Отидете към основна версия

7 583 31

Съюзнически мутант

  • bentley-
  • packard-
  • mavis

20-те и 30-те години на миналия век са толкова славен период за британското автомобилостроене, че англичаните никога няма да ги забравят. Тогава скоростните рекорди се подобряват едва ли не всеки месец, а по пистите на Острова летят едни от най-чудовищните творения на инженерната мисъл. Пилоти като Сър Малкълм Кембъл, Джон Коб и Луис Зборовски записват имената си в историята на моторните спортове със златни букви, а Bentley и Napier стават синоними на автомобилния триумф.

В Обединеното кралство носталгията по онази епоха се усеща все още. По безбройните автомобилни събирания на ентусиасти непрекъснато се появават безупречно реставрирани антики. Съвсем не са рядко и съвременни проекти, вдъхновени от блясъка 30-те. Малко от тях обаче сащисват така, както наскоро показаното Bentley на маниака Крис Уилямс.

Автомобилът носи името Mavis и може да се определи най-точно като англо-американски мутант от епохата между двете световни войни. Представлява автентично, но удължено шаси от 8.0-литрово Bentley с двигател от катер Packard. С два до три от тези агрегати се оборудват торпедоносците на Съюзниците през Втората световна война.

При работен обем от 41.8 литра или по около 3 500 кубика за всеки от 12-те цилиндъра този мотор определено не изпитва дефицит на мощност. Развива 1 500 к.с. при 2 400 об/мин, при колкото се достига и максималната стойност на въртящия момент от 2 720 Нм. Снабден е с механичен компресор, който се върти с 2.4 пъти по-висока скорост от коляновия вал. Mavis се нуждае от две скоростни кутии - четиристепенна от Bentley C-type за движение напред и такава от Speed Six за назад. По думите на собственика харчи по 4 галона (18 литра) на минута на пълни обороти. Това обяснава защо на борда има три резервоара - основен с обем 236 литра и два спомагателни с неуточнена вместимост.

Двигателят е толкова огромен, че едва се побира в предницата на 6.4-метровия звяр, а кормилната уредба трябва да бъде монтирана под ъгъл спрямо надлъжната ос на колата. Mavis тежи 2.7 тона и завива доста трудно, но пък на достатъчно дълга права може да ускори до близо 260 км/ч.

Кокпитът има доста сходства със самолетна кабина. Дачтици и превключватели са предвидени за почти всеки механичен компонент от конструкцията. Не липсва и фамозният "часовник" на Packard, който отчита моментната мощност. Разграфен е до 2 000 к.с., но от отметката 1 500 нагоре започва "червената" зона.

Крис Уилямс кетагорично отказва да преговаря за продажба на униката си. Все пак пресмята, че ако някой иска да си построи подобен мутант, за начало ще му трябват поне 350 000 паунда за запазено шаси от Bentley 8.0-Litre. Цената на двигателя Packard си остава тайна.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини