Залцбург, Австрия. Наш екип от мястото на събитието
По-възрастните специалисти са на мнение, че след BMW Isetta, изцяло електрическото i3 е най-обсъждания модел на баварската марка. С появата и на трицилиндровото BMW с предно предаване 2er Active Tourer, хардкор феновете на марката са още по-объркани, но независимо от всичко, новото i3 е един автомобил със съвсем различна, но и свръх иновационна концепция.
Самата кола изглежда като концептуален модел, както отвън, така и отвътре. Иначе BMW i3 е сериен хечбек със задно предаване, в основата на който лежи алуминиева рама и своеобразен кокпит от въглероден композит (CFRP). В качеството на силов агрегат, баварците залагат на електромотор с мощност 170 конски сили, което на фона на тежащата 1 270 килограма кола не изглежда никак зле.
Как обаче се представя BMW i3 в реални пътни условия? Отговорите на този въпрос успяхме да получим на един доста интересен и продължителен тест драйв в австрийския град Залцбург. Що се отнася до външният вид, то от снимките е видно, че колата прилича на мини- миниван. Или с други думи еднообемната конструкция я прави да изглежда така. Различните светлини отпред и отзад пък придават силно авангарден облик.
Вътре човек се чувства по същия начин, като в миниван. Въпреки субкомпактните размери (3999 мм / 1775 мм / 1578 мм - дължина / широчина / височина), мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а седалките са позиционирани по-високо от колкото тези на стандартен лек автомобил. Отзад също е доста широко, а самите места са по формулата 2+2. Уредите пък са изцяло електронни.
Още едно нестандартно решение представляват задните врати, които са значително по-малки от предните и се отварят обратно на общоприетия начин. Между предните и задните врати няма колонка, като по този начин влизането и излизането от задния пасажерски отсек е по-лесно и по-комфортно. Багажникът е неголям (260 литра), но може да бъде увеличен за сметка на сгъваемите задни кресла.
Материите, избрани за тапицериите са изработени изцяло от рециклирани влакна, като това допринася за техния естествен външен вид. Декоративните панели на BMW i3 са изработени от кенафени влакна, чийто естествен произход остава видим. Евкалиптова дървесина пък осигурява суровината за дървените части от арматурното табло, а кожата, използвана в интериора е багрена с помощта на екстракт от маслинови листа.
Всичко това има за цел да подчертае еко профила на автомобила. А той е такъв най-вече заради нулевите емисии на вредни вещества. С едно зареждане автомобилът измина над 160 км, като в случая говорим за смесен (градски/извънградски) цикъл на движение. В по-голямата част обаче се придържахме към режим Eco Pro. Скоростта по каталог е 150 км/ч, но ние успяхме да развием 155 км/ч. или поне така показваше електронният скоростомер.
Динамиката на автомобила, особено в градски условия съвсем не е лоша. Въпреки сладурския външен вид i3 ще остави замислени водачите на доста по-расови автомобили. От 0 до 100 км/ч. ускорението става за 7.2 секунди, но i3 притежава уникално доускорение в диапазона 40 - 70 км/ч. Управлението е доста директно, с твърд волан с отчетливи команди, ясен признак за принадлежността на i3 към марката BMW.
Вижте техническите характеристики на BMW i3
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Johny
09:23 15.10.2014
2 Бате Цецо
Икономичен, но цената едва ли е по джоба на българина, особено като вероятно ще се използва за втора кола в семейството.
09:38 15.10.2014
3 Марто
09:42 15.10.2014
4 Симеон Тасев
09:54 15.10.2014
5 Gosho
11:43 15.10.2014
6 mediator37
Баварците правят доста сериозно отстъпление от като цяло прекрасния дизайн на возилата си.
11:50 15.10.2014
7 mediator37
Коментиран от #11
12:00 15.10.2014
8 Бхд БхД
13:38 15.10.2014
9 Гост
13:50 15.10.2014
10 Златин Славчев
14:38 15.10.2014
11 Кобрата
До коментар #7 от "mediator37":
BMW няма нужда да догонва никой, все пак тяхната цел е да правят големи и мощни коли за гъзари и олигарси, това че са пуснали една кола за масова употреба не означава, че се опитват да догонят някого.И бих казал, че BMW-то в статията изглежда много добре.
Коментиран от #13, #15
15:31 15.10.2014
12 Vasik Atanasova
НИТО ЗВУК ЩЕ ВАДИ НИЩО
Коментиран от #16
17:33 15.10.2014
13 Гост
До коментар #11 от "Кобрата":
БМВ правят коли за олигарси...Ти на кой свят си!? Стандартните БМВ-та са толкова скапани и чупливи,че не си заслужава коментара.... Кой милионер би си купил нещо от бъбреците....след като има далеч по луксозни и гъзарски брандове! По-скоро БМВ са коли за заможната средна класа,но.....олигарси.....Коментиран от #29
17:39 15.10.2014
14 Гост
17:48 15.10.2014
15 Златин Славчев
До коментар #11 от "Кобрата":
bemveto sled 2015 kato napraviat polovinata si modeli s predno shte dogoniat drugite koli tva za masova opotreba ia kaji koi shte moje da si pozvoli tazi kola ?19:01 15.10.2014
16 Златин Славчев
До коментар #12 от "Vasik Atanasova":
lapeshki izkasКоментиран от #17
19:03 15.10.2014
17 Златин Славчев
До коментар #16 от "Златин Славчев":
това че не дораслите дрифтят не значи че хората ги купуват с такава цел !!!19:27 15.10.2014
18 бай пет
Коментиран от #19
20:47 15.10.2014
19 Никой
До коментар #18 от "бай пет":
Абе бай пет, първо се научи да пишеш, след това да караш и чак тогава съди хората по това, кой как обича да кара. Като не можете да проумеете, че има хора с различни с различни вкусове и всеки си вади кефа по различен начин. Дрфта е за хора, които знаят как да управляват колата си и да я използват. Остави шофьорските коли на "леваците" и си карай предното... Относно колата - добра за хора, които търсят просто "кола" със суха практичност и икономичност и нищо друго, като оня Златистия, за хората, които все пак обичат да карат, БМВ все още правят добре балансирани спортни коли. Проумейте го - всеки има различна слабост, това че карането на кола не ви е забавление и страст, не означава, че и другите трябва да са като вас.Коментиран от #20
20:58 15.10.2014
20 Златин Славчев
До коментар #19 от "Никой":
sas 100 karam na magistralata i tova me zabavliava kato karash s 200 kakvo ste razberesh ot patq kakvo shte si vidial az kato karam gledam i da poglejdam ot straniКоментиран от #21
21:14 15.10.2014
21 Никой
До коментар #20 от "Златин Славчев":
Изобщо не съм говорил за големи скорости...Коментиран от #23
21:15 15.10.2014
22 наско стоилов
21:16 15.10.2014
23 Златин Славчев
До коментар #21 от "Никой":
ami za kakvo togavaКоментиран от #24
21:32 15.10.2014
24 Никой
До коментар #23 от "Златин Славчев":
Говоря за управление и усещането в завоите със задното предаване.Коментиран от #25
22:14 15.10.2014
25 Златин Славчев
До коментар #24 от "Никой":
po nagornishte ne da grebea da se buta :D mn e gadno usetaneto
ako si dobar shofior mojesh da vzimash zavoite i s predno
23:10 15.10.2014
26 SHENOL
11:24 16.10.2014
27 борко
Висок момент и КПД.
Стига с тия смотани двг-та
11:38 16.10.2014
28 Грую
13:07 16.10.2014
29 Кобрата
До коментар #13 от "Гост":
Проблема е, че в България средна класа почти не остана.Стана така, че вече има крайно бедни и крайно богати, едни се трепят по 12 часа за 600лв, а други не си знаят парите.
Специално в България къде я видя ти тази средна класа?
Нормален човек ще може ли да си позволи да кара ново BMW?
Тези коли се карат от хора с пари, защото и да си я купиш като не можеш да я поддържаш ще ти стои на улицата и ще гние.
Тези коли са за богатите държави, а тук ще си татъркаме пернишка возия и това е.
13:34 16.10.2014
30 Jimmy
15:25 16.10.2014
31 Моньо Тасевски
15:48 16.10.2014
32 Ivo Angelov
22:12 17.10.2014
33 Ghostface
11:20 18.10.2014