Група западни застрахователи са осигурили покритие за танкери, превозващи руски суров петрол, след като мнозина в търговския сектор се оттеглиха от страх да не нарушат правилата на тавана на цените на Г-7, предава "Ройтерс".
Данните, разгледани от "Ройтерс", показват, че пет застрахователи, включително American Club, със седалище в Люксембург, West England и норвежкият Gard, са осигурили покритие за 10 танкера, които са плавали от Русия за Азия тази година.
American Club и Западна Англия предоставиха застраховка за два кораба - Gioiosa и Orion I, които направиха подобни пътувания в началото на 2024 г.
И двата кораба пренасяха суров петрол от държавната руска петролна компания Роснефт в Балтийско море до Китай, показват данните.
American Club каза, че корабът, който е плавал под флага на Панама, е бил в неговия списък с пoкрития. West не коментира конкретни танкери.
Норвежката Gard, която според данните покрива отделен кораб, също отказа да коментира конкретни кораби.
Трите взаимоспомагателни дружества с нестопанска цел, които застраховат кораби срещу петролно замърсяване, наранявания и загуба на живот, казват, че предоставят услуга на своите членове.
Степента на текущото осигуряване от страна на западните застрахователи за покриване на конкретни руски петролни сделки не е била съобщавана преди, тъй като таванът беше наложен през 2022 г. след началото на войната в Украйна.
Таванът, наложен от Групата на седемте индустриализирани нации и техните съюзници, за да ограничи способността на Москва да финансира войната, позволява на западните застрахователи и кораби да участват в търговията с руски петрол само ако петролът се продава под 60 долара за барел.
Много от онези, които спряха да търгуват с такива товари, казаха, че го правят, защото не могат да бъдат сигурни за цената на петрола, превозван от корабите, които застраховаха.
Русия, която забрани на фирмите си да спазват горната граница на цените, е продавала водещия си суров петрол Urals в балтийските пристанища за средно 69,4 долара за барел досега тази година, доста над горната граница на цените, показват данните на LSEG.
Не се очаква застрахователите и собствениците на кораби да разследват цената.
Вместо това, западните правоприлагащи агенции, включително Министерството на финансите на САЩ, изискват от застрахователните компании да изискват така наречените атестации от страните, които купуват и продават суровия петрол, че петролът е продаден от собственик под тавана на цената.
Международната група (IG) на клубовете P&I - която осигурява застраховка за 90% от световния флот - заяви през април, че процесът на атестиране е бил погрешен и рискува да изложи своите членове на нарушения на тавана на цените.
American Club, член на IG, каза, че не е имал пряк достъп до информация за цените, когато е осигурявал покритие за танкера Gioiosa.
Gard каза, че разчита на атестация за таван на цените и също така проверява допълнителни източници на данни и информация. И двете компании отправиха допълнителни въпроси относно горната граница към IG.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Опорка
12:25 08.08.2024
5 Малко инфо от излагацията на будинов
12:29 08.08.2024
6 Нормално!
Но са Свободни!
А не като нас-робски васали на САЩ...!
12:37 08.08.2024
7 Ами политиците с техните
12:59 08.08.2024
8 фАНТОМасс
13:44 08.08.2024