Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години

4 Февруари, 2025 13:12 24 916 59

  • москвич-
  • алеко-
  • продажба-
  • москва

Колата е изминала едва 175 километра

Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години - 1

В Москва се появи непокътнат Москвич-2141 от 1990 г., който претендира за състояние като „капсула на времето“, след като е прекарал повече от 30 години в гараж. Продавачът се хвали, че този Алеко по същество е чисто нов автомобил, с оригинални пломби, инструменти, радио „Былина“ и дори неизползвана резервна гума. Интригуващо е, че предните калници дори не са били монтирани.

Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години

Състоянието на хечбека изглежда безупречно: по каросерията и колелата няма и следа от ръжда, пластмасовите облицовки са безупречни, а интериорът, все още обвит във фабричния найлон, разкрива идеално чисти седалки от плат. Под капака ясно се виждат хартиените маркировки и пожълтелите пластмасови компоненти отпреди 35 години, което допълнително подкрепя твърдението за минимална употреба.

Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години

Този конкретен пример е версията 2141S, задвижвана от 1,5-литров двигател UZAM-331.10 (72 к.с., 106 Нм), съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия, задвижваща предните колела. 1990 г. е пиковата година за производството на 2141, като от конвейера слизат 106 000 бройки. Въпреки това, поради не особено доброто качество на изработка и податливостта на корозия, малко от тези „москвичи“ са оцелели до днес в такова оригинално състояние.

Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години

Продавачът иска 900 000 рубли за този „нов“ Москвич или около 17 хиляди лева, обръщайки се към „тези, които разбират“ неговата стойност.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 58 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Наблюдател

    102 34 Отговор
    Руски автомобил е нещо като Бойко Борисов евроатлантик, Радев натовски генерал, Костя Копейкин български патриот и чалгата на Слави Трифонов във Виенската опера!

    Коментиран от #5

  • 2 Дъ бест

    50 73 Отговор
    Не кола,а бижу на четири колела

    Коментиран от #10

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Антиелектрика

    29 13 Отговор
    Това не е бутиков модел с някаква колекционерска стойност. Не очаквам да се наредят на опашка за да го купи някой. Все едно да обявят продава се Фиат Мултипла от 1956 г. когато е пусната първата серия от 600 автомобила от този модел, седял е дълги години в гараж и е реставриран отлично.

    Коментиран от #40

  • 5 Факт

    19 20 Отговор

    До коментар #1 от "Наблюдател":

    колко добре го казахте сър!
  • 6 Сделано та Сделано

    64 15 Отговор
    Навреето гледахс да се оттърват от този боклук още като нови трябваше постоянен ремонт. Чупеха се и коррмилни рейки по време на движение. Шумове и падащи пластмаси най пелементсрното. Двигателя слаб за това купе изобщо само за гледане става. Този като всичко в СССР уж добър замисъл лошо изпълнение и нищо общо с качеството. Това не се отнася за москвич до 412 и за лада до 2106 после другите са чупентии

    Коментиран от #38

  • 7 българина

    84 11 Отговор
    имахме такъв от магазина нов, точно този модел е техническа грешка след грешка, на 5 г пода изгни и се проби на шофьора, кормилото се скъса от заварките, задния капак вечно стърчеше като не затворен,филтъра на купето все хвърляше листа в купето. Но най голяма глупост се вижда на снимката на двигателя! радиатора за охлаждане е зад фара!!!? защото двигателят е сложен надлъжно не напречно , при толкова много празно място в тоя кош, , за 1.5 говорим!!! съответно тая кола все прегряваше. Пълен инженерен боклук, който никога не трябваше да бъде произвеждан.

    Коментиран от #8, #13, #39

  • 8 така

    52 8 Отговор

    До коментар #7 от "българина":

    Един познат още помни това недоразумение. Как не е имал мощност да излезе от отбивка на пътя, а всички други западни коли с лекота се изкачили-трябвало е да се засилва. Уникално зле автомобил във всяко отношение. Това е пример, че не е никак лесно да се правят автомобили.

    Коментиран от #42

  • 9 БСП Обединена Левица за Радев

    41 23 Отговор
    Не кола а шедьовър. Уникална механизация. Истински метал, стомана, а не като новите нацистки недоразумения. Воланът се навива с двете ръце, истинско и автентично удоволствие от шофирането, не като западните боклуци, на които като караш не можеш да познаеш със 60 или със 160 караш

    Коментиран от #17

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ужас безкрай

    48 10 Отговор
    17 000лв? Това недоразумение не струва дори 1,70лв.

    Коментиран от #34

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Аааааа

    30 4 Отговор

    До коментар #7 от "българина":

    Наистина радиатора е зад фара! Не е истина !!!
  • 14 Сори, ама на 175 км.

    37 6 Отговор
    та тя си е за основен ремонт бре
  • 15 Батвесо

    36 13 Отговор
    Карах такъв двайсетина години. Колко пъти съм обиколил страната с децата. Двигателят не беше пъргав, ама беше здрав и непретенциозен. Даваше повреди, ама повечето съм ги отстранявал сам, частите бяха жълти стотинки. Една бобина за 7 лева, сегашното ми Поло има 4 х 70. Като махнеш задната седалка, ставаше като комби, пренасял съм с него легла и бюфет. Лошото му беше ръждата, заради която го изхвърлих. Тия сегашните не само че са бъкани с куп излишни глезотии за да се развалят по-често, ами и развалят ли се, трябва непременно да бягаш в сервиза.
  • 16 Троян

    32 5 Отговор
    Във Пещера има музей на соцавтомобилите. Всиичко лъщи. Но не това е истината. При тия автомобили трябваше да имаш солидни монтьорски познания и тайна вяра във господ да не те остави някъде. Разбирам ви носталгията. Добре, че имахме Жигули тогава, по лиценз на FIAT, между другото. По малко трошливо. Тия ракети могат да правят, коли не.

    Коментиран от #44

  • 17 Никси

    29 5 Отговор

    До коментар #9 от "БСП Обединена Левица за Радев":

    ако знаеш къв боклук е това и да ми го подарят веднага на вторични , мои трима съседи си купиха тогава още от Мототехника чисто нови , е не се много овайдиха от тях ;
    Първо ; Ръждата го гони яката !
    Второ ; Охлаждането на мотора е недомислено !
    Трето ; Двигателя по обем е малък 1500 м3 и за това тежко купе е много крехичък !
    Четвърто ; в Интериора скърцаща пластмаса и не поносима и дразнеща !
    Пето ; когато е студено зимата всички масла са на кокал в скоростите и диференцияла и караш на първа предавка докато разбие маслото сумати километри !
    Москвич 2140 и 2140 SL лукс са доста по добри бяха от това недоразумение , влачеха товар и теглеха туристически ремаркета като за световно с тухли , цемент , желязо и дървен матреял по вили и къщи въпреки че и под тях се лежеше , а този като му сложиш в багажника товар и качиш още 4-ма човека с тебе е като умел кон , опитаха се и с Ладов мотор но не се получиха пак нещата , в същото време Ауди 80 Яйцето и Ауди 90 беше с двигател 1.8/2.0/2.3 с Ижекционови мотори и къде къде бяха в пъти по надежни от тоя коптор даже и Ауди б4 по късно също по надежденнот този сегмент с Московича , имало е Москвичи в СССР за вътрешния им пазар които не сме и виждали тук в България !!!.

    Коментиран от #45

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Никси

    11 4 Отговор

    До коментар #18 от "Троян":

    и във Варна има музей при Цецо в мола !!!.

    Коментиран от #22

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Тахумба

    34 3 Отговор
    За бога, братя, не го купувайте! Една година карах такъв, побеля ми главата. Има само две хубави страни, голям и удобен за товаряне и солиден на пътя. С това се изчерпват достойнствата му. За негативите няма да пиша, защото няма да има място.
  • 22 Троян

    7 4 Отговор

    До коментар #19 от "Никси":

    Никси дестинациите ми са по Планините, във Варна си посрещайте мутрагените. Иначе Варна е прекрасен град по спомени от детсвото.

    Коментиран от #23, #25

  • 23 Никси

    10 2 Отговор

    До коментар #22 от "Троян":

    хубаво де че ходиш по планините то и аз не съм от Варна но и за това ти казвам че има соц Музей и там , а мутраците пробладават навсякъде по наще ширини !!!.
  • 24 Бай Ганьо

    10 11 Отговор
    Ако беше Нива щях и до луната да ида да я взема

    Коментиран от #27

  • 25 Никси

    13 2 Отговор

    До коментар #22 от "Троян":

    посети един музей има в Букурещ Румъния , ще ти скрие шапката направо такава колекция не съм виждал никъде и е нещо уникално с разни Кадилаци , Пакарди на Мистър Биин е Купъра там и на Елтън Джон колата , Ролсройси , Майбаси от 60-те години и Мотоциклети като Харлейдейвидсън и други , и който има път на там и има интерес и желание нека се отбие и да го разгледа музея ще остане впечатлен !!!.

    Коментиран от #46

  • 26 Е бас и Ке н е ф а

    15 4 Отговор
    Е тоя маласквич а мислех че мойта кола е бокл ук
  • 27 Никси

    12 4 Отговор

    До коментар #24 от "Бай Ганьо":

    е ти се подиграваш ама Нивата ще влезне у гората , а с тоя коптор нищо че е с предно още на първия завой ще затъне , ловците и рибарите не карат Москвич 21412 или Алеко а повечето Лади Ниви !!!.

    Коментиран от #47

  • 28 зевзек

    19 4 Отговор
    трагедия е тоя Москвич, добре че го продаваха само 3-4 години, после падна режима, Мототехниките фалираха, и тоя Москвич изчезна заедно с тях
  • 29 Тити

    19 4 Отговор
    Даже и без пари не бих взел този боклук.

    Коментиран от #48

  • 30 Българин

    18 5 Отговор
    За тази каруца и 2 лева няма да дам.
  • 31 БСТ

    17 4 Отговор
    Спомням си , че за този модел само лоши работи съм чувал от собственици .
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Ако искате вярвайте, но...

    11 2 Отговор
    ... колите се развалят от много и от малко каране. Този Алеко сигурно има проблеми от вторият тип.
  • 34 Металекс

    5 1 Отговор

    До коментар #11 от "Ужас безкрай":

    Ние даваме 300 лева
  • 35 Я па я !

    13 1 Отговор
    Това е най лошия модел на Москвич , за всички времена.
  • 36 АЗЛК

    13 1 Отговор
    Ах защо ли те купих
  • 37 Българин

    4 1 Отговор
    Давам 20лв веднага, без никакви пазарлъци!
  • 38 Лъжеш като дърт сиган ин,

    3 15 Отговор

    До коментар #6 от "Сделано та Сделано":

    и нищо не разбираш. Този модел без проблеми изкарваше и 200 х.км. без ремонт. Братовчед ми имаше такъв и го ползваше за товарене,взе го на 20 х. км. и го кара до 180 х.км. и го продаде,защото имаше и 2107 от Германия,а и Москвича вече не му трябваше. ръжди и такива простотии където пишеш не е имал въобще,като сменяше само консумативи.
  • 39 И ти кат горния съсел

    3 11 Отговор

    До коментар #7 от "българина":

    пишете простотии и глупости и лъжи.Вентилатора хвърлял листа в купето,ма май ти е изхвърлил мозъка от кухата хралупа на раменете. А, за 5 години да скапеш нова кола се изисква изключителен мордарлък и мизерник. Явно не сте се и прали и къпали,защото колата е огледало на собственика си.
  • 40 ТиНеОчаквай

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "Антиелектрика":

    Ти не очаквай, но ако си ходил на нощно заведение по тези територии ще видиш, че има хора които оставят толкова за една вечер като почерпят 20-тина приятеля. Така че не му пречи същия този човек да си го купи за да се хвали, че има нов.
  • 41 ДААА

    10 2 Отговор
    Чисто нов БОКЛУК!!!
  • 42 Точно с такъв пък без проблеми

    2 9 Отговор

    До коментар #8 от "така":

    си вдигах 140-150,че и повече. И доста добре набираше в сравнение с останалите. А, това с твоя "приятел" е абсолютна лъжа или некадърност на задкормилното устройство.
  • 43 Грендоред

    4 2 Отговор
    Е големи плюнки голямо чудо. Не може да го сравняваш с Надежда от днешното поколение но за времето си беше далече окей. Карах го на газ с газова уредба беше ми даден като подарък от дядо ми да не ходя пеша. Спомням си че тога ва колежките ме питаха как ще отидем с това леко на море как ще го спреш пред хотела отказах да ги качвам и да ги возя из града. Понеже ми беше подарък от скъп човек аз и грижих за него и той за мене не ме е оставил на пътя. Веднъж дори с последното ми гадже на която не ѝ пукаше че това е леко Москвич или каквото и да е пътувахме към София и изпуши разширителния съд за вода по баирите. И си представите каква пара излизаше и това лятото. Спирам наливам две шишета вода и газ и следващата отбивка пълнен шишетата и така. Това само през деня вечерта си вървеше с колкото имаше вода по системата докато успях да се прибера и сменя спукания пластмасов съд. Карбураторна система ама работеше си не се оплаквам...
  • 44 С тези автомобили

    8 5 Отговор

    До коментар #16 от "Троян":

    ви отгледаха вашите родители,за да плюете и хвърляте жлъч некадърници с некадърници. Сега повече от една пълнолетна кочина западна опърдяна и опикана найста употреба не можете да си позволите но иначе сте "велики".

    Коментиран от #52, #58

  • 45 С такъв точно на

    4 3 Отговор

    До коментар #17 от "Никси":

    братовчед ми с ремарке прекарах плочките и багажа за апартамента на над 100 км разстояние и с 3 човека в купето,като карах с приличните 90 -100 км/ч и това е 1993г. Мускала бе вдигнал муцуната но отиде и се върна без проблем и без да загрява,а зимата парното му бе уникално и вътре гол можеш да караш,нямаше по-силно парно от този модел Москвич. Вкараха в края на 90-те такъв модел с лек фейслифт и с мотор на Рено 21 112к.с. И бе дзвер и засенчваше Алудитата двойни 00

    Коментиран от #50

  • 46 Въобще не ме интересуват

    3 6 Отговор

    До коментар #25 от "Никси":

    краварски и нагличански таратайки,ако ще и да са на марсианци,разбра ли чуждо поклоннико.

    Коментиран от #51, #57

  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Смях

    6 2 Отговор
    Този боклук да го подаряват няма кой да го вземе камо ли да го продават.
  • 50 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #45 от "С такъв точно на":

    лъжеш като дрът циганин верно да не ми е бил пред вратата та да не знам кви бяха боклуци , единия съсед го продаде и си купи Рено Фуего след това Бе Ем Ве М21 , другия съсед го продаде на вторични директно и си купи Форд Орион Джия това беше някъде в началото на Демокрацията в 90-те години на миналия век , третия съсед го продаде и си купи ЧЗ мотоциклет , гледах ги като нови на Пловдивския Панайр през 1987 година и народа само цъкаше по тях може би заради сърказъма от старите московци , този на прижини и амортесьори , с предно предаване , 5-степенна скоростна кутия и тежко купе да може да е возил една идея от по старите москвичи със задното предаване и ресьори от този и да събира багаж но само до там , народа се подлъга и се нахвърлиха да купуват като не им се чакаше вноската за лада да излезне и сетне се презаписваха за тези москвичи , Лада Самара беше доста по добрия вариянт от тази изгнила щайга , един Васил беше човека линейкаджия в нашия град и си купи бял такъв москвич , седя у сервиза сумати време за дъното на купето беше направо като флинстон под краката на 4-мата пасажери и мястото на водача , намериха ламарини и ги завариха за дъното и го пребоядиса и го ожени и се куртари за винаги с него , сега да немръднем от тука и си измислям това което съм видял с очите си и нямам никакъв интерес да те лъжа като дефакто нищо не печеля напрактика , а относно другите болешки към тоя модел съм ги написал по нагоре в коментара ми в Пост номер 17 , ако си ме
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Никси

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "С тези автомобили":

    значи пак не можа да вденеш , да действително с тези коли се вършеха доста работи щото наще имаха жигули 2101 и знам много добре какво беше през онова време , с една разлика от оня строй това което го имаше преди го няма сега и сега това което го има го нямаше преди , разбралиме какво искам да кажа все пак съм на 55 години и не съм от вчера на този свят , а относно този модел москвич беше грешка на техниката в СССР са правили такъв под името Княз Владимир и е лимузина може би за техния вътрешен пазар си е бил по читав и е бил седан спрямо този хечбек който ни го пробутваха тук да се купува , не знам си защо е правил такава сделка Другаря Леонид Илич Брежнев с бай Тошо , явно за потребление само да му върви стоката !!!.
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Нямам какво да кажа друго:

    0 2 Отговор
    перфектен.
  • 57 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "Въобще не ме интересуват":

    да те тебе попитам , Какво общо имат Ретро Автомобилите по целия свят та тук политизираш нещата че все едно се изказваш от трибуната на парламента ? !!!.
  • 58 Въпросче

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "С тези автомобили":

    Пускаш ли сълзи по мракобесния соц режим бе абдал .
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.