Отидете към основна версия

59 237 55

10-те най-велики коли от Германия

  • автомобилостроене-
  • класация-
  • германия

Люлката на автомобилостроенето е дала на света безброй забележителни коли от всякакви класове и категории. Да се изберат само няколко от тях е трудно, но опитът си струва. Без тези 10 модела светът надали щеше да бъде същият.

10. NSU Ro80


Днес е трудно да се повярва, че това е сериен седан отпреди половин век. Дизайнът на Клаус Люте изпреварва времето с поне десетилетие. Той обаче не е най-силната страна на Ro80, което печели титлата "Автомобил на 1968 година". Моделът има Ванкелов двигател и тристепенна механична трансмисия с автоматичен съединител. Скоростният лост превключва предавките по традиционния начин, но амбреаж липсва.

9. Volkswagen Golf GTi


Преди повече от четири десетилетия основоположникът на класа на горещите хечбекове доказва на всички, че далеч не е нужно спортният автомобил да бъде скъп, голям, мощен и със задно предаване. Днес 110-112 к.с. изглеждат смешно, но в средата на 70-те години на миналия век осигуряват на GTi повече от прилична динамика. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9.2 сек., а настройките на шасито и управляемостта будят възхита и днес.

8. Porsche 956


956 не може да се похвали със славните победи на батко си 917, но пък притежава рекорд без аналог. Болидът с мощност 635 к.с. е най-бързият автомобил на Северната дъга на "Нюрбургринг" в продължение на 34 години (20.8 км за 6:11 мин.). Инженерите на Porsche изпробват скоростна кутия с два съединителя (прототипът на днешната PDK) именно в този автомобил, който ще стане основа на непобедимия 962.

7. Mercedes-Benz S-Klasse (W126)


Един от най-сполучливите модели в историята на Mercedes-Benz дава началото на истински прелом в луксозния клас. След появата на W126 през 1979 г. всички решават, че могат да произвеждат лимузини от висш клас. За никого не е тайна, че именно "Пурата" вдъхновява японските производители да опитат късмета си с новосъздадени луксозни марки и в частност Toyota да се пробва с Lexus. Още през 80-те S-Klasse предлага ABS, стабилизираща система, еърбегове, седалки и волан с електрически настройки и памет.

6. Audi Quattro


Представеното през 1980 г. Quattro променя из основи автомобилните спортове. Още през следващата година Мишел Мутон става първата (и засега единствена) жена, спечелила кръг от Световния рали шампионат, доказвайки предимствата на двойното предаване. Победите в легендарната Група Б превръщат купето на Audi в икона на немското автомобилостроене.

5. BMW M5


"Вълк в овча кожа", "Убиец на суперколи"... M5 има много прякори. Спортните седани дължат съществуването си до голяма степен именно на баварката с редови шестак с 286 коня от купето M1. След него се появяват AMG Hammer, Lotus Omega и т.н., но оригиналът си остава един.

4. Mercedes-Benz 300 SL


Ако не се брои разположеният отпред двигател, Gullwing спокойно може да се нарече първата суперкола в света. Всичко в неговата конструкция е създадено с цел постигане на максимална скорост. Шасито представлява пространствена рама от тънки тръби (именно заради нея вратите се отварят нагоре), а благодарение на системата за впръскване на горивото двигателят развива 215 к.с. Днес запазен 300 SL струва седемцифрена сума.

3. Porsche 911


Купето със заден мотор се превръща в икона още с появата си през 1963 г. Писано му е да стане първият масов автомобил с турбокомпресор (макар че BMW 2002 turbo се появява малко по-рано). 911 побеждава и на писта, и на пресечен терен. Архитектурата с разположен отзад двигател изглежда остаряла и неподходяща за спортна кола, но си върши чудесно работата вече 54 години.

2. Benz Patent-Motorwagen


Патент №37435, регистриран през януари 1886 г., променя завинаги света, а Карл Бенц спазва обещанието си да "качи човечеството на колела". Първата му триколка с двигател с вътрешно горене развива едва 16 км/ч, но се смята за първия пълноценен автомобил. След поява му нищо вече няма да бъде същото.

1. Volkswagen Käfer


За 65 години на поточните линии от Костенурката са произведени 21 500 000 екземпляра, което говори достатъчно за инженерния талант на Фердинанд Порше. В историята на Käfer има тъмни петна (например съдебните спорове с Tatra, след които Volkswagen изплаща обезщетение на чехите), но това не променя факта, че това е един от най-великите автомобили на всички времена.

Поставете оценка:
Оценка 1.5 от 2 гласа.

Свързани новини