На 10 октомври 1956 година Горковски автомобилен завод произвежда първите три екземпляра от масивния седан ГАЗ-21 Волга. Въпреки формалния статус на серийни екземпляри, въпросните три Волги, слезли от конвейера на 10 ноември 1956-а се явяват нещо като опитна партида.
До края на годината ГАЗ прави още пет автомобила, а истинското масово производство започва през пролетта на следващата година. През есента и зимата на 1956 и 1957 година въпросните осем екземпляра изминават 29 000 километра под формата на тестове по пътищата на Русия, Прибалтика, Украйна, Беларус и Кавказ.
Партидата през 1957-а е с двигателите с долен разпределителен вал, които преди старта на продажбите са подложени на модернизация. За сметка на увеличаване на диаметъра на цилиндрите до 88 мм, работният обем е леко увеличен. Така той става 2.42 литра, а мощността е 65 конски сили.
Още нещо интересно е, че първите екземпляри са оборудвани с диференциал от ГАЗ-69, но с променено предавателно число. Главната особеност на първата серия, произвеждана до 1958 година в тираж 30 000 екземпляра, е характерната радиаторна решетка със звезда.
Иначе моделът ГАЗ-21 се произвежда до 1970 година. След това, до 2009 година, името Волга се слага на всички леки коли, произвеждани от ГАЗ.