21 Септември, 2021 09:42 15 382 49

Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да се превърне в катастрофа

  • toyota-
  • хибриди-
  • електромобили-
  • акио тойода

Стратегията за постигане на неутралност на CO₂ трябва да бъде по-мека и по-гъвкава, смята Акио Тойода

Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да се превърне в катастрофа - 1

Изпълнителният директор на Toyota Акио Тойода отново говори негативно за световната тенденция на електрификация, съобщава Automotive News. Този път речта му засяга японската икономика, която е изправена пред катастрофа със загубата на милиони работни места. "За да го избегнете, трябва да следвате еко-тенденциите по-обмислено: например да се съсредоточите върху хибридите като връзка между автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили."

Висшият мениджър вижда два варианта за развитие за японската автомобилна индустрия: в първия случай електрическите автомобили се произвеждат само за износ, във втория тяхното производство е напълно спряно. По-рано Тойода отново критикува "шума" около подобни автомобили и предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк в страната бъде прехвърлен на батерии.

Според него пътят към намаляване на емисиите на CO₂ трябва да се изчислява отделно за всяка страна, като се вземат предвид особеностите на местната автомобилна индустрия и технологиите. Така директорът на Toyota реагира на новата политика на американските власти, според която американците ще бъдат насърчавани да купуват напълно „зелени“ автомобили. Това ще се отрази в негативен план както за Toyota, така и на Honda, които продават хибридни автомобили в чужбина.

Бензоелектрическите модели вече са голяма крачка към неутралитет на CO₂, сигурен е Тойода. Те са по-евтини и могат успешно да се продават в страни, където все още няма инфраструктура за електрически превозни средства. Освен това хибридите непрекъснато се развиват и стават „по-чисти“. В допълнение, хибридите, като преходен етап между двигатели с вътрешно горене и електромобили, ще помогнат за смекчаване на удара по икономиките на различни страни - включително Япония.

Самата Toyota е произвеждала около 18.1 милиона хибридни превозни средства през годините. Компанията изчислява, че това вече е намалило въглеродния отпечатък по същия начин, както ако марката продаде 5.5 милиона електрически автомобила. „Ако двигателите с вътрешно горене са враг, няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили“, завършва изказването си Тойода.

Въпреки силните критики към електрическите автомобили, Toyota се опитва да бъде в крак с другите производители. По -рано през септември стана известно, че японците са инвестирали повече от 13 милиарда долара в разработването и производството на батерии, което трябва да осигури на компанията конкурентни обеми на производство до 2030 г.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    53 21 Отговор
    Кой е казал, че ще има електричка за всеки щъкащ. Повечето ще сте пешак, а за ваксинирания ще има тротинетка с четец за QR кода на сертификата.

    Коментиран от #22, #23

  • 2 Бръм

    97 6 Отговор
    Интересно, човекът защитава икономика и работни места, а не печалба на всяка цена!

    Коментиран от #8, #26

  • 3 Този

    95 7 Отговор
    За пореден път марката с най-голям опит в електромобилите казва изключително верни неща. Да даже немски инженери казват, че опитът на Тойота в елекромобилите е най-голям и от най-малко 24 години.Никакви Тесли и други подобни. Точно тези с най-богат опит, съветват от години да се спре с тази лудост и да стане постепенно.Малко ги чуват.

    Коментиран от #4, #33

  • 4 хъхъ

    50 2 Отговор

    До коментар #3 от "Този":

    Тойота от кога има хибриди, а немците залагаха на турбо дизела.
  • 5 Прав е

    49 7 Отговор
    Това с тока е голяма глупост.
  • 6 Нов Световен Ред New World Order

    29 13 Отговор
    Господина е прав, но при сегашната конюктура. При намаляне на промишлеността с 60-80% и намаляне на населението с 80-90% всичко си е наред с електричните.
  • 7 електроизмама

    41 6 Отговор
    Колата ще стане лукс и повечето ще одим пеш, както каза ПКП-то.
  • 8 ооо

    35 3 Отговор

    До коментар #2 от "Бръм":

    защото той печалбата ще си я вземе пак! въпросът е какво след това ?
    1во - милиони автомобили с двигатели ще излязат от употреба, което е супер замърсяване само по себе си!
    2ро - тока идва вече евтоматично, всички бензиностанции остават безработни
    3то - не всяка държава прави автомобили, единици големи държави ще са монопол, а малките ще ги субсидират за да не вървят пеша
    4то - електромобилите не са по трайни от конвенционалните с двигател и предполагат дори повече проблеми... примерно - колко пъти трябва да смените батерията на 30г кола - тук имаме много такива нали ? т.е. на всеки 10г - колата ти е за хвърляне защото батерията така или иначе струва 50% от стойността, няма смисъл да платиш 1/2 кола и да я караш 10годишна с проблемите и, ще вземеш нова!
  • 9 гост

    15 52 Отговор
    Същите такива изкопаеми "мениджъри" доведоха до краха на Дженерал Мотърс след 75 години несменяемо лидерство на производител номер 1 на световния пазар !!! Компанията която произведе първия сериен електромобил и изпревари времето си с десетилетия , вместо да се възползва от това и да изпревари конкуренцията с години , само унищожи предимството си под натиска на ей такива "умници" , които се интересуваха само от печалбите на петролните си спонсори !! За съжаление на господин Тойода света няма да го чака , а единственото , което ще постигне е залеза на още един "производител номер 1 " и то още докато той е жив , за да се "порадва" на собствената си глупост !!

    Коментиран от #13

  • 10 гост

    11 53 Отговор
    Цялата "дълбокомислена" причина за тия изявления на господина е нежеланието му да осъзнае и приеме , че всичките години и милиарди вложени под негово ръководство в развитието на пушилници , трябва преждевременно да идат в коша !! И да започнат от нулата във сфера , в която някои по-прозорливи от него вече натрупаха солидна преднина !!! Но това е цената на късогледството и самодоволството и колкото и да му се иска , това е реалността и той с нищо няма да я промени , ако ще по цял ден да плещи такива простотии !!

    Коментиран от #21

  • 11 Калмук

    48 7 Отговор
    Има много истина в думите му. Пресен пример - това горещо лято източи запасите на Европа от газ ... за да происвеждат електричество за климатиците !!! А сега си представете, че 80% от колите бяха електрички ?!?!?!?! Даже няма нужда от сметки - и така е ясно, че ще има тотален срив на мрежата.

    Коментиран от #17

  • 12 Кимоното

    8 41 Отговор
    Вижда че са супер изостанали в технологиите и говори глупости. Хайде фалит и топка
  • 13 Някой си

    16 1 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Хахахаха, ти наистина ли си вярваш?
  • 14 Добър вечер

    28 2 Отговор
    Абе не мога да разбера, как така когато някой каже Истината от позицията която заема, веднага почват да го плюят и храчат секви нашенски "автомобилни експерти"???
    Ама то нали сме нация от специалисти по всичко, и винаги имаме "експертно мнение" :)

    Коментиран от #15

  • 15 Коя истина? Неговата?

    6 21 Отговор

    До коментар #14 от "Добър вечер":

    Не разбираш ли, че това е неговата истина - точка А. в прав текст казва, че ако света премине към електромобили Toyota ще фалира .


    Точка Б. Истината за абсолютно всички останали автомобилни производители и шефове на неговия пост, е че преминаването към електромобили е неизбежно и те ще вложат всички сили и средства в тази посока.


    За всеки средно интелигентен, като събере А+Б резултатът е кристално ясен. А за тебе?
  • 16 Край

    26 5 Отговор
    Хората си представят че всички 2-3 милиарда коли по света ще се заменят с електрически. Няма такова нещо. Ел колите ще са сигурно няколко десетки милиона. С лимитиран ресурс примерно 15 г. или 300 000 км. И ще са за доста над средната класа.
    Всичко друго с крачолите, тротинеткките, колелата, трамвая и метрото и влака.
    НО основно -дома пред телевизора. От там ще им показват целия свят и на море ще ги водят с крака в легена и с Ирина Шейк ще си лягат с виртуалната реалност.

    Коментиран от #19, #24

  • 17 Причина и следствие

    7 12 Отговор

    До коментар #11 от "Калмук":

    Отново бъркаш причина и следствие. Изпразването на хранилищата на газ беше защото всички се ослушваха, че газът бил прекалено скъп и вместо да купуват нов и с излишните количества да пълнят газохранилищата, решиха че няма да купуват докато не падне цената, а вместо това ще ползват газът от хранилищата. Сега обаче се създаде дефицит който още повече вдигна цената на газа, а хранилищата са празни и капацитета на газопроводите не стига хем да се напълнят хем да поемат и потреблението и тази година ще берем плодовете на тези решения.

    Но пък всяко зло за добро. Въглеродните емисии също се вдигнаха и в комбинация с повишаването на цената на газа, вдигнаха цените на тока на борсата, а енергията от слънце и вятър която вече беше с няколко процента по-евтина от енергията на тец-овете, вече е в пъти по-евтина без никакви субсидии. Сега всички ще се втурнат да строят такива централи заради големите печалби без субсидии и микса ще се изчисти много бързо по стандартите на енергетиката. Вместо за планираните 30 години ще се изчисти за десетина и цените ще паднат.
  • 18 дааа

    8 5 Отговор
    Защо реве г–н Тойода, ако предвижда крах на електричките а произвежда ДВГ, трябва да е спокоен за бизнеса си? Ако съм сигурен, че долара ще поскъпва, а имам много от тях, ще съм доволен!
  • 19 Само така си мислиш!

    12 9 Отговор

    До коментар #16 от "Край":

    Вместо тротинетките под наем за които говориш, автомобилите също ще станат абонаментна услуга. Слизаш пред блока и се качваш в първия свободен електромобил. Стигаш до където си тръгнал и го освобождаваш на паркинга за следващия клиент. Тогава автомобилите наистина ще намалеят в големите градове, но много хора които в момента не притежават автомобил и се возят в на градския транспорт или такси, вече ще карат автомобили. Тоест автомобилите ще са по-малко, но шофьорите ще са повече и ще се реши огромният проблем с паркирането. Другото хубаво нещо е че ще караш какъв автомобил решиш днес. Ако ще идеш на работа, вземаш най-малкия. На море взимаш ван или комби. За планината SUV и то високопроходимо. Ако ще се местиш караш микробус. Ако ти се кара на писта, си наемеш спортен автомобил и то чак на пистата.

    Леките автомобили ще са притежание по-скоро на жителите на малките градове, които по правило са по-бедни от тези в големите градове.

    Коментиран от #20, #28, #47

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Грета Тунберг

    13 2 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    А ти скъпи защо караш Рено Сценик дизел,а не си купиш Тесла?
  • 22 Пфффф

    2 4 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Чезвай от тука уЕее!!
  • 23 Йейиии

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Гледай го бе,гледай го бе! Ах...на тати "умното"момче! На всякъде компетентен!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Госあ

    16 6 Отговор
    От Тойота са дипломатични, за да не кажат че изцяло електрическите автомобили са пълна простотия и всъщност прехода трябва да бъде от хибриди към водород.

    Коментиран от #27

  • 26 Госあ

    5 1 Отговор

    До коментар #2 от "Бръм":

    Човекът не е от простолюдието, за да се интересува единствено от печалбата.
  • 27 Пълни глупости

    7 11 Отговор

    До коментар #25 от "Госあ":

    Виж за какво говори "речта му засяга японската икономика, която е изправена пред катастрофа със загубата на милиони работни места."


    Даже в края на речта в прав текст обявява колко е бил недалновиден и какво предстои за Toyota „Ако двигателите с вътрешно горене са враг, няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили“


    Всички автомобилни марки, вече произвеждат електромобили с изключение на Toyota която плаща милиони да не кажа милиарди за да лобира срещу електромобилите и за хибридите и водородните автомобили. Просто културният господин ги води в задънена улица и чак сега се усети, въпреки всичките табели и предупреждения досега. Но въпреки това продължава по нея и обвинява останалите.

    Коментиран от #36

  • 28 Не че нещо... АМА...

    5 2 Отговор

    До коментар #19 от "Само така си мислиш!":

    Прекалено хубаво е и засяга много интереси за да се случи наистина следващите 30-40 години
  • 29 Пунта мара

    6 10 Отговор
    Не ги знам колко разбират от тойота, но е факт, че Мъск произвежда само такива автомобили и всичко си е окей. Както при всяка машина има си и дефектни, на 500 000 бр 3 - 4 се случва. Да не ни разправя врели ми кипели.

    Коментиран от #30

  • 30 гост

    8 7 Отговор

    До коментар #29 от "Пунта мара":

    Той за Мъск изобщо не мисли , за там е ясно , че отдавна е изтървал влака и то завинаги !! На него проблема му е , че докато се наумува , вече го задминаха и китайците !!! И освен че го изхвърлят от китайския пазар , скоро ще го изхвърлят от японския !!!! А след него и от всички останали !! И затова е тоя рев , като у нас за въглищарите !!! Дайте джанъм да забраним електричките в Япония , че 2-3 милиона да взимат заплати , а другите 123 милиона да плащат , щото на господин Тойода му бил малко акъла когато трябва !! И дори и това няма да го спаси , щото с една Япония Тойота е под кривата круша , а другите направо ще му теглят една майна !!

    Коментиран от #31, #32, #46

  • 31 ооо

    3 5 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    на Илончо не му е интересно вече да прави електомобили, те вече доста други производители има, които са и с традиции в автомобилостроенето. затова ще инвестира в батерии... ще има огромна нужда от тях и технологиите тепърва ще се развиват в тая посока, не само за електомобилите, но и за домовете по-натам. производството на енергия и достатъчно мощност в момента е свързано с големи загуби. който успее да оправи това, ще спечели милиарди!
  • 32 Грета Тунберг

    6 0 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Ти каква кола караш на скъпи?Рено Сценик дизел.
  • 33 Най-накрая си призна публично

    6 5 Отговор

    До коментар #3 от "Този":

    "Самата Toyota е произвеждала около 18.1 милиона хибридни превозни средства през годините. Компанията изчислява, че това вече е намалило въглеродния отпечатък по същия начин, както ако марката продаде 5.5 милиона електрически автомобила."


    Тоест продадените електромобили само тази година по света, ще изчистят за година повече, отколкото всички произведени хибриди на Toyota през годините. Кое ли е по-чисто?
  • 34 Темерут

    12 2 Отговор
    Я си направете труда да проверите колко бензин е продаден миналата година и го изчислете в електрическа енергия. Нямаме такива електрически мощности, с които да заменим само бензина, да не говорим за дизела, метана и пропан-бутана. И другите страни нямат.

    Коментиран от #40, #48

  • 35 Иванов

    8 1 Отговор
    А какво стана със зелените алтернативни горива - метан, етанол и биодизел? И защо не казват нищо за корабите, които замърсяват повече от всички автомобили взети заедно и за тировете, които могат да се заменят до голяма степен от влакове?

    Коментиран от #38

  • 36 Госあ

    11 3 Отговор

    До коментар #27 от "Пълни глупости":

    електрокарите, също като т.нар. веита, освен че са екологична катастрофа, са абсолютно неудобни и съществуват единствено благодарение на държавните субсидии от парите на данъкоплатците.

    Коментиран от #37

  • 37 То Йода

    2 5 Отговор

    До коментар #36 от "Госあ":

    Едва ли е ще е по-голяма екологична катастрофа от 1.2 милиарда бълващи пушеци ДВГ-та с максимална ефективност 40%. А пък Тойота нали уж имаха супер батерия с твърд електролит, май са послъгали малко! Tesla като строяха на поразия нови заводи и едвам не фалираха, всички се ослушваха.
  • 38 Темерут

    7 2 Отговор

    До коментар #35 от "Иванов":

    Изброените от вас алтернативни зелени горива са прах е очите - те също отделят въглероден двуокис при изгаряне...

    Коментиран от #39

  • 39 Иванов

    5 1 Отговор

    До коментар #38 от "Темерут":

    Така е, но дори и ти с дишането си отделяш въглероден двуокис.
  • 40 В голяма грешка си

    6 6 Отговор

    До коментар #34 от "Темерут":

    Ако за година минаваш 10 хиляди километра с 1000 литра гориво с еквивалент грубо 10 мегаватчаса електрическа енергия, което се равнява на годишното ти потребление на дома, колко ще платиш за ток и колко за бензин. А ако преминеш към електрическия автомобил, два пъти повече ток ли ще ползваш? Производството на ток ще се удвои ли, ако всички минат на електромобили?
  • 41 Тошо

    10 1 Отговор
    Електромобилите са някакво не до измислено недуразумение, не само че няма мрежа за зареждане и пробега им е абсурдно смешен, масово по каталог 400км, реално 280км, с едно зареждане, как би тръгнал на дълъг път с такова недуразумение, да не говорим, че извън споменатите недостатъци, зареждането не е никак евтино, за пример изгледаите видеата на Фолксваген id4, едно зареждане му е около 30-35лв Еми тези пари за 280км реални, по колко се пада на сто над 10лв, сега с една нафтова печка, която харчи 5 на 100 на дълго пак е същото, само дето за споменатя Фолксваген трябва да се бръкнеш 90000лв стартова цена, тея са луди където си мислят, че тези ел. курници имат бъдеще!
  • 42 незнайко

    2 4 Отговор
    Когато успеем да оползотворим почти 100% от енергията която ни праща Слънцето всичко ще се оправи !!! За сведение над облаците вечно има слънце !!!
  • 43 Шаран БГ

    9 0 Отговор
    Манията "електроавтомобил" обслужва интересите на някои могъщи компании. Г-н Тойода е напълно прав !!!
    Такъв електро- автомобил е може би много полезен в големия град. При нашите условия, дневно това не е по-вече от 50-60 до 100 километра. Безшумно, казват екологично чисто. С последното също не мога да се съглася - знам горе -долу какво е акумулатор, нещичко за производството му и рециклирането му / сега така му викат-рециклиране. На мен жената ми "цикли" като позакъснея подпийнал - ама нейсе /
    Но да тръгнеш на дълъг път с такова нЯщо у Канада, Русия или друга огромна и рядко населена територия ,хеле пък и зимно време........Носи си пищов , за да се гръмнеш или сядай в снега и заспивай завинаги !!
    Къде, какво и как са инвестирали японците е друг въпрос. Въпрос на нюх към пазара и усъвършенстване на технологиите. Човешкия гений няма граници - не се знае какво може да измУдри !!

    Коментиран от #45

  • 44 Златокюлчо Шкафчев-Чекмеджийски от банкя

    7 0 Отговор
    Няма откъде да се вземе толкова ток и зарядни станции, прав е автора.
  • 45 Златофил Чекмеджегерберов

    3 1 Отговор

    До коментар #43 от "Шаран БГ":

    Много точно, тотална мафиотизация на екологичен проблем предизвикан от превозни средства с двигатели под Евро-3
  • 46 Gazoo

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    Не ги мисли от Тойота! Много са напред в хибридите и водородните автомобили. И когато се спука балона с електричките, пак ще са най-продаваните, както и досега. Да не говорим за драмите, които ще настъпят в електромобилостроенето.

    Коментиран от #49

  • 47 Киро казана

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "Само така си мислиш!":

    То както е тръгнало и жените ни така ще ги направят който иска наемата твоята за вечерта. А как се кара чужда кола или жена вероятно знаеш.
  • 48 Анонимен

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "Темерут":

    Това е сррд най-тъпите доводи. Дай да не строим заводи, защото консумират много ел енергия и няма да стигне, дай и улично осветление да няма, като няма мощности ще се построят, нали това е идеята на развитието на икономиката, да се строят заводи, ел централи пътища и тнт. Друг е въпроса има ли смисъл да произвеждаш ток от газ и с него да зареждаш батерия, вместо да изгаряш газ директно в двигателя на автомобила.
  • 49 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #46 от "Gazoo":

    Там е въпросът, че не са напред вече и с хибридите, дори хонда имат по евтина и надеждна хибридна система. Другият проблем е че ДВГ вече няма на къде да се развиват и съответно печалбите там ще намалеят.