Отидете към основна версия

27 581 33

Тест на електрическото BMW i3

  • bmw-
  • i3-
  • тест

Залцбург, Австрия. Наш екип от мястото на събитието

По-възрастните специалисти са на мнение, че след BMW Isetta, изцяло електрическото i3 е най-обсъждания модел на баварската марка. С появата и на трицилиндровото BMW с предно предаване 2er Active Tourer, хардкор феновете на марката са още по-объркани, но независимо от всичко, новото i3 е един автомобил със съвсем различна, но и свръх иновационна концепция.
 
Самата кола изглежда като концептуален модел, както отвън, така и отвътре. Иначе BMW i3 е сериен хечбек със задно предаване, в основата на който лежи алуминиева рама и своеобразен кокпит от въглероден композит (CFRP). В качеството на силов агрегат, баварците залагат на електромотор с мощност 170 конски сили, което на фона на тежащата 1 270 килограма кола не изглежда никак зле.
Как обаче се представя BMW i3 в реални пътни условия? Отговорите на този въпрос успяхме да получим на един доста интересен и продължителен тест драйв в австрийския град Залцбург. Що се отнася до външният вид, то от снимките е видно, че колата прилича на мини- миниван. Или с други думи еднообемната конструкция я прави да изглежда така. Различните светлини отпред и отзад пък придават силно авангарден облик.
 
Вътре човек се чувства по същия начин, като в миниван. Въпреки субкомпактните размери (3999 мм / 1775 мм / 1578 мм - дължина / широчина / височина), мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а седалките са позиционирани по-високо от колкото тези на стандартен лек автомобил. Отзад също е доста широко, а самите места са по формулата 2+2. Уредите пък са изцяло електронни.
Още едно нестандартно решение представляват задните врати, които са значително по-малки от предните и се отварят обратно на общоприетия начин. Между предните и задните врати няма колонка, като по този начин влизането и излизането от задния пасажерски отсек е по-лесно и по-комфортно. Багажникът е неголям (260 литра), но може да бъде увеличен за сметка на сгъваемите задни кресла.
 
Материите, избрани за тапицериите са изработени изцяло от рециклирани влакна, като това допринася за техния естествен външен вид. Декоративните панели на BMW i3 са изработени от кенафени влакна, чийто естествен произход остава видим. Евкалиптова дървесина пък осигурява суровината за дървените части от арматурното табло, а кожата, използвана в интериора е багрена с помощта на екстракт от маслинови листа.
Всичко това има за цел да подчертае еко профила на автомобила. А той е такъв най-вече заради нулевите емисии на вредни вещества. С едно зареждане автомобилът измина над 160 км, като в случая говорим за смесен (градски/извънградски) цикъл на движение. В по-голямата част обаче се придържахме към режим Eco Pro. Скоростта по каталог е 150 км/ч, но ние успяхме да развием 155 км/ч. или поне така показваше електронният скоростомер.
 
Динамиката на автомобила, особено в градски условия съвсем не е лоша. Въпреки сладурския външен вид i3 ще остави замислени водачите на доста по-расови автомобили. От 0 до 100 км/ч. ускорението става за 7.2 секунди, но i3 притежава уникално доускорение в диапазона 40 - 70 км/ч. Управлението е доста директно, с твърд волан с отчетливи команди, ясен признак за принадлежността на i3 към марката BMW.

Вижте техническите характеристики на BMW i3

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини