Новини

Опасно ли е да караме на "резерва"

Публикувана: 5 Август, 2019 16:12
50 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 78195
Опасно ли е да караме на "резерва"
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.7 от 153 гласа.

Не са малко онези водачи на моторни превозни средства, които по една или друга причина (най-вече финансова) често карат своите автомобили на "резерва", тоест с минимално количество гориво. Вредно ли е това за автомобила или не е?

Като за начало ще кажем, че всмукателният отвор на бензиновата помпа е разположен в най-ниската част на резервоара, в специално вдлъбнато пространство, като това е направено с цел помпата да взима гориво и когато то е минимално.

Битува мнение, че при ниско ниво на горивото, бензиновата помпа засмуква боклуците от дъното. Това не е съвсем така, защото независимо от нивото на гориво в резервоара, помпата засмуква от едно и също място.

Друг гаражен мит е, че при почти празен резервоар помпата ще започне да засмуква вода. Било то вода, която е постъпила смесена с горивото или такава, образувала се от конденз на въздуха в резервоара.

Ако си спомните по-горе описаната конструкция на болшинството резервоари на автомобилите, ще видите, че водата, която е по-тежка от бензина, винаги ще е на дъното и ще попадне в двигателя, независимо от това колко е пълен резервоара.

Има и още един мит, разпространяван от по-старите майстори. Според тях, ако резервоарът е по-често празен, то кондензираната вода образува ръжда по вътрешността му, която впоследствие попада в горивото.

Това наистина е така, но важи за автомобилите с метални резервоари, а днес такива не се произвеждат и ако изключим някои по-стари Mercedes-и, почти няма коли с такива, въпреки нашия силно застарял автомобилен парк.

И последното често разпространено мнение по темата е, че когато горивото е малко, бензиновата помпа не се охлажда и се поврежда. В това твърдение има известна истина, но трябва да знаете, че бензиновата помпа няма да се повреди.

За такива случаи е осигурена специална защита. Когато помпата изсъхне, тя започва да прегрява - заради липса на смазване и охлаждане. Термичният сензор обаче се задейства и захранването изключва, преди да се причинят повреди на устройството.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.7 от 153 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бангеев
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Хм, интересно и полезно, но предвид аудиторията тук, сега ще се навъдят едни дървени философи... Довечера пак ще посетя статията за да им чета простотиите, които понякога са толкова тъпи, че чак забавни.

Оценка:
-9 +188

не е проблем
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Постоянно си карам Спарка на резерва и ми остават 10 км

Оценка:
-6 +52

дедо
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Почти всички ние, особено от провинцията караме само на резерва. Скоро, че играе сопата обаче!

Оценка:
-13 +114

699
(гост)

Неутрално
4 Отговор
желателно е да се зарежда на 1/3 от резервоара, защото ако заредите някакъв боклук ще се смеси с нормално като качество гориво и последствията за двигателя няма да са толкова сериозни.

Оценка:
-18 +33

Kiro
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Интересна статия. Поздравления.

Оценка:
-7 +54

Асен
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Пълна простотия! Къде се намира въпросния термичен сензор, който ще спре захранването? Защо пишете глупости и хората ги четат, тези от тях които нямат технически познания ви вярват. Това е малоумие

Коментиран от #7


Оценка:
-25 +72

Прав чеп
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #6 от "Асен":


Асане, ако твоята Ладя няма сензор, то може би моят Московец има. Така че не се изказвай "компетентно" :)))

Коментиран от #10


Оценка:
-22 +45

Бай хой
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Само за горивната помпа не съм съгласен. Някои може да имат защита а други да нямат. А и тя я сработи я не. Че може да сработи и при пълен резервоар. Внимавайте особено на бензин с газова уредба. Често се пропуска да се зареди бензин и при свършване на газта автоматично минава на бензин. Ако резервоара пресъхне в 90% от случаите помпата "заминава" а обикновенно цената им е колкото два резервоара бензин.

Оценка:
-1 +78

ел фен
(гост)

Неутрално
9 Отговор
На електричката винаги знам с точност до киломентър колко ми остава

Коментиран от #28


Оценка:
-32 +19

Миризлив пор
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #7 от "Прав чеп":


А ти виждал ли си гориво-нагнетателна помпа на Москвич? не за друго, просто е монтирана на двигателя, механична е и я "клати" една гърбица на разпределителния вал. Ако работи без бензин (имаш газово и не зареждаш) също е проблем защото къса платното и като заредиш и вкарва бензин в маслото. Тук става въпрос за автомобилите с електрическа помпа в резервоара, при много от колите няма термозащита а се охлажда от бензина наоколо.

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +34

BMW E
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Аз нямам резервоар, ауспух, антифриз, масло, гърнета и.т.н.

Коментиран от #21


Оценка:
-20 +9

луд
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #10 от "Миризлив пор":


Аз защо си мисля, че се казваше гориво подкачваща помпа, а гориво-нагнетателна помпа е при дизелите!?

Коментиран от #13, #15


Оценка:
-7 +56

Миризлив пор
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #12 от "луд":


Човече, говорим за автомобил който съм карал преди 20 години, възможно е да бъркам точно как се казва, но все още помня къде беше и как се подкачваше гориво и се гледаше прозорчето дали и колко има в карбуратора.

Оценка:
-0 +21

Хабиб
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Имах Пежо 306.
Карах го 11 години.
На резерва поне 6 години без прекъсване.
Още върви на пушка.
Те тава е.

Оценка:
-8 +23

Бай хой
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #12 от "луд":


Дизелите също имат горивоподкачаща. Тя снабдява горивонгнетателната (високо налягане) с гориво от резервоара.

Оценка:
-1 +24

Не на резервата
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Никога не карам на резерва щото бутилката на гъзта я пълня за 20лева :D

Коментиран от #17, #27


Оценка:
-1 +11

имам малък автосервиз
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #16 от "Не на резервата":


за тия помпи с термична защита ги разправяй на баба си,вадил съм разтопена бензинова помпа от резервоар,автомобила беше с агу

Оценка:
-1 +18

Къртач!!!
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Всеки е свободен да кара с колкото гориво иска ,или каквато възможност има !Но да караш на резерва постоянно все някога ще ти извърти някой номер .Аз лично го усетих една зима на едно извънградско задръстване !

Оценка:
-0 +21

И нещо от мен
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Намерете 'Myth busters' епизода за празния резервоар. Като те ударят отзад и недай си боже се спука резервоара, тея на резервата гърмят като в екшън филм от 80те. Защо ли ... Защотото вътре вместо бензин има бензинови пари. Така че, колко е опасно за колата незнам, ама за един бензин дето така и така ще трябва да се зареди, някои хора си рискуват живота.

Оценка:
-2 +29

M. P
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Opas o e Kato zasmuce Kal, da vi shibat manafite.

Оценка:
-16 +1

Георги
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #11 от "BMW E":


Масло имаш ,иначе с крака ще натискаш балканските на спирачките. И ти не трябва да караш на резерва заради батериите и дането се налага да буташ до най близкия шалтер!

Оценка:
-1 +3

Иве
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Истината е че държавата е бедна и дори коли на 4 години са внесени на по 200к. Няма пари за нови коли. Западна Европа САЩ дори и Русия се карат доста по нови коли. И статистиката с нови камиони бусове и баничарки и служебни коли не я признавам а тази с семейни и лични коли..

Оценка:
-2 +14

Георги
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Дали е отопляема или външна помпата тя има някакъв филтър за твърди частици но не и заточението! Колкото е по пълен резервоара толкова е по разпоредена водата в него и вероятността да задмине предимно вода клони към нула! Та карайте си с пълни резервоари независимо дали имате алтернативно гориво или задвижване! Лек път и безаварийно!

Коментиран от #25


Оценка:
-2 +12

Не съм шофьор...!
(гост)

Неутрално
24 Отговор
За съжаление, но и аз мисля, че не е хубаво да се кара на резерва...!

Оценка:
-0 +4

AdiBas
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #23 от "Георги":


Да карат, колега ама като един резервоар гориво им струва колкото половината кола, как да стане😃. Иначе по темата, поне 1/3 да е минимума, особено през зимата и най-вече при дизелите. Дерзайте, български разбирали, "автомобилисти"... газаджии, метанаджии и тея, дето карате ковчези те си с корабно гориво....

Оценка:
-7 +6

ядец
(гост)

Неутрално
26 Отговор
не е добре дабсе кара на резерва освен че охлажда горивото намалява адреналина дали ще ти стигне до крайната точка, а по въпроса със засмукването на вода просто сипвайте от време на време по едно шишенце от аптеката спирт

Оценка:
-0 +5

Хи хи
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #16 от "Не на резервата":


И си с готини клапани знам аз, на 200000 са))))

Оценка:
-0 +3

Чук
(гост)

Неутрално
28 Отговор

До коментар #9 от "ел фен":


Бе не се напиняй много особено с климатик че...))))

Оценка:
-1 +2

ЕИМ
(гост)

Неутрално
29 Отговор
При празен резервоар, възможносста при някаква авария да се получи експлозия е много по-голяма отколкото при пълен такъв. По-добрия вариант е да го напълните и пак да сипвате през определено време за по 5 лв. щом така искате.

Оценка:
-0 +16

жиш
(гост)

Неутрално
30 Отговор
Ако в 40 литра има 100грама утайки и ако те са в 4 литра вероятността боклука да влиза в помпата се увеличава точно 10 пъти.

Оценка:
-6 +3

Нищо не разбиращ
(гост)

Неутрално
31 Отговор
Ами ние вече 30 години горе долу караме само на резерва

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +19

Работещ
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #31 от "Нищо не разбиращ":


Аз пък като отида на бензиностанция пълня само до горе!

Оценка:
-7 +7

Къде ви намират толкова малоумници на ед
(гост)

Неутрално
33 Отговор
В казармата беше задължително до горе!

Оценка:
-2 +3

123
(гост)

Неутрално
34 Отговор
Е с наще заплати 600лв и 2.30лв х 55 литра = 126.50 лв на резервоар, винаги пълня догоре. Богат народ сме.

Оценка:
-0 +10

Жеко
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Опасното е ,че взимаме толкова ниски заплати!!!

Оценка:
-0 +15

ФауВе
(гост)

Неутрално
36 Отговор
СЛучи се така, че миналата година изкарах 135км на резерва с нормално каране и двама пасажери. 1,9 ТДИ.

Оценка:
-5 +3

AUDI
(гост)

Неутрално
37 Отговор
Само нафтата и 1.9TDI

Оценка:
-10 +7

Морлов
(гост)

Неутрално
38 Отговор
На дъното на резервоарите и най-вече ако не сипвате често да мине резервата се отаява мизерия, която при повторно палене все в резерва се засмуква от помпата и боклуците влизат в двигателя. То за това хората са го измислили, като светне лампата, обозначена с колонка, да намерите най-близка бензиностанция и да заредите. Вс друго са общи приказки...

И друго, ако карате се в резерва, изгаря бензиновата помпа!

Оценка:
-2 +4

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
39 Отговор
Добра статия!

Оценка:
-1 +1

Nightrunner
(гост)

Неутрално
40 Отговор
Не беше лошо да се споменне все пак в тази статия, че наличното гориво в речервоара се ползва и за охлаждане на бензиновата рейка и инджектори, както и за охлаждане на горивната помпа при дизела. Колкото е по малко горивото толкова по лошо е охлаждането на тия компоненти, особенно през лятото. При някой от новите дизели не доброто охлаждане на ГНП-то може да доведе до проблем. Някой който е имал дизелак с VP44 на Бош може да сподели неволите си и цената на ремонта :)

Оценка:
-1 +2

pats
(гост)

Неутрално
41 Отговор
За автомобилите с газова - задължително бензин над половината на резервоара - именно заради охлаждане на помпа, рейка и инжектори. Казвам го от опит :)

Оценка:
-0 +6

Голям Слон
(гост)

Неутрално
42 Отговор
Единственият разумен довод да не се кара на резерва е, че не можем 100% да вярваме на показанията на стрелката. Какво има вътре, никой не знае. Кога е светнала лампата - също. Да не говорим, че това може да се случи на пресечен терен и да има най-малкото две неприятни изненади - изгасване на двигателя, първо, и повреда на горивната помпа, второ. Нямам резервоар под 75 литра. Почти никога не чакам да се изпразни на половина. Зареждам обикновено по 15-25 литра до капачка. ВИНАГИ! Но и това обикновено води до грешни показания :-)

Оценка:
-0 +0

Пеню съм
(гост)

Неутрално
43 Отговор
Па язе карам все на резерва и отзаде си возим винаги едно шише яка рикия и кога закъсам взема та го излея у резервоаро. Ама стигнем ли и има още бензин, нема прошка...взема та го излея шишето у мене си, щот ше изфиряса у багажнико!

Оценка:
-1 +1

ДВГ
(гост)

Неутрално
44 Отговор
Много разбирачи пишат а за помпа дюза комънреал за пиезо запалване някой да спомена когато караш на резерва или горивото остане малко в резервоари а не дай Боже свърши кво ще стане и кое ще исключи за да спаси системата абе мислете като пишете бе .

Оценка:
-0 +0

Иван
(гост)

Неутрално
45 Отговор
Е то с тези заплати кой кара с пълен резервоар бе?

Оценка:
-0 +0

СТОП
(гост)

Неутрално
46 Отговор
Ако караш на резерва изгаря помпата.Доказано на практика многократно .Трябва да има винаги около 10 литра.Ако сложиш и кофти помпа това се се повтаря

Оценка:
-1 +0

Кико
(гост)

Неутрално
47 Отговор
При някои дизели е необходимо горивото в резервоара да е над 1/2 за да стартира регенерация на DPF. Ако се пропуснат няколко, въпросният филтър се затлачва и може доста поразии да направи.

Оценка:
-0 +1

Кико
(гост)

Неутрално
48 Отговор
При някои дизели е необходимо горивото в резервоара да е над 1/2 за да стартира регенерация на DPF. Ако се пропуснат няколко, въпросният филтър се затлачва и може доста поразии да направи.

Оценка:
-0 +1

Гоуфу
(гост)

Неутрално
49 Отговор
Моят Голф 3 от 2008 досега не е имал повече от 5 литра гориво. Така че не е опасно 🤣

Оценка:
-0 +0

иван
(гост)

Неутрално
50 Отговор
Не се будалкайте ,ами си кажете честно-който кара на резерва -глоба 50 лв.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Ахмет Давутоглу:
Турският премиер Ахмет Давутоглу оправдава в парламента свалянето на руския бомбардировач.
А, ако Турция бомбардира в Украйна?"

Още бисери