Емблематичният Citroen DS може да се завърне на пазара. Генералният директор на марката DS Оливие Франсоа разказа пред британското издание Auto Express за намерението да възроди известния модел.
Както знаете, в момента в премиум линията DS има четири модела , които се отличават с авангарден стил. Но нито един от тях обаче не е пряк наследник на легендарния автомобил от миналия век Citroen DS.
Според Оливие Франсоа, ръководните кадри в компанията обмислят възможността за създаване на флагмански модел на марката в стила на Citroen DS, тъй като много малко модели в историята на автомобила са ставали толкова емблематични.
Заимствайки дизайнерските характеристики на Citroen DS, разработчиците ще могат да отстрелят две заека с един куршум - да направят колата стилна и да оптимизират аеродинамиката.
Едно от решенията е да бъдат затворени задните колела, като при известния прародител Citroen DS, като това ще направи колата значително по-рационална що се отнася до обтекаемост на каросерията.
„Един чистокръвен DS трябва да бъде голям, скъп и невероятен“, каза Оливие Франсоа, „Всички ще бъдат влюбени в подобен автомобил. Можем да създадем чувствени, пищни, изключително вдъхновяващи коли, които са много аеродинамични и много френски. Скоро ще ви го покажем."
Шефът на DS не се съмнява, че флагманът на марката ще бъде електрически, защото концернът Stellantis, поне към момента, активно се електрифицира. Освен това има съответната платформа STLA Large, която позволява създаването на електромобил с пробег над 650 км и бързо зареждане.
Оливие Франсоа остава привърженик на хидропневматичното окачване, което беше един от "козовете" на Citroen DS. Той особено хареса способността на колата да се спуска за качване и слизане на пътници. Според него такава функция би подхождала и на съвременните кросоувъри.
Ще припомним, че Citroen DS се произвежда от 1955 до 1975 година и от модела са произведени почти милион и половина седани, комбита и кабриолети. За времето си този модел с предно задвижване е много иновативен.
Освен хидропневматично окачване колата има полуавтоматична скоростна кутия, дискови спирачки и адаптивни фарове. Citroen DS е най-известният френски автомобил: управляван е от Шарл дьо Гол и на негова основа е създадена летящата кола на Фантомас.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Баш майстора
Коментиран от #20
11:53 17.05.2024
2 Вальо
11:55 17.05.2024
3 АМИ
11:58 17.05.2024
4 Ония с Фордо
Коментиран от #5
11:59 17.05.2024
5 1312
До коментар #4 от "Ония с Фордо":
Купи си буквар, майбахКоментиран от #10
12:01 17.05.2024
6 естет
Коментиран от #11
12:02 17.05.2024
7 Краси
12:07 17.05.2024
8 Аз бре
13:24 17.05.2024
9 Отец Чапаев
14:41 17.05.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Злогош
До коментар #6 от "естет":
Красива колкото е красива 70 годишна тюнингавана баба ! Да ти имам и касапския вкус16:44 17.05.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 007
20:20 17.05.2024
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Ха дано
21:33 17.05.2024
18 може
22:12 17.05.2024
19 незнайко
09:30 18.05.2024
20 ДС много клати и люлее каза лисицата
До коментар #1 от "Баш майстора":
Ти от счетоводители какво очакваш? Вечна кола ли! Вече ги правят караш 5 години и за скраб! Затова никога няма да възродят старото и хубавото!Коментиран от #23
10:56 18.05.2024
21 Знайко
Бих го карал с удоволствие, дори е подходящо за нашите трапове .
14:49 18.05.2024
22 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
22:41 18.05.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.