДЕТО ТЕ Е РОДИЛА
До коментар #63 от "Анджо":
ТИ ПРАВИ ФПИЧАТЛЕНИЕ , ХАРЕСВАШ СИ Я И ТОВА Е ВСИЧКО !23:00 10.08.2023
76 Хахол
23:02 10.08.2023
77 Нямаш грам представа
До коментар #14 от "Панцир-манцир А":
за какви оръжия става въпрос в Русия! Пък никога не си бил и военен.Дори и да "проспят" руснаците някакъв залп на ФАШнатото, то какво ще стане след това? С тях няма да има изобщо в такъв случай компромис. Веднага започва стратегическа война. Към ФАШнато ще излетят стратегически, руски ракети от стратегическите руски подводници, а също и на такива ракети от територията на Русия, от подвижни тегачи, както и от стационарни силози. От океаните ще излетят и т.н. "Скиф"-ове, подводни торпеда- дронове Посейдон ще нападнат също фашнатото... Става въпрос за огромна мощ от Тератонове... Всеки нормален военен в този свят знае, че ФАШнато нямат достатъчно ПРО или други надеждни защити, за да могат да спрат всичките тези ракети, дронове и тн... Излишно е да се казва, че някои от тези ракети имат специални цели, като мегавулкана Йелоустоун, който за миг ще превърне ФАШ и в огромен котел с лава.
Е, нека опитат де! Това ще е тяхната смъртна присъда. Да, и Русия ще има огромни поражения, но западналите напълно ще умрат. Русия е огромна. Абсолютна илюзия е, че някой ще удари така масирано Русия с ракети и ще му се размине.
Коментиран от #80
23:04 10.08.2023
78 Браво
До коментар #31 от "Рашка с чашка":
Браво, точно така . За два-три и две-три вълни от ВВС на САЩ и европейската част на Русия се връща в каменната ера .23:04 10.08.2023
79 Рашка с чашка
До коментар #62 от "Рашка с чашка":
Няма значение кой какво пише в свободния свят, където има свобода на словото за разлика от Русия. Статистиката е всичко. Русия загуби четири пъти повече войници от Чечня в двете чеченски войни , факт. Русия загуби повече войници от Грузия в Руско грузинската война,факт. Русия загуби 250 000 свои войници до сега в Украйна убити и безследно изчезнали. Ранените и осакатените по правило са три пъти повече.Коментиран от #85
23:05 10.08.2023
80 Ама ние видяхме
До коментар #77 от "Нямаш грам представа":
как прехвалените им Кинжали ги свалят като зрели крущи . На 100 % свалят Пейтриътите тези руски Баби Яги -летящи метли .Коментиран от #83, #89
23:07 10.08.2023
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Кривоглед
До коментар #6 от "Рада":
В момента когато празнуваш 18 рожден ден стягаш мешката и на тругия ден си на фронта23:09 10.08.2023
83 Пилотът Гошу
До коментар #80 от "Ама ние видяхме":
Патриотите първо да почнат да свалят дъртите корита от 60те, дето минават през 3 държави на НАТО преди да паднат в Загреб... Въобще не го бяха видели сума ти ПВО, не само патриотът в Румъния.... Че няма идеално пво е ясно, няма какво да се залъгваш.23:16 10.08.2023
84 тази
До коментар #73 от "Абе":
тактика действа само на страни като, Либия, Ирак, Сърбия- все страни, които са по слаби и то значително, но в тоя случай ще е самоубийство за щатите, затова и не си и помислят да пробват, а все подтикват други да вадят горящите кестени..Коментиран от #94
23:17 10.08.2023
85 Пилотът Гошу
До коментар #79 от "Рашка с чашка":
Къде има свобода на словото? Я пак? Що се не опиташ да напишеш нещо по забранените теми в която и да е западна страна, хеле пък Германия и изчакай виж колко ти е свободно словото... Свободно е само докато изказванията ти са в правилната посока.23:19 10.08.2023
86 Колхозник
23:21 10.08.2023
87 Пилотът Гошу
До коментар #73 от "Абе":
Доктрините на армията на САЩ би трябвало да са ясни на всеки, който се интересува. Въпреки това те се прилагат само срещу много по-слаб противник и винаги в отбор в други страни. САЩ никъде не ходят сами, след Виетнам жертвите имат значение. Прокси войните са най-удобни така или иначе.Коментиран от #128
23:22 10.08.2023
88 стоян георгиев
До коментар #53 от "стоян георгиев":
Кой е обявил война на русия че не разбрах?Коментиран от #105
23:24 10.08.2023
89 Ами опитай се да свалиш "Авангард",
До коментар #80 от "Ама ние видяхме":
които се движат в атмосферата със скорост 27-30 Маха, по много сложна, непредсказуема траектория, като най-добрите ПРО на ФАШ могат да засекат и неутрализират летящи обекти със скорост до максимално 6 Маха! И какво ми хвалиш толкова ФАШнато? Техните стратегически ракети са разработвани 70-те години на миналия век и се движат по "проста" балистическа траектория, докато руските бяха модернизирани до 90% последните години, след 2015-та година. САЩ си унищожиха ядрената енергетика преди години и съответно не са били в състояние да си модернизират стратегическите ядрени сили.ФАШ натото са много добри в зомбирането и промиването на мозъците, но в една "нормална", стратегическа война са абсолютни жертви!
Коментиран от #92
23:26 10.08.2023
90 то това
До коментар #73 от "Абе":
добре работи, ама срещу туземците в Ирак примерно, въпреки, че и там им трябваха 10 годиниСрещу Русия, нито една от тея точки дето си изброил, няма как да сработи.Мога ти го обясня подробно, но не виждам смисъл да се хабя!
Коментиран от #106
23:27 10.08.2023
91 то хубаво,
До коментар #73 от "Абе":
че се изстрелват от кораби, ама ако корабите вече са на дъното, кво праим?23:31 10.08.2023
92 стоян георгиев
До коментар #89 от "Ами опитай се да свалиш "Авангард",":
Хахах хогохо.другарю.руските ракети са на ниво лада.само хвалби без никакъв реален резултат.украйна го доказа.5000.изстреляни ракети и нулев резултат извън убииството на цивилни.кинжала бе хипермега звуков и пеитриъта го смаза.та както казах като ладата са прехвалените руски ракети.няма да забравя че русия няма технология за тяхното производство и е купила основните им части от врага поради пълната си некомпетентност в ред производства.Коментиран от #97, #99, #100, #101, #102, #103, #104
23:33 10.08.2023
93 ТИР
23:38 10.08.2023
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 И как точно ще стане това?
23:53 10.08.2023
96 Българин
До коментар #13 от "Ами":
Обаче лигавите германци и дори американци заобикалят санкциите23:54 10.08.2023
97 Ами така мислеха Хитлер и Наполеон
До коментар #92 от "стоян георгиев":
Е, какво стана? Така мислят и днес западналите, понеже са И умствено западнали.Относно Кинжалите, ти беше ли там, да видиш, как бяха свалени?
По време на война има много пропаганда от всички страни! Истината за сраженията, оръжията, загубите ... ще се разбере много време след войната.
Коментиран от #107
23:58 10.08.2023
98 оня с коня
До коментар #72 от "Американска пропаганда":
ДОКОГА ще се правиш на "Американска пропаганда" ,след като си чистокръвна Руска пропаганда?Така и ОТКАЗВАШ да се усетиш че ставаш НЕПРИЯТЕН с Упоритото си Руско Нахалство и Безпардонност да поучаваш Български читатели на Сайта колко Русия е "напред с материала",ама аре осъзнайте че ОЩЕ от 10 ноември НЕ СМЕ ВЕЧЕ Руска "Рая покорна"!И понеже явно не разбирате от Блага дума ,явно ще се наложи да обърнем "другия край"...00:11 11.08.2023
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Ами
До коментар #92 от "стоян георгиев":
Основния проблем на путлериските орки не е в ракетите, а в набелязването на целите за тях00:16 11.08.2023
104 Ами
До коментар #92 от "стоян георгиев":
Големият проблем не в нескопосаните и неточни ракети, а в липсата на качествено разузнаване и практически пълната липса на сателитно такова нищо че наричат армията си космическа.Като разчиташ само на шпионска мрежа като през 19 век, на това се намира сравнително ефективно противодействие и ракетите освен за тероризиране на обикновените цивилни за друго практически не вършат никаква работа.Коментиран от #108
00:17 11.08.2023
105 Касапин
До коментар #88 от "стоян георгиев":
ПОСТОЯННО РАШИРЯВАЩИЯТ СЕ ОТБРАНИТЕЛЕН БЛОК НАТО СТРЕМЯЩ СЕ ДА ЗАВЗЕМЕ КРИМ И ДА КОНТРОЛИТА ПО ТОЗИ НАЧИН ЧЕРНО МОРЕ ДАЛИ РЕФЕРЕНДУМА В КРИМ Е ПРИЗНАТ ИЛИ НЕ МЕ ИНТВРЕСУВА ПРАВОТО Е НА ВЪРХА НА ЩИКОВЕТЕ И РУСНАЦИТЕ ПРВКРАСНО ГО РАЗБИРАТ ТАКА ЧЕ СТИГА РЕВА АКО ИМАШ КАУЗА АВТОМАТ КИЕВ БАХМУТ МОЖЕ ДА ЗЕМЕШ И ТАГАРЕНКО АМА МИШОКА ЩЕ СЕ СКРИЕ И САМО ЩЕ ВИКА АТАКААААА00:18 11.08.2023
106 Абе
До коментар #90 от "то това":
Тази стратегия работи срещу всеки срещу когото Америка иска да води война, но в случая тя не иска да прави това. Напротив Америка никога няма да нападне стига да не бъде принудена от някое отчаяно безумие на Путлер, защото иска текущата война да продължава максимално дълго, а не да приключва, а нейната намеса би бил най бързия и практически моментален край на войната.00:19 11.08.2023
107 стоян георгиев
До коментар #97 от "Ами така мислеха Хитлер и Наполеон":
Кинжалите са наблюдавани от западни военни и сблъска им с пейтриът беше важен тест за системата.ако кинжала бе победил нямаше да има пейтриът а сега стана обратното.00:19 11.08.2023
108 стоян георгиев
До коментар #104 от "Ами":
Руснаците не могат да уцелят щото ракетите им са неточни и лесно падат.украйна е на сто процента уязвима като територия и не е загубила нищо съществено от хилядите изстреляни руски ракети.Коментиран от #110, #111, #112
00:21 11.08.2023
109 Алооооооо
00:25 11.08.2023
110 Аре бе
До коментар #108 от "стоян георгиев":
ОКОЛО 40% ОТ ПРОМИШЛЕННОСТТА И ЕНЕРГЕТИКАТА СИ ВСИЧКИ САМОЛЕТИ И ТАНКОВЕ С КОИТО ЗАПОЧНАХА ВОЙНАТА ВСИЧКИ ЗЕНИТНИ КОМПЛЕКСИ БАРАБА С НЯКАКЪВ СИ ПАТРИОТ МАЛКО НАТОВСКИ ГЕНЕРАЛИ ЗА МИРИЗМА И МАЛКО ПРИСТАНИЩА ПОСЛЕДНО ВРЕМЕ00:29 11.08.2023
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Ами
До коментар #108 от "стоян георгиев":
Ако можеш да набележиш важните цели и с неточни ракети може да постигнеш някакъв ефект като се опиташ частично да компенсираш неточността с много изстреляни, но ако не знаеш по какво да стреляш си безсилен точно като орките и можеш само да отчиташ измислени успешни попадения докато тероризираш и избиваш невинните цивилни.00:34 11.08.2023
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Абе
До коментар #113 от "Аре бе":
Проблемите за американската армия започват едва когато нещата преминат на ниво партизанска война. Точно това показа и една историческа справка за всички войни в, които е участвала американската армия.За американската армия не е проблем да се справят с армията на която и да е стана стига да има интерес и желание да го направи.Разгоряването на една страна и задържането на контрола над нея след това са две много различни неща. А дали е необходимо да се задържа такъв контрол е съвсем отделна тема и зависи какви точно цели се преследват.Колкото до Афганистан защо не кажеш как си тръгнаха от там руснаците през миналия век?
Коментиран от #115, #125
01:01 11.08.2023
115 Аре бе
До коментар #114 от "Абе":
НАЙ НАКРАЯ РАЗУМЕН КОМЕНТАР РУСНАЦИТЕ СИ ТРЪГНАХА ПО СЪЩИЯ НАЧИН И НЕ САМО ОТ ТАМ СЕВЕРНА КОРЕЯ БЕШЕ ЗАВЛАДЯЛА 90% ОТ КОРЕЯ И БЕ ИЗТЛАСКАНА ТАМ ОТ КЪДЕТО ПОЧНА ВОЙНАТ ТА ЗАДЪРЖАНЕТО НА ТЕРИТОРИЯТА Е ВАЖНО ТОЕСТ НА ЧИЯ СТРАНА Е НАСЕЛЕНИЕТО ПО ТОЯ ПРИНЦИП ТРЯБВА ДА СЕ ОПРЕДЕЛИ ГРАНИЦАТА МЕЖДУ УКРАЙНА И РУСИЯ ВИЖ ЛИБИЯ ТРИПОЛИТАНИЯ И КИРЕНАЙКА ВЪПРЕКИ ВСИЧКО ТА ТОВА Е РАЗУМНОКоментиран от #116, #117
01:37 11.08.2023
116 Ами
До коментар #115 от "Аре бе":
Границата между Русия и Украйна си е определена още през 1991г с разпадането на СССР и промяната и не може да стане от населението, но то е свободно да избере от коя страна на установената международно призната граница иска да живее и ако не се намира там където иска да бъде е свободно да се изсели ако другата страна е готова да го приеме. За съжаление Русия не отвори границите си педи 9 години и не призова да се изселят всичките няколко милиона руснаци живеещи на украинска територия които се чувстват подтиснати или застрашени в Русия, а ги използва и манипулира. Можеше те да бъдат нъплно защитени без да пострада абсолютно никой, ако това беше целта . В Украйна да си правят каквото искат на своята територия, но не целта беше съвсем друга. Просто това е едно скриване на имперските амбиции на режима в Кремъл зад лъжите, че защитавали на живота на руснаците живеещи в Украйна. Напротив в момента режима в Кремъл жертва живота на много руснаци само заради интересите си , които нямат нищо общо с интереса на обикновените руснаци.Коментиран от #118
01:53 11.08.2023
117 Наско
До коментар #115 от "Аре бе":
Ако питаш населението Русия трябва да даде на Китай доста територия на Изток . Чечня трябва да е отделна държава и много други неща. Ако така тръгне да се определя много държави няма да ги има в сегашния си вид . Турция трябва да даде територия на кюрдите например. А примерно турчеещи се в кърджалийско да искат присъединяване към Турция. По разумно е за да няма войни всеки който се чувства руснак например да си събере багажа и да ходи да си живее в Русия. Ако не да си наляга парцалите и да спазва правилата в държавата в която живее а не да налага руский мир и да избива всички които не го искат.Коментиран от #119
02:07 11.08.2023
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Аре бе
До коментар #117 от "Наско":
ПО ТВОЯТА ЛОГИКА КРИМ ДОНЕЦК ДОМБАС ТРЯБВА ДА СЕ ОБЕЗЛЮДЯТ ЩОТО ТАМ СЕ ЧУВСТВАТ РУСНАЦИ Е ДА АМА НЕ ПОБЕДИТЕЛЯ ВЗЕМА ВСИЧКО КАКТО В ЮГОСЛАВИЯКоментиран от #121
02:18 11.08.2023
120 ААААА, НЯМАТ ПРЕВЪЗХОДСТВО,ЗНАЧИ ЗА ТУЙ.
02:25 11.08.2023
121 Ами
До коментар #119 от "Аре бе":
Изобщо не е необходимо. Хората които се чувстват руснаци можеше да си живеят съвсем спокойно нормална в една Украйна която е част от европейският съюз и е член на НАТО ако Русия не се месеше и не ги използваше за да разпалва сепаратизъм. Но дори алтернативата да се обезлюдят и всички да се изселят е много по добра от войната, а реално тези области и сега се обезлюдяват и то с огромна скорост да живееш на фронтовата линия на война продължаваща с годени не е привлекателно нещо за никой. Сега плюс обезлюдяването е факт и на разрушаването и унищожаването на всичко в региона отделно от това са жертвите от военните действия.Съвсем отделно са воните жертви и загубите на военна техника, а за пораженията върху икономиката на самата Русия и токсичния образ, който се създаде на руснаците в целия западен свят да не говорим. Откъдето и да го погледнеш изселването на няколко милиона руснаци от Украйна в Русия беше много по-изгоден вариант. С парите с които Русия финансираше цели 9 години сепаратизма и войната в източната част на Украйна можеше да построи нови гадове на руска територия за абсолютно всички руснаци живущи в Украйна които са се чувствали потиснати и които не са желали да са част от нея. Престъпния кремълски режим просто използваше тези хора обричайки ги да живеят на фронта на водеща се гражданска война между официалната власт и терористичните сепаратисти финансирани от нея. Истината е, че Русия нападна една суверенна държава само заради имперскКоментиран от #123
02:45 11.08.2023
122 Име
Нямат и идейна привлекателност, носят само наркотици, мафия, домашно насилие, иначе има стоки по магазините.
Не е за пръв път паразити да отмрат, имат шанс, всред нормалните хора - труд и мир.
02:53 11.08.2023
123 СТИГА ДРЪНКА
До коментар #121 от "Ами":
ПРАЗНИ ПРИКАЗКИ ПОБЕДИТЕЛЯТ ВЗИМА ВСИЧКО03:55 11.08.2023
124 Уса
04:07 11.08.2023
125 Аде
До коментар #114 от "Абе":
Тръгнаха си, защото САЩ наляха над 3 млрд. долара за въоръжаване на муджахидините, които после станаха талибани, и бумерангът се върна към янките. Данните за помощта на Саудитска арабия не са оповестени, но имаше ясно заявление, че сумата ще бъде подобна на тази, която дават Щатите.05:16 11.08.2023
126 Този коментар е премахнат от модератор.
127 Този коментар е премахнат от модератор.
128 Киев за три дни
До коментар #87 от "Пилотът Гошу":
Да не казваш че Русия е много по-силна от Ирак и Сирия в техническо военно отношение? Всичко най-добро от конвенционалните оръжия на СССР е продадено на тези страни отдавна. Отделно Садам имаше и френски оръжия. А Русия разчита на Иран за дронове и на Северна Корея за ракети и снаряди.06:57 11.08.2023
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Дън Бай
07:00 11.08.2023
131 То бива прости хора, ама толкова...
07:16 11.08.2023
132 дядо поп
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
Щом са свършили големите пици , мятайте малките (ако знаете как се казва малка пица).07:55 11.08.2023
133 Хахаха
08:13 11.08.2023
134 Хахаха
До коментар #13 от "Ами":
Години казваш интересно кой ще издържи толкова хахаха08:16 11.08.2023
135 АУУУУУ
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
ЧАКАЙ ЗАЩО БИРАТА Е ХАЙНЕКЕН.....ТОВА Е ПРЕДАТЕЛСТВО....ТРЯБВА ДА ПИЕТЕ САМОГОН 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣11:11 11.08.2023
136 Тодораки
До коментар #45 от "Вероятна истина":
Добър виц.14:32 11.08.2023
137 Вожда
В битката с руснаците най-важното е да не участваш,отговорил Путин!
16:41 11.08.2023
138 Руснаков
19:35 11.08.2023
139 Радо
19:41 11.08.2023
140 Емо
Да се сравнява украинската армия с американската
Американската е с най-високия военен бюджет в света.
Всеки, който воюва, се съобразява с ресурсите, които има.
Тактиката на воюване винаги се изгражда въз основа на техниката, оръжията и технологиите, с която разполагаш. Пример: 16-17 век - огнестрелното оръжие, ниска скорострелност, малка далекобойност - линеен строй.
Постепенно с развитието му строят на пехотата става разсредоточен, на вериги, отделения.
Тактиката на войната в Украйна е смесена - отчасти от Втората световна война, фронтови линии, мощни укрепени и минирани защитни позиции. Модерен елемент са дроновете, които променят картината - дават информация в реално време. Това дава възможност на младшите командири да вземат решения, защото докато информацията се предаде нагоре през щабовете, тя вече е остаряла. Същевременно нараства качеството и значението на индивидуалната подгототовка и това в съчетание с по-голямата огнева мощ на преносимите оръжия дава възможност на малките подразделения да решават по-сериозни задачи. С липсата на реално превъзходство във въздуха нараства ролята на артилерията и ракетните удари, които остават единственото средство за огнево поразяване и маньовър в дълбочина. За мен е ясно, че нито една от страните няма да успее да направи нещо по-сериозно с настоящите си ресурси. Положението ще си остане както и досега - приблизителен паритет.
21:27 11.08.2023
141 Иванов
13:32 12.08.2023
142 И какъв
До коментар #34 от "стоян георгиев":
И какъв по- точно потенциал имат?14:08 12.08.2023
143 Жъээж
До коментар #31 от "Рашка с чашка":
Прав си ,добре се справят с умирането.19:45 12.08.2023
144 Бат Мишо
До коментар #14 от "Панцир-манцир А":
Никоя подводница не може да осъществи пуск на повече от 8 ракети - един залпсрещу адекватен противник - не говори тъпотии за оборски подводници с по 30 ракети
то да не е Либия да имаш време да презареждаш 8 те бурии ДАЖЕ да имащ резервен боекомплект
след първия пуск си разкрит и Бастионите и Брахмосите са литнали към тебе с 2-3 МАХА както и едни специални самолети дет лекуват подводници на плитко дет са виждат от въздуха - ако си на по малко от 200 метра надолу кът довтаса можеш да си целунеш аспуха за сбогом
ЗА МАСИРАН УДАР НАД РУСИЯ ти тряят много повече от 2 подводници
ЗАПОВЕД за МАСИРАН РАКЕТЕН УДАР ПО ФЕДЕРАЦИЯТА за която къртиците ке алармират своевременно Кремъл ще доведе НЕСЪМНЕНО ДО ОТВЕТЕН ТАКЪВ
Коментиран от #145
19:57 12.08.2023
145 Бат Мишо
До коментар #144 от "Бат Мишо":
ПС МОЖЕ и да ти изпляскат и превантивен кът научат от къртиците в пентагона ко им готвиши дощът си закарваш камарите подвосници да са ти ИЗПЛЯСКАЛИ ПРЕВАНТИВНО ПОСЕЙДОНИТЕ по военноморските бази още преди да си ги изкарал
нещата не са толко прости колкот ви мучи оборската пропаганда
с нанасянето на МАЩАБЕН НЕОТРАЗИМ РАКЕТЕН УДАР на 12000 км от тебе можеш бързо само с МБР
томахоци туй онуй НЯМА ТОЯ ОБХВАТ
ОБАЧЕ ИМАШ ЕДИН ПРОБЛЕМ - срещу 1800 МБР на обора Федерацията има 6500 и система око и факел от спътници следящи за огнени ГОЛЕМИ ФАКЛИ от ракетни двигатели -- т нар система за ранно оповестяване
Китай също има 500 които кът почнат да мрът 500 милиона китайци от удара ти по Русия
КИТАЙ С РАДОСТ И преблажено удоволствие ще ти натика в кафявия двор - ако нещо е останало от него от руския удар
Коментиран от #147, #148
20:06 12.08.2023
146 УС Арми
20:57 12.08.2023
147 До 30-та година
До коментар #145 от "Бат Мишо":
Китайците също ще имат СРО и достатъчно МБР, за да отпадне нуждата от съюз с РФ. А след още 10 години ще отпадне и нуждата да се съобразяват със САЩ.Коментиран от #149
21:02 12.08.2023
148 Роко
До коментар #145 от "Бат Мишо":
Приятелю те руснаците имаха безаналогови танкове, самальоти, ПВО и т.н. преди войната де, но се оказа не само че не са безналогови но и изостават с десетилетия от запада. Защо мислиш че при ядрените оръжия е различно? Там е дори по зле нямат нищо ново от средата на 70-те. Разбира се като изключим анимационните посейдони, циркони и т.н. белибирда.00:53 13.08.2023
149 Роко
До коментар #147 от "До 30-та година":
Приятелю Китай не е съюзник на Рассия дори не е приятелска страна. Китайската армия е в пъти по - голяма и по - добре въоръжена от руската. Рассия във военно отношение няма какво да предложи на Китай (ако някой се е съмнявал фиаското в Украйна го потвърди). Китай не е бил никога съюзник на Рассия дори когото тя минаваше за световна сила та сега ли ще им е съюзник.01:03 13.08.2023
150 Баварец
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
И какво пазиш там? Или "яли, пили и се веселили" и накрая се ос.али?07:48 13.08.2023
151 Баварец
До коментар #13 от "Ами":
Путлеристан ще я загуби тази война, рано или късно! Ще я загуби, както всеки, който се противопоставя на останалия, свободен свят! Крайно време е, но какво ще произлезе от това, вероятно нова диктатура.07:53 13.08.2023
152 Поро
До коментар #6 от "Рада":
То и в българия беше така до края на 90-те години. След 16 г. възраст получаваш задграничен паспорт само с разрешение на военните и 300 лв гаранция.17:57 13.08.2023
153 Констатираща
00:00 21.08.2023