Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Защо акумулаторът "пада" през лятото?

Публикувана: 25 Юни, 2019 15:37
33 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 32663
Защо акумулаторът "пада" през лятото?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.6 от 53 гласа.

Обяснение за това явление има и то е елементарно, макар много хора да смятат, че батерията на колата се влияе негативно само от студа. Естествено суровите зимни условия не се отразяват добре на акумулатора, но и жегите могат да ви създадат главоболия.

Доказано е, че идеалната температура за една автомобилна батерия е плюс 20 градуса по Целзий. Лятото, когато навън е 30 градуса, а колата се движи, температурите в моторния отсек могат да достигнат и до над 70 градуса по Целзий.

С повишаването на температурата в батерията, електрохимичните реакции се ускоряват, започва корозия на мрежестата структура и нивото на електролита спада. Това намалява неговият капацитет, като може да се стигне до нива, непозволяващи на батерията да изпълнява основните си функции.

Съветът ни е, ако имате проблем с батерията през лятото, то трябва да се провери нивото на електролит в клетките (ако акумулаторната батерия е от такъв тип) и да се долее дестилирана вода до ниво, което покрива клетките. След това акумулаторът трябва да се зареди.

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.6 от 53 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
джамбазин
(гост)

Неутрално
1 Отговор
можеше да напишете просто, че капацитетът на батерията пада и нямаше да са ви нужни кавичките... но пък заглавието нямаше да е Блиц-секси

Оценка:
-6 +44

123
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Само на трошляците им слагат акумулатора в двигателния отсек, защото така е по-икономично ха ха

Коментиран от #18, #31


Оценка:
-80 +20

пРОСТ
(гост)

Неутрално
3 Отговор
В кой точно съвременен акумулатор ще можете да доливате? Пак дълбоки разсъждения, които ме карат да се превивам от смях на стола

Коментиран от #11


Оценка:
-14 +61

Прост
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Може и да ви питам в кои коли акумулатора е в двигателния отсек, че при повечето съвременни е в багажника

Коментиран от #12, #16, #25


Оценка:
-70 +7

Бесен Язовец
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Пада щото сухите акумулатори са бок.... к

Оценка:
-10 +27

Перник
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Моя на голфа му са иба майката уж Бош още в гаранцията сега ще взема друг от както ми сложих чипа много ток арчи усилваъела без да го пускам.

Оценка:
-12 +13

Коко
(гост)

Неутрално
7 Отговор
На евтините коли акумулатора се намира отпред!

Оценка:
-53 +7

хай лайф
(гост)

Неутрално
8 Отговор
На премиум моделите акумулатора е монтиран в купето че да могат пътниците да се наслаждават на "здравословните" киселинни изпарения.

Коментиран от #33


Оценка:
-5 +82

Кака Радка
(гост)

Неутрално
9 Отговор
А бе незнам за акумулатора ама аз се чудя защо на моя дядо му "пада " постоянно.,.......

Оценка:
-2 +22

Порно
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Това с доливането от книжката " Аз ремонтирам Москвич" ли го изкопахте ?

Коментиран от #17


Оценка:
-9 +46

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #3 от "пРОСТ":


"ако акумулаторната батерия е от такъв тип", упражнявай малко четенето и после пак се превивай от смях...

Оценка:
-2 +13

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #4 от "Прост":


Професоре от името на кой питаш, какъв процент от населението на България кара нови и съвременни коли според теб?!?!?

Оценка:
-2 +20

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Карам с акумулатор APS, не знам кво производство е, не е от съвременните долива му се вода при нужда, работи 7-ма година.

Оценка:
-1 +23

Бай Шиле
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Радославе,не се прави на дръж ми шапката.Пиши защо караме на фарове по Тракия посред ясен слънчев ден и светим 15 м. за лудо на опашката на Орлов мост.После ми обяснявай,че е от топлото.

Оценка:
-2 +36

Каракуд
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Живея в страна с много горещ климат, по обикновените акумулатори изкарват средно две, максимум три години.

Оценка:
-0 +5

ТАС
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #4 от "Прост":


Най-разумното от техническа гледна точка е поставянето на акумулатора максимално близко за двигателя. Токовете при палене на двигателя са много големи и при късо съединение правия ток многократно по-лесно предизвиква пожар. За модерните изгъзици с разполагане на акумулатора къдели не в купето и или багажника при ДВГ не ми се говори. Могат да бъдат страшно опасни.

Оценка:
-2 +32

ТАС
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #10 от "Порно":


Повечето автомобилни акумулатори с голяма мощност за тежки машини се проверяват и доливат и днес. За леките коли се разработиха такива които не се доливат с цел да се избегне фактора "безотговорен неграмотник" по народно му "каруцар". Човек който се качва и кара без да погледне нищо и накрая отива в сервиза и "този боклук пак се скапа".

Оценка:
-0 +34

Хайл
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #2 от "123":


И за това им вадите кабелчета до задната броня да вземате ток като падне акомулатора че няма отваряне багажника

Оценка:
-1 +10

Гост
(гост)

Неутрално
19 Отговор
имах ситроен пикасо, много яко се вади акумулатора от купето и в същото време да искаш да заключиш вратите. Пълен цирк, задните са само с централно заключване на ток, а го вадиш от задната седялка, излизаш от предните и правиш на гъз половината кола :D

Оценка:
-0 +18

vasik atanasova
(гост)

Неутрално
20 Отговор
други работи да не падат
айде сега
сменяйте ги на 5 г
и само премиум марки
пада ако има оттечка

Оценка:
-6 +2

21
Този коментар е премахнат от модератор
ВБА
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Кой крив, кой прав не знам, но в едни книги пише, че акумулатора трябва да се сваля и зарежда на всеки 6 месеца особено през зимата. Вие сами си отговорете, защо трябва да се прави, за да Ви изкара акумулатора 4-6 години без грижа. Това важи за всички акумулатори независимо дали са необслужваеми или не. Причината не е в самите акумулатори, а в колите, които имат много консуматори, и алтернатора не винаги може да зареди напълно акумулатора даже и да Ви показва 12V. Зареждайте, и няма да имате грижа дълги години, защото може и да не изкара гаранционния срок или малко след него...от опит... Много здраве от 4++ ......

Оценка:
-2 +10

onq s konq
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Язе му доливам нафта и немам никакви ядове!

Оценка:
-1 +2

Грую
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Ето как се прави търговия с акумулатори - пишеш го необслужваем и даваш две години гаранция и след две години нов, което ако няма някакъв производствен дефект, както е записал авторът, с доливане на дестилирана вода обслужваемият акумулатор издържа поне два пъти повече.

Оценка:
-0 +7

ttТТТТТТ
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #4 от "Прост":


Toyota Rav4 , при двигателя е.

Оценка:
-0 +4

Автофен
(гост)

Неутрално
26 Отговор
100% необслужваеми почти няма - всички се отварят с чалъм малко и после
доливане с вода + дозареждане със зарядно му е майката :)

С горния принцип прост Монбат ми изкарва 6 г., Елхим Искра в момента е на 6,5 г. и
все още държи фронта лятото в жегите дори ;)

Оценка:
-0 +3

mi ta ka
(гост)

Неутрално
27 Отговор
общо взето акумулатора "пада" и през лятото и през зимата есента и пролетта

Оценка:
-0 +5

минала епоха
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Съвременните акумулатори са необслужваеми. Не може да се долива или отлива. Не може да се мери новото на електролита.

Оценка:
-2 +5

Бай Чо Ви
(гост)

Неутрално
29 Отговор
А аз моя акумулятор го изпразвам всеки път до дъно и после го доливам догоре с рикия!

Оценка:
-0 +2

Мирко
(гост)

Неутрално
30 Отговор
От топлината оловните акумулатори им се възвръща заряда. Същото се отнася и до елемента Лекланше.

Оценка:
-0 +0

456
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #2 от "123":


Що, твоят в главата ти ли е?

Оценка:
-0 +1

ей затва
(гост)

Неутрално
32 Отговор
'щото караме на светлини през деня заради герберастите! затова!

Оценка:
-0 +2

до ХайЛайф
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #8 от "хай лайф":


Умните производители /Волво например/ въпреки, че монтират двигателя в багажника на по-големите класове, имат и система за отвеждане на газовете на акумулатора извън купето. Да си знаете...

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.