Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години

4 Февруари, 2025 13:12 3 810 27

  • москвич-
  • алеко-
  • продажба-
  • москва

Колата е изминала едва 175 километра

Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години - 1

В Москва се появи непокътнат Москвич-2141 от 1990 г., който претендира за състояние като „капсула на времето“, след като е прекарал повече от 30 години в гараж. Продавачът се хвали, че този Алеко по същество е чисто нов автомобил, с оригинални пломби, инструменти, радио „Былина“ и дори неизползвана резервна гума. Интригуващо е, че предните калници дори не са били монтирани.

Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години

Състоянието на хечбека изглежда безупречно: по каросерията и колелата няма и следа от ръжда, пластмасовите облицовки са безупречни, а интериорът, все още обвит във фабричния найлон, разкрива идеално чисти седалки от плат. Под капака ясно се виждат хартиените маркировки и пожълтелите пластмасови компоненти отпреди 35 години, което допълнително подкрепя твърдението за минимална употреба.

Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години

Този конкретен пример е версията 2141S, задвижвана от 1,5-литров двигател UZAM-331.10 (72 к.с., 106 Нм), съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия, задвижваща предните колела. 1990 г. е пиковата година за производството на 2141, като от конвейера слизат 106 000 бройки. Въпреки това, поради не особено доброто качество на изработка и податливостта на корозия, малко от тези „москвичи“ са оцелели до днес в такова оригинално състояние.

Продава се “чисто нов” Москвич Алеко, стоял в гараж над 30 години

Продавачът иска 900 000 рубли за този „нов“ Москвич или около 17 хиляди лева, обръщайки се към „тези, които разбират“ неговата стойност.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Наблюдател

    34 15 Отговор
    Руски автомобил е нещо като Бойко Борисов евроатлантик, Радев натовски генерал, Костя Копейкин български патриот и чалгата на Слави Трифонов във Виенската опера!

    Коментиран от #5

  • 2 Дъ бест

    26 24 Отговор
    Не кола,а бижу на четири колела

    Коментиран от #10

  • 3 Коровьов

    17 16 Отговор
    аз си купих портрети на ленин и сталин само за да докажа триумфа на капитализма над соца и мисля да ги окача в тоалетната за по бързо изхождане...

    Коментиран от #20

  • 4 Антиелектрика

    15 3 Отговор
    Това не е бутиков модел с някаква колекционерска стойност. Не очаквам да се наредят на опашка за да го купи някой. Все едно да обявят продава се Фиат Мултипла от 1956 г. когато е пусната първата серия от 600 автомобила от този модел, седял е дълги години в гараж и е реставриран отлично.
  • 5 Факт

    7 9 Отговор

    До коментар #1 от "Наблюдател":

    колко добре го казахте сър!
  • 6 Сделано та Сделано

    22 5 Отговор
    Навреето гледахс да се оттърват от този боклук още като нови трябваше постоянен ремонт. Чупеха се и коррмилни рейки по време на движение. Шумове и падащи пластмаси най пелементсрното. Двигателя слаб за това купе изобщо само за гледане става. Този като всичко в СССР уж добър замисъл лошо изпълнение и нищо общо с качеството. Това не се отнася за москвич до 412 и за лада до 2106 после другите са чупентии
  • 7 българина

    31 4 Отговор
    имахме такъв от магазина нов, точно този модел е техническа грешка след грешка, на 5 г пода изгни и се проби на шофьора, кормилото се скъса от заварките, задния капак вечно стърчеше като не затворен,филтъра на купето все хвърляше листа в купето. Но най голяма глупост се вижда на снимката на двигателя! радиатора за охлаждане е зад фара!!!? защото двигателят е сложен надлъжно не напречно , при толкова много празно място в тоя кош, , за 1.5 говорим!!! съответно тая кола все прегряваше. Пълен инженерен боклук, който никога не трябваше да бъде произвеждан.

    Коментиран от #8, #13

  • 8 така

    18 3 Отговор

    До коментар #7 от "българина":

    Един познат още помни това недоразумение. Как не е имал мощност да излезе от отбивка на пътя, а всички други западни коли с лекота се изкачили-трябвало е да се засилва. Уникално зле автомобил във всяко отношение. Това е пример, че не е никак лесно да се правят автомобили.
  • 9 БСП Обединена Левица за Радев

    14 5 Отговор
    Не кола а шедьовър. Уникална механизация. Истински метал, стомана, а не като новите нацистки недоразумения. Воланът се навива с двете ръце, истинско и автентично удоволствие от шофирането, не като западните боклуци, на които като караш не можеш да познаеш със 60 или със 160 караш

    Коментиран от #17

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Ужас безкрай

    13 3 Отговор
    17 000лв? Това недоразумение не струва дори 1,70лв.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Аааааа

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "българина":

    Наистина радиатора е зад фара! Не е истина !!!
  • 14 Сори, ама на 175 км.

    9 1 Отговор
    та тя си е за основен ремонт бре
  • 15 Батвесо

    10 3 Отговор
    Карах такъв двайсетина години. Колко пъти съм обиколил страната с децата. Двигателят не беше пъргав, ама беше здрав и непретенциозен. Даваше повреди, ама повечето съм ги отстранявал сам, частите бяха жълти стотинки. Една бобина за 7 лева, сегашното ми Поло има 4 х 70. Като махнеш задната седалка, ставаше като комби, пренасял съм с него легла и бюфет. Лошото му беше ръждата, заради която го изхвърлих. Тия сегашните не само че са бъкани с куп излишни глезотии за да се развалят по-често, ами и развалят ли се, трябва непременно да бягаш в сервиза.
  • 16 Троян

    5 1 Отговор
    Във Пещера има музей на соцавтомобилите. Всиичко лъщи. Но не това е истината. При тия автомобили трябваше да имаш солидни монтьорски познания и тайна вяра във господ да не те остави някъде. Разбирам ви носталгията. Добре, че имахме Жигули тогава, по лиценз на FIAT, между другото. По малко трошливо. Тия ракети могат да правят, коли не.
  • 17 Никси

    6 1 Отговор

    До коментар #9 от "БСП Обединена Левица за Радев":

    ако знаеш къв боклук е това и да ми го подарят веднага на вторични , мои трима съседи си купиха тогава още от Мототехника чисто нови , е не се много овайдиха от тях ;
    Първо ; Ръждата го гони яката !
    Второ ; Охлаждането на мотора е недомислено !
    Трето ; Двигателя по обем е малък 1500 м3 и за това тежко купе е много крехичък !
    Четвърто ; в Интериора скърцаща пластмаса и не поносима и дразнеща !
    Пето ; когато е студено зимата всички масла са на кокал в скоростите и диференцияла и караш на първа предавка докато разбие маслото сумати километри !
    Москвич 2140 и 2140 SL лукс са доста по добри бяха от това недоразумение , влачеха товар и теглеха туристически ремаркета като за световно с тухли , цемент , желязо и дървен матреял по вили и къщи въпреки че и под тях се лежеше , а този като му сложиш в багажника товар и качиш още 4-ма човека с тебе е като умел кон , опитаха се и с Ладов мотор но не се получиха пак нещата , в същото време Ауди 80 Яйцето и Ауди 90 беше с двигател 1.8/2.0/2.3 с Ижекционови мотори и къде къде бяха в пъти по надежни от тоя коптор даже и Ауди б4 по късно също по надежденнот този сегмент с Московича , имало е Москвичи в СССР за вътрешния им пазар които не сме и виждали тук в България !!!.
  • 18 Троян

    2 1 Отговор
    Във Пещера има музей на соцавтомобилите. Всиичко лъщи. Но не това е истината. При тия автомобили трябваше да имаш солидни монтьорски познания и тайна вяра във господ да не те остави някъде. Разбирам ви носталгията. Добре, че имахме Жигули тогава, по лиценз на FIAT, между другото. По малко трошливо. Тия ракети могат да правят, коли не.

    Коментиран от #19

  • 19 Никси

    5 3 Отговор

    До коментар #18 от "Троян":

    и във Варна има музей при Цецо в мола !!!.

    Коментиран от #22

  • 20 Боруна Лом

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Коровьов":

    ДАНО ИМАШ ПОСТОЯНЕН ЗАПЕК!
  • 21 Тахумба

    8 0 Отговор
    За бога, братя, не го купувайте! Една година карах такъв, побеля ми главата. Има само две хубави страни, голям и удобен за товаряне и солиден на пътя. С това се изчерпват достойнствата му. За негативите няма да пиша, защото няма да има място.
  • 22 Троян

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "Никси":

    Никси дестинациите ми са по Планините, във Варна си посрещайте мутрагените. Иначе Варна е прекрасен град по спомени от детсвото.

    Коментиран от #23, #25

  • 23 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Троян":

    хубаво де че ходиш по планините то и аз не съм от Варна но и за това ти казвам че има соц Музей и там , а мутраците пробладават навсякъде по наще ширини !!!.
  • 24 Бай Ганьо

    1 1 Отговор
    Ако беше Нива щях и до луната да ида да я взема

    Коментиран от #27

  • 25 Никси

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Троян":

    посети един музей има в Букурещ Румъния , ще ти скрие шапката направо такава колекция не съм виждал никъде и е нещо уникално с разни Кадилаци , Пакарди на Мистър Биин е Купъра там и на Елтън Джон колата , Ролсройси , Майбаси от 60-те години и Мотоциклети като Харлейдейвидсън и други , и който има път на там и има интерес и желание нека се отбие и да го разгледа музея ще остане впечатлен !!!.
  • 26 Е бас и Ке н е ф а

    3 0 Отговор
    Е тоя маласквич а мислех че мойта кола е бокл ук
  • 27 Никси

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Бай Ганьо":

    е ти се подиграваш ама Нивата ще влезне у гората , а с тоя коптор нищо че е с предно още на първия завой ще затъне , ловците и рибарите не карат Москвич 21412 или Алеко а повечето Лади Ниви !!!.