Канцлерът социалдемократ Олаф Шолц загуби вота на доверие в Бундестага. Как се стигна дотук? И какви са прогнозите за предсрочните избори, които са на 23 февруари 2025?
Федералният канцлер Олаф Шолц загуби вота на доверие в Бундестага - в съответствие с очакванията.
Кой гласува срещу Шолц?
207 депутати гласуваха доверие на Олаф Шолц, 394 гласуваха срещу канцлера, а 116 се въздържаха. Детайли за това кой точно му е гласувал доверие и кой не все още не са публикувани.
196-те членове на консервативния блок на ХДС/ХСС бяха обявили, че няма да гласуват доверие на социалдемократа Шолц. Същото бяха обявили и Свободната демократическа партия (СвДП), която напусна правителствената коалиция през ноември, както и Лявата партия, а и десетимата депутати от популисткия Съюз на Сара Вагенкнехт (ССВ). От Алтернатива за Германия само един депутат беше обявил, че ще гласува в подкрепа на Олаф Шолц, а останалите - против.
Партийното ръководство на Зелените (117 депутати), които са коалиционен партньор на социалдемократите, беше призовало своите депутати да не изразяват доверие на Шолц и да се въздържат при гласуването.
Какво предстои?
Сега канцлерът трябва да предложи на федералния президент Франк-Валтер Щайнмайер да разпусне парламента. Ако прецени, че няма възможност за съставяне на стабилно правителство, Щайнмайер може да разпусне Бундестага веднага след вота. Теоретично германският президент разполага с 21 дни, за да предприеме тази стъпка. След като това стане факт, предсрочни парламентарни избори трябва да има в рамките на 60 дни. Засега е предвидено те да се състоят на 23 февруари 2025.
Тези предсрочни избори ще са първите по новото избирателно право, което предвижда местата в бъдещия парламент да бъдат ограничени до 630.
До тази ситуация се стигна след като управляващата коалиция, състояща се от социалдемократи, либерали и Зелени, се разпадна. На шести ноември канцлерът Олаф Шолц уволнени финансовия министър Кристиан Линднер, председателя на СвДП, а след това почти всички министри от партията му обявиха, че доброволно ще подадат оставка.
В историята на ФРГ канцлерите са искали вот на доверие от Бундестага пет пъти. Последният път това се случи през 2005-а година при Герхард Шрьодер.
Какви са прогнозите за изборите
Социологическите проучвания предвиждат разместване в съотношението на политическите сили в парламента след вота на 23 февруари 2025. Според допитване от шести декември, направено по поръчка на германската обществена телевизия ZDF, консерваторите ще са първи с 33 процента, а второ място се очаква да заеме Алтернатива за Германия със 17 на сто. Прогнозите за другите политически сили изглеждат така: трето място за социалдемократите с 15 процента, четвърто - за Зелените с 14, пето - за Съюза на Сара Вагенкнехт с пет процента. Според проучването, либералите и левите няма да влязат в Бундестага - очаква се те да получат съответно четири и три на сто.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Помак
Коментиран от #16, #23
20:45 16.12.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 браво
20:47 16.12.2024
6 Предстои
20:47 16.12.2024
7 Смотани Атлантици
20:48 16.12.2024
8 Мъжа на урсула
20:49 16.12.2024
9 И българските атлантенца
20:50 16.12.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Ццц
20:57 16.12.2024
12 Стойко
Коментиран от #17
20:57 16.12.2024
13 стоян георгиев
Коментиран от #61
20:58 16.12.2024
14 Българин
20:58 16.12.2024
15 Скептик
Шолц поне не даваше Таурусите, а Фридрих Мерц е двойно по-голям войнолюбец.
21:02 16.12.2024
16 Град Козлодуй
До коментар #3 от "Помак":
Хората са различни ПомиКоментиран от #21, #30
21:03 16.12.2024
17 Град Козлодуй
До коментар #12 от "Стойко":
каква е причината да получавам редовно обиди господин СтойкоКоментиран от #66, #70, #75, #78
21:05 16.12.2024
18 Хихихи
Коментиран от #76
21:06 16.12.2024
19 Ами
За последните няколко години, всички проглобалистки правителства паднаха.
Някой дори по няколко пъти.
Коментиран от #26
21:06 16.12.2024
20 Историк
21:06 16.12.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Механик
Да, империите имат до някъде сходни съдби. Създават се, растат, упадат и се сгромолясват. До тук е еднаквото. Но има и разлики. Някои империи се сгромолясват и потъват в историята, докато някои се възраждат за нов живот.
Зпаданта имеперия не е от втория вид. Тя си отива унизена, изхабена и просто изгнива. Докато такива империи като Китайската и Персийската се възраждат и набират нов живот и сила.
п.п.
Умишлено не слагам тук и Руската империя. Не искам да паля фитиля на русофобите. Те и без друго са вече много подпухнали след голямото им дуене, как ще разграбят ресурсите на РОССИА. Стига им толкова гавра на тия момченца.
Коментиран от #27, #42
21:14 16.12.2024
23 Атина Палада
До коментар #3 от "Помак":
Не,не мисля..Германците и сега носят вината за ВСВ,камо ли да издевателстват .
Германия не е свободна страна.Тя е поробена от САЩ след ВСВ..Няма право на външна самостоятелна политика
Германия имаше добре работеща икономика а всички останали в ЕС -зле ,тъй като САЩ им беше необходимо това .Сега за няколко месеца и САЩ отрязаха главата на Германия.За останалите от ЕС ,няма какво да ни режат,тъй като си бяхме без глави:)))
Коментиран от #25, #31
21:14 16.12.2024
24 Истината
Хихи, още ги подкрепяйте!
Коментиран от #29
21:17 16.12.2024
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Механик
До коментар #19 от "Ами":
Глобализма е невероятно зло. Да, той си отива, но змията когато умира най-много хапе.Тия 100-200 фамилии, които решиха, че са богове и че ще си откраднат цяла една планета за себе си, наляха страшно много пари и ресурси в тая доктрина. Тия няма така лесно да се дадат. Тия са на принципа "след нас и потоп".
Лично аз ще съм ного щастлив ако тия не подпалят света. Ще съм щастлив ако един ден всичко влезе в правилните релси и всички вие се изправите пред мен и ми кажете "Видя ли, че не беше прав?".
Тогава ще се поклоня на всички вас и ще призная поражението си. И това ще ми достави удоволствие.
Дано не съм прав!!!
Коментиран от #28
21:19 16.12.2024
27 Костадин Костадинов
До коментар #22 от "Механик":
Как разбра бъдещето и- на ,, западната империя"? Като русофил-какво е пророчеството за Руската империя?Коментиран от #34
21:19 16.12.2024
28 Костадин Костадинов
До коментар #26 от "Механик":
И комунизма беше глобал21:20 16.12.2024
29 Костадин Костадинов
До коментар #24 от "Истината":
И какво те топли падането на ЕС?Коментиран от #32, #44
21:21 16.12.2024
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Костадин Костадинов
До коментар #23 от "Атина Палада":
Поробена Германия?-да живее демокрацията в ГУЛАГ. Кризи на капиталистическата икономика по-скоро.Коментиран от #39
21:23 16.12.2024
32 Кирил Петков
До коментар #29 от "Костадин Костадинов":
Топли ме, руска газ ще ме топли отново 😂😂😂Коментиран от #38
21:25 16.12.2024
33 Яшар
21:25 16.12.2024
34 Механик
До коментар #27 от "Костадин Костадинов":
Аз много точно съм описал, това което се случва. Не знам какво ме апострофираш, а доводи НИХТ?!Да, с империите така става. Раждат се, набират сила, после тая сила намалява и на края империята рухва.
Да, някои империи се съживавят след това и относо се повтаря цикъла. Какво не ти е ясно?
Да, има империи, които се съживяват и то е защото там има нешичко добро и градивно. Да, такива са Китайската, Персийската и до някъде Руската.
Да, немската империя за 30 години се е сгромолясала 2 пъти, а сега след оше почти 40 се сгромолясва за трети път. Ауди-Фолксваген затварят заводи, нали? А това беше "локомотива на европата" нали?
Мигранти цоцоат последните силици на тая империя, нали?
Французите и скандинавците са кастрирани от много години.
оффф....
Абе какво да ти обяснявам на те Многоникови?
Живей си във фантазиите, дето Украина е съсипала Русия и е предоставила на запада да граби ресурсите и.
Коментиран от #37
21:30 16.12.2024
35 Шушон
21:30 16.12.2024
36 Павел пенев
Коментиран от #40, #48
21:30 16.12.2024
37 Костадин Костадинов
До коментар #34 от "Механик":
Това е цикъл на Вселената. Питах конкретно за руската. Спокойно,не се пали.21:32 16.12.2024
38 Костадин Костадинов
До коментар #32 от "Кирил Петков":
Нещо смислено ако може да кажеш?21:33 16.12.2024
39 Атина Палада
До коментар #31 от "Костадин Костадинов":
Ха ха ха ,каква криза сънуваш,като това не е криза,а тотален крах..И не знаеш,че капиталистическата икономика умря при Рейгън.Сега умря олигархичната икономика.Или не знаеш,че Рейгън въведе олигархията?
Не ми казвай само ,че не знаеш и в каква система живее Западния свят ,защото ако не знаеш,тогава е излишно да влизам в дискусия с теб.
Коментиран от #43
21:34 16.12.2024
40 Костадин Костадинов
До коментар #36 от "Павел пенев":
Какъв процент от БВП дари Германия?Коментиран от #67
21:35 16.12.2024
41 Асен Василев
21:35 16.12.2024
42 джедаи
До коментар #22 от "Механик":
Такъв е Животът21:36 16.12.2024
43 Костадин Костадинов
До коментар #39 от "Атина Палада":
Не виждам крах, а криза. Дали ще е крах,ще видим. Кризите са характерни за капитализма.Коментиран от #50, #51
21:41 16.12.2024
44 1111
До коментар #29 от "Костадин Костадинов":
От ЕС нямаме никаква файда...Коментиран от #45
21:42 16.12.2024
45 Костадин Костадинов
До коментар #44 от "1111":
Щом си рекъл...Коментиран от #52
21:43 16.12.2024
46 УдоМача
21:45 16.12.2024
47 Историк
Коментиран от #65
21:46 16.12.2024
48 Атина Палада
До коментар #36 от "Павел пенев":
Не е важно,колко харчиш /подаряваш,а колко изкарваш!След като САЩ отрязаха на Германия достъпа до руските природни ресурси,в това число и енергоносителите и до там беше Германия .
От къде ще намери Германия природни ресурси за производство? Ще ги докара от другия край на света? Нали докара руска газ от САЩ,пък BASF при напускането на Германия казаха кратичко:- скъпи енергоносители,не сме конкурентноспособни и ще фалираме...И айде,хванаха пътя към Китай.
Същото се отнася и за хилядите други фалирали компании.
Коментиран от #49
21:47 16.12.2024
49 Мдаа
До коментар #48 от "Атина Палада":
Нямаш абсолютно никаква представа за какво говориш. Това е ясно.Коментиран от #54
21:51 16.12.2024
50 Ами
До коментар #43 от "Костадин Костадинов":
Вярно е, че кризите са характерни за капитализма. Това е ясно на почти всички :)Дори капиталистите изкувствено създават кризите, защото кризите създават възможности.
Но проблемът е, че липсва сигурност. А на обикновения човек търси сигурност, а не възможности!
Коментиран от #55, #68
21:52 16.12.2024
51 Атина Палада
До коментар #43 от "Костадин Костадинов":
Ти още не схващаш,че Западния свят не живее в капитализъм от Рейгън насам .Не и в демокрацияА системата е олигархична диктатура.
Капитализъм в САЩ няма от 80-те години на миналия век,а в Европа от 90-те ,ти говориш за капитализъм.
Казах ти,че класическия капитализъм умря при Рейгън.
Коментиран от #64
21:52 16.12.2024
52 1111
До коментар #45 от "Костадин Костадинов":
Яж пластмасови домати, топли се с вятърни мелници, трепат ти свинското, ваксинират те насила, отрежи си гроздето да не им конкурираш виното, искат да нямаме наши семена, отрязаха ни евтините руски ресурси и още, и още...Коментиран от #60, #62
21:53 16.12.2024
53 604
21:55 16.12.2024
54 Атина Палада
До коментар #49 от "Мдаа":
Даааа,разбирам те :) ти който не си чувал за BASF и спореше с мен,че Германия никога не е имала химическа промишленост ха ха хаНе ми отговаряй,няма смисъл...Стой си там,където си..
Коментиран от #56
21:55 16.12.2024
55 Историк
До коментар #50 от "Ами":
"А на обикновения човек търси сигурност, а не възможности!"Само крепостният човек предпочита сигурност пред възможности.
21:56 16.12.2024
56 Мдаа
До коментар #54 от "Атина Палада":
" ти който не си чувал за BASF"Я кажи колко завода има Байесеф извън Германия и откога.
Коментиран от #86
21:57 16.12.2024
57 Предстои
21:59 16.12.2024
58 А12
Коментиран от #74
21:59 16.12.2024
59 Злобното Джуджи
Предстоят Тауруси по многострадалните руски канчета.
Ако още се мотат с по две села на седмица, нищо чудно да вкусят и от Томахавките
Коментиран от #63, #72
22:00 16.12.2024
60 Атина Палада
До коментар #52 от "1111":
При ЕС няма суверенни държави.Защо да ходим да гласуваме на избори,след като после ,каквото кажат "големите началници".
А големите началници не са на изборна длъжност..
Е,че тогава дали ще е Айшето или Кирчо начело на държавата е все тая.Няма разлика...Даже и магаре да сложат ...върши същата работа:)
22:01 16.12.2024
61 А12
До коментар #13 от "стоян георгиев":
Ха дано !22:01 16.12.2024
62 Костадин Костадинов
До коментар #52 от "1111":
Бих търсил вината първо вкъщи.22:04 16.12.2024
63 Атина Палада
До коментар #59 от "Злобното Джуджи":
Джуджи,производителите на томаховките няма да позволят.Вярвам си спомняш по времето на Тръмп в първият му мандат,когато нареди да се изстрелят колко томаховки по едно сметище в Сирия..И само една падна на сметището,другите промениха траекторията и полетяха от където бяха изстреляни . Хамериканците се н.асраха тогава
А на следващия ден медиите в САЩ обвиниха Тръмп,че бил показал на света колко безсилни са .Станали за смях пред света,Абе изкараха Тръмп виновен...
22:06 16.12.2024
64 Костадин Костадинов
До коментар #51 от "Атина Палада":
Имаш предвид неолиберализма -съгласен съм,но така или иначе е все капиталистеческо натрупване с присъщите кризи.Коментиран от #83
22:07 16.12.2024
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 А12
До коментар #40 от "Костадин Костадинов":
42 милиарда евро до сега …Коментиран от #69
22:08 16.12.2024
68 Костадин Костадинов
До коментар #50 от "Ами":
Дали са изкуствени, не знам,но са се капиталистечески.22:09 16.12.2024
69 Костадин Костадинов
До коментар #67 от "А12":
За процент питамКоментиран от #79
22:10 16.12.2024
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 стоян георгиев
Коментиран от #73
22:11 16.12.2024
72 А12
До коментар #59 от "Злобното Джуджи":
В паралелната реалност …22:11 16.12.2024
73 Костадин Костадинов
До коментар #71 от "стоян георгиев":
Каква е разликата с руския режим?Коментиран от #81
22:12 16.12.2024
74 Атина Палада
До коментар #58 от "А12":
"Черен камък" разпродава всичко в момента за всякакви пари ..Плащаш ако искаш в левове,рубли,юани,рупии ....Абе всякакви пари ..Нещо му струва примерно 5 евро...Плащаш 10 лв или колко е там с точност еквивалента
22:13 16.12.2024
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Абе за
До коментар #18 от "Хихихи":
Минчо нямало място и затуй щял да се вози на опашката на самолета.22:14 16.12.2024
77 Абе за
22:14 16.12.2024
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 А12
До коментар #69 от "Костадин Костадинов":
Отговарям:- в Германия има 6 200 000 неграмотни ! В 21 век … Колко процента от населението е това,ако знаехме ,че 82 милиона е всичкото …?!
Коментиран от #80
22:16 16.12.2024
80 Костадин Костадинов
До коментар #79 от "А12":
Не питам за грамотността,а за процент от БВП? Прочети въпроса внимателно.22:18 16.12.2024
81 стоян георгиев
До коментар #73 от "Костадин Костадинов":
Няма лгбт изродясали! Или поне не им се дава политочески чадър над всички нормални! Това юи е достатъчно!Коментиран от #82
22:19 16.12.2024
82 Костадин Костадинов
До коментар #81 от "стоян георгиев":
Предполагам,че си някакъв морален герой от Библията.Коментиран от #85
22:20 16.12.2024
83 Атина Палада
До коментар #64 от "Костадин Костадинов":
Да,обаче няма връзка с капитализма..Това е краят ..При капитализма има кризи,тук няма,защото при тази система има неконтролируемо печатене на пари.
Светът е фалирал...365 трилиона долара на червено...Краят! Запомни го! Повтарям-3 6 5 трилиона..
Коментиран от #84
22:21 16.12.2024
84 Костадин Костадинов
До коментар #83 от "Атина Палада":
Е , ако нямаше криза няма да има и крах,за какъвто говориш. За печатане на пари - сигурен съм, че и двамата нямаме представа от темата, така че предпочитам да не разтягам локуми.22:28 16.12.2024
85 стоян георгиев
До коментар #82 от "Костадин Костадинов":
Не, нормален човек съм, а не лгбт психар! А др важно нещо, е че в Русия педофилията се налазва със смърт, а на запад се толерира!Коментиран от #87
22:32 16.12.2024
86 Атина Палада
До коментар #56 от "Мдаа":
В цяла Европа се писа за тях..В Германия не спираха..Че BASF изнасят цялото производство в Китай ..Или ти смяташ,че това е едно павилионче и щракаш катинара днес и от утре е затворено? Ха ха ха А ти или твой съмишленик,спорихте с мен,че Германия никога не е имала химическа промишленост ..:;))))Най големите данъкоплатци на Германия се изнесоха ..Сега ще плащат данъци в Китай,с това германската хазна обеднява..Ти отричаш,но аз твърдя,че Германия имаше химическо производство и там работят стотици хиляди...Сега тези стотици хиляди,ако не заминат и те за Китай:) отиват на улицата .
А,някои компании ,които удариха кепенците в САЩ заминаха...Самата Урсула го казваше това .
22:34 16.12.2024
87 Костадин Костадинов
До коментар #85 от "стоян георгиев":
Нямам какво да ти отговоря. Съвет - наблегне на самообразованието си22:35 16.12.2024