Отидете към основна версия

66 086 48

6 причини за прегряване на двигателя в задръстване

  • съвети-
  • двигател-
  • прегряване

Идват летните горещини, а те доста често са съпроводени със задръствания в големите градове и респективно се случва някои автомобили да прегряват. Основните причини за прегряването на един автомобил са свързани с неизправности в охладителната система. Колкото по-стар е един автомобил, толкова по-голяма е вероятността той да прегрее в задръстване. Ето и някои от основните причини за тези неприятни за водача случки.

Неработеща радиаторна перка

Т.нар. вентилатор или перка на радиатора се включва при определена температура на охладителната течност. Когато обаче това не се случи, вероятността от прегряване е голяма. Най-често перката може да не сработи заради повреден температурен датчик.

Пробив в охладителната система

След зимните студове много от остарелите гумени съединения се разхлабват и напукват, което води до нарушена геометрия в системата и изтичане на антифриз. Пробив в радиатора също не е рядко срещано явление. Проблемът може да не бъде забелязан веднага, но изтичането на охладителна течност и респективно намаляването на нивото ѝ в системата води до прегряване.

Повреден термостат

Тази част се води за консуматив и трябва да се сменя на определен от производителя пробег. Това обаче често се пренебрегва от много от водачите на автомобили и тогава термостатът може да се повреди в най-неподходящия момент. Повредата му в затворено положение е по-рядка, но когато се случи, неминуемо се стига то т.нар. топлинен удар.

Мръсен радиатор

Радиаторната пита доста често се задръства от различна мръсотия, което води до нарушение в нормалния топлообмен в системата за охлаждане и оттам до прегряване на двигателя. Специалистите препоръчват почистване на двигателя веднъж или два пъти годишно.

Охладителна течност

Още един признак за неизправна работа на системата е свързан с качеството и количеството на антифриза. При некачествен антифриз и висока температура доста често се получават отлагания в тънките тръбички на радиатора, които водят до запушването му.

Водна помпа

Кръговратът на охладителната течност в системата става посредством водна помпа. Този възел също се води консуматив и смяната му по заводски предписания е задължителна. Когато това обаче не бъде направено, повредата ѝ в задръстване не би трябвало да ви учудва, а прегряването, което е следствие от тази повреда - е неминуемо.

Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 22 гласа.

Свързани новини