8 Юли, 2021 11:41 27 314 75

Новите "лади" ще бъдат оборудвани с мотор от Mercedes

  • lada-
  • mercedes-benz-
  • двигател-
  • renault
Новите "лади" ще бъдат оборудвани с мотор от Mercedes - 1

През следващите пет години новите модели Lada ще получат нов 1.3-литров бензинов турбо двигател. Този агрегат е съвместна разработка на Daimler и Renault-Nissan и се монтира на модели на Mercedes, Renault и Dacia, а мощността му е 150 конски сили. Това заяви президентът на АвтоВАЗ Никола Море на изложението "Innoprom-2021"

„Този ​​двигател е разработен съвместно с Daimler и има отлична мощност от 150 к.с. Той е много ефективен и идеален за нашите автомобили“, обясни топ мениджърът. Все още не е известно кои модели Lada ще бъдат оборудвани с новия двигател. От компанията отбелязват, че тези коли принадлежат към "по-скъпия сегмент".

Освен това АвтоВАЗ планира да създаде в бъдеще производството на хибридни автомобили, както и на електромобили. Според мениджъра това ще се случи след прехода на автомобилите Lada към нова платформа. Руската компания ще може да започне да произвежда "зелени" автомобили през 2027-2028 година.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мале Мале

    28 27 Отговор
    Скоро ще лети!
  • 2 хъхъ

    23 12 Отговор
    То хубаво, ама Mercedes вече слагат 1.3-1.5 двигатели...

    Коментиран от #46, #54

  • 3 1 и 3

    46 48 Отговор
    турбо 150 коня, тоя мотор е толкова изпилен, че повече от 80 000 няма да изкара

    Коментиран от #18, #22, #26, #45, #50

  • 4 Селоман

    53 23 Отговор
    Двигател на мерц разработен от рено и монтиран на лада.Тюрлю гювеч.Това е вседно на каруца за магаре да впрегнеш Кон

    Коментиран от #62

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Асим Байрич

    44 20 Отговор
    В космоса летят коли не се научиха да правят.
  • 7 А новия чушкопек

    26 13 Отговор
    от БМВ..
  • 8 Леле мале

    37 30 Отговор
    Лада с двигател на Мерцедес, разработен от Рено Нисан
    Такава цигания рядко се среща ^^

    Коментиран от #70

  • 9 Ганьо Ганьоо

    27 9 Отговор
    Допреди 30 години поне домашна лютеница можеше да правиш..

    Коментиран от #19

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Миро

    21 8 Отговор
    Да се сложи мотор е 150 коня това добре. Това обаче води до много неща в конструкцията на една кола която може да поеме тези кончета. Иначе е екзотика.

    Коментиран от #14

  • 12 да бе

    17 8 Отговор
    пак бъдеще време ...
  • 13 Алексей

    21 10 Отговор
    Турбо мотора е капризен на качествено гориво, качествено масло, навременна смяна на маслото, щадяща експлоатация при студен старт, все трудно постижимо неща в руската действителност. Иначе при грамотна експлоатация без усилие изкарва 300 000 км

    Коментиран от #57

  • 14 ЛамариненГлава

    27 8 Отговор

    До коментар #11 от "Миро":

    Много конструкция трябва за 150 к.с. - сигурно за 300 к.с. се слага 2 пъти повече ламарина ли ? )
  • 15 Ицо

    42 7 Отговор
    По интересно ще е ако на новите Мерцедеси сложат двигател от Лада:))
  • 16 Ккк

    8 15 Отговор
    Е нямаха ли нещо безаналогово в мокавената кутията с изненади ?
  • 17 Хубава реклама за Лада

    28 10 Отговор
    И много лоша реклама за Mercedes. Досега подиграваха мерцедесите, че са с двигател от Рено, а сега вече ще ги започнат с бъзиците, че са с двигател от Лада и Дачия!
  • 18 мечоклечо

    23 3 Отговор

    До коментар #3 от "1 и 3":

    Не мисля, че си прав. VW Polo Г40 е 1282 куб см. едновалов мотор с надув от 0,7 бара на компресора. Технология от преди 20+ години и прави 115 кс. на вала. Чисто 1.3, с подобрено пълнене и по-голямо надналягане (около 1 бар) спокойно прави 150 кс. на вала. Комбинирано с адекватна кутия и относително ниско тегло на целия автомобил, става мотор, който поне ще си издържи гаранцията.
  • 19 Сокчо

    14 17 Отговор

    До коментар #9 от "Ганьо Ганьоо":

    На Ганьо износът му в сектор "автомобили и части" е почти три пъти по-голям от на могучая. Това без да броим софтуеъра за автомобили. С него нещата стават съвсем унизителни за най-голамата държава с света. То половината Лада е произведена в България ако не знаеш.

    Коментиран от #21

  • 20 Емилия

    37 7 Отговор
    Този мотор всъщност е на Рено, не на Мерцедес. Мерцедес не правят по-малко мотори от 2.0. Използват френски.

    Коментиран от #27, #63

  • 21 То и АК-47 беше така

    16 1 Отговор

    До коментар #19 от "Сокчо":

    Все сме "най-добрите" като макетата.Та това ми е отговора..
  • 22 333

    15 5 Отговор

    До коментар #3 от "1 и 3":

    Стария мотор на жената беше 78кс от 600 кубика. Разработен през 80-те, произведен през 90-те и сигурно беше на 300х километра. Виждал съм мотоциклет с що-годе същата литрова мощност на 750000км.
    115кс/л не е някаква умопомрачителна мощност, не знам защо ги пишете тия простотии.
  • 23 КОГААА

    2 3 Отговор
    КЪДЕЕ?????
  • 24 pyle

    18 1 Отговор
    3 огромни автомобилни производители са участвали в разработката, какво може да се обърка!?
  • 25 ЕДНОДНЕВКА

    16 21 Отговор
    ТРИЦИЛИНДРОВ ТУРБО МОТОР. СЛЕД 150000 КМ Е ЗА БОКЛУКА.

    Коментиран от #52

  • 26 номад

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "1 и 3":

    какво е изпилен мотор

    Коментиран от #28

  • 27 Centurion

    21 5 Отговор

    До коментар #20 от "Емилия":

    Правили са и 1.8 за 190Е и за първите С класи.Бензинови мотори.Но както и да е.Аз лично не бих купил кола с подобен мотор.Може пак да е 150кс но да е атмосферен и не по малко о 2.литра.,че и нагоре.Предпочитам двигател с голям ресурс който да докарва конете от литрова мощност.

    Коментиран от #31, #32

  • 28 куку руку ку

    13 6 Отговор

    До коментар #26 от "номад":

    Без никакъв запас от механична якост и съответно с малък ресурс. Ярък пример е дизелът на Субару, който късаше колянов вал на 70-80 хиляди км. Друг пример са двигателите на формула 1.
  • 29 Пешо от блока

    12 8 Отговор
    А хидравлика има ли вече новата лада?

    Коментиран от #34

  • 30 Чук

    12 5 Отговор
    То откакто Рено прави двигателите на щайгите от Щутгарт може, може и с "двигател на Мерцедес"))))))
  • 31 Жгмъц

    0 9 Отговор

    До коментар #27 от "Centurion":

    И къде го тоя мотор моля????

    Коментиран от #42

  • 32 Стига ва

    8 3 Отговор

    До коментар #27 от "Centurion":

    И задължително с чугунен блок нали)???? Мечтател
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 ВикиЛексъсОсло

    10 4 Отговор

    До коментар #29 от "Пешо от блока":

    Има хидравлика и дигитален климатроник и ел.стъкла Лада Веста от 2016 г. - в Русия и Беларус се продава с 1.6 литровия атмосферен със 97 коня. В ЕС е спряна и Веста вече след Лада Нива-Ърбън - тъй като нямат мотор приел новият файнъл Евро 6д темп сертификат за 2021-2022-2023 г......а ще трябва да избързат и с хибридите... тъй като от есента на 2023 г. излиза Евро 7 и него ще го покриват само пълни хибриди и електрички. А за 2022 г. ако искат да си върнат продажбите в ЕС спешно трябва да почнат монтирането на 1.3 литровия турбо мотор нисаан-рено груп мотор на Веста.

    Коментиран от #38, #49

  • 35 Факт

    18 2 Отговор
    Карам служебен автомобил 1.6 дизел битурбо. В момента е на 330к километра. Върви си перфектно както съм се качил на него от ден първи на 30к километра. Обслужва си се съвсем нормално и на време. Не се излагайте да пишете неща от които не разбирате. Да не говоря, че във фирмата която работя има и кола на 600к километра.

    Коментиран от #39, #41

  • 36 шопендар

    9 12 Отговор
    лада е погребана-КРАЙ.няма кой да се хване да произвежда нещо което не може да продаде.руснаците ПРЕДПОЧИТАТ ЗАПАДНИ И АМЕРИКАНСКИ КОЛИ,само най бедните карат стари руски коли.разбирам ви носталгията,но реалноста е такава,пазарна икономика
  • 37 Fen

    9 7 Отговор
    Новите "Лади" ще бъдат оборудвани с мотор от Mercedes... но на чистачките :)
  • 38 Случаен

    6 2 Отговор

    До коментар #34 от "ВикиЛексъсОсло":

    1.6 двигателя, руския е 106 коня, японския който е само с вариатор е 114 коня, а има и два руски 1.8, на базата на 106 коньовия, те са 122 и 145. Няма 97 коня двигател
  • 39 някой

    6 2 Отговор

    До коментар #35 от "Факт":

    1.6 битурбо дизел, да да, повярвах ти XD

    Коментиран от #43

  • 40 Jacques Yves Moineau

    9 5 Отговор
    Значи новите "лади" ще бъдат оборудвани с мотор от Дачия, а не мерцедес.
  • 41 Дори да е вярно

    15 6 Отговор

    До коментар #35 от "Факт":

    Не можеш да сравняваш служебен автомобил, който върти по стотици километри на ден и не изстива с личен автомобил, който дори не може да загрее през зимата откакто го запалиш докато стигнеш до крайната точка. Не е тайна, че студеният старт износва най-много двигателя. Един личен автомобил след десетина години ще е на 130 000 км и ще е много по-скапан от 2-3 годишен служебен автомобил на 330 000 км.

    Коментиран от #44

  • 42 Jacques Yves Moineau

    3 2 Отговор

    До коментар #31 от "Жгмъц":

    Skyline G на Мазда. 2.5 атмосферен бензин, 194 коня.
  • 43 Ако искаш вярвай

    5 3 Отговор

    До коментар #39 от "някой":

    Няма да те убеждавам в нищо. Явно не си карал кола по нова от 25 г. западна.

    Коментиран от #47, #69

  • 44 Факт

    11 0 Отговор

    До коментар #41 от "Дори да е вярно":

    Аз ти казвам какви са фактите. И аз я паля всяка сутрин студена, защото стои на пътя. Личната може и гараж да има. На ден я гася и паля около 30 пъти. Изключвам старт-стоп системата всеки път, защото от 30 ще станат на 300. Сменяни са доста неща. Акумолатор, стартер,помпичка на педала на съединителя, но мотора е абсолютно здрав, тих и си върви перфектно. И се научете да преглътнете неща които са вярни, а не да носите от 9 дерета вода. Колегата по горе не вярва. Ако ще, то с тия промити анадолски мозъци за това сме все на опашката.

    Коментиран от #68

  • 45 Лауди фен

    6 9 Отговор

    До коментар #3 от "1 и 3":

    Тия с ладите са свикнали да чакат основен ремонт на 100к, така че …

    Коментиран от #48

  • 46 Иво

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "хъхъ":

    И в кой модел са споменатите от теб двигатели? А дали този модел е верно Мерцедес или нещо около, около?
  • 47 някой

    6 2 Отговор

    До коментар #43 от "Ако искаш вярвай":

    Карам немска от 2008г. Не съществува бюджетен дизел с обем 1.6 и две турбини
  • 48 Случаен

    9 1 Отговор

    До коментар #45 от "Лауди фен":

    200 хил по става. 100 хил може само ако си рукож*п и наливаш кофти масло. Вестите издържат и по 300 хил.
  • 49 Случаен

    1 6 Отговор

    До коментар #34 от "ВикиЛексъсОсло":

    Няма да се връщат в ЕС. Разделиха си световните пазари. Лада ще е само в Русия. Политика на Рено-Нисан :/ . Че и Лада обединиха с Дачия. Няма как да ги продават в европа и да крадат продажби от Дачия. Че и платформите ще са им еднакви от 2025. Само двигателите се говори че ще са руски. Не е нито добре, нито зле. От една страна 0.9 тце е боклук, от друга тия руски двигатели са на базата на самаровия 1.3. То и затова не им се получава 1.8 да направят, а и мощността им е малка.
  • 50 kkk

    11 2 Отговор

    До коментар #3 от "1 и 3":

    Добре дошъл си да ти покажа 12 таксита с баш тоя смотан 1,3л. и 150 коня- няма кола на по-малко от 140 000км. и си работят перфектно.

    Да обяснявам ли, че пробег на такси реално е минимум х2 за семейна кола? Да, моторите не подлежат изобщо на "основен ремонт", но спокойно си издържат по 250 000км. нормално каране.

    Жокер: почвайте да свиквате с идеята, че скоро ще си купувате или нови коли от магазина, или ще ходите с автобуса- вече са единици двигателите които подлежат на ремонт

    Коментиран от #51

  • 51 Порно

    1 9 Отговор

    До коментар #50 от "kkk":

    Кошмарно бъдеще рисуваш. С Пежо 308 съм изкарал до 320 000 км и не беше мръднал. А лада имаше двигател 1300 и беше 64 коня. Сега със 150 коня може 250 000 да не изкара.

    Коментиран от #64

  • 52 Пълни Глупости

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "ЕДНОДНЕВКА":

    Служебните коли 10 на брой са шкоди 1.3 три цилиндъра.И са по над 300хиляди. Карани само в Бг. Имаме само един случай на скъсана верига на маслена та помпа.
  • 53 Бако

    3 2 Отговор
    Какъв е тоя дизел с двете турбини1,6 марка модел кола

    Коментиран от #60

  • 54 Ммм

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "хъхъ":

    И са от рено..
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Некой си

    8 3 Отговор
    Много са ми странни някои родни псевдоексперти.
    Няколко факта за прехваления мерцедес (малка буква):
    1. Пикапът X-Classe - Nissan Navara до последното болтче.
    2. Citan - Renault до последното болтче.
    3. Двигателите на A и B-Classe - сбирщайн от Reanult, BMW, Ford.
    Вие живеете в 80-те години още.
    Да не говорим, че коментирате от държава, която произвежда... чушкопеци. А коментарите ви са, все едно сте CEO на VW или Тойота.

    Коментиран от #58

  • 57 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Алексей":

    Защо,руснаците имат хубави горива и масла.това че ВЕЧЕ двигателите НЕ СЕ правят КАЧЕСТВЕНИ не значи че са лоши горивата.300 000 км са ОБИДНО МАЛКО ЗА КОЙТО И СЪВРЕМЕНЕН ДВИГАТЕЛ
  • 58 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #56 от "Некой си":

    Точно,дори някой спорят че щом пише мерцедес Е мерцедес-да,с емблема на мерцедес не се става такава кола...на времето крадяха мерника от капака и го слагаха на москвич ама не стана мерцедес
  • 59 Аврам

    9 0 Отговор
    Тва си е двигател на Рено , тва че Мерцедес са споделили малко ноу хау с Рено нищо не значи. Драскате колйото да има кво да пишете
  • 60 невярващи

    5 0 Отговор

    До коментар #53 от "Бако":

    Рено трафик е колата с би турбо 1,6. Опел виваро също имаме такъв. Едни и същи са. 2017 година. Смазваме ги от каране и най важното са служебни. Не лични. Нали знаеш как се кара служебна кола. Та те всички коли внос от Германия са по на над 300к километра. Не знам какво се учудвате
  • 61 В е л и к и я

    1 2 Отговор
    Един двигател що годе имате а сега хептем ще осер.те квото там правите ...!
  • 62 Сигурно

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Селоман":

    Това е обичайната гледка в твоето село, ама света на 2 часа полет от него е доста различен, такъв какъвто ти не можеш да осмислиш :)
  • 63 жоро уудстока

    6 3 Отговор

    До коментар #20 от "Емилия":

    Не мога да коментирам как са в леглото Рита Ора и Андж.Джоли,защото не съм ги пробвал.Собственик на"Бенц"едва ли ще го критикува,а тука се празнят непритежаващи такава кола!Със сина имаме нова А-КЛАСА 1,6,122коня и"цедка"1,8,184 коня оригинални германци.Чули-недочули за сделката с"Рено"си чешете пръстчетата...Първо пробвайте,после комент...
  • 64 kkk

    6 0 Отговор

    До коментар #51 от "Порно":

    Кошмарно или не- това е бъдещето. Всички мотори които се разработват сега са "еднодневки"- буквално караш докато му падне компресията и го изхвърляш, при тях "основен ремонт" не е предвиден и просто е невъзможно да се направи. Бонус- серв. интервал масово е 30 000км. което е убийствено за всеки мотор. Турбина, дюзи, помпи- всичко е с предвиден срок на живот около 300 000км. максимум. Да изкара гаранцията от 6-7г. и 200 000км. е важно, после на никой не му пука.
    Забравете вече за 10-годишна кола 3-та употреба от където и да е- или 3-5 годишна до 50 000км. (на теория съществуват такива), или нова на лизинг/духинг от дилъра. Много скоро кола над 5 години и 60-70 000км. ще е почти непродаваема- свиквайте...

    Коментиран от #75

  • 65 Сетих се

    4 7 Отговор
    за един лаф, май беше за един от последните модели на Москвич: "отпред Пежо, отзад Рено, по средата - руско ла*но"

    Коментиран от #66

  • 66 kkk

    6 0 Отговор

    До коментар #65 от "Сетих се":

    А аз се сещам, че ние НЕ ПРОИЗВЕЖДАМЕ автомобили
  • 67 висок

    0 6 Отговор
    Ще ще ще ще.... дори и да се случи, това е най-мъртвия двигател. Живота му е 50-60 000 км и до там!
  • 68 Истината

    3 0 Отговор

    До коментар #44 от "Факт":

    Анадолските мозъци произвеждат почти всичко!
  • 69 Тритурбо

    0 3 Отговор

    До коментар #43 от "Ако искаш вярвай":

    И коя марка е тази кола ве пич? Бла...блааа...
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Ал Тъпоне

    1 2 Отговор
    От моторите на Мерцедес, дето ги прави Рено в Румъния!
  • 72 Аз пък

    2 0 Отговор
    имам пежо 206. Предишните ми коли са били Фолксваген поло и Опел корса. Най - вжното е да имате късмет при покупката да уцелите читав автомобил. Нямам оплаквания от тях. Другото е подръжка и консумативи. Не трябва да правите компромис. Весели празници. Бъдете здрави.
  • 73 Румбата

    1 1 Отговор
    Само планове, а на пазара нищо, кой ще Ви чака?
  • 74 ивелин

    1 2 Отговор
    Ако беше немски на Мерседес произведен след 2005 година EURO-4 до 2015 година трудно ще "изкара" 200.000 ( двеста хиляди) бих казал. След 2017 произведениtе не им знам качеството. Щом е произведен съвместно с Рено може да е добър-.Легендарният двигател DCI на Рено "изкарва" спокойно 700.000-1.000.000 км.
  • 75 emu

    1 2 Отговор

    До коментар #64 от "kkk":

    Много правилно защото имах мерседес ЕИРО-4 произведен на 27-11- 2008 година КОД. на двигателя ОМ-6469861705235 .Въпреки съм го поддържал всичко на време съм сменял на 230.000( двестатридесет) хил. км. двигателят заклини.( на 350-400 метра лек шум докато спря -с 90 км се движех-" изтрака" без даже да светне лампичката на маслото. ( това стана в чужбина) Извиках пътна помощ закарах го в сервиза беше младо момче и го попитах "Как може така бърза да заклини двигателят " ? Погледна мен и погледна отстрани нямаше никой отстрани и ме попита "на колко км е колата " казах му 230.000 хил. Той ми каза " 70.000 хил.км считай " гратис" те рядко изкарват толкова обикновено най-много 120.000-160.000 хиляди" Гледах го като ударен " мокър" парцал не можех да повярвам.