Новини

Важно правило, което ще спаси турбодизела от преждевременна смърт

Публикувана: 28 Август, 2019 14:41
75 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 41765
Важно правило, което ще спаси турбодизела от преждевременна смърт
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 85 гласа.

Ако колата ви е оборудвана с турбодизелов двигател и искате да удължите неговия живот, то прочете и спазвайте това правило. Когато колата е бездействала по-продължително време и двигателят е студен, то той трябва след запалване да се остави за известно време да работи на празен ход. Не слушайте разни "диванни" майстори, които обясняват, че при съвременните дизели това не е необходимо.

Напротив, силно препоръчително е. Така налягането на маслото в системата ще достигне работното си ниво. Това също ще даде на маслото възможност за правилно смазване на лагерите на турбокомпресора. В същото време не е необходимо да се ускорява процеса на загряване на двигател чрез подаване на газ.

В началото турбината работи почти без смазване и подобно вдигане на оборотите от педала на газта ще накара агрегата да работи известно време, както се казва, на суха основа. И още един съвет за автомобилите с турбодизелови двигатели. Не подавайте "всичката газ" веднага след потегляне. По-правилно би било да започнете да се движите с по-ниска скорост и постепенно да я увеличавате.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 85 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Караиванов
1 Отговор
Много хора пренебрегват този съвет и полсе плачат, даже дори не разбират, че от това им се е скапал мотора.

Коментиран от #40


Оценка:
-7 +107

МхТоМхто
2 Отговор
Никога нямаше да се сетя:) :) :) :) :)

Оценка:
-18 +31

черен пушек от дзифтари
3 Отговор
Дизелите трябва да изпукат бързо, така че палете на студено, тръгвайте веднага и газ до ламарината !

Оценка:
-99 +40

Осъзнайте се
4 Отговор
При нашия автопарк съставен от 97% изхвърлени милионници от Западна Европа са излишни всякакви опити за съживяване и ако ще и с перце да ги галиш всеки километър им е подарен.

Коментиран от #13


Оценка:
-19 +102

MAK
5 Отговор
Това е много правилно. А ако направите като мен и махнете катализатор, DPF и сложите специални кабели, колата започва да гори по 3.7/100 и изгорелите газове са с 30-40% под нормата на нов автомобил!!! Германските енженери ряпа да ядът - много са кухи!

Коментиран от #26, #29


Оценка:
-46 +23

6
Този коментар е премахнат от модератор
texas
7 Отговор
as diesel mechanic worked for Detroit Diesel dealership,,we allays suggest drive and slowly increase rpm,pressure in cylinders worm up the engine,,not idle the engine for long time,idle only worm up coolant.

Коментиран от #23


Оценка:
-20 +14

дивана
8 Отговор
Това важи и за бензина и за повечето мотори.
И най-важното за всеки турбо мотор. Кара ли се в обороти и магистрално - никога не се гаси веднага!!!
5 минутки да поработи на празен ход, за да си охлади.

Оценка:
-9 +59

бай Кольо
9 Отговор
Дали някой германец , французин , англичанин или италианец спазва тези "правила " а ?Деба и кочините все едно сте се женили за тях - завий ме , направи ми чай , краката ми истинаха ..... :) :) :)

Коментиран от #11


Оценка:
-17 +90

oще
10 Отговор
Ще си позволя още няколко неща от моя опит. Студен, топъл мотор, на скорост или на свободна винаги паля и гася с натиснат съединител. При скорост над 90км, никога /по възможност/ не спирайте и гасете веднага , оставете минута на място или намалете скоростта! Турбината върти с високи обороти и така веднага спирате масления поток, който я маже и охлажда. Тези със старт/стоп да го имат предвид на магистрали с тол-такси /примерно/. Там ще спрете да платите на бариерата и веднага мотора ще загасне чрез системата. Късмет !

Коментиран от #14


Оценка:
-3 +49

Да но
11 Отговор

До коментар #9 от "бай Кольо":


Така е, но това не пречи да имаш правилни навици зад волана.

Оценка:
-3 +22

Терапи?
12 Отговор
Еко нормите и забраната да ги ползват в градовете ще ги умори с един замах.Да си кара турбодизела на село откудето е и въпросният сельо.

Оценка:
-44 +13

AUDI
13 Отговор

До коментар #4 от "Осъзнайте се":


Шефе, не всеки кара милионник ;) нали? статийката си е екстра, дори и за по-опитните. пък ти си обяснявай за Западна Европа и тн. дори и на 2млн. километра да е колата , при правилно гледане - няма умиране

Коментиран от #17


Оценка:
-6 +48

onq s konq
14 Отговор

До коментар #10 от "oще":


Житейският ти опит да палиш винаги с натиснат съединител Е ПОРОЧЕН.Много отдавна и аз така правех,защото при натиснат съединител разтоварваш частично акумулатора да не се мъчи да върти И зъбчатките в скоростната кутия,особено в зимните месеци когато маслото е доста сгъстено от студа.Да,ама НЕ,защото паленето с натиснат съединител скоропостижно ПРЕЦАКВА АКСИАЛНИЯТ МУ ЛАГЕР!

Коментиран от #20, #22, #27, #74


Оценка:
-46 +5

Бай Стою касапина
15 Отговор
След яко напичане на двигателя, никога не го гаси веднага. Основно правило, иначе турбината лови кокс и се скапва по-бързо.

Оценка:
-2 +19

Извини ме
16 Отговор
Прав си.Не всички са с астрономически пробег.Има и такива на малко километри претърпели тежки ПТП взети на безценица от застрахователи като тотални щети по които са похабени по няколко електрожена и телоподаващи за да се превърнат в уникати.При тях добрите грижи са гаранция за светло бъдеще.

Оценка:
-12 +14

Извини ме
17 Отговор

До коментар #13 от "AUDI":


16 е специално за теб.

Оценка:
-8 +1

Kurdokolenkov
18 Отговор
Чакаш 20 секунди и тръгваш

Оценка:
-2 +8

azko
19 Отговор
Ей,пуснат някоя статия тип кьорфишек и глей ко тава,сто професора в секунда ;)

Оценка:
-0 +15

123
20 Отговор

До коментар #14 от "onq s konq":


Дрън, дрън. Ами те 90 % от новите автомобили няма как да ги запалиш без натиснат съединител. Старт-стоп системата го изисква. Не пали без педала до дъното.

Оценка:
-1 +32

Пилот
21 Отговор
Няма общовалидно правило, работата на празен ход при нашите качествени горива се отразява на дюзите, знаем цените им. Затова - карайте си редовно колите, и по възможност ги дръжте в гараж. А на тия, дето ги карат от дъжд на вятър, препоръчвам общественият транспорт, излиза по евтино.

Оценка:
-4 +11

акс
22 Отговор

До коментар #14 от "onq s konq":


Той се сменя в комплект при смяна на съединителя, а при дизелите и маховика се сменя.

Оценка:
-2 +12

FUCK OFF
23 Отговор

До коментар #7 от "texas":


НЕ МИСЛЯ ЧЕ Е НЕОБХОДИМО ДА ТИ КАЖА ЧЕ ТУК Е БЪЛГАРИЯ И ПИШЕМ НА БЪЛГАРСКИ..А ТИ АКО СИ ГО ЗАБРАВИЛ СИ Е ТВОЙ ПРОБЛЕМ..ИНАЧЕ СИ ПРАВ ЗА ДИЗЕЛА..

Коментиран от #47


Оценка:
-3 +10

бай Даньо
24 Отговор
Някой може ли да ми даде съвет колко разход на масло е нормално за 10 годишно бензиново Ауди А4 с 2.0 турбо .

Коментиран от #25, #30, #56


Оценка:
-9 +0

onq s konq
25 Отговор

До коментар #24 от "бай Даньо":


Колкото и да долееш,все ще е малко

Оценка:
-0 +14

MAK
26 Отговор

До коментар #5 от "MAK":


Ако обичаш не ми използвай ника !! И недей да даваш мнение от мое име!!Неща.....ик.какви кабели те гонят при дизела!! Точно така в Бг тия боклучави системи аварират от подобието на горива!!!по добре без тях но трябва да се направи грамотно!!едно най важните неща е с какво масло ще е мотора!! Не може парцаливите майстори да зомбират хората щот била на 250-300 хиляди да бъде с полусинтетика !! Пълна глупост!! Турбо дизел и турбо бензин само със пълна синтетика!!!това ще опази мотора от аварий!!

Коментиран от #35, #48, #70


Оценка:
-4 +7

27
Този коментар е премахнат от модератор
onq s konq
28 Отговор

До коментар #27 от "Гост":


Е щом ме светваш,длъжен съм да те отразя и да уточна че вероятно ми говориш за Автоматича скор. кутия,а БМВ-то ми е с добрата стара и БЕЗОТКАЗНА Ръчна скор. кутия.Което значи,че говорим за различни неща!

Оценка:
-4 +3

29
Този коментар е премахнат от модератор
Николко
30 Отговор

До коментар #24 от "бай Даньо":


До сега съм карал 4 аудита и нито едно от тях не харчи/ше масло. Ако харчи масло, значи или маслото е боклук и се изпарява или имаш теч. А3ка спортбек 2005 Г. с 350000 км на таблото не го пипаше. Имай в предвид, че ако след няколко хиляди км маслото почне да Чезне, значи маслото е чао!

Коментиран от #31, #45


Оценка:
-8 +1

Николко
31 Отговор

До коментар #30 от "Николко":


Да добавя, сипваш само по спецификация на ауди т. Е. Е пълна Синтетика 5в30

Коментиран от #42


Оценка:
-2 +1

Тони
32 Отговор
Дори във Формула 1 остават автомобили да достигнат работна температура.

Оценка:
-1 +6

Инженер Стоянов
33 Отговор
Статията е пълна боза! Който си пази книжката с упътвания на колата и може да си я прочете или пък да влезе в сайта на производителя на колата си, ще прочете, че това което е описано в статията е вредно за мотора от една страна и от друга в цяла Европа иСАЩ работата на празен ход на двигателя е забранена от екологична гледна точка. За двигателя се препоръчва веднага след запалването да се потегля като се кара в диапазона до 1500 оборота, защото при ниски обороти и студено масло ( нисък вискозитет) маслената помпа не може да направи нужното налягане и двигателя страда от недостатъчно смазване на всички възли. Който иска може да потърси статии по въпроса има в Аутобилд и други реномирани автомобилни издания. И от опит мога да кажа, че моят турбодизелов двигател, които съм закупил нов и вече 340 000 километра карам, е без забележки.

Коментиран от #34


Оценка:
-3 +11

Чудя се
34 Отговор

До коментар #33 от "Инженер Стоянов":


Старт-Стоп системата икономисваща по 0.5л на резервоар,колко ли съкращава ресурса на двигателя?

Оценка:
-2 +12

MAK
35 Отговор

До коментар #26 от "MAK":


Само пропан -бутан ! Никакви изтърбушени дизели.

Коментиран от #37


Оценка:
-14 +5

Прост
36 Отговор
И как помпата ще направи налягане при обороти на празен ход, за да раздвижи маслото, което студено е далеч по-гъсто господа мислители? Съвременните двигатели са с далеч по-добра степен на износване. А да не говорим, че стандартните турбокомпресори са втулкови, а не лагерни... Нелепи размишления от незапознати в борба за кликове

Коментиран от #39


Оценка:
-3 +6

МАК
37 Отговор

До коментар #35 от "MAK":


Не си позволяваи да ползваш ника ми които ме познава знаие че никога няма да сложа газ на колата си защото така скапвам двигателя. На гас за 60000 км. двигателят се скапва само такситата ги управдавам. Те някак минават по 300000 км. но се цената на много ремонти. Имам приятел с Пасат 1.8 моноинжекция караше такси на газ направи му 4 основни и няколко неосновни ремонта на двигателя. Това защото кара на гас. После си купи пасата пипнах го малко и сега колата гори под 6/100 извън града с 4-5 човека, багаж и климатик и ремарке (от малките - 500 кг. само) Няма да ви разказвам за моя дизелов Голф 3 ТДИ - махнах му катализатора, ЕГР но си сипвам само убаво масло - пална синтетика. Гори 3.7/100 на дълго а емисиите му са по добри от тези за евро 6. Ама вие кретените с АГУ никога ниама да ме разберете защото сте бедни профанизираните прошляци които искат колите им да миришат на гас и да не могат да варват. с моя ТДИ мога да направя смешен всеки газаджия като не само сам по барз но и с по малак разход на горив и по малко замарсиаване. И на пари по малко гори колата ми.

Коментиран от #41, #44


Оценка:
-16 +4

бакшиш
38 Отговор
Най добре е да си хванем такси

Оценка:
-2 +2

бай
39 Отговор

До коментар #36 от "Прост":


Е, да де, ама като е студен двиг и хлабините са по-големи, така минава повече масълце. Така разправят някой...

Оценка:
-4 +0

40
Този коментар е премахнат от модератор
МАК
41 Отговор

До коментар #37 от "МАК":


Ейй наглец продължаваш да пишеш с моя ник!модератора моля да да изтрие мнения 5 и 37!!чак толкова неграмотно не пиша !!

Коментиран от #43


Оценка:
-1 +2

МАК
42 Отговор

До коментар #31 от "Николко":


То като изчезва значи че го губи или гори отнякъде най вече първото място където изчезва са гумичките и водачите на клапаните, второто място откъдето го губи е турбото от износване, трето място през уплътнителните пръстени на буталата което е най лошото.друго място където губи са Горна и Долна гарнитура и семерингите на валовете!!

Оценка:
-1 +1

MAK
43 Отговор

До коментар #41 от "МАК":


Моля модератора да истрие всичките коментари на МАК защото това не съм аз. аз не пиша толкова неграмотно и като цяло съм много грамотен човек с висшо образувание заваршил съм университет и разбирам много от двигатели. мога да направя всеки двигател да гори на 50% от заводското предписание само като му махна катализатора егр DPF и всички еко-боклуци и му сложа качесвено масло пална синтетика! и като махна "еко"-модулите права колите са покриват на 200% еко-нормите. който не ми вярва да се гръмне.

Оценка:
-2 +1

Иво
44 Отговор

До коментар #37 от "МАК":


,, МАК " - чудя се какъв си по народност? Не вярвам българче да пише толкова неграмотно? Или?

Коментиран от #59


Оценка:
-0 +3

бай Даньо
45 Отговор

До коментар #30 от "Николко":


Благодаря за съвета. Аз може би трябваше да почна по от далече. Теч няма . Двигателя е чист изглежда винаги е бил такъв. Няма страшни пушеци , но за 2 месеца се налага да налея 1 л масло ( 5W40 мисля по спецификация) , a се кара съвсем малко ( от студент до училище и обратно) , вероятно по-малко от 300 мили/месец ( към 500 км) . Въпроса ми идва защото техници ми обясняваха че било нормално турбото да харчи масло , но колко е нормалното никъде не пише? Изглежда само от опит на други собственици може да се прецени. Моя личен опит ( обикновенно от по нови и предимно японски коли ) че не харчат никакво масло, просто никакво, затова съм объркан.

Коментиран от #61


Оценка:
-0 +0

Диванен Майстор
46 Отговор
Дали колата е престояла една нощ или седмица - все тая. След запалване маслото стига за броени секунди до където трябва. Подгряване трябва, за да се стопли маслото, а не за да се подкачи.

Оценка:
-0 +0

Б.Младенов
47 Отговор

До коментар #23 от "FUCK OFF":


Колегата е показал оригиналният текст на статията..

Оценка:
-0 +1

аварии ж р мн ч
48 Отговор

До коментар #26 от "MAK":


Аварий? Това да не е някой римски император?

Коментиран от #51


Оценка:
-0 +4

гощо
49 Отговор
Запалете и оставете на място да чука докато се напълни с сажди!

Оценка:
-0 +0

гощо
50 Отговор
Чета тука и се смея с глас! Само глупости на търкалета се дрънкат! Те инжинерите нали са залухави та всичко това не е помислено и предвидено! Че някой нямало да изчака да загреееее или щял да чака 5мин да не гаси веднага! В Германия е забранено кола да работи на празен ход без да я подкарваш! На 5мин са дошли и си глобен! Без значение какво е горивото!

Оценка:
-1 +2

MAK
51 Отговор

До коментар #48 от "аварии ж р мн ч":


Ти много ли си грамотен? Сигурно защото си много умен караш на гас за да икономисаш некои лев. Мизерник. Аа имам висшу образувание и съм много добър механик на ДВГ. Ходи да се переш в цветно на майка си в ... пералнята.

Оценка:
-2 +1

Димитър
52 Отговор
Като оставиш двигателя на място да работи на празен ход турбината не работи тя се включва над 1500 оборота, работното налягане на маслото се постига на 10 секунда и ако не го постигне ще ти свети лампичката с масльонката и ако не угасне до 3/ 4 мин. ще блокира двигателя . От завода производител са написали палиш и тръгваш , екип от инженери са си били главите толкова ти ще откриваш топлата вода.

Оценка:
-3 +3

Авиатор
53 Отговор
Пишеш новина за турбодизел, слагаш снимка на бензинов двигател. Професионализъм на висота!

Оценка:
-0 +4

анонимен
54 Отговор
Аз правя точно обратното на написаното в статията, паля двигателя и тръгвам веднага след като изгасне лампата за маслото, т.е. 1-2сек. Винаги след продължително каране по магистрала и спиране, оставям двигателя 1-2 минути преди да го изгася. Точно това пише в книжката на колата и затова го спазвам. Засега е на 320 000км и си мисля, че щеше да се счупи по-рано, ако експотацията не беше правилна.

Оценка:
-0 +2

Кольо Дапа
55 Отговор
Дизелите у нас се скапват от барливата нафта. Всички вериги си рекламират колко им е хубаво горивото, но го взимат от измамниците Нефтохим Лукоил Бургас. Чисто нов дизел хвърли дюзи на 200 000 км. Маслата също масово у нас са менте дори и при читавите търговци.

Коментиран от #60, #62


Оценка:
-0 +5

Ivo
56 Отговор

До коментар #24 от "бай Даньо":


Твя ауди харчи масло още от завода, да си беше взел тди 😅

Оценка:
-0 +0

борко бонев седни софия
57 Отговор
Като ме изберат наесен - забранявам всички дизели и бензини! Само тротинетки, които могат да бъдат сгънати след употреба и прибрани в аналния джоб. Така се пести място! Световният урбанист зографчето, от македония, ми го каза!

Оценка:
-1 +2

до 55
58 Отговор
Именно нафтата е боклук и скапва дизелите. В Румъния нафтата защо е хубава ?

Оценка:
-1 +4

MAK2
59 Отговор

До коментар #44 от "Иво":


Някой от дървените философи ми (от лигата на зомбираните по АГУ)ползва ника и пише неграмотно да ме злепостави но не е познал!!!това говори за него че е некадърен и не разбира грам от коли!!!

Оценка:
-0 +0

МАК2
60 Отговор

До коментар #55 от "Кольо Дапа":


Подкрепям!!! Това е точната истина!!!

Оценка:
-0 +0

МАК2
61 Отговор

До коментар #45 от "бай Даньо":


Направи нормален ремонт на главата -почистване на всички елементи и смяна на всички гумички и водачи на клапаните!! След това провери за наличие на масло във въздуховодите на турбото, ако има трябва да направиш нормален ремонт на турбото който не струва повеме от 300 лева стига да няма задрали елементи!!след тия 2 ремонта слагаш 5w40!! Промий интеркулера от набито масло и процент прах !! Ще усетиш голяма разлика и със сигурност ще спре да гори толкова много!!

Оценка:
-0 +0

MAK2
62 Отговор

До коментар #55 от "Кольо Дапа":


Наи добре да се свържеш с мен. ще ти направа ремонт на колата и ще и свала разхода на гориво на около 70% от сегашния. моя голф гори 3.7 на 100 км. извънграда!!! постигнах го много лесно като махнах излишните егр и катализатора. слагам само качествено масло!!! много е важно!!! и така 20 годишна кола става като нова. само се чуда как да ти дам мои контакт че тука зомбираните по АГУ да не ма спамат после.

Коментиран от #63


Оценка:
-2 +0

МАК3
63 Отговор

До коментар #62 от "MAK2":


Ей лигльо спри да пишеш от всеки мой ник!! Пий си хапчетаха явно имаш психически проблем че някой е повече оттеб!!!

Коментиран от #64


Оценка:
-0 +0

64
Този коментар е премахнат от модератор
Рудолф Дизел
65 Отговор
Ха добър ден!!!! Че това си се знае от памтивека !

Оценка:
-0 +0

МАК
66 Отговор

До коментар #64 от "MAK3":


Еми ако си нормален ще пишеш с друг ник!!и недей пиши от мое име!!не съм си позволявал към никой така!!Ясно ли те

Оценка:
-0 +0

Малчу от Факултету
67 Отговор
Значи затуй кат юрна многу гуменката и зад кончиту отзадя фърка многу неизгурели газуви и фъшкии.

Оценка:
-0 +0

Стило 120 коня
68 Отговор
Пълни глупости,карам италиански дизел 2006г,колата по километраж е на 480к, а колко и са реалните незнам,карам я вече 270к и едно от горе написаните правила не съм спазвал,не гори масло и турбината си е оригиналната!

Оценка:
-0 +4

qwerty
69 Отговор
Не съм супер запознат с действието на турбините, но доколкото съм чувал турбото се "отваря" над определени обороти, т.е. когато запалиш и след 10-на секунди двигателят се успокои турбинката би следвало прави минимални обороти? За магистралното каране даже и книжката си пише, че след по-продължително шофиране над 3000об/мин да се остави да поработи за да се охлади, но все пак това е дизел и тез 3К оборота всеки знае каква скорост са и реално това не може да се случи на междуградските пътища, а магистралите ни са така направени, че имаш поне 5 километра преди да достигнеш до паркинга и да загасиш автомобилът си. Сменяйте редовно маслото и колата ви ще пее. Поздрави!!!

Оценка:
-1 +3

ttТТТТТТ
70 Отговор

До коментар #26 от "MAK":


авария - авариИ

Оценка:
-0 +1

Гост
71 Отговор
В книжката на колата ми е записано, че това НЕ Е необходимо! Палиш и тръгваш леко, плавно, првключваш в нискити обороти без да юркаш колата. Единствено пише да се охлажда турбо-компресора след продължително натоварване за минута две на празни обороти. Аз вярвам на концерна проивзодител на колата, на не журналяците, които се чудят в какво да си запълват страничките!

Оценка:
-0 +2

Бай Никой
72 Отговор
Печката в къщи тъй си я паля,първо полечка...дееба неграмотниците ..после минах 0.5 км до кафето и тя пак тъй,ама имам 3 лева за нафта...

Оценка:
-0 +0

дивака
73 Отговор
така е - например танковият двигател 12 цилиндров за да го запалиш , първо се подкачва маслото по системата и тогава запалваш двигателя .

Оценка:
-0 +1

Да да
74 Отговор

До коментар #14 от "onq s konq":


Едно време, един аксиален лагер, при пазене(не държиш дълго натиснат съединителя) изкарваше по 2 диска без проблем, но става въпрос за коли. При БМВ явно е различно!

Оценка:
-0 +0

75
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Григор Димитров
От видеообръщението на тенисиста по повод предстоящия демонстративен мач с Гаел Монфис на 28 ноември в София:
Искрено съм щастлив да се прибера в България, да заредя батериите си малко с български ток, защото мисля, че ще ми трябва."

Още бисери