Идват летните горещини, а те доста често са съпроводени със задръствания в големите градове и респективно се случва някои автомобили да прегряват. Основните причини за прегряването на един автомобил са свързани с неизправности в охладителната система. Колкото по-стар е един автомобил, толкова по-голяма е вероятността той да прегрее в задръстване. Ето и някои от основните причини за тези неприятни за водача случки.
Неработеща радиаторна перка
Т.нар. вентилатор или перка на радиатора се включва при определена температура на охладителната течност. Когато обаче това не се случи, вероятността от прегряване е голяма. Най-често перката може да не сработи заради повреден температурен датчик.
Пробив в охладителната система
След зимните студове много от остарелите гумени съединения се разхлабват и напукват, което води до нарушена геометрия в системата и изтичане на антифриз. Пробив в радиатора също не е рядко срещано явление. Проблемът може да не бъде забелязан веднага, но изтичането на охладителна течност и респективно намаляването на нивото ѝ в системата води до прегряване.
Повреден термостат
Тази част се води за консуматив и трябва да се сменя на определен от производителя пробег. Това обаче често се пренебрегва от много от водачите на автомобили и тогава термостатът може да се повреди в най-неподходящия момент. Повредата му в затворено положение е по-рядка, но когато се случи, неминуемо се стига то т.нар. топлинен удар.
Мръсен радиатор
Радиаторната пита доста често се задръства от различна мръсотия, което води до нарушение в нормалния топлообмен в системата за охлаждане и оттам до прегряване на двигателя. Специалистите препоръчват почистване на двигателя веднъж или два пъти годишно.
Охладителна течност
Още един признак за неизправна работа на системата е свързан с качеството и количеството на антифриза. При некачествен антифриз и висока температура доста често се получават отлагания в тънките тръбички на радиатора, които водят до запушването му.
Водна помпа
Кръговратът на охладителната течност в системата става посредством водна помпа. Този възел също се води консуматив и смяната му по заводски предписания е задължителна. Когато това обаче не бъде направено, повредата ѝ в задръстване не би трябвало да ви учудва, а прегряването, което е следствие от тази повреда - е неминуемо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сергей
Коментиран от #7, #10, #26
14:17 30.05.2019
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 сектант
Коментиран от #8, #13, #41
14:22 30.05.2019
4 Радиатор с променлива геометрия
Коментиран от #6
14:25 30.05.2019
5 стефчо
Коментиран от #21
14:26 30.05.2019
6 Иво
До коментар #4 от "Радиатор с променлива геометрия":
каналите за водата на самия блок14:29 30.05.2019
7 специалист изкочил от боллука
До коментар #1 от "Сергей":
Нещо повече за смяната антифриза и прегряването,че нещо цензът ми даже не помага?14:45 30.05.2019
8 Коментара
До коментар #3 от "сектант":
Секта пак не си разбрал! В Дачия хидро - пневматичното охлаждане се включва след изгасянето на двигателя, за да се подържа ниска температура в (РБМК) реактора под капака...Коментиран от #9
14:48 30.05.2019
9 сектант
До коментар #8 от "Коментара":
проблема е, че не искам да си играя много с графитените глави, за да не се получи ядрена експлозия като тази до Припят14:50 30.05.2019
10 куку руку ку
До коментар #1 от "Сергей":
Какви 6 причини? Причината е само една, кофти отвеждане на излишната топлина от двигателя към околната среда.14:50 30.05.2019
11 Гост
15:04 30.05.2019
12 qwerty
15:56 30.05.2019
13 Хайл
До коментар #3 от "сектант":
Ми тя не беше ли с въздушно охлаждане16:20 30.05.2019
14 Джуган
Коментиран от #25
16:25 30.05.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 onq s konq
18:17 30.05.2019
17 Антонн
Много смешно л...к!
Дали старото ще прегрее,или новата кочинка защото се е скапал един датчик от хилядите.
Само да те светна че на старата кола прегряваща според теб.
Има уред за температурата,тоест ако термостата не работи ще си покаже .Колата загрява много бързо или много бавно,или имаш 2гр. мозък и при съмнение проверяваш маркучите към радиатора дали са еднокво топли.Термостата е консуматив и се сменя не зависи от възраста на колата.За перката на радиатора е същото нали ще видиш че температурата се повишава ,оп ааааа на новите нямаше ще ти светне червена лампа че си я предобрил.
На истинските стари коли перката се пуска от термошалтер,при повреда перката върти постоянно хем да видиш че има проблем хем да не прегрее.Водна помпа също е консуматив и няма нищо общо с възрастта на колата.И не е мръсен радиатор а запушен,също е консуматив няма общо с възрастта на колата.На новата "супер кола" климатроника ще ти помогне в адско задръстване да я кипнеш.
При непредвиден проблем ще пусна парното на топло,и ще се прибера каквато и да е жегата.А ти ще се прибереш с репатрак и лееееко затегнал мотор.
Виж по магистралите репатраците какви коли возят!
Коментиран от #23, #35, #46
18:54 30.05.2019
18 Пътна Помощ
Коментиран от #19, #24, #28
20:01 30.05.2019
19 ЗАЩО НЕ СЕ ОБАДИШ НА ИНЖЕНЕРИТЕ НА BMW
До коментар #18 от "Пътна Помощ":
И ДА ИМ КАЖЕШ ЧЕ ТЯХНОТО ОХЛАЖДАНЕ Е ДОПОТОПНО И ДА ИМ ПРЕПОРЪЧАШ НЯКОЕ СВОЕ ВЕЛИКО ОТКРИТИЕ И РЕШЕНИЕ ПО ВЪПРОСА.Коментиран от #20
20:19 30.05.2019
20 Пътна Помощ
До коментар #19 от "ЗАЩО НЕ СЕ ОБАДИШ НА ИНЖЕНЕРИТЕ НА BMW":
Защо пък аз да ги уча?Достатъчно е да погледнат под капака на всяка друга марка.20:57 30.05.2019
21 Мунзафер сюнетчиятта
До коментар #5 от "стефчо":
Трябва да си ни благодарен.Ако нямаше цървули като нас със коли за по 400-500лв,нямаше да има и измислени баровци като теб.Кажи поне едно благодаря за фона на който изпъкваш,вместо да плюеш.21:29 30.05.2019
22 тост
21:30 30.05.2019
23 Моше лихваря
До коментар #17 от "Антонн":
Ще перифразирам -с хубави всеки може,а как е с грозни ,дебели и т.н.Бедноста не е порок.Даже лицемерните янки имат израз"Share with less fortunate"сподели с по бедния, но бай Ганю може само да плюе,забравяйки откъде е дошъл.Ако не знаеш от къде си дошъл,няма как да знаеш къде отиваш.21:39 30.05.2019
24 Ккк
До коментар #18 от "Пътна Помощ":
Защото са вехти и защото имат ОРИГИНАЛНИТЕ виско съединители.21:46 30.05.2019
25 майстора
До коментар #14 от "Джуган":
Не си виждал прегрял японец ?? Яла с сервиза ще ти покажа ...натръшкал съм ги до задната ограда ...има каквото си поискаш дори такова като на снимката ..то вече го е нападнало един брашлян ...което ме навежда на мисълта че не помня от кога е тамКоментиран от #31
21:49 30.05.2019
26 hienata
До коментар #1 от "Сергей":
При всяко обслужване за смяна на ангренажен ремък, сменям и водна помпа на Полото. Каквото изтече от антифриза, доливам нов. Ползвам LONGLIFE. Следователно има някои хора, които си сменяме консумативите и не сме малко.Иначе статията е добра, замърсен радиатор (не запушен) съм виждал веднъж и наистина загрява (перката не смогва), беше се набил с пухчета от тополи и всякаква гняс.21:50 30.05.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Алфа Ромео
До коментар #18 от "Пътна Помощ":
Това не значи ли че перката се върти постоянно, защо тогава прегряват често, питам само де не съм голям спец.Коментиран от #29
06:27 31.05.2019
29 Пътна Помощ
До коментар #28 от "Алфа Ромео":
При такова задвижване на вентилатора въздушния поток към радиатора зависи от оборотите на двигателя и когато навън е горещо,а колата е в задръстване и работи на най ниски обороти няма как да се охлажда ефективно.Панимаеш?Коментиран от #30, #33
07:14 31.05.2019
30 майстора
До коментар #29 от "Пътна Помощ":
Добре де не се ли замисляш че че проблема е другаде при положение че в онези години всички бяха с виско съединител ???08:09 31.05.2019
31 Джуган
До коментар #25 от "майстора":
Да бе, вЕрвам ти, ама като закарам Тойотата за смяна на масло и ги накарам пичовете да огледат всичко, ми казват “Споко, ще те надживее” а като закарам бавареца - “Абе глей сега, тука има ....” и се почва един списък като за 5-600 лева, така че оди у лево. Ако всички караха японки, много от пишман майсторите дето се домъкнахте в София ще останете без работа и ще трябва да се върнете на село да ремонтирате трактори и УАЗ-киКоментиран от #32
08:26 31.05.2019
32 майстора
До коментар #31 от "Джуган":
Ай на бас че на Тойотата могат да и се случат неща дето на никоя друга не може да се случат ...Коментиран от #34
08:35 31.05.2019
33 Алфа Ромео
До коментар #29 от "Пътна Помощ":
Аха, ясно08:35 31.05.2019
34 Джуган
До коментар #32 от "майстора":
Майсторче, не учи гъ... как да сер.. какво ли не смених, нови, стари, скъпи, евтини, японките са здрави но скучни, немските продължават да кефят въпреки че станаха трошливи, италианските имат идея но калпавите материали ги предават, френските са на баир лозе, американските са дървета, корейска не съм имал, шведските навремето бяха алтернатива на германските но вече не са фактор, имал съм дори и Запорожец, така че мога да коментирам руските ама ще се въздържа че ще ме баннат. Ако нещо не ти е ясно, питай. Момент, пропуснах английските бангии, за тях трябва да си истински мазохист, по зле са и от френските.Коментиран от #38
09:06 31.05.2019
35 Джуган
До коментар #17 от "Антонн":
Абсолютно вярно, парното си е втори радиатор, спасявал ми е трътката в жегите нагоре по Петрохан09:13 31.05.2019
36 kon6pirator
При смяна на термостата трябва да се внимава за положението на дупката за самообезвъздушаване(или както там се нарича)
Повечето термостати имат една малка дупчица на корпуса, та тази дупка при монтаж/смяна на термостата трябва да сочи 12 часа (най-високата точка) за да може, ако има наличие на газови мехурчета в системата да не се задържат в блока преди термостата...
10:17 31.05.2019
37 Дфен
Коментиран от #42
10:26 31.05.2019
38 майстора
До коментар #34 от "Джуган":
А по татово време помниш ли какво разправяха монтьорите за японските коли...че моторите са капсуловани и не подлежат да ремонт ... 😂 а помниш ли защоКоментиран от #39
10:58 31.05.2019
39 Джуган
До коментар #38 от "майстора":
Капсуловани им бяха мозъците на монтьорите по татово време, какви японски, какви 5 лв, освен Москвич и Жигула друго не знаеха, не можеха една центровка на запалването на Вартбург да направят като хората та се научих да си я правя сам, в София имаше пет-шест частни мерцедеса и ги правеха монтьорите на СО-МАТ, пардон, грешка, имаше и парче майстори които уж разбираха от Волга, Варшава и УАЗ-ка, ама селяните си ги правеха сами и не ходеха при тях.Коментиран от #40
11:18 31.05.2019
40 майстора
До коментар #39 от "Джуган":
Иначе кой какви предпочитания има е нещо страшно индивидуално ....той за това света е шарен ....ето аз например като си търся кола гледам да е нещо дето да не ми създава главоболия ...и японска кола нямам..и няма и да имам.. преди години даже бях решил и да не вземам японски коли в сервиза ..но човек не може много много в тоя занаят да си избира работата ...за това смених тактиката и сега като дойде клиент с японец гледам да го откажа с цената ...примерно ремонта ако е реално 700-1000лв аз казвам 2500-3000лв. И така ги отсявам ...сервизи в тая страна под път и над път да заминават другаде с тия талиги дето "не се чупели" !!!!13:15 31.05.2019
41 АLFA Q 4
До коментар #3 от "сектант":
ТИ ВЗЕМИ СИ СМЕНИ РАДИАТОРА НА ГЛАВАТА,,, СЪС СИГУРНОСТ Е ЗАДРЪСТЕН ИЛИ ПРОБИЛ15:07 31.05.2019
42 АLFA Q 4
До коментар #37 от "Дфен":
И ПРИ МЕН СНИМКАТА Е ТОЧНА И ТО ОТ МНОГО ГОДИНИНА ЕДИНИЯ КРИК,, GOLF. GTI-ТОТАЛКА Е ДВИГАТЕЛЯ
НА ДРУГИЯ А4,,.. ДА НЕ ИЗБРОЯВАМ НА ПАРКИНГА
15:10 31.05.2019
43 нов внос
23:03 31.05.2019
44 Шаран БГ
07:27 01.06.2019
45 Nev
15:25 01.06.2019
46 Бай Шиле
До коментар #17 от "Антонн":
Тъкмо се втурнах да пиша подобен коменар но ти си ме отменил.Стара или нова,колата загрява когато е не изправна.01:16 02.06.2019
47 Kak
18:38 27.08.2019
48 Пешо
11:19 29.08.2019