Като цяло новото BMW 5er се смята за отличен автомобил по отношение на безопасност. Още с появата на BMW 5er (F10) през 2010 година европейската независима организация EuroNCAP проведе първите краш тестове и определи баварската петица за един от най-сигурните автомобили в този клас. EuroNCAP даде максималните пет звезди, като в отделните категории за безопасност на възрастни пасажери, деца пасажери, пешеходци и системи за безопасност BMW 5er получи съответно 95% 83% 78% и 100%, което като цяло са едни доста завидни резултати.
Сега американският институт по пътна безопасност IIHS, който провежда аналогични на EuroNCAP тестове, реши да изпробва безопасността на BMW 5er (F10). Почти всички изпитания петицата премина с отлични резултати, но в крайна сметка не можа да получи максималната оценка Top Safety Pick+. Това се дължи на новия фронтален карш тест с 25-процентно припокриване. При изпитанието автомобилът не среща челно неподвижно препятствие, а симулира по-реален фронтален удар.
Само 25% от лявата предна част на колата поема удара, което се случва много по-често при извънградски пътно транспортни произшествия. Именно при това изпитание петата серия на BMW се проваля и получава оценка "посредствен". По думите на специалистите от IIHS при въпросното стълкновение въздушните възглавници и завесите сработват навреме, но т.нар. кокпит не успява да запази достатъчно пространство за краката на водача след деформацията от удара. Сериозно може да пострада и пасажераът до шофьора, но като цяло най-големи са травмите върху левия крак на водача.
Техническите данни и разход на гориво на BMW 5er (f10) може да видите тук.