15 Октомври, 2014 08:39 28 104 33

Тест на електрическото BMW i3

  • bmw-
  • i3-
  • тест
Тест на електрическото BMW i3 - 1

Залцбург, Австрия. Наш екип от мястото на събитието

По-възрастните специалисти са на мнение, че след BMW Isetta, изцяло електрическото i3 е най-обсъждания модел на баварската марка. С появата и на трицилиндровото BMW с предно предаване 2er Active Tourer, хардкор феновете на марката са още по-объркани, но независимо от всичко, новото i3 е един автомобил със съвсем различна, но и свръх иновационна концепция.
 
Самата кола изглежда като концептуален модел, както отвън, така и отвътре. Иначе BMW i3 е сериен хечбек със задно предаване, в основата на който лежи алуминиева рама и своеобразен кокпит от въглероден композит (CFRP). В качеството на силов агрегат, баварците залагат на електромотор с мощност 170 конски сили, което на фона на тежащата 1 270 килограма кола не изглежда никак зле.
Как обаче се представя BMW i3 в реални пътни условия? Отговорите на този въпрос успяхме да получим на един доста интересен и продължителен тест драйв в австрийския град Залцбург. Що се отнася до външният вид, то от снимките е видно, че колата прилича на мини- миниван. Или с други думи еднообемната конструкция я прави да изглежда така. Различните светлини отпред и отзад пък придават силно авангарден облик.
 
Вътре човек се чувства по същия начин, като в миниван. Въпреки субкомпактните размери (3999 мм / 1775 мм / 1578 мм - дължина / широчина / височина), мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно, а седалките са позиционирани по-високо от колкото тези на стандартен лек автомобил. Отзад също е доста широко, а самите места са по формулата 2+2. Уредите пък са изцяло електронни.
Още едно нестандартно решение представляват задните врати, които са значително по-малки от предните и се отварят обратно на общоприетия начин. Между предните и задните врати няма колонка, като по този начин влизането и излизането от задния пасажерски отсек е по-лесно и по-комфортно. Багажникът е неголям (260 литра), но може да бъде увеличен за сметка на сгъваемите задни кресла.
 
Материите, избрани за тапицериите са изработени изцяло от рециклирани влакна, като това допринася за техния естествен външен вид. Декоративните панели на BMW i3 са изработени от кенафени влакна, чийто естествен произход остава видим. Евкалиптова дървесина пък осигурява суровината за дървените части от арматурното табло, а кожата, използвана в интериора е багрена с помощта на екстракт от маслинови листа.
Всичко това има за цел да подчертае еко профила на автомобила. А той е такъв най-вече заради нулевите емисии на вредни вещества. С едно зареждане автомобилът измина над 160 км, като в случая говорим за смесен (градски/извънградски) цикъл на движение. В по-голямата част обаче се придържахме към режим Eco Pro. Скоростта по каталог е 150 км/ч, но ние успяхме да развием 155 км/ч. или поне така показваше електронният скоростомер.
 
Динамиката на автомобила, особено в градски условия съвсем не е лоша. Въпреки сладурския външен вид i3 ще остави замислени водачите на доста по-расови автомобили. От 0 до 100 км/ч. ускорението става за 7.2 секунди, но i3 притежава уникално доускорение в диапазона 40 - 70 км/ч. Управлението е доста директно, с твърд волан с отчетливи команди, ясен признак за принадлежността на i3 към марката BMW.

Вижте техническите характеристики на BMW i3


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Johny

    4 5 Отговор
    Красива машина :)
  • 2 Бате Цецо

    1 4 Отговор
    Въпреки нетрадиционната визия изглежда пректичен за градска и крайградска употреба. Динамика, компактни размери и прилично вътрешно пространство. Багажникът е малък, но това е нармално за градска кола.
    Икономичен, но цената едва ли е по джоба на българина, особено като вероятно ще се използва за втора кола в семейството.
  • 3 Марто

    3 4 Отговор
    Интересна количка - динамична и икономична;
  • 4 Симеон Тасев

    2 4 Отговор
    преди всичко бмв
  • 5 Gosho

    2 1 Отговор
    "...хардкор феновете на марката са още по-объркани"
  • 6 mediator37

    2 5 Отговор
    Отвратителен дизайн. Напомня ми за двуетажната повръщня наречена Фиат Мултипла. Визията "миниван" никак не подхожда на БМВ.
    Баварците правят доста сериозно отстъпление от като цяло прекрасния дизайн на возилата си.
  • 7 mediator37

    2 5 Отговор
    БМВ се опитва да се намеси на пазара на сапунерките, но нещо не му се отдава. Има да догонва японци, италианци, французи и още мн. други.

    Коментиран от #11

  • 8 Бхд БхД

    0 4 Отговор
    БМВ винаги е в крак с вече тестваните технологии.Колата изглежда доста добре и не е прекалено с нищо.Имат само да увеличат пробега с едно зареждане.
  • 9 Гост

    5 2 Отговор
    Идеята е страхотна! Като параметри е перфектна,но като визия....не ми харесва! Има още много какво да се иска!
  • 10 Златин Славчев

    2 6 Отговор
    kola mechta
  • 11 Кобрата

    2 3 Отговор

    До коментар #7 от "mediator37":

    BMW няма нужда да догонва никой, все пак тяхната цел е да правят големи и мощни коли за гъзари и олигарси, това че са пуснали една кола за масова употреба не означава, че се опитват да догонят някого.
    И бих казал, че BMW-то в статията изглежда много добре.

    Коментиран от #13, #15

  • 12 Vasik Atanasova

    3 4 Отговор
    КОЙТО Е ФЕН НА БМВ ЗА КАКВО МУ Е ЕЛЕКТИЧКА ЩЕ ДРИФТИ ЛИ С НЕЯ
    НИТО ЗВУК ЩЕ ВАДИ НИЩО

    Коментиран от #16

  • 13 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "Кобрата":

    БМВ правят коли за олигарси...Ти на кой свят си!? Стандартните БМВ-та са толкова скапани и чупливи,че не си заслужава коментара.... Кой милионер би си купил нещо от бъбреците....след като има далеч по луксозни и гъзарски брандове! По-скоро БМВ са коли за заможната средна класа,но.....олигарси.....

    Коментиран от #29

  • 14 Гост

    2 1 Отговор
    С кеф бих си купил такава кола....НО..... Далеч сме от удобството! 160 километра пробег и след това зареждане...КЪДЕ!? Повечето бензиностанции нямат контакти,а и да имат колко време трае зареждането!? Представете си,че е 1 час..... Това е супер неудобно и далеч от забързаното ежедневие! Освен това тези контакти няма да са Free....Безплатен обяд няма никъде! Ако цената е яко надута нещата стават доста сложни! Искат се доста подобрения и навлизане на нови стандарти! Колкото до дизайна....Отвратителен е! Ако махнете марката....Човек ще си помисли,че това е поредният корейски боклук!
  • 15 Златин Славчев

    0 6 Отговор

    До коментар #11 от "Кобрата":

    bemveto sled 2015 kato napraviat polovinata si modeli s predno shte dogoniat drugite koli tva za masova opotreba ia kaji koi shte moje da si pozvoli tazi kola ?
  • 16 Златин Славчев

    0 6 Отговор

    До коментар #12 от "Vasik Atanasova":

    lapeshki izkas

    Коментиран от #17

  • 17 Златин Славчев

    1 6 Отговор

    До коментар #16 от "Златин Славчев":

    това че не дораслите дрифтят не значи че хората ги купуват с такава цел !!!
  • 18 бай пет

    3 1 Отговор
    Мили деца неуки,първо се научете какво е олигарх и има ли такива в БГ,после проумейте ,че дрифта е за леваци които не могат да карат бързо и че за това са нужни не добре изчислени коли с леки задници и задно предаване,и не на последно място германските марки са премиум само в източна европа и негрите в америка

    Коментиран от #19

  • 19 Никой

    0 3 Отговор

    До коментар #18 от "бай пет":

    Абе бай пет, първо се научи да пишеш, след това да караш и чак тогава съди хората по това, кой как обича да кара. Като не можете да проумеете, че има хора с различни с различни вкусове и всеки си вади кефа по различен начин. Дрфта е за хора, които знаят как да управляват колата си и да я използват. Остави шофьорските коли на "леваците" и си карай предното... Относно колата - добра за хора, които търсят просто "кола" със суха практичност и икономичност и нищо друго, като оня Златистия, за хората, които все пак обичат да карат, БМВ все още правят добре балансирани спортни коли. Проумейте го - всеки има различна слабост, това че карането на кола не ви е забавление и страст, не означава, че и другите трябва да са като вас.

    Коментиран от #20

  • 20 Златин Славчев

    1 4 Отговор

    До коментар #19 от "Никой":

    sas 100 karam na magistralata i tova me zabavliava kato karash s 200 kakvo ste razberesh ot patq kakvo shte si vidial az kato karam gledam i da poglejdam ot strani

    Коментиран от #21

  • 21 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "Златин Славчев":

    Изобщо не съм говорил за големи скорости...

    Коментиран от #23

  • 22 наско стоилов

    2 1 Отговор
    много скапана визия --а вътрешния интериор под всякаква критика
  • 23 Златин Славчев

    0 5 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    ami za kakvo togava

    Коментиран от #24

  • 24 Никой

    0 2 Отговор

    До коментар #23 от "Златин Славчев":

    Говоря за управление и усещането в завоите със задното предаване.

    Коментиран от #25

  • 25 Златин Славчев

    0 5 Отговор

    До коментар #24 от "Никой":

    po nagornishte ne da grebe
    a da se buta :D mn e gadno usetaneto
    ako si dobar shofior mojesh da vzimash zavoite i s predno
  • 26 SHENOL

    1 2 Отговор
    колата е перфекна
  • 27 борко

    1 3 Отговор
    Това е бъдещето - само на ток.
    Висок момент и КПД.

    Стига с тия смотани двг-та
  • 28 Грую

    2 1 Отговор
    Не можах да прочета колко струва , но от другаде бях подразбрал май 80. С моята заплата в някой от следващите ми животи ще мога да събера толкоз пари. И все пак неудобство от малък пробег, скъпи батерии и може би и подръжка. Не споменавам липсата на инфраструктура за ползване на подобни возила за момента, защото това може би ще се уреди по-нататък. За сега оставам на Москвич, макар вече да не го произвеждат ако го имаш няма по-евтин вариант за българската действителност.
  • 29 Кобрата

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Проблема е, че в България средна класа почти не остана.
    Стана така, че вече има крайно бедни и крайно богати, едни се трепят по 12 часа за 600лв, а други не си знаят парите.
    Специално в България къде я видя ти тази средна класа?
    Нормален човек ще може ли да си позволи да кара ново BMW?
    Тези коли се карат от хора с пари, защото и да си я купиш като не можеш да я поддържаш ще ти стои на улицата и ще гние.
    Тези коли са за богатите държави, а тук ще си татъркаме пернишка возия и това е.
  • 30 Jimmy

    0 3 Отговор
    интересно защо не се коментира цената на колата и "екологичния" начин на производство - може да се съпоставят ползите и вредите от тези коли
  • 31 Моньо Тасевски

    1 0 Отговор
    Превъзходен леген!Да живей бНВ!
  • 32 Ivo Angelov

    0 3 Отговор
    Това го видях днес на един влекач, изглеждаше ужасно
  • 33 Ghostface

    3 1 Отговор
    До 14. Колата е перфекнта за това, за което е замислена. Тук веднага бай Ганьо почва да впряга малкия си мозък да казва колко гадна била. Не ставала за дрифт, не ставала за дълго пътуване, не ставала за ... Еми колата е предназначена най вече за градско каране "до офиса" и най-дълъг живот на батериите ще има имаенно тогава. При ползване до 20-на км. на ден и само дозареждане, батерията би имала невероятно дълъг живот. Съчетано с доброто ускорение и нулеви емисии е чудесна за града. За дрифт и круизи си има други класове автомобили, проектирани или тунинговани точно за тази цел. Доколкото за замърсяването при производството на този автомобил, има филм в youtube който показва почти целия производствен процес. Много ни се ще немците да са ганьовци като нас, но не са.. Хайде със здраве. И четете повече, отколкото пишете...