Най-слабият вариант на Mercedes CLS, който може да бъде закупен в САЩ, е CLS 450 на цена от 69 950 долара. Автомобилът е оборудван с 3.0-литров 6-цилиндров редови бензинов двигател, произвеждащ 362 конски сили, което е предостатъчно за стартова конфигурация. Най-евтината версия на вътрешния европейски пазар е CLS 220d на начална цена от 57 792 евро. Седанът предоставя 191 к.с., генерирани от 2.0-литров турбодизелов агрегат. В Китай обаче Mercedes предлага още по-малък двигател за CLS. Става дума за хибридния CLS 260, който е оборудван с 1.5-литров бензинов агрегат. Това предаде Motor1.
1.5-литровият агрегат генерира максимална мощност от 184 конски сили и максимален въртящ момент от 280 Нм. Технологията на мекия хибрид позволява краткотрайно повишаване на производителността чрез специален стартер генератор EQ Boost. Деветстепенна автоматична трансмисия пък изпраща мощността на малкия агрегат към задния мост. Цената на китайския CLS 260 започва от 576 800 юана (около 81 500 долара).
Въпреки всичко, 1.5-литровият луксозен седан не е чак толкова бавен. CLS 260 развива от 0-100 км/ч за 8.7 секунди. Mercedes Китай предлага и подобна конфигурация за E-Klasse. E 260 има и вариант с 4Matic система за задвижване на четирите колела, като автомобилът се нуждае от 0.3 секунди повече, за да ускори от 0 до 100 км/ч.
Тук идва въпросът защо Mercedes продава толкова голям автомобил като CLS с толкова малък двигател? Основната причина е по-ниската данъчна тежест в сравнение с колите, оборудвани с двигатели с обем над 1.5 литра. Освен това, CLS 260 е около 10 000 долара по-евтин от CLS 300, което прави луксозния седан по-достъпен.
Даунсайзинг тенденцията най-вероятно ще продължи, тъй като регулациите за вредни емисии стават все по-строги в много части на света. Може би най-яркият пример в продуктовата гама на Mercedes ще бъде следващото поколение AMG C63, за което се носят слухове, че ще замени 4.0-литровия битурбо V8 за електрифициран 2.0-литров двигател. Остава да видим дали това наистина ще се случи, но с напредъка на хибридната технология очаквайте автоконцерните все повече и повече да премахват цилиндри.