Отидете към основна версия

11 564 27

Колко мощност губи новата Lada Niva, която е с дизайн в стила на Toyota RAV4, заради работещ климатик

  • lada-
  • niva-
  • travel-
  • климатик-
  • мощност-
  • въртящ момент

Блогери от канала Z Drive в YouTube публикуваха видео, в което се опитват да разберат как работещият климатик влияе върху мощността на новата Lada Niva Travel с мощност от 80 конски сили. За обективността на изследванията инженерите два пъти измерват работата на SUV-то с включен и изключен климатик, а също така разглеждат колко мощност се предава на колелата. Резултатите според тях са разочароващи.

Известно е, че климатиците и системите за контрол на климата намаляват производителността дори в съвременните автомобили. Руските блогъри обаче показват загубата на мощност в цифри. За тестването специалистите закарват Lada Niva Travel до диностенд, на който измерват мощността на SUV-то с включен и изключен климатик. За да се избегнат грешни резултати, тестовете се правят два пъти.

По време на измерването с изключен климатик, мощността на Niva Travel е 79 конски сили, а максималният въртящ момент - 120 Нм, което е много близо до официалните характеристики от 80 конски сили и 127 Нм. Работещият климатик обаче "изяжда" шест конски сили и осем Нм от руския "джип".

Данните, взети от колелата, показват 50 конски сили мощност и 80 Нм с изключена охладителна система. По време на работата на климатика SUV-то губи пет конски сили и осем Нм въртящ момент. Следващия път блогърите обещаха да разкажат как инсталирания "шнорхел" влияе върху мощността на Lada Niva Travel.

Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Свързани новини