Изпълнителният директор на Toyota Акио Тойода отново говори негативно за световната тенденция на електрификация, съобщава Automotive News. Този път речта му засяга японската икономика, която е изправена пред катастрофа със загубата на милиони работни места. "За да го избегнете, трябва да следвате еко-тенденциите по-обмислено: например да се съсредоточите върху хибридите като връзка между автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили."
Висшият мениджър вижда два варианта за развитие за японската автомобилна индустрия: в първия случай електрическите автомобили се произвеждат само за износ, във втория тяхното производство е напълно спряно. По-рано Тойода отново критикува "шума" около подобни автомобили и предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк в страната бъде прехвърлен на батерии.
Според него пътят към намаляване на емисиите на CO₂ трябва да се изчислява отделно за всяка страна, като се вземат предвид особеностите на местната автомобилна индустрия и технологиите. Така директорът на Toyota реагира на новата политика на американските власти, според която американците ще бъдат насърчавани да купуват напълно „зелени“ автомобили. Това ще се отрази в негативен план както за Toyota, така и на Honda, които продават хибридни автомобили в чужбина.
Бензоелектрическите модели вече са голяма крачка към неутралитет на CO₂, сигурен е Тойода. Те са по-евтини и могат успешно да се продават в страни, където все още няма инфраструктура за електрически превозни средства. Освен това хибридите непрекъснато се развиват и стават „по-чисти“. В допълнение, хибридите, като преходен етап между двигатели с вътрешно горене и електромобили, ще помогнат за смекчаване на удара по икономиките на различни страни - включително Япония.
Самата Toyota е произвеждала около 18.1 милиона хибридни превозни средства през годините. Компанията изчислява, че това вече е намалило въглеродния отпечатък по същия начин, както ако марката продаде 5.5 милиона електрически автомобила. „Ако двигателите с вътрешно горене са враг, няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили“, завършва изказването си Тойода.
Въпреки силните критики към електрическите автомобили, Toyota се опитва да бъде в крак с другите производители. По -рано през септември стана известно, че японците са инвестирали повече от 13 милиарда долара в разработването и производството на батерии, което трябва да осигури на компанията конкурентни обеми на производство до 2030 г.