Изпълнителният директор на Toyota Акио Тойода отново говори негативно за световната тенденция на електрификация, съобщава Automotive News. Този път речта му засяга японската икономика, която е изправена пред катастрофа със загубата на милиони работни места. "За да го избегнете, трябва да следвате еко-тенденциите по-обмислено: например да се съсредоточите върху хибридите като връзка между автомобили с двигатели с вътрешно горене и електрически автомобили."
Висшият мениджър вижда два варианта за развитие за японската автомобилна индустрия: в първия случай електрическите автомобили се произвеждат само за износ, във втория тяхното производство е напълно спряно. По-рано Тойода отново критикува "шума" около подобни автомобили и предупреди, че Япония ще остане без електричество, ако целият автомобилен парк в страната бъде прехвърлен на батерии.
Според него пътят към намаляване на емисиите на CO₂ трябва да се изчислява отделно за всяка страна, като се вземат предвид особеностите на местната автомобилна индустрия и технологиите. Така директорът на Toyota реагира на новата политика на американските власти, според която американците ще бъдат насърчавани да купуват напълно „зелени“ автомобили. Това ще се отрази в негативен план както за Toyota, така и на Honda, които продават хибридни автомобили в чужбина.
Бензоелектрическите модели вече са голяма крачка към неутралитет на CO₂, сигурен е Тойода. Те са по-евтини и могат успешно да се продават в страни, където все още няма инфраструктура за електрически превозни средства. Освен това хибридите непрекъснато се развиват и стават „по-чисти“. В допълнение, хибридите, като преходен етап между двигатели с вътрешно горене и електромобили, ще помогнат за смекчаване на удара по икономиките на различни страни - включително Япония.
Самата Toyota е произвеждала около 18.1 милиона хибридни превозни средства през годините. Компанията изчислява, че това вече е намалило въглеродния отпечатък по същия начин, както ако марката продаде 5.5 милиона електрически автомобила. „Ако двигателите с вътрешно горене са враг, няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили“, завършва изказването си Тойода.
Въпреки силните критики към електрическите автомобили, Toyota се опитва да бъде в крак с другите производители. По -рано през септември стана известно, че японците са инвестирали повече от 13 милиарда долара в разработването и производството на батерии, което трябва да осигури на компанията конкурентни обеми на производство до 2030 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 честен ционист
Коментиран от #22, #23
09:53 21.09.2021
2 Бръм
Коментиран от #8, #26
09:54 21.09.2021
3 Този
Коментиран от #4, #33
09:57 21.09.2021
4 хъхъ
До коментар #3 от "Този":
Тойота от кога има хибриди, а немците залагаха на турбо дизела.09:59 21.09.2021
5 Прав е
10:01 21.09.2021
6 Нов Световен Ред New World Order
10:01 21.09.2021
7 електроизмама
10:05 21.09.2021
8 ооо
До коментар #2 от "Бръм":
защото той печалбата ще си я вземе пак! въпросът е какво след това ?1во - милиони автомобили с двигатели ще излязат от употреба, което е супер замърсяване само по себе си!
2ро - тока идва вече евтоматично, всички бензиностанции остават безработни
3то - не всяка държава прави автомобили, единици големи държави ще са монопол, а малките ще ги субсидират за да не вървят пеша
4то - електромобилите не са по трайни от конвенционалните с двигател и предполагат дори повече проблеми... примерно - колко пъти трябва да смените батерията на 30г кола - тук имаме много такива нали ? т.е. на всеки 10г - колата ти е за хвърляне защото батерията така или иначе струва 50% от стойността, няма смисъл да платиш 1/2 кола и да я караш 10годишна с проблемите и, ще вземеш нова!
10:08 21.09.2021
9 гост
Коментиран от #13
10:15 21.09.2021
10 гост
Коментиран от #21
10:37 21.09.2021
11 Калмук
Коментиран от #17
11:01 21.09.2021
12 Кимоното
11:13 21.09.2021
13 Някой си
До коментар #9 от "гост":
Хахахаха, ти наистина ли си вярваш?11:51 21.09.2021
14 Добър вечер
Ама то нали сме нация от специалисти по всичко, и винаги имаме "експертно мнение" :)
Коментиран от #15
12:20 21.09.2021
15 Коя истина? Неговата?
До коментар #14 от "Добър вечер":
Не разбираш ли, че това е неговата истина - точка А. в прав текст казва, че ако света премине към електромобили Toyota ще фалира .Точка Б. Истината за абсолютно всички останали автомобилни производители и шефове на неговия пост, е че преминаването към електромобили е неизбежно и те ще вложат всички сили и средства в тази посока.
За всеки средно интелигентен, като събере А+Б резултатът е кристално ясен. А за тебе?
12:44 21.09.2021
16 Край
Всичко друго с крачолите, тротинеткките, колелата, трамвая и метрото и влака.
НО основно -дома пред телевизора. От там ще им показват целия свят и на море ще ги водят с крака в легена и с Ирина Шейк ще си лягат с виртуалната реалност.
Коментиран от #19, #24
12:48 21.09.2021
17 Причина и следствие
До коментар #11 от "Калмук":
Отново бъркаш причина и следствие. Изпразването на хранилищата на газ беше защото всички се ослушваха, че газът бил прекалено скъп и вместо да купуват нов и с излишните количества да пълнят газохранилищата, решиха че няма да купуват докато не падне цената, а вместо това ще ползват газът от хранилищата. Сега обаче се създаде дефицит който още повече вдигна цената на газа, а хранилищата са празни и капацитета на газопроводите не стига хем да се напълнят хем да поемат и потреблението и тази година ще берем плодовете на тези решения.Но пък всяко зло за добро. Въглеродните емисии също се вдигнаха и в комбинация с повишаването на цената на газа, вдигнаха цените на тока на борсата, а енергията от слънце и вятър която вече беше с няколко процента по-евтина от енергията на тец-овете, вече е в пъти по-евтина без никакви субсидии. Сега всички ще се втурнат да строят такива централи заради големите печалби без субсидии и микса ще се изчисти много бързо по стандартите на енергетиката. Вместо за планираните 30 години ще се изчисти за десетина и цените ще паднат.
12:51 21.09.2021
18 дааа
12:54 21.09.2021
19 Само така си мислиш!
До коментар #16 от "Край":
Вместо тротинетките под наем за които говориш, автомобилите също ще станат абонаментна услуга. Слизаш пред блока и се качваш в първия свободен електромобил. Стигаш до където си тръгнал и го освобождаваш на паркинга за следващия клиент. Тогава автомобилите наистина ще намалеят в големите градове, но много хора които в момента не притежават автомобил и се возят в на градския транспорт или такси, вече ще карат автомобили. Тоест автомобилите ще са по-малко, но шофьорите ще са повече и ще се реши огромният проблем с паркирането. Другото хубаво нещо е че ще караш какъв автомобил решиш днес. Ако ще идеш на работа, вземаш най-малкия. На море взимаш ван или комби. За планината SUV и то високопроходимо. Ако ще се местиш караш микробус. Ако ти се кара на писта, си наемеш спортен автомобил и то чак на пистата.Леките автомобили ще са притежание по-скоро на жителите на малките градове, които по правило са по-бедни от тези в големите градове.
Коментиран от #20, #28, #47
12:59 21.09.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Грета Тунберг
До коментар #10 от "гост":
А ти скъпи защо караш Рено Сценик дизел,а не си купиш Тесла?13:54 21.09.2021
22 Пфффф
До коментар #1 от "честен ционист":
Чезвай от тука уЕее!!14:11 21.09.2021
23 Йейиии
До коментар #1 от "честен ционист":
Гледай го бе,гледай го бе! Ах...на тати "умното"момче! На всякъде компетентен!14:13 21.09.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Госあ
Коментиран от #27
15:03 21.09.2021
26 Госあ
До коментар #2 от "Бръм":
Човекът не е от простолюдието, за да се интересува единствено от печалбата.15:04 21.09.2021
27 Пълни глупости
До коментар #25 от "Госあ":
Виж за какво говори "речта му засяга японската икономика, която е изправена пред катастрофа със загубата на милиони работни места."Даже в края на речта в прав текст обявява колко е бил недалновиден и какво предстои за Toyota „Ако двигателите с вътрешно горене са враг, няма да можем да произвеждаме почти никакви автомобили“
Всички автомобилни марки, вече произвеждат електромобили с изключение на Toyota която плаща милиони да не кажа милиарди за да лобира срещу електромобилите и за хибридите и водородните автомобили. Просто културният господин ги води в задънена улица и чак сега се усети, въпреки всичките табели и предупреждения досега. Но въпреки това продължава по нея и обвинява останалите.
Коментиран от #36
15:28 21.09.2021
28 Не че нещо... АМА...
До коментар #19 от "Само така си мислиш!":
Прекалено хубаво е и засяга много интереси за да се случи наистина следващите 30-40 години15:47 21.09.2021
29 Пунта мара
Коментиран от #30
16:24 21.09.2021
30 гост
До коментар #29 от "Пунта мара":
Той за Мъск изобщо не мисли , за там е ясно , че отдавна е изтървал влака и то завинаги !! На него проблема му е , че докато се наумува , вече го задминаха и китайците !!! И освен че го изхвърлят от китайския пазар , скоро ще го изхвърлят от японския !!!! А след него и от всички останали !! И затова е тоя рев , като у нас за въглищарите !!! Дайте джанъм да забраним електричките в Япония , че 2-3 милиона да взимат заплати , а другите 123 милиона да плащат , щото на господин Тойода му бил малко акъла когато трябва !! И дори и това няма да го спаси , щото с една Япония Тойота е под кривата круша , а другите направо ще му теглят една майна !!Коментиран от #31, #32, #46
18:03 21.09.2021
31 ооо
До коментар #30 от "гост":
на Илончо не му е интересно вече да прави електомобили, те вече доста други производители има, които са и с традиции в автомобилостроенето. затова ще инвестира в батерии... ще има огромна нужда от тях и технологиите тепърва ще се развиват в тая посока, не само за електомобилите, но и за домовете по-натам. производството на енергия и достатъчно мощност в момента е свързано с големи загуби. който успее да оправи това, ще спечели милиарди!18:20 21.09.2021
32 Грета Тунберг
До коментар #30 от "гост":
Ти каква кола караш на скъпи?Рено Сценик дизел.18:25 21.09.2021
33 Най-накрая си призна публично
До коментар #3 от "Този":
"Самата Toyota е произвеждала около 18.1 милиона хибридни превозни средства през годините. Компанията изчислява, че това вече е намалило въглеродния отпечатък по същия начин, както ако марката продаде 5.5 милиона електрически автомобила."Тоест продадените електромобили само тази година по света, ще изчистят за година повече, отколкото всички произведени хибриди на Toyota през годините. Кое ли е по-чисто?
19:28 21.09.2021
34 Темерут
Коментиран от #40, #48
19:34 21.09.2021
35 Иванов
Коментиран от #38
20:33 21.09.2021
36 Госあ
До коментар #27 от "Пълни глупости":
електрокарите, също като т.нар. веита, освен че са екологична катастрофа, са абсолютно неудобни и съществуват единствено благодарение на държавните субсидии от парите на данъкоплатците.Коментиран от #37
20:53 21.09.2021
37 То Йода
До коментар #36 от "Госあ":
Едва ли е ще е по-голяма екологична катастрофа от 1.2 милиарда бълващи пушеци ДВГ-та с максимална ефективност 40%. А пък Тойота нали уж имаха супер батерия с твърд електролит, май са послъгали малко! Tesla като строяха на поразия нови заводи и едвам не фалираха, всички се ослушваха.21:48 21.09.2021
38 Темерут
До коментар #35 от "Иванов":
Изброените от вас алтернативни зелени горива са прах е очите - те също отделят въглероден двуокис при изгаряне...Коментиран от #39
22:27 21.09.2021
39 Иванов
До коментар #38 от "Темерут":
Така е, но дори и ти с дишането си отделяш въглероден двуокис.06:50 22.09.2021
40 В голяма грешка си
До коментар #34 от "Темерут":
Ако за година минаваш 10 хиляди километра с 1000 литра гориво с еквивалент грубо 10 мегаватчаса електрическа енергия, което се равнява на годишното ти потребление на дома, колко ще платиш за ток и колко за бензин. А ако преминеш към електрическия автомобил, два пъти повече ток ли ще ползваш? Производството на ток ще се удвои ли, ако всички минат на електромобили?09:52 22.09.2021
41 Тошо
20:00 22.09.2021
42 незнайко
09:44 23.09.2021
43 Шаран БГ
Такъв електро- автомобил е може би много полезен в големия град. При нашите условия, дневно това не е по-вече от 50-60 до 100 километра. Безшумно, казват екологично чисто. С последното също не мога да се съглася - знам горе -долу какво е акумулатор, нещичко за производството му и рециклирането му / сега така му викат-рециклиране. На мен жената ми "цикли" като позакъснея подпийнал - ама нейсе /
Но да тръгнеш на дълъг път с такова нЯщо у Канада, Русия или друга огромна и рядко населена територия ,хеле пък и зимно време........Носи си пищов , за да се гръмнеш или сядай в снега и заспивай завинаги !!
Къде, какво и как са инвестирали японците е друг въпрос. Въпрос на нюх към пазара и усъвършенстване на технологиите. Човешкия гений няма граници - не се знае какво може да измУдри !!
Коментиран от #45
07:25 24.09.2021
44 Златокюлчо Шкафчев-Чекмеджийски от банкя
12:03 24.09.2021
45 Златофил Чекмеджегерберов
До коментар #43 от "Шаран БГ":
Много точно, тотална мафиотизация на екологичен проблем предизвикан от превозни средства с двигатели под Евро-312:05 24.09.2021
46 Gazoo
До коментар #30 от "гост":
Не ги мисли от Тойота! Много са напред в хибридите и водородните автомобили. И когато се спука балона с електричките, пак ще са най-продаваните, както и досега. Да не говорим за драмите, които ще настъпят в електромобилостроенето.Коментиран от #49
14:33 27.09.2021
47 Киро казана
До коментар #19 от "Само така си мислиш!":
То както е тръгнало и жените ни така ще ги направят който иска наемата твоята за вечерта. А как се кара чужда кола или жена вероятно знаеш.20:48 29.09.2021
48 Анонимен
До коментар #34 от "Темерут":
Това е сррд най-тъпите доводи. Дай да не строим заводи, защото консумират много ел енергия и няма да стигне, дай и улично осветление да няма, като няма мощности ще се построят, нали това е идеята на развитието на икономиката, да се строят заводи, ел централи пътища и тнт. Друг е въпроса има ли смисъл да произвеждаш ток от газ и с него да зареждаш батерия, вместо да изгаряш газ директно в двигателя на автомобила.13:23 04.01.2023
49 Гост
До коментар #46 от "Gazoo":
Там е въпросът, че не са напред вече и с хибридите, дори хонда имат по евтина и надеждна хибридна система. Другият проблем е че ДВГ вече няма на къде да се развиват и съответно печалбите там ще намалеят.13:32 04.01.2023