Отидете към основна версия

37 962 28

7 непростими грешки, които могат да доведат до основен ремонт на двигателя

  • запалигелни свещи-
  • съвети
Снимка:Shutterstock

Експертите от руското издание За рулём посочиха най-често срещаните грешки, които водят до основен ремонт на двигателя. Любопитното е, че всички те са свързани с подмяната на запалителни свещи.

1. Свещите трябва да се сменят стриктно в съответствие с разпоредбите. Ако правите това по-рядко, отколкото трябва, на керамиката на изолатора ще се появят пукнатини. Ако парче керамика се откъсне, то може да повреди стената на цилиндъра или да причини изгаряне на клапана.

2. Можете да започнете да сменяте свещите, когато температурата на двигателя е не повече от 40–50 ° С. Това е така, защото много свещи имат стоманен корпус, а главите на цилиндрите са изработени от алуминий. Това може да повреди резбите в главата на цилиндъра.

3. При много от двигателите, особено при по-старите с по осем клапана, свещите се намират в малки вдлъбнатини, където се натрупва мръсотия. Ето защо, преди да премахнете свещите, след като свалите капачките, трябва да изплакнете каналите под свещите с обезмасляващ агент. След това тези кухини трябва да се издухат с компресора или да се почистят с прахосмукачка. Ако развиете свещите, без да извършвате тези процедури, мръсотията може да попадне в отвора и в цилиндъра, където ще надраска стените.

4. За съвременните агрегати изборът на свещи е по-важен, отколкото за непретенциозните стари автомобили. Само висококачествените свещи ще гарантират правилната работа на двигателя. Неподходящи свещи могат просто да се разпаднат, а парчета от тях да се озоват в цилиндъра и да повредят двигателя.

5. Някои шофьори проверяват разстоянието до електрода с т.нар. луфтомер. При нови маркови свещи това не е необходимо. Опитът да се вмъкне твърд метал между електрода на тънка съвременна свещ може да го повреди, причинявайки напрежение в изолатора.

6. За да смените свещите, трябва да използвате само ключ за свещи, а не обикновен ключ, тъй като той няма гумен (пружинен) държач или магнит за фиксиране на свещта. В резултат на това свещта може да не се фиксира правилно.

7. Най-добре е да затегнете свещите с динамометричен ключ, със силата посочена на опаковката на свещите или в инструкциите за колата. В краен случай можете да използвате обикновен ключ за свещи, но ако не сте сигурни в силата, която прилагате, то по-добре потърсете някой майстор. Неправилното затягане може да доведе до изтичане на газове през уплътнението, неефективно функциониране на цилиндъра и невъзможност да се развие свеща след време.

Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 66 гласа.

Свързани новини