Не са малко онези водачи на моторни превозни средства, които по една или друга причина (най-вече финансова) често карат своите автомобили на "резерва", тоест с минимално количество гориво. Вредно ли е това за автомобила или не е?
Като за начало ще кажем, че всмукателният отвор на бензиновата помпа е разположен в най-ниската част на резервоара, в специално вдлъбнато пространство, като това е направено с цел помпата да взима гориво и когато то е минимално.
Битува мнение, че при ниско ниво на горивото, бензиновата помпа засмуква боклуците от дъното. Това не е съвсем така, защото независимо от нивото на гориво в резервоара, помпата засмуква от едно и също място.
Друг гаражен мит е, че при почти празен резервоар помпата ще започне да засмуква вода. Било то вода, която е постъпила смесена с горивото или такава, образувала се от конденз на въздуха в резервоара.
Ако си спомните по-горе описаната конструкция на болшинството резервоари на автомобилите, ще видите, че водата, която е по-тежка от бензина, винаги ще е на дъното и ще попадне в двигателя, независимо от това колко е пълен резервоара.
Има и още един мит, разпространяван от по-старите майстори. Според тях, ако резервоарът е по-често празен, то кондензираната вода образува ръжда по вътрешността му, която впоследствие попада в горивото.
Това наистина е така, но важи за автомобилите с метални резервоари, а днес такива не се произвеждат и ако изключим някои по-стари Mercedes-и, почти няма коли с такива, въпреки нашия силно застарял автомобилен парк.
И последното често разпространено мнение по темата е, че когато горивото е малко, бензиновата помпа не се охлажда и се поврежда. В това твърдение има известна истина, но трябва да знаете, че бензиновата помпа няма да се повреди.
За такива случаи е осигурена специална защита. Когато помпата изсъхне, тя започва да прегрява - заради липса на смазване и охлаждане. Термичният сензор обаче се задейства и захранването изключва, преди да се причинят повреди на устройството.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бангеев
Коментиран от #52
16:15 05.08.2019
2 не е проблем
16:23 05.08.2019
3 дедо
16:25 05.08.2019
4 699
16:31 05.08.2019
5 Kiro
16:44 05.08.2019
6 Асен
Коментиран от #7
16:55 05.08.2019
7 Прав чеп
До коментар #6 от "Асен":
Асане, ако твоята Ладя няма сензор, то може би моят Московец има. Така че не се изказвай "компетентно" :)))Коментиран от #10
16:58 05.08.2019
8 Бай хой
16:59 05.08.2019
9 ел фен
Коментиран от #28
17:07 05.08.2019
10 Миризлив пор
До коментар #7 от "Прав чеп":
А ти виждал ли си гориво-нагнетателна помпа на Москвич? не за друго, просто е монтирана на двигателя, механична е и я "клати" една гърбица на разпределителния вал. Ако работи без бензин (имаш газово и не зареждаш) също е проблем защото къса платното и като заредиш и вкарва бензин в маслото. Тук става въпрос за автомобилите с електрическа помпа в резервоара, при много от колите няма термозащита а се охлажда от бензина наоколо.Коментиран от #12
17:09 05.08.2019
11 BMW E
Коментиран от #21, #51
17:18 05.08.2019
12 луд
До коментар #10 от "Миризлив пор":
Аз защо си мисля, че се казваше гориво подкачваща помпа, а гориво-нагнетателна помпа е при дизелите!?Коментиран от #13, #15
17:20 05.08.2019
13 Миризлив пор
До коментар #12 от "луд":
Човече, говорим за автомобил който съм карал преди 20 години, възможно е да бъркам точно как се казва, но все още помня къде беше и как се подкачваше гориво и се гледаше прозорчето дали и колко има в карбуратора.17:37 05.08.2019
14 Хабиб
Карах го 11 години.
На резерва поне 6 години без прекъсване.
Още върви на пушка.
Те тава е.
18:11 05.08.2019
15 Бай хой
До коментар #12 от "луд":
Дизелите също имат горивоподкачаща. Тя снабдява горивонгнетателната (високо налягане) с гориво от резервоара.18:27 05.08.2019
16 Не на резервата
Коментиран от #17, #27
20:49 05.08.2019
17 имам малък автосервиз
До коментар #16 от "Не на резервата":
за тия помпи с термична защита ги разправяй на баба си,вадил съм разтопена бензинова помпа от резервоар,автомобила беше с агу23:06 05.08.2019
18 Къртач!!!
23:34 05.08.2019
19 И нещо от мен
02:44 06.08.2019
20 M. P
07:01 06.08.2019
21 Георги
До коментар #11 от "BMW E":
Масло имаш ,иначе с крака ще натискаш балканските на спирачките. И ти не трябва да караш на резерва заради батериите и дането се налага да буташ до най близкия шалтер!08:08 06.08.2019
22 Иве
08:10 06.08.2019
23 Георги
Коментиран от #25
08:16 06.08.2019
24 Не съм шофьор...!
08:56 06.08.2019
25 AdiBas
До коментар #23 от "Георги":
Да карат, колега ама като един резервоар гориво им струва колкото половината кола, как да стане😃. Иначе по темата, поне 1/3 да е минимума, особено през зимата и най-вече при дизелите. Дерзайте, български разбирали, "автомобилисти"... газаджии, метанаджии и тея, дето карате ковчези те си с корабно гориво....09:16 06.08.2019
26 ядец
10:22 06.08.2019
27 Хи хи
До коментар #16 от "Не на резервата":
И си с готини клапани знам аз, на 200000 са))))10:36 06.08.2019
28 Чук
До коментар #9 от "ел фен":
Бе не се напиняй много особено с климатик че...))))10:37 06.08.2019
29 ЕИМ
10:58 06.08.2019
30 жиш
11:31 06.08.2019
31 Нищо не разбиращ
Коментиран от #32
11:34 06.08.2019
32 Работещ
До коментар #31 от "Нищо не разбиращ":
Аз пък като отида на бензиностанция пълня само до горе!11:58 06.08.2019
33 Къде ви намират толкова малоумници на ед
12:12 06.08.2019
34 123
13:10 06.08.2019
35 Жеко
13:15 06.08.2019
36 ФауВе
13:26 06.08.2019
37 AUDI
14:07 06.08.2019
38 Морлов
И друго, ако карате се в резерва, изгаря бензиновата помпа!
15:00 06.08.2019
39 Алфа Ромео
15:07 06.08.2019
40 Nightrunner
15:53 06.08.2019
41 pats
20:55 06.08.2019
42 Голям Слон
05:27 07.08.2019
43 Пеню съм
08:08 07.08.2019
44 ДВГ
16:08 07.08.2019
45 Иван
17:15 07.08.2019
46 СТОП
21:34 07.08.2019
47 Кико
23:12 07.08.2019
48 Кико
23:12 07.08.2019
49 Гоуфу
15:44 08.08.2019
50 иван
16:42 08.08.2019
51 Yansy
До коментар #11 от "BMW E":
Да, имаш миксер 😂13:09 30.08.2019
52 d23
До коментар #1 от "Бангеев":
Ама разбира се как.... те тук са най-дървените...19:23 03.09.2019