На 10 октомври 1956 година Горковски автомобилен завод произвежда първите три екземпляра от масивния седан ГАЗ-21 Волга. Въпреки формалния статус на серийни екземпляри, въпросните три Волги, слезли от конвейера на 10 ноември 1956-а се явяват нещо като опитна партида.
До края на годината ГАЗ прави още пет автомобила, а истинското масово производство започва през пролетта на следващата година. През есента и зимата на 1956 и 1957 година въпросните осем екземпляра изминават 29 000 километра под формата на тестове по пътищата на Русия, Прибалтика, Украйна, Беларус и Кавказ.
Партидата през 1957-а е с двигателите с долен разпределителен вал, които преди старта на продажбите са подложени на модернизация. За сметка на увеличаване на диаметъра на цилиндрите до 88 мм, работният обем е леко увеличен. Така той става 2.42 литра, а мощността е 65 конски сили.
Още нещо интересно е, че първите екземпляри са оборудвани с диференциал от ГАЗ-69, но с променено предавателно число. Главната особеност на първата серия, произвеждана до 1958 година в тираж 30 000 екземпляра, е характерната радиаторна решетка със звезда.
Иначе моделът ГАЗ-21 се произвежда до 1970 година. След това, до 2009 година, името Волга се слага на всички леки коли, произвеждани от ГАЗ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 2cv
Коментиран от #14
14:06 11.10.2016
2 Киро
14:09 11.10.2016
3 Jack Bauer
Коментиран от #10
14:37 11.10.2016
4 Гост
и ако я нагласиш да пада облегалката става .....СЕКС Полиган на колела
15:45 11.10.2016
5 браво
Коментиран от #9, #11, #16
16:02 11.10.2016
6 воин
16:14 11.10.2016
7 шефа
16:26 11.10.2016
8 жужето Вова
От когa могат да правят нещо, което да се превърне в легенда, бе, авторе?
Или житейския ти опит е невръстен и нищо не знаеш за "онова" време, или си малко нещо - повлиян.
18:14 11.10.2016
9 Бидона
До коментар #5 от "браво":
Ти волгата за кола ли я броиш?18:57 11.10.2016
10 Д'Мин
До коментар #3 от "Jack Bauer":
Точно!19:20 11.10.2016
11 Карл Бенц
До коментар #5 от "браво":
То бива бива невежество, ама не стърпях. А, бре, ..., наясно ли си кога руснаците правят автомобилна индустрия? А? Да те питам нещо, ама често да отговориш. Ти руски компютър ли имаш? Руски мобилен телефон ползвал ли си? С руско ножче за бръснене бръснал ли си се? И кога слезе от руската кола? Руска ли е сегашната ти кола? А?Коментиран от #12
21:00 11.10.2016
12 ООО
До коментар #11 от "Карл Бенц":
Отговарям вместо №5:Компът ми е DELL, а лаптопът HP. Телефонът ми е SONY. С руско ножче не съм се бръснал (нося брада :-), а с Ладата се простих през 91-ва. Сега карам BMW. Иначе руските момичета са привлекателни, водката е качествена, литературата - на световно ниво, изкуството - изящно. Добри са във военната и космическата техника, но не и в техниката за общо ползване.
21:52 11.10.2016
13 John Gotti
22:07 11.10.2016
14 Mercedes-Benz
До коментар #1 от "2cv":
ЗИС/ЗИЛ и Чайка ГАЗ-13 са копия на Пакарди, иначе волгата е копирана от Ford Mainline ето линк:http://www.nabore.bg/statia/syvetskite-avtomobili-2333-14
00:46 12.10.2016
15 Simson
01:24 12.10.2016
16 Гост
До коментар #5 от "браво":
Нещо си се объркал и то жестоко. Почти всички съветски автомобили са крадени, или откупени (както Жигулата например) Запорожецът е НСУ, първият Москвич е Опел и тнт. Да не мислиш, че мотоциклета Урал са го мислили съветски инженери....10:32 12.10.2016
17 Киро
10:49 12.10.2016
18 виждал
Коментиран от #19
11:33 12.10.2016
19 кроко
До коментар #18 от "виждал":
Къде си виждал като младеж форд на село, ве смешен?! Не че не е истина, ама аман от такива като теб! Върти си "бурмите" и не с прави на велик разбирач и познавач!15:03 13.10.2016
20 фалшименто
18:37 20.10.2016