Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Защо пушат дизелите?

Публикувана: 19 Юни, 2019 13:50
122 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 53608
Защо пушат дизелите?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 88 гласа.

Българинът, като цяло, е почитател на дизеловите автомобили, най-вече заради факта, че те са по-икономични от бензиновите. Преобладаващата част от дизеловите коли у нас обаче е доста стара и гледки с черен пушек от ауспуха съвсем не са рядкост по нашите пътища. Причините за това явление са много, но сега ще ви разкажем за най-често срещаните.

При по-новите дизелови коли се случва изведнъж от ауспуха да започне да излиза черен дим. Това се случва съвсем неочаквано и след известно време пушекът спира. Явлението не трябва да притеснява водачите, защото това е т.нар. планово почистване на филтъра, който има за цел да събира твърдите частици от изгорелите газове. Когато филтърът се запуши, датчик подава сигнал към електрониката, която с помощта на EGR "издухва" натрупалите се сажди. Ако обаче колата ви няма такава система, трябва да посещавате сервиз, в който филтърът регулярно да бъде почистван.

За нещастие, по-новите дизелови двигатели не са достатъчно надеждни и появата на черен дим може да е индикация и за по-сериозен проблем. Той се появява ако например горивото в цилиндрите не изгаря напълно, а последното явление може да е вследствие на няколко причини. На първо място това е недостатъчното количество въздух.

Дизеловите мотори се нуждаят от повече въздух, отколкото бензиновите и обедняването на сместа се усеща по-ясно. Дизеловото гориво се възпламенява в цилиндъра чрез сгъстяване, а не чрез искра и за горивния процес е необходимо повече кислород. Заради това първата причина за черен дим от ауспуха може да е от запушен въздушен филтър. Смяната му може да реши проблема.

Причина №2 се явява ниското качество на нафтата, която се продава по нашите бензиностанции. Лошото гориво просто не е способно да изгори напълно. За да разрешите и този проблем е необходимо редовно да използвате различни присадки, които да подпомагат изгарянето на некачествената нафта.

Още една причина за черен дим от ауспуха е свързана с нарушена работа на турбината. Понякога проблемът е свързан с изскочила тръба, но тогава липсата на мощ е осезаема. В повечето случаи трябва да се провери турбокомпресорът.

Четвъртата по популярност причина за черен пушек от ауспуха при дизелите е най-серозната. Тя се дължи на неизправности в работата на инжекторите, горивната помпа или в цилиндро-буталната група. Там нещата нерядко опират до скъпоструващи ремонти, които на практика обезсмислят икономията на гориво и като цяло предимствата, които ви дават дизеловите коли - особено по-старите.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 88 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Osem
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Щот са боклуци.

Коментиран от #18, #24


Оценка:
-78 +103

Бангеев
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Много точна статия, особено изводът накрая. Дизелът е оправдан само ако караш нод 50 000 на година, иначе при един ремонт и язък ти за икономията

Коментиран от #30, #61, #78


Оценка:
-45 +113

3
Този коментар е премахнат от модератор
Начо
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Дизелът в бг е за коли до 1998-2000. На по новите им е.бава майката

Коментиран от #36


Оценка:
-13 +94

Прост
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Обеднена смес означава по-голямо количество кислород и по-малко гориво

Коментиран от #71


Оценка:
-4 +72

ПРост
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Кола с наличен DPF няма как да изкарва черен дим

Коментиран от #72, #116


Оценка:
-25 +83

Прост
(гост)

Неутрално
7 Отговор
"Издухването" се управлява от компютъра, като той оставя повече неоработено гориво, което да попадне в катализатора и да повиши температурата вътре и съответно да изгорят попадналите вътре частици

Коментиран от #42


Оценка:
-4 +52

SAAB
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Много ЕкО.......събираш сажди 3 години и на четвърта ги изпускаш за да се прочисти ! Смях ......:) Стискаш , стискаш и накрая пръднеш......и казваш не съм аз !

Коментиран от #15


Оценка:
-13 +178

KENEPH BG
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Дизелите пушат защото българите пушат. След като са освободили света от смрадливото си присъствие, тези двата вида животни ще намерят смъртта си тук, в България.

Коментиран от #45, #114


Оценка:
-67 +23

Киро
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Статията е точна, но на мнозина няма да се хареса, защото са горди собственици на точно такива пушешти дизели и то с причини от последната описана

Оценка:
-18 +64

Метин
(гост)

Неутрално
11 Отговор
С помощта на егр се издухват саждите по-голяма простотия няма

Оценка:
-8 +72

1+2
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Я пак, за кво служи EGR?

Оценка:
-4 +48

Коментара
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Липсва най-често срещаната причина ...която е реално и N1 - изрязан от Ганьо DPF филтър! Причина едно - без DPF конете отиват в космоса (или поне така вярва Ганьо)! Причина две - DPF_а също си има живот и в един момент няма как да се почист, а Ганьо е играч макар и скъсан...той 2-3К за нов няма да даде... Причина номер три - М'чи тя мойта e36_ца няма ...тоест карат се над двайсет годишни дизеляци...

Коментиран от #37


Оценка:
-13 +68

ar146ts
(гост)

Неутрално
14 Отговор
целта на икономията от по-малкия разход на гориво при дизелите е да имаш средства за скъпата поддръжка.За екология няма да говоря

Оценка:
-8 +47

гост
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #8 от "SAAB":


Какви 3 години , къде го чу това ??? На градско , особено зимата филтъра се запълва за 1000-1200 км !!! Тоест ако минаваш стотина км на ден в София ще трябва да се самопочиства на по-малко от две седмици !!! А ако нафтата ти е боклук и всеки ден може !!! Тия филтри са поредната измама за влизане в нормите !! Като ги представиха обявиха , че щели да се самопочистват само при висока скорост , демек извън града , ама никой така и не каза като се напълнят и си си в града какво , колата ще спре и ще чака да я изкараш на платформа от града ли , хахахах !!!! И оня глупак по-горе , дето писал , че като се чистели , саждите "изгаряли" , ахаххахах !!! Айде да видим как "горят" сажди , 100% въглерод !!!!!! Аман от неграмотници , допълнителното гориво само вдига температурата , за да може по-лесно да ги издуха !!!! Няма такова животно изгорели сажди , те ВИНАГИ са си сажди !!!!!И точно това е черния пушек !!!

Коментиран от #22, #32, #59


Оценка:
-11 +81

Бензина
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Щот са боклуци !

Оценка:
-18 +26

Патил
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Купете си Бензин след 2008 и ще разберете какво е скъпа подръжка и кон боб яде ли

Оценка:
-23 +68

18
Този коментар е премахнат от модератор
Townboy
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Най-обичам да застана на кръстовище зад лъскав дизел (БМВ или Мерцедес) от Горубляне с прецакани дюзи щото е на милион километра.

Оценка:
-7 +36

Ивайло
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Аз съм българин и НЕ СЪМ почитател на дизеловите автомобили!!! Само бензин, НО БЕЗ газово котлонче!!! ;)))

Оценка:
-49 +31

HHO cars Varna
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Дизелът пуши при ускорение, защото се опитаха, да го направят пъргав като бензина. С времето тези сажди се отлагат върху турбото и то става все по-бавно. И започва все повече да пуши. А този филтър като се запуши, изгорелите газове не могат да излязат от ауспуха и двигателят прегрява. И тогава започва да пуши синьо от турбото или от дюзите. И после майсторът си вади заплатата.

Коментиран от #49


Оценка:
-19 +28

джигит
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Напълно те подкрепям. Саждите няма как да бъдат изгорени. Всеки учил малко химия преди осми клас ще го знае, че това всъщност е 100 % въглерод, който в свободната си форма излиза от ауспуха под формата на сажди.

Оценка:
-7 +31

джигит
(гост)

Неутрално
23 Отговор
А защо едно време, когато се движеха само Икаруси по улиците, нямаше чак толкова проблеми за дизелите, а сега тези с Евро 6 не могат да си покриват стандартите?

Оценка:
-5 +40

Арнолд
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #1 от "Osem":


Същото щях да напиша

Оценка:
-5 +10

Диамантената ръка
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Тъй тъй...

Оценка:
-5 +3

ва да ва еа
(гост)

Неутрално
26 Отговор
'щото гори МАСЛО! ето затова :)

Оценка:
-11 +10

ва да ва еа
(гост)

Неутрално
27 Отговор
защото го могат :)

Оценка:
-3 +11

гост
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Ами,нали за това европейците минават вече не електрички! Защото разбраха,че ДВГ са боклуци! И вие ще разберете един ден!

Оценка:
-31 +14

БМВ дизел
(гост)

Неутрално
29 Отговор
Махнах катализатора, филтъра, сега пушим яко и камерите не ме ловят, и никой не кара близо зад мене. по добре от броня

Оценка:
-10 +37

Лукова глава
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #2 от "Бангеев":


ХаХа щото новите бензини са прости като лукова глава що се излагаш като..... лукова глава???

Коментиран от #54


Оценка:
-11 +6

hienata
(гост)

Неутрално
31 Отговор
Забравена е още една много важна причина. Двигателя е "чипосан", следва премахване на всичко "еко" AGR, DPF, катализатор и "бегачката" кърти мивки и кине глави.

Оценка:
-6 +48

Язе
(гост)

Неутрално
32 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Хахаха,колко си зле не е истина.Саждите сами по себе си не горят и сега защото съвсем целенасочено пропускаш нещо да те осветля.За да могат да изгорят саждите производителите слагат добавки.Като се омешат саждите с тези химии......изгарят.ДПФ не се чисти при висока скорост а високи обороти за да загрее дпф-а,може и дори в задръстване да си се чисти но тогава се променя впръскването на нафта .Никакъв проблем.Имам дизел и щом си сметне,че е време за чистене си започва подготовка и щом достигне нужната температура в дпф-а си се самопочиства.Моята кола нито преди,нито по време на регенерацията и след нея не пуши.Дизел пуши когато е неизправен а в БГ най вече защото го чипосват,лошо гориво и т.н.А това,че тези филтри били измама-от какво се запушват ако не хващат нищо?

Коментиран от #43


Оценка:
-9 +31

Гошо
(гост)

Неутрално
33 Отговор
LPG е истината

Оценка:
-14 +40

34
Този коментар е премахнат от модератор
Ккк
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Верни неща са написани вхстатията, ама дървени философи бол

Оценка:
-2 +16

Ами
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #4 от "Начо":


Всъщност не след 99г решават да съкратят ресурса на двигателя бензин дизел няма значение. В бг това не се знае затова като го вземат и сменят двигател цял. Защото полуграмотен е прочел че няма 1 2 3 ремонт. Скоро се изръси познат 1.4к за уж реални километри 2ра ръка от Германия. Кола голф от новите не е 1ка

Коментиран от #40


Оценка:
-6 +3

Shadow Fiend
(гост)

Неутрално
37 Отговор

До коментар #13 от "Коментара":


По интересното е че ганьо на практика няма пари за 3 бона ди пи еф,цяла година ти ще събираш ли за ди пи еф,с 600 кинта заплата,откъде с нашия африкански стандарт,нека да имам пари пък защо да не дан 3 бона???

Оценка:
-7 +23

ДФ1
(гост)

Неутрално
38 Отговор
Невероятно малоумна статия

Оценка:
-9 +9

39
Този коментар е премахнат от модератор
XJS
(гост)

Неутрално
40 Отговор

До коментар #36 от "Ами":


Зависи.... ако на на Ганя колата 96 и е читава ...тази среща за намаляване на ресурса е 96.. ако е 99,значи срещата е 99 .Тази среща варира ,поне тов а което съм чул и чел от разбирачи, между 1992 и 2005 .Та незнам .

Пушат и бензин и дизел защото им е взет животеца.... и тука почваме да им правим магии за да "вари".Искаме на малко км. не удряна...поддържана ама без пари ....ми няма как. Бърза справка в мобиле де и виждаш коли ,предимно премиум, 2015г , на над 400 000 км.
Колата изглежда като нова.... Е.... това идва става на 164000 и го взимаш кефиш се известно време ....и почваш дюзи вериги турбо дпф .... и тн. Дълга тема ....

Оценка:
-0 +31

Пламен
(гост)

Неутрално
41 Отговор
В статията са написани откровени глупости. Добре е човек преди да пише публично за нещо, да се запознае с темата. За съжаление темата е специфична и нещата ги пише по учебници които надали автора някога е отварял. По-добре си пишете общи приказки за продажби.

Оценка:
-1 +9

Пламен
(гост)

Неутрално
42 Отговор

До коментар #7 от "Прост":


Боже боже боже, отивало неОРаботено гориво в катализатора .... От компютъра ... Боже боже боже

Оценка:
-2 +8

Пламен
(гост)

Неутрално
43 Отговор

До коментар #32 от "Язе":


Той коментар 15 не е зле, защото не ти е казал, че са дните горят. И за да си четеш друг път писанията, да те питам, като казваш че ДПФ се чисти на високи обороти, как твоя се чисти в задръстване. В смисъл седиш си в задръстване и колата ти на 3 200 оборота явно. Между другото идеята на ДПФ е точно да не се чисти в задръстване

Коментиран от #47, #80


Оценка:
-1 +6

onq s konq
(гост)

Неутрално
44 Отговор
Ако някой иска от ауспуха му да не излиза и молекула дим,просто трябва да изведе изгорелите газове от ДРУГА ТРЪБА НЯКЪДЕ ПОД КОЛАТА.

Оценка:
-5 +13

Путкин
(гост)

Неутрално
45 Отговор

До коментар #9 от "KENEPH BG":


Няма да си жив за да видиш....

Оценка:
-3 +1

Ловеца на боклуци.
(гост)

Неутрално
46 Отговор
Защо пушат дизелите в това е същото все едно да попиташ защо пушат задниците на язовците защото всички ги ебът.😂😂😂😂😂

Оценка:
-4 +5

Dimirest
(гост)

Неутрално
47 Отговор

До коментар #43 от "Пламен":


Чисти се по всяко време, компютъра получава сигнал без значение дали си на път или в града. Като резултат колата не вдига 3200 оборота на празен ход а се впръсква гориво в DPF и се включва вентилатора за да се вкара повече въздух за изгаряне на това гориво като се увеличи охлаждането. Модерната кола не пуши и саждите се изгарят. Иначе най-добрият начин за почистване е ако имаш възможност да покараш извън градско на високи обороти. Друга система за тези цел е подаване на AdBlue чрез дюза в средното гърне. Имам и от двете в системи в колите ми и мога смело да кажа няма никакъв пушек и сажди през цялото време, ауспухите са по-чисти от на много от бензиновите коли 2 ръка!

Коментиран от #48, #79


Оценка:
-6 +10

Пръци
(гост)

Неутрално
48 Отговор

До коментар #47 от "Dimirest":


Доста неграмотни ора пишат тука.Само да кажа DPF/FAP има 2 вида-със специална течност която се отлага във филтъра през целият му живот и понижава температурата на изгаряне на саждите и такъв с директно или индиректно впръскване на нафта в самият филтър.Друга ама съвсем друга роля има адблу системата,което няма отношение към самите сажди.Адблу понижава емисиите на изхвърлените азотни окиси.А това как точно работят системите е много дълго за обяснение и изисква достатъчно познания по устройство и работа на дизеловите двигатели.Не се изказвайте неподготвени когато не знаете,четете не е срамно.

Коментиран от #56, #96


Оценка:
-0 +24

Майстора със заплатата
(гост)

Неутрално
49 Отговор

До коментар #21 от "HHO cars Varna":


Ма ти сериозно ли?Кил ми,ай,ай,ай,ай,ай.

Оценка:
-1 +1

Пешо от панелката
(гост)

Неутрално
50 Отговор
Пичове, тая дискусия е като “защо на жените им миришат .....” ами просто защото е така, дизела пуши.

Оценка:
-2 +19

Механик
(гост)

Неутрално
51 Отговор
Радкооо, запушения въздушен филтър обогатява горивната смес, не я обеднява.....аман от журналя дето нямат идея от темата, по която се изплескват

Оценка:
-0 +16

Дидо
(гост)

Неутрално
52 Отговор
ПО некадърна статия не бях чел отдавна. Ама не стана ясно от какво пуши бедна или богата смес

Оценка:
-2 +5

Евро 6b
(гост)

Неутрално
53 Отговор
Дизелът ми е чисто нов. През зимата софийският въздух който влиза се засмуква от двигателя е по мръсен от изгорелите газове които излизат от ауспуха. Дизеловите кочини които идват ноФ Фнос не отговарят на западните стандарти а там е прекалено скъпо да се оправят че да минат на технически преглед. В БГ обаче, както всичко друго, прегледите са таш... и затова бай Гошо и чичо Пешо махат EGR, DPF, сензори и всичко “еко” както се изрази колегата по-горе, “залъгват” микропроцесора, оня от прегледа пуска кочината срещу 50 кинта и после разни професори обясняват колко лош е дизела.

Оценка:
-0 +14

BMW M4
(гост)

Неутрално
54 Отговор

До коментар #30 от "Лукова глава":


Говори човека за нови коли, не за 38 годишния Пасат.

Оценка:
-0 +4

гощо
(гост)

Неутрално
55 Отговор
Карам дизел с ДПФ и EGR и ауспусите ми са ръждиви от конденза сутрин.Да понякога сама се регенерира и изпушва но това обикновено зимата се случва!

Коментиран от #57


Оценка:
-2 +3

Dimirest
(гост)

Неутрално
56 Отговор

До коментар #48 от "Пръци":


Пръци, съгласен съм напълно за AdBlue системата, малко го пообърках признавам. Иначе за DPF/FAP мисля съм обяснил. Явно си чел доста, няма лошо, ама коментари от сорта на "неграмотни ора" не подхождат на професионалист за какъвто явно се имаш.Все пак не сме в някой специализиран по темата форум нали? Бъди здрав!

Коментиран от #64


Оценка:
-0 +3

EGR
(гост)

Неутрално
57 Отговор

До коментар #55 от "гощо":


Марка, модел, година?

Оценка:
-0 +1

Шофьор на камион
(гост)

Неутрално
58 Отговор
А що ли колата ми е дизел, какво е това колонка за гориво, била пушила, била горяла, на кой му пука

Оценка:
-1 +5

КонТрол
(гост)

Неутрално
59 Отговор

До коментар #15 от "гост":


Въглерода казваш не гори. Значи ни лъжат че съществуват CO и CO2

Коментиран от #62


Оценка:
-3 +9

Един
(гост)

Неутрално
60 Отговор
Радо, пак си писал неподготвен !!!

Оценка:
-2 +4

Таралясников
(гост)

Неутрално
61 Отговор

До коментар #2 от "Бангеев":


Изводът е особено валиден за “по-старите”, а стар дизел нов внос е на минимум 500 хиляди км, последните няколко години е бил собственост на турчин или сърбин и изобщо не е подържан. Купи си го нов от магазина, караш го докато не създава проблеми, продаваш, и т.н.

Оценка:
-1 +4

ТролКон
(гост)

Неутрално
62 Отговор

До коментар #59 от "КонТрол":


А бе хора, вие часовете по химия май сте ги проспали. “Горят” въглеводородите, тоест се “окисляват”, водорода и въглерода се свързват с кислорода, получават се въглеродни окиси, вода и се отделя енергия която усещате като висока температура

Коментиран от #85


Оценка:
-1 +7

jambazina
(гост)

Неутрално
63 Отговор
Има и по-просто обяснение - защото няма контрол и всеки си прави каквото си иска.

Оценка:
-0 +2

Пръци
(гост)

Неутрално
64 Отговор

До коментар #56 от "Dimirest":


Не съм чел братле,това ми е работата и за това ме обучават извън България.Извинявам се за по-грубият ми изказ,дано не си се обидил.

Оценка:
-1 +4

анализ
(гост)

Неутрално
65 Отговор
Публикувано във факти.бг: Когато филтърът се запуши, датчик подава сигнал към електрониката, която с помощта на EGR "издухва" натрупалите се сажди- И КОЕ МУ Е ТОГАВА ЕКОЛОГИЧНОТО ?

Оценка:
-4 +1

Рангел
(гост)

Неутрално
66 Отговор
Демек дпфа събира едно кило или 2 сажди в града в следствие на градското каране спри тръгни и после като излезеш на магистралата започва контролируем процес на регенерация и самопочистване на дпфа и той изхвърля обратно изгаряйки сабраната сажда обратно в атмосферата. Много сложна система изискваща скъпо масло със съмнителна полза. Батко си кара вранглер рубикона в8 атмосферен бензин и ич не ми пука че поло 1.6 тди 105 коня ми взело старта на светофара 👌🏽

Коментиран от #67, #68


Оценка:
-3 +4

JEEP
(гост)

Неутрално
67 Отговор

До коментар #66 от "Рангел":


Не знам кой ти е сложил минус, но в общи линии си описал правилно принципа. Имах пежо 2.2 HDI - за фап филтъра имаше едно малко резервоарче - 3л. В него се сипва специална течност - Еолис(150лв за литър). Като се запуши фап филтъра чрез инжектор се впръсква от тази течност директно във фап-а и трябва да се кара около 10мин с 3хил. оборота. В книжката на колата пише, че тази течност понижавала температурата на изгаряне на саждите. В нормални условия няма да разбереш, че е дизел, тръгне ли регенерацията - дими като руски самолетоносач.

Коментиран от #86


Оценка:
-2 +7

JEEP
(гост)

Неутрално
68 Отговор

До коментар #66 от "Рангел":


Не знам кой ти е сложил минус, но в общи линии си описал правилно принципа. Имах пежо 2.2 HDI - за фап филтъра имаше едно малко резервоарче - 3л. В него се сипва специална течност - Еолис(150лв за литър). Като се запуши фап филтъра чрез инжектор се впръсква от тази течност директно във фап-а и трябва да се кара около 10мин с 3хил. оборота. В книжката на колата пише, че тази течност понижавала температурата на изгаряне на саждите. В нормални условия няма да разбереш, че е дизел, тръгне ли регенерацията - дими като руски самолетоносач.

Оценка:
-2 +2

Разбирач
(гост)

Неутрално
69 Отговор
Ама кои дизели?Немските пушат да.Ауди и Фолксваген пушат още като чисто нови.Мерцедесите също попушват.БМВ по-рядко, ама като пуши пуши стабилно.
Японски и френски пушат рядко.Италианките също не пушат кой знае колко освен ако не са изтормозени здравата.

Оценка:
-3 +3

асдф
(гост)

Неутрално
70 Отговор
Мирише и пуши Щото работи това е положението, няма дизел, бензин керосин. Като толко ги грее за околната среда да запушат петролните кладенци и да пуснат алтернативни методи за придвижване. А специално при нас пуши на мах, защото сипват какво ли не в горивото за да изкарат кешовица, че не им стига, ще я карат с влака за оня свят, а децата им да д**ат.

Оценка:
-0 +7

майстора
(гост)

Неутрално
71 Отговор

До коментар #5 от "Прост":


Аиде бе !!?!??!!

Оценка:
-1 +0

майстора
(гост)

Неутрално
72 Отговор

До коментар #6 от "ПРост":


Аиде бе !!?!??!! Втори път

Оценка:
-1 +2

Още една
(гост)

Неутрално
73 Отговор
Не бе просто са изпушили още преди да бъдат захвърлени в некоя морга в Италия или Германия, ама вместо там, са попаднали в България "Нов внос". Те за тва.

Оценка:
-0 +3

vasik atanasova
(гост)

Неутрално
74 Отговор
ЩОТО ГОРЯТ НАФТА ЩО
ИМА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ
ДРУГО СИ Е БЕНЗИНЕЦА И ГАЗЧИЦАТА

Оценка:
-0 +1

75
Този коментар е премахнат от модератор
Golf 4
(гост)

Неутрално
76 Отговор
Не знам ако на прегледите се сложи газ анализатор(работещ не само за ПАРЛАМА) струва ми се че и доста бензини няма да покрият нормите. Особено тези дето горят кофа бензин и кофа масло там сажди има яко. Да не говорим за газовите разстройства някой път зад тях мирише на смърт, че не знам колко са по вредни печиците.

Оценка:
-1 +6

Golf 4
(гост)

Неутрално
77 Отговор
Тук коментиращите капацитети сигурно се познаха в гореописаното.

Оценка:
-0 +1

Mitko
(гост)

Неутрално
78 Отговор

До коментар #2 от "Бангеев":


На газ винаги е по-икономично ако щеш и 300000км.мини

Оценка:
-0 +5

Пламен
(гост)

Неутрално
79 Отговор

До коментар #47 от "Dimirest":


В действителност, не се чисти по всяко време. Най-малко ако е така, ще липсва логика за съществуването му. И ако си прочел добре, аз само коментирам изказването а колегата за оборотите, а нищо не обяснявам.

Оценка:
-0 +1

Язе
(гост)

Неутрално
80 Отговор

До коментар #43 от "Пламен":


Аз съм го написал как става в града.Ти не си чел.Май само си пишеш.

Оценка:
-0 +0

Ники
(гост)

Неутрално
81 Отговор
Има и пета причина: Бившия собственик (от Дупница) на стария автомобил е решил да спечели някой и друг лев като продаде скъпо струващия DPF филтър и продава колата на малоумен купувач като мен, който въпреки че е закарал колата в сервиз от там му казват че всичко е наред!

Коментиран от #82


Оценка:
-0 +2

Пръци
(гост)

Неутрално
82 Отговор

До коментар #81 от "Ники":


Бъркаш ФАП филтъра с катализатора.Във фапа няма ценен метал и за 1 стотинка,той е само керамика.

Коментиран от #98


Оценка:
-0 +0

Дизел ПауЪр
(гост)

Неутрално
83 Отговор
Дизеловите двигатели пушат, поради принципът им на действие, който се различава от този на бензина. При дизеловите двигатели се подава гориво и те си засмукват въздух, колкото е необходим за горенето. Когато натиснем много педала на газта, количеството гориво е по-голямо отколкото двигателят може да изгори в този момент и се получава пушенето. Не си ги нагласяйте! Подаването на гориво при новите дизели са по-прецизни и евентуално пушат по-малко.

Коментиран от #103


Оценка:
-0 +3

84
Този коментар е премахнат от модератор
КонТрол
(гост)

Неутрално
85 Отговор

До коментар #62 от "ТролКон":


Искрено ме разсмиваш

Оценка:
-1 +0

Язе
(гост)

Неутрално
86 Отговор

До коментар #67 от "JEEP":


Дими друг път.Няма никакви сажди при нормалната регенерация.

Оценка:
-0 +0

Golf 4
(гост)

Неутрално
87 Отговор
Любителите на газовите разстройства край нямат, ако трябва да карате само на бензин и вие ще минете на дизел честно да си го кажем

Оценка:
-2 +3

Golf 4
(гост)

Неутрално
88 Отговор
Факт е че ауди продължава да разработва дизелови агрегати само ганьо дето чете разби новини колко били вредни коментира и плюе, повечето коментари за дизела са от хора които цял живот карат голф 2 на газ и друго не знаят онразовайте се малко по карайте някой съвременен дизел и пак ще си говорим.

Оценка:
-1 +3

mhm
(гост)

Неутрално
89 Отговор
Тия димящи гов..рници е крайно време да започнат да се забраняват и спират от движение по цялата планета! Въобще не трябва да сепройзвеждат нови. Самия принцип на работа на този двигател е идиотски и замърсяващ. А че файда и икономия от тях няма е ясно. Винаги са счупени и ревящи за скъпи ремонти. Мойте комшии станаха милионери само от ремонти на турбини за тия подобия на двигатели, и то само за 5-7 години... Живи и здрави да са момчетата все така да събират парите на тънкотарикатите.

Коментиран от #95, #97, #100


Оценка:
-6 +2

факти
(гост)

Неутрално
90 Отговор
само тъпити и бедните карат дизел.

Коментиран от #102


Оценка:
-2 +4

Golf 4
(гост)

Неутрално
91 Отговор
КПД ако някой знае какво значи да сравни. Абе друго си е порше кайен на газ.

Оценка:
-0 +6

Аман
(гост)

Неутрално
92 Отговор
Аман от дървени философи.Карам дизел на 3 години и 90000 км.Има всички екологически джаджи и всичко работи.Каран е само с OMV Max Motion нафта плюс добавка на Xenum от мен.Досега не е "самопочиствала" DEP филтъра .Два пъти съм слагал специална добавка за почистване на DEP.Харчи от 4 до 6 литра при не особено икономично каране и върви превъзходно.Карал съм много бензинови коли , но подобно междинно ускорение като би турбо дизел просто не може да се постигне от бензин със сходна мощност.Трябва да е значително по мощен и съответно ще харчи двойно.А иначе отношението у нас към колите в най разпространения случай е като към обувките-мръсни , прашни и миризливи.От цървулския манталитет няма отърване.Като стигне 150-160000 километра просто ще бъде заменена с нов модел , а тази ще отиде да радва някой щастлив цървул.Като искате удоволствие от шофирането просто трябва да имате възможност да го изпитате -нова кола и редовната и смяна с по нова.

Коментиран от #94


Оценка:
-1 +5

Хенри Форд Саждата
(гост)

Неутрално
93 Отговор
Значи според теб, саждите се събират във филтъра с единствената цел малко по-късно да бъдат издухани в атмосферата??:))) За чий бе, Радо, му требва на некой да измисли такава система?
Първо ще ги събираме, а после ще ги хвърляме. Голяма мисъл има в това...

Оценка:
-0 +1

Спиро
(гост)

Неутрално
94 Отговор

До коментар #92 от "Аман":


Съгласен!
Моята (от магазина) е вече 12 годишна и 350х.км. Върви отлично.
Право да ти кажа, веднъж или 2 пъти съм ползвал Maxx Motion, но разлика не видях дори и при екстремни ниски температури. Зимно време на вилата сутрин съм палил от раз при -25 С. Разликата в цената която плащаш не си заслужава. Нормалната нафта е достатъчно добра.

Коментиран от #117


Оценка:
-2 +1

Геро
(гост)

Неутрално
95 Отговор

До коментар #89 от "mhm":


Ето един блажен неграмотник, който тъне в неведение и никога не е карал дизел:)))

Оценка:
-2 +1

Слави
(гост)

Неутрално
96 Отговор

До коментар #48 от "Пръци":


Един грамотен човек, другите дървени философи

Оценка:
-0 +0

hmh
(гост)

Неутрално
97 Отговор

До коментар #89 от "mhm":


Пич, разбирам какво се опитваш да кажеш, ти не си виновен, просто се движиш в такава среда, собственици на дизели на по 700-800 хиляди км и селските им автомонтьори чиито опит се състои главно в ремонти на личния голф 2 дизел.

Оценка:
-1 +4

Пешо от панелката
(гост)

Неутрално
98 Отговор

До коментар #82 от "Пръци":


Ники е прав. В по новите DPF има платина и паладий. Ще обясня на прост език и какво се случва във филтъра защото се изписаха много глупости. Тъй като изгарянето на горивото не винаги е идеално, остава неокислен въглерод, което са саждите видими като черен пушек. Първата задача на филтъра е да улови тези частици с размер до един микрон за да не излизат навън в атмосферата. Тъй като след време филтъра ще се задръсти, той трябва да се почиства по някакъв начин. Това става като саждите се окислят, но за химическата реакция между въглерод и кислород е необходима висока температура за по продължителен период. Това се постига като се кара яко половин час по магистралата. Ако колата се ползва само в града температурата не е продължително висока за самопочистване. Тогава вариантите са впръскване на гориво пред филтъра за повишаване на темпетатурата, впръскване на химикали които понижават темпетатурата на окислителната реакция, сваляне на филтъра за прочистване в лабораторни условия и пр. Ако все още не е ясно, питайте

Оценка:
-0 +5

petkan
(гост)

Неутрално
99 Отговор
abe dvg si e unikalen troshliak 2000 chasti koito niamat tarpenie da se precakat na moia nisan motora e ot 3 chasti rotor stator I kolektor tova e dvg otiva v istoriata I avtoproizvoditelite serat kruv takmo napraviha kolite unikalni troshliaci I naroda zapochna da kopuva novi koli da zarobat vsichki hora i greda

Оценка:
-1 +0

Drug pat
(гост)

Неутрално
100 Отговор

До коментар #89 от "mhm":


Te benzinite nqmat turbini, q proveri kolko atmosferki ostanaha?

Оценка:
-0 +0

Sofia
(гост)

Неутрално
101 Отговор
Липсва най-често срещаната причина ...която е реално и N1 - изрязан от Ганьо DPF филтър! Причина едно - без DPF конете отиват в космоса (или поне така вярва Ганьо)! Причина две - DPF_а също си има живот и в един момент няма как да се почист, а Ганьо е играч макар и скъсан...той 4-5К за нов няма да даде... Причина номер три - М'чи тo мойтo АЛДИ_80 няма ...тоест карат се над двайсет годишни дизеляци...

Оценка:
-0 +4

Малий
(гост)

Неутрално
102 Отговор

До коментар #90 от "факти":


Невежеството е блаженство

Оценка:
-0 +1

Пламен
(гост)

Неутрално
103 Отговор

До коментар #83 от "Дизел ПауЪр":


Не разбирам бензина какво, по различно прави от това което си описал. Разликите между бензин и дизел са други. А това с самозасмукването го прави всеки атмосферен двигател. Да не говорим, че от много години почти всички дизели са с турбина, което автоматично означава, че няма засмукване, а имаме нагнетяване

Коментиран от #105


Оценка:
-0 +3

zevzek
(гост)

Неутрално
104 Отговор
В тази статия четвъртата причина трябва да бъде първа.Турбото ако вкара масло в двигателя и той изпуши, пиши двигателя бегал

Оценка:
-0 +2

Пешо от панелката
(гост)

Неутрално
105 Отговор

До коментар #103 от "Пламен":


Ако ми позволите да коментирам, има разлика. Бензиновия двигател работи при идеално съотношение въздух-гориво от 14.7:1 и варира в тесни граници, 12;1 е богата смес, 16:1 е бедна смес. Извън тези рамки двигателят загасва. Съотношението въздух-гориво при дизела варира много, от 18:1 до 70:1, без двигателят да загасне. Когато вкараш прекалено много гориво в цилиндъра (пълна газ при натоварване) няма достатъчно кислород да окисли въглерода от горивото, затова той излиза под формата на сажди (черен пушек). DPF-a на новите улавя саждите, обясних го по горе. Малко опростявам за да е нагледно, но това е идеята.

Коментиран от #110


Оценка:
-0 +3

Чичо Том
(гост)

Неутрално
106 Отговор
Причина №2 е основната! Тя предизвиква рязане и сваляне на всякакви филтри , прецакване на инжектори и тн.
За жалост обаче стандарт няма и всеки тарикат продава какъвто бъркоч си иска... за дизелово гориво!

Оценка:
-0 +0

1122
(гост)

Неутрално
107 Отговор
При това както го наричате ,,планово" почистване става допълнително изгаряне на саждите в ауспуха в тъй наречения филтър КАТАЛИЗАТОР който е и много скъп,но това е само една ИЗМАМА. КАТО ГИ ИЗДУХАШ НАВЪН НЕ Е ЛИ ВСЕ ЕДНО,ДАЛИ ЩЕ ИЗЛЯЗАТ НАВЕДНЪЖ,ИЛИ ЩЕ ИЗЛИЗАТ ПО МАЛКО КОГАТО СЕ ПРЕТОВАРИ ДВИГАТЕЛЯ? Според мене е по добре да се вкарва колкото се може по вече въздух в горивната камера,и по качествено гориво,защото сега не караме с газйол а с олио.Да отидеш в една Румъния и да заредиш и се чувства разликата веднага.

Оценка:
-1 +0

Мамбо Джамбо
(гост)

Неутрално
108 Отговор
Трябва да се забранят олиго*фре*ните и деби*лите със закон. Защото само досаждат с тъпите си разсъждения. По добро от дизела няма, но фабриките нямат интерес от вечни коли , а искат стадото да си сменя колата на всеки две години за да има за фабриканта пари за нова яхта.

Оценка:
-2 +4

A98
(гост)

Неутрално
109 Отговор
Дизел само дънки...

Оценка:
-1 +1

Пламен
(гост)

Неутрално
110 Отговор

До коментар #105 от "Пешо от панелката":


Аз казах, че няма разлика в ПРИНЦИПА на работа на дизеловия и бензиновия 4 тактов мотор. Той си е такъв какъвто го е измислил Ото и не се е променял от тогава. Променят се горивните уредби, изпускателни уредби, разпределителни валове, клапани и т.н. Но принципа е един и същ. Това за което говориш са вече конструктивните разлики, които пък идват най-кратко от цетановото и октановото число и всички съпътстващи ги разлики. Това което си написал като цифрички, според мен не показва състоянието на сместа. С такива цифри 10:1 20:1 това е степен на сгъстяване, демек обема на цилиндъра в Долна мъртва точка към обема на цилиндъра в горна мъртва точка. Но тази разлика от отново идва от цетановото и октаново число, по-точно температурите на възпламеняване и самовъзпламеняване на двете горива. Обогатяването на горивото го прави компютъра по данни заложени в него и информацията идващи от различни датчици в колата

Коментиран от #111


Оценка:
-2 +1

Пешо от панелката
(гост)

Неутрално
111 Отговор

До коментар #110 от "Пламен":


Грешиш приятелю, има принципна разлика. Бензиновия е измислен от Ото и е на принципа че искра от свещта запалва горивната смес която буталото засмуква в цилиндъра. Дизеловия е измислен от .... Дизел и е на принципа че буталото засмуква въздух, сгъстява го, температурата се покачва, гориво се впръсква в цилиндъра от дюзата и същото това гориво се самозапалва. Разликата според мен (и не само) е значителна, но не ми се спори, ако смяташ че няма разлика, жив и здрав,

Коментиран от #112


Оценка:
-0 +2

Пламен
(гост)

Неутрално
112 Отговор

До коментар #111 от "Пешо от панелката":


Аз не казвам, че разлика нежду дизел и бензин няма. Аз казвам, че има принцип на работа на двигател с вътрешно горене. Много ми е интересно като при дизела буталота засмуква въздуха, явно говорим за атмосферни двигатели, при бензиновия кой аджеба пълни цилиндъра с въздух. И според теб явно има принципна разлика между бензинов мотор с карбуратор и директно впръскване. Както и да е

Оценка:
-0 +1

Иван
(гост)

Неутрално
113 Отговор
Публикувано във факти.бг: Когато филтърът се запуши, датчик подава сигнал към електрониката, която с помощта на EGR "издухва" натрупалите се сажди

Що за простотия???? Откъде я преписахте тази невероятна измишльотина. ЕГР рециркулира изгорелите газове, а не прави автоматична очистка на филтъра за твърди частици. Автоматичната,а а не планова, очистка става при определени параметри подадени към компа събрани от няколко сензора...

Оценка:
-0 +3

114
Този коментар е премахнат от модератор
Ганьо
(гост)

Неутрално
115 Отговор
Изобщо, пълно с проблеми които при бензинката липсват. И отиде "икономията"? При майстора за ремонт.

Оценка:
-2 +1

АLFA Q 4
(гост)

Неутрално
116 Отговор

До коментар #6 от "ПРост":


АБЕ ТИ ЛИ ЩЕ КАЖЕШ НА РАДО ЕКСПЕРТА КАК И КВО
ТОЛКО ПРОСТОТИЙ Е НАПИСАЛ

Оценка:
-0 +0

АLFA Q 4
(гост)

Неутрално
117 Отговор

До коментар #94 от "Спиро":


ЗНАЧИ НЕ КАРАШ НЕМСКА ПЕЧКА

Оценка:
-0 +0

Ганьо
(гост)

Неутрално
118 Отговор
Аз досега авто-майстор чийто личен автомобил да е дизелов не съм срещал!

Оценка:
-1 +0

1122
(гост)

Неутрално
119 Отговор
Добре бе,каква е разликата? Дали колата ти ще пуши малко ,но постоянно,или няма да пуши,но изведнъж се включвало едно устройство и то издухвало саждите за няколко минути?! И все пак саждите излизат навън и замърсяват,дали по малко или всичките наведнъж?!?!Виж когато се съберът сажди и колата сама си ги вкара в някякъв си там контейнер който да може след примерно 10 000 км да си ги изхвърлиш сам в контейнера за боклук вече ще е друга работа,ама това дето сега не пуши,ама после ще попуши малко и ще ги изхвърли пак на пътя е както едно време дето слагаха престилки на конете да не серат по пътищата.Че ходи си коня в престилката и като спре някъде ,тоя дето го кара обръща престилката и фъшкиите падат на едно място,ама пак на пътя.Че и тези катализатори са същата работа,нито коня можеш да го накараш да не сере,нито колата може да върви без да пуши....даже и електрическите замърсяват,защото и тока като се произвежда на теца пушека къде отива?Атомните били опасни,водните за тях нямало постоянно вода,тецовете горят въглища ....е е е е,че то огън без пушек няма бе.Стига сте ни лъгали,ами правете колите с по малка мощност,какви са тия 300 коня 150,коня,най добре е до 100 кс,хем по прилична скорост,хем по малко пушек ,хем по малко жертви на пътя!Всеки е тръгнал да си върши някаква работа с колата си ,не му трябва много мощна кола.

Коментиран от #120


Оценка:
-1 +0

Пламен
(гост)

Неутрално
120 Отговор

До коментар #119 от "1122":


Ще се опитам да обясня функцията на филтъра по друг начин. Ако в една стая 25 квадрата има съвещание от 20 човека. И всички те почнат да пърдят вътре всеки може да си представи. Но ако стискат и после всеки пръдне на тротоара няма ли да е по различно. Ето хем всички ще са пръснали хем няма да има умрели на съвещанието. По просто от това не мога да го обясня

Оценка:
-0 +0

Skk
(гост)

Неутрално
121 Отговор
Хора, който цял живот карат на нафта не можеш да ги убедиш, че икономията им отива в ремонти. Обаче качът ли се на газ и почват да говорят друго.

Коментиран от #122


Оценка:
-2 +0

МАК
(гост)

Неутрално
122 Отговор

До коментар #121 от "Skk":


Пълни глупости си писал поредния посредствен коментар на тема дизели!!На газ само ако е е излязла от завода производител!!!иначе коли който не са предвидени за газ и разни измислени подблокови и гаражни мърлячи газаджии НИКОГА!!!по скоро след експлоатацията на газ се почват,цини пушеци трудно палене зимата деградиране на нормалната горивна система после реставрацията струва оле майко и още ред хубавини!!!така че АГУ сектата може да не коментирате дизеловите коли!!!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Мевлют Чавушоглу
Турският външен министър коментира заплахите от Берлин за изтегляне на германските войници от "Инджирлик"
Няма да ви се молим"

Още бисери
ТОП 5