7 Ноември, 2021 12:00 7 825 37

Грийнпийс определи Toyota за най-неекологичния автомобилен производител

  • toyota-
  • грийнпийс-
  • екологични автомобили

Еколозите обвиниха японската марка за недостатъчни усилия за електрификация

Грийнпийс определи Toyota за най-неекологичния автомобилен производител - 1
Снимка: Shutterstock

Като част от срещата на върха на ООН за климата в Глазгоу, Шотландия, експерти от организацията Грийнпийс публикуваха рейтинг на най-големите световни производители на автомобили по отношение на усилията им за намаляване на вредните емисии. Последното място в списъка зае японската компания Toyota - заради липсата, според еколозите, на подкрепа за преминаването към чисти енергийни източници. На второ място от дъното е алиансът Stellantis, включващ марките Peugeot, Citroen, Opel, Vauxhall, DS, Fiat, Abarth, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Chrysler, Dodge, Jeep и Ram.

Според France24, авторите на рейтинга твърдят, че Toyota се стреми да запази двигателите с вътрешно горене в своята моделна линия повече от другите големи автомобилни производители. Въпреки че Toyota представи електромобил и очаква да намали общия обем на вредните емисии чрез разработването на хибридни технологии и развитието на водородната посока, еколозите отбелязват, че plug-in хибридите са само една трета по-чисти от двигателите с вътрешно горене. Автомобилният производител многократно е твърдял, че не се стреми към пълномащабен преход към електрически превозни средства, като възнамерява да запази всички опции за задвижване в гамата, за да предостави на купувачите избор.

Освен Toyota и Stellantis, природозащитниците обвиниха и Ford, Honda, Hyundai и Volkswagen за недостатъчни усилия за опазване на околната среда, а американският концерн General Motors бе определен за най-добрия от Greenpeace. Ще припомним, че шефът на Toyota Акио Тойода наскоро за пореден път се изказа негативно за световната тенденция за електрификация. Той многократно е отбелязвал, че рязкото преминаване към електрическа тяга заплашва милиони работни места, а също така предупреждава, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната бъде прехвърлен на батерии.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЕРДО

    73 15 Отговор
    НАИ ДОБРИЯ АВТОМОБИЛ ТОИОТА

    Коментиран от #7

  • 2 Швейк

    51 5 Отговор
    Е значи е наказателен вот на зелените човечета
  • 3 6969

    83 12 Отговор
    Глупости на търкала. VVT-i двигателите са много икономични и екологични. При дизела също - не съм видял Тойота да хвърля черни сажди зад себе си, а пушещи TDI-та колкото искаш.
  • 4 БАЙ Х@Й‼

    43 9 Отговор
    Кога от Тойота пуснаха първия си хибрид ❓❓❓

    Коментиран от #16

  • 5 Емил

    65 6 Отговор
    Зелените талибани са платено "оръжие" за смазване на конкуренцията!

    Коментиран от #9

  • 6 БАЙ Х@Й‼

    81 6 Отговор
    ...американският концерн General Motors бе определен за най-добрия от Greenpeace - / без коментар /

    Коментиран от #28

  • 7 Препатил

    16 34 Отговор

    До коментар #1 от "ЕРДО":

    Имам два несполучливи опита с тази марка и трети няма да има. Може би лош късмет.....
  • 8 баба Злата

    18 5 Отговор
    На наш Кирчу не видох колите от Ловеч!?
    Те на кое място са,А?
  • 9 БАЙ Х@Й‼

    49 3 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Вики педия : 1997г Тойота Приус е първият в историята масово произвеждан хибриден автомобил - днес са неудобни/ след дизелгейт с ФВ , поредния набелязан/
  • 10 Рошко

    43 4 Отговор
    А краварските ксмионетки харпещи пи 20 30 на 100, са мноооого икономични,

    Коментиран от #13

  • 11 ДаЗдраПерМа

    48 8 Отговор
    каросерията на Тойота не е оцинкована защото според тях използването на цианиди при процеса нарушава екологията и много други по скъпи решения с цел чиста среда. Намериха кого да хулят.
  • 12 факт

    42 3 Отговор
    Странно как ФВ който притежава бензинояди като Бентли Ламбо Бугати Скания Ман и тн са много зелени а другите с клиота яриси 208 и панди замърсяват как замърсяват що ни правят на идиоти се чудя закривайте нпотата
  • 13 тунинг маниак

    7 8 Отговор

    До коментар #10 от "Рошко":

    Краварите ги остави не знманзащо не викаш против немските ши ба ни лъжливи сви не обаче явно си платен

    Коментиран от #18

  • 14 ивелин

    36 3 Отговор
    Toyota от 1997 години е произвел в първият си серийен хибриден автомобил и от тогава продължава да произвежда .Средният расход е между 4.0-4.5 литра на 100 км. Докато на тези престъпници (е средно 8-10 литра на 100 км) плащат на организации създадени от тях да клеветът отделни личности,фирми , организации, и страни. Това" Световно зло" при прозводство на електронергия полза 40% твърди горива(може да проверите) на поседният самит казаха до 2030година няма да се откажат от твърдите горива и добавиха,ча са принудени да увеличат техният дял с 20-25%.( на последният самин).Същите престъпници искат от Китай,Русия,Индия да приемат определени ограничения (коти) с коео ще бъдат принудени да намалят промишленото си проиводство. Целта на тези убийци е това.Забележети тези лицемерни господа проливат " крокодилски сълзи" и почти вички дойдоха с часни самолети имаше които бяха само на 70 км и те с частен самолет пристигнаха .?
  • 15 DrivingPleasure

    25 3 Отговор
    Тая безумна паплач дали е изчисллила СО2 емисиите или единствения критерий е "липса на електропростотия". Ше доде време да им се режат главите на тия - помнете. Най-сигурното лечение на раковите образувания е изрязването им
  • 16 БАЙ Х@Й‼

    37 2 Отговор

    До коментар #4 от "БАЙ Х@Й‼":

    Явно доста хора не знаят, че точно Тойота пусна първи еко автомобил , а другите им се подсмихваха‼️
  • 17 Госあ

    37 6 Отговор
    Хааахахаха нищо че по обективни показатели като въглеродни емисии например, Тойота през последните десетилетия винаги е била на първо място. Неграмотното простолюдие става наистина опасно !!!
  • 18 Рошко

    20 5 Отговор

    До коментар #13 от "тунинг маниак":

    Аууууу щото краварите най честни, като имай предвид защо горивата им са в пъти по евтини и откраднати от разрушени държави, и цял свят ги обича и тачи

    Коментиран от #19

  • 19 Бауууу

    7 9 Отговор

    До коментар #18 от "Рошко":

    А те щото немците си имат техни горива и не крадат чужди
  • 20 Plameni

    9 1 Отговор
    Ердо ,поне се научи как се пише Тойота.
  • 21 Научете се да четете

    9 5 Отговор
    Какво общо с екологията има философията на Toyota относно електрификацията? Как ще коментирате това:
    Ще припомним, че шефът на Toyota Акио Тойода наскоро за пореден път се изказа негативно за световната тенденция за електрификация.

    Той многократно е отбелязвал, че рязкото преминаване към електрическа тяга заплашва милиони работни места, а също така предупреждава, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк на страната бъде прехвърлен на батерии.
  • 22 Bmw

    21 4 Отговор
    Боли ме швепса за тея сексулано объркани същества от грийн пийс.
  • 23 Ироничен

    16 3 Отговор
    И Тойота си преместиха тоягата в другия гараж.
  • 24 Бай Шиле

    19 2 Отговор
    ГРИЙН ПИС са световни рекетьори.
  • 25 ЯЗЪК

    24 3 Отговор
    Най-продаваният автомобил в света за последните години ? Качествен , стабилен , сигурен , здрав ! Стига сте публикували глупости !

    Коментиран от #30

  • 26 TSLA®

    13 3 Отговор
    Като изключим разни гаражни конверсии, първото официално появяване на електрифициран автомобил в България е Приус втора генерация (първа се продава само в Япония) на Автосалон София, 06.2000 г., проведен за последно в зала Фестивална. Първата среща на хората с 21 в. в най-ефектния щанд на салона. С годините се доказа като най-надеждния хибрид: няма съединител, няма стартер, алтернатор и излишни ремъци, потегля винаги и само на ток, а ДВГ по цикъла на Аткинсън бачка само в оптимални обороти, заради CVT кутията. На първо място, защото е Тойота. Обаче светът се развива много бързо и който не се адаптира като Мъск, остава без работа.
  • 27 Аврам

    19 1 Отговор
    Грийнпийс сшед като се появиха на пристанище Варна с 50 годишен дизелов скрап (зелен кораб) се отказах да им вярвам. Сами си правете изводите тея колко "зелени" и ecofriendly са
  • 28 Кънчо

    15 1 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й‼":

    GMC са толкова зелени колкото и Грийнпийс
  • 29 6A13TT

    3 2 Отговор
    На никой не му пука.
  • 30 Прав си за всичко

    4 5 Отговор

    До коментар #25 от "ЯЗЪК":

    Ама какво общо има това с екологията? Как ще коментираш пътя по който е поела Toyota и плановете и за 2025 година само с половин милион електромобила и 2030 година само с 2 милиона електромобила?
  • 31 МИ ДА ША СПРЪТ ТОКА ПО КЪЩИТЕ

    5 2 Отговор
    И АПАРТАМЕНТИТЕ ЗА ДА ИМА ТОК ЗА ЗАРЯД НА ЕЛЕКТРОКАРИТЕ.....
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Сатъра на Хана

    8 1 Отговор
    ЕКО-ТЕРОРИСТИТЕ ОТ ГРИЙН ПИШ СА КАТО ЛГБТ ТЕРОРИСТИТЕ
    .....
    ХОДЯТ ПО ТЕХНИТЕ ТЕРОРИСТИЧНИ АКЦИИ САМО С ТОЙОТА ЛЕНДКРУЗЪР И ПИКАПИ ТОЙТА ТАКОМА И ХАЙЛУКС
    .....
    А СЕТНЕ ПЛЮЯТ ТОЙОТА
    ....... И СА СПОНСОРИРАНИ ОТ ДЖЕНЕРЪЛ КАХЪР-С .... ЗАЩО GM НЕ ПУСНАТ ШЕВРОЛЕ КОЛОРАДО ZR2 С 4 ЦИЛИНДРОВ ДВИГАТЕЛ ,АМИ ГО ПРОДАВAT С V6 ИЛИ ДИЗЕЛ ???

    Коментиран от #34

  • 34 Изтрийте

    1 2 Отговор

    До коментар #33 от "Сатъра на Хана":

    Това крещене! А автора да знае, че писането с главни букви е признак на неуважение към останалите и се равнява на крещене. Дори не прочетох какво е написал и не ме интересува!
  • 35 Производител на торове

    2 1 Отговор
    Браво!!!!! Добра работа Блекпийс! Сега вече, удобно прехвърлил вината мога да бълвам химикали в океана толкова много колкото душа ми сака!
  • 36 TRIF

    0 5 Отговор
    TOYOTA започнаха добре с хибридите. Стигнаха до някъде и спряха. Не мисля, че сериозно са искали да минат на електички. Точно обратното. Хвърляха мъгла, че правят нещо и лежаха на стара слава. Големият проблем сега им е, че нямат батерия. Нямат и скоро няма да имат.
    Когато всеки автопроизводител се е насочил към електрички TOYOTA още повтаря стари мантри.
    Критиката не е за автомобилите на TOYOTA с ДВГ - те безспортно са едни от най добрите образци. Критиката е, че от TOYOTA се очаква да е водеща в областта на електричките а тя не е. И може вече никога да не бъде.
  • 37 Стефан

    1 0 Отговор
    експерти от организацията Грийнпийс . Като прочетох само това ми стана ясно, експерти БЕЗ ИМЕНА и доказателства, празнодумци и празни глави, само едно си плямпат че и пари взимат, ами спрете ги всички автомобили, камиони, превозни средства, кораби и танкери и пак се качваме на камилите да въртим алъш вериша, ЕКСПЕРТИ.