В Киев са меко казано изненадани, че в НАТО вече се обсъжда Украйна да бъде разделена на две части в опит войната да спре, пише OBOZ.ua.
В Европа и САЩ вече се провеждат „мирни инициативи“ в навечерието на срещата в Швейцария, като те са по-скоро сондажи за евентуалните отстъпки, които Украйна може да направи. Италианският в. La Repubblica съобщи, че в кулоарите на НАТО вече се говори Украйна да се откаже от Крим и Донбас в замяна на членство в Алианса. Според американски издания Доналд Тръмп също е на мнение, че тези територии трябва да станат руски. Според този сценарий Украйна ще бъде разделена като Германия след Втората световна война.
Идеята за „НАТО в замяна на територия“ не е нова. Още миналата година бившият генерален секретар на Алианса Андерс Фог Расмусен каза, че Украйна трябва да се присъединява към блока, но член 5 от споразумението да не се прилага за окупираните територии. И тук идва логичният въпрос – какво мисли Киев за тази идея?
Украинците многократно са посочвали, че няма да се откажат от своите територии. В момента руският агресор е окупирал близо 1/5 от Украйна. Бившият министър на външните работи на Украйна (2007-2009 г.) Володимир Огризко заяви, че този вариант е „абсурден и неприемлив“. Още повече, че подобен сценарий няма да доведе до края на войната, а до евентуална пауза преди нова мащабна агресия от страна на Русия. Огризко призна, че е объркан от тази идея на западните страни.
На първо място, дори Украйна да се съгласи на отстъпки, кога ще влезе в НАТО? Страни като САЩ и Германия са против присъединяването на Киев към военния блок, защото според тях това ще увеличи риска от пряк сблъсък с Путин и Трета световна война. На второ място, ако Украйна се откаже от земята си, това на практика ще е пример как в 21 век една държава може да окупира своя съседна без реакция от международната общност. Генералният секретар на НАТО Столтенберг също говори за определени компромиси, които Украйна трябва да е готова да направи. И се създава впечатлението, че Киев трябва да се откаже от свои земи сега. А членството в НАТО... не се знае кога.
Украинският дипломат Игор Долгов е разочарован от западните страни, които според него обсъждат подобни варианти без знанието на Киев. „Украйна сама ще реши как да осигури своята следвоенна сигурност и как да градим бъдещето си“, посочи той.
Основен въпрос е как ще бъде организирана сигурността в Европа. Украинците имат отговор на този въпрос - възстановяване на териториалната цялост в рамките на международно признатите граници. Буди недоумение и друг въпрос: как НАТО ще се съгласи да приеме Украйна, която е във война с Русия, когато в същото време не смее да й предостави определен тип оръжия като ракети с далечен обсег. Няма единна позиция на НАТО по отношение на Киев, а е изключително притеснително, че се водят дискусии, в които не се взима под внимание позицията на нападнатата държава.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Последния Софиянец
Коментиран от #26, #55
11:07 10.04.2024
2 az #СВО
След 80г. градът отново трябва да се освобождава от ръцете на последователите на нацистите!
Коментиран от #70, #72
11:10 10.04.2024
3 Правоверен Евроатлантик
Коментиран от #6
11:10 10.04.2024
4 Реалност
11:11 10.04.2024
5 ХАХАХА
11:12 10.04.2024
6 Последния Софиянец
До коментар #3 от "Правоверен Евроатлантик":
Половината Украйна ще влезе в НАТО като полска територия.11:13 10.04.2024
7 Механик
-По-голямата част ще е РОССИА.
-Останалото ще бъде:
а- Полша
б- Румъния
в- Унгария
г- Украйна (Кийф и няколко селца наоколо)
О-крайна вече никога няма да е огромната и богата страна, която руснаците посториха и подариха на неблагодарните украинци. Там ще живеят 1-2 футболни агитки и семействата им.
Просто трябва да се примирите с тая мисъл.
Коментиран от #17, #65
11:13 10.04.2024
8 az #СВО
Някой пак си прави сметки без кръчмаря!
А в ролята на кръчмаря е В.В.Путин...
11:13 10.04.2024
9 Объркано Атлантиче
Ето че подготовката за "украинската победа" вече започва в САЩ:
"Примирие със загуба на територии може да бъде изгодно за Украйна от икономическа гледна точка.
„Украйна ще спечели две ползи от тези варианти за прекратяване на огъня. Първо, Украйна е по-добре икономически без териториите, завзети от руснаците“, каза професорът от университета в Охайо (САЩ) Джон Мълър в статията си за Responsible Statecraft.
Мюлер добави, че по време на мирните преговори може да се обсъди юридическо или формално признаване на Крим, както и да се обсъди статутът на новите руски региони.
Според експерта Донбас и Крим „са били бреме“ за Украйна от икономическа гледна точка и прекратяване на огъня със загуба на територии би дало на Киев възможност „да се справи с проблемите на корупцията и икономическата стагнация..“
11:13 10.04.2024
10 След изборите Във САЩ
Коментиран от #16, #34, #85
11:16 10.04.2024
11 Ъхххх
11:16 10.04.2024
12 От страни
11:16 10.04.2024
13 сметки без кръчмаря
11:17 10.04.2024
14 Мишел
11:18 10.04.2024
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Овчарчето Калитко
До коментар #10 от "След изборите Във САЩ":
Ще,щеНадай се утко за сирене.
11:18 10.04.2024
17 От страни
До коментар #7 от "Механик":
Съмнява ме - най много Унгария да получи малко, то и това дето го искат е незаконо. Нито Полша ще получи нещо нито Румъния. И двете ще са сред победените.11:19 10.04.2024
18 Тото
11:21 10.04.2024
19 Вили
11:21 10.04.2024
20 вседрфтгъхуи
Юридически, според всяко едно право на света което решите да ползвате такова нещо като "държава украйна" НЕ СЪЩЕСТВУВА. Харесва ви или не- това е положението...
1- След като се разпада СССР куп републики, включително и УССР се сдобиват с независимост
2- Като част от тази независимост следва да се урегулира въпроса с реалните граници спрямо съседите
3- Като се реши къде е границата се отива в ООН с 20 тона хартия и документи с много печати и се декларира "Разбрахме се със съседите- тук са границите на новата държава"
3.1- Тази част с представянето на документите в ООН не просто не е свършена- дори фиктивни преговори със съседите за границите НИКОГА НЕ СА ВОДЕНИ
И не това е големият проблем- при създаването на "новата държава" са подписани купища документи сред които и условието украйна да спазва неутралитет и НИКОГА ДА НЕ ВСТЪПВА в какъвто и да е военен съюз. По същество в момента в който в осраинската конституция беше записано "ще станем членове на нато" АВТОМАТИЧНО ОТПАДА основно условие за създаване на държавата...
Което АВТОМАТИЧНО означава, че на онези земи все още съществува само и единствено УССР... А тъй като Русия е призната за правоприемник на СССР юридическото заключение е, че УССР е част от РФ...
11:25 10.04.2024
21 az #СВО
Руснаците използват западна тактика по освобождението на града срещу самия запад!
Както се казва с техните камъни по техните глави! Пълна гавра! :)))
11:26 10.04.2024
22 Ха-ха-ха
11:27 10.04.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Срам!
11:35 10.04.2024
25 Небинарен евро-жидо-атлантик с аутизъм
11:39 10.04.2024
26 Небинарен евро-жидо-атлантик с аутизъм
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
И половина Полша да се върне в Германия където е била.11:41 10.04.2024
27 Укрофашагите
11:44 10.04.2024
28 САТЪРА НА ХАНА
ОТ ТОЯ СЦЕНАРИЙ НА НАТО
.....
АКО НЕЩО ТРЯБВА ПСК ДА СЕ ДЕЛИ , ТОВА Е ГЕРМАНИЯ:)
11:51 10.04.2024
29 Войната я започна Русия.
11:52 10.04.2024
30 САТЪРА НА ХАНА
.... ПОЛСКА РЕПУБЛИКА И УКРАИНСКА ГАЛИЦИЯ СЪС СТОЛИЦА КРАКОВ + ЛВОВСКА ОБЛАСТ:))
11:53 10.04.2024
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Всичко което нормалните
11:55 10.04.2024
33 ЕтоЗащо
11:56 10.04.2024
34 На никой
До коментар #10 от "След изборите Във САЩ":
Ме му дреме за психичните ти разстройства и шизофрениите ти бълнувания.😃11:57 10.04.2024
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 САТЪРА НА ХАНА
ГЕРМАНЦИ ,ФРАНСЕТА , АВСТРОУНГАРЦИ И РУССКИЕ
ВИНАГИ СА МИСЛИЛИ ЧЕ ПОЛША Е ТВЪРДЕ ГОЛЯМА ЗА ДА БЪДЕ ЕДНА ДЪРЖАВА :)
.....
И СЕ ОЧЕРТАВА МАЧ В НАТО - ЕВРОПА САЩ :))
11:59 10.04.2024
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Иван
До коментар #31 от "Депутинизирай и съхрани":
Никога не е имало Санстефанска България. Има Санстефански мирен договор мержду Русия и Турция, където никъде не се споменава думата България.Така че да си ядеш ушите. Берлинския договор дава началото на съществуеането на държавата България, колкото и орязана да е за нас.
Коментиран от #40
12:02 10.04.2024
39 САТЪРА НА ХАНА
12:04 10.04.2024
40 Не му обръщай внимание,
До коментар #38 от "Иван":
Той е нещо каро кварталния луд и не го вземаме сериозно.Не го слуша главата момчето, всички го знаят.12:05 10.04.2024
41 Мумурандум
А кръчмаря е Путин.
Коментиран от #44
12:06 10.04.2024
42 хм...
12:08 10.04.2024
43 Путин
2933
Коментиран от #46, #78
12:10 10.04.2024
44 Кръчмар
До коментар #41 от "Мумурандум":
Само,че кръчмата фалира Нема пари,нема персонал.12:11 10.04.2024
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Бай Тошо
До коментар #43 от "Путин":
Ти немаш пари,бе.Кво ще решаваш,ти,бе?Решава този,който има пари.12:13 10.04.2024
47 Хахаха
Коментиран от #50
12:13 10.04.2024
48 2024
12:14 10.04.2024
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Рюрик
До коментар #47 от "Хахаха":
Преди две години къде беше линията на фронта?Коментиран от #51
12:16 10.04.2024
51 При Мариупол,
До коментар #50 от "Рюрик":
Тъкмо го превземаха, това селце.12:19 10.04.2024
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Путин
До коментар #1 от "Последния Софиянец":
Съгласен, но тогава искам половината Полша и Прибалтийските републики. За Румъния ще говорим по-късно, след като си вземем азиатските републики.12:24 10.04.2024
56 Ферхунде
12:24 10.04.2024
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Сабри
До коментар #57 от "Депутинизирай и съхрани":
Братчед,откога толкова побеля и побългаря?Коментиран от #62
12:28 10.04.2024
61 Димитров
12:29 10.04.2024
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Гост
12:35 10.04.2024
64 Тонката
Притеснително за украинците, или за автора?🤔
За страничния наблюдател няма нищо притеснително и нищо изненадващо....Съдбата на държави като Украйна, винаги се е решавала на "седенки" в нечия щаб квартира....Не е като да е нещо ново и в този ред на мисли, не разбрах кое е притеснителното?
12:39 10.04.2024
65 23999
До коментар #7 от "Механик":
Мисля, че с този вариант ще се съгласяти Русия, и ЕС.
Коментиран от #79
12:40 10.04.2024
66 Иван
Впрочем - имаше някаква ползи от ГДР, но минимално - доколкото - се наложи на ФРГ да се развие в социален аспект.
Ето сега - навремето ГЕРБ даваше пенсии по 100 лева, когато Асен Василев даде високи пенсии, вече не може да се върне старото време и т.н.
12:40 10.04.2024
67 нннн
12:43 10.04.2024
68 Инж1
Коментиран от #69
12:52 10.04.2024
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Да ти пи
До коментар #2 от "az #СВО":
Кая на червената армия12:55 10.04.2024
71 Путлерино
12:56 10.04.2024
72 Ма ти
До коментар #2 от "az #СВО":
нещо изтрещя!!!! Че и сума плюсове си си нашаткал жалкарскитрол.12:57 10.04.2024
73 Пародия
Надяваме се,че укрите ще оценят приноса му за състоянието на страната си и ще я преименуват в негова чест, след края на Специалната Военна Операция.
Коментиран от #80
13:02 10.04.2024
74 А решението е ...
13:02 10.04.2024
75 Ванга
13:02 10.04.2024
76 Цели дели
13:08 10.04.2024
77 Симо
13:09 10.04.2024
78 Забързай се
До коментар #43 от "Путин":
Че докато решиш няма да ви остане ни руснак ни украинец!13:14 10.04.2024
79 Атина Палада
До коментар #65 от "23999":
Русия може да се съгласи на този вариант, но САЩ няма да се съгласят, а ЕС на какво е съгласен или не, това САЩ изобщо не ги вълнува!Ако приемем, че остане държава Украйна само от Киев и няколко селца, как тогава тази държавици ще е в състояние да върне огромните заеми към САЩ? Едва ли САЩ биха склонни да загубят 200 млрд долара, които са налели в Украйна... (200 млрд по техните думи)
През есента на миналата година излезе инфо в щатските медии, че САЩ били предложили на Полша да вземе Лвов и околностите, като се задължава да върне на САЩ 150 млрд (тогава щатските медии споменаваха тази сума) а останалото от Украйна влиза в РФ..
Такъв вариант на мен ми се струва малко по реалистичен... САЩ ще си върнат кинтите.. Ще им остане само авантюрата..
Освен ако при посоченият вариант от по горе коментиращият, дълговете към САЩ да се поемат от Унгария, Полша и Румъния, а останалата държавичкаУкрайна, която ще е Киев и няколко селца да бъдат освободени от задължения към САЩ..
Коментиран от #87
13:18 10.04.2024
80 Укра
До коментар #73 от "Пародия":
А кой ще ми построи къщата отново и ще събере бомбите от нивата ми?Коментиран от #84
13:20 10.04.2024
81 Така е
13:20 10.04.2024
82 В. В. Путин
Но на колко автономни области от РФ, ще реша аз!
Да не го мислят разни там, дето не им е работа!
13:28 10.04.2024
83 Това НАТО искало било в СССР да влиза
Да се върне в границите 91г. я то чак в СССР искало
13:34 10.04.2024
84 Калоян
До коментар #80 от "Укра":
Укрите са уникални!Преди имаха всичко (подарък от Русия) и не дължаха нищо.
Днес нямат нищо (изключваме елита от деветдесет и пети квартал на Кiиф),
но пък дължат на всички всичко.
13:49 10.04.2024
85 Гост
До коментар #10 от "След изборите Във САЩ":
Неграмотник!Първо се научи да пишеш, после да ръсиш ценни мисли.
13:51 10.04.2024
86 Ленче кремче
14:42 10.04.2024
87 Русия
До коментар #79 от "Атина Палада":
Няма да се съгласи с натовски бази в Укр .Това е само отлагане на войната .
04:33 11.04.2024
88 Коста
Коментиран от #91
07:44 11.04.2024
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Българин
09:11 11.04.2024
91 Голем смех
До коментар #88 от "Коста":
Само кръгъл идиот може да си стисне ръката с рашистите :) хахахаха09:13 11.04.2024
92 Девелопър
09:15 11.04.2024
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.