31 46149

Три симптома, които ви казват, че е време да се отървете от колата

  • съвети-
  • продажба на употребяван автомобил-
  • симптоми

Автомобилът, както всеки друг механизъм, постепенно се влошава

Три симптома, които ви казват, че е време да се отървете от колата - 1

Рано или късно идва момент, когато човек решава да смени личната си кола. Уви, не винаги е необходимо да предприемате такава стъпка само защото искате нещо „ново“. Автомобилът, както всеки друг механизъм, постепенно се влошава. Ето защо е много важно да смените автомобила навреме, което, ако не го направите, в обозримо бъдеще ще се превърне в постоянен източник на проблеми. Ето и трите важни симптома, които ви казват, че е време да се отървете от колата.

Първи симптом: повишен разход на масло и гориво

Три симптома, които ви казват, че е време да се отървете от колата

Разбира се, този симптом може да се дължи на нещо по-елементарно, което да се оправи за малко пари и да ви помогне да се отървете от теча на масло, както и да върнете разхода на гориво към фабричните настройки. Въпреки това, ако тези два проблема се появят в комбинация - имайте едно на ум. Всяка следваща година ще става все по-трудно да оправите тези проблеми. Включително и по въпроса за финансовите инжекции, защото сумата за ремонт само ще се увеличава с всеки следващ сезон.

За да не се стига до скъпоструващи ремонти е необходимо е да се извършва постоянен мониторинг: да се следи колко гориво консумира колата на 100 км, а също така да се проверява текущото ниво на маслото поне веднъж седмично. Ако под дъното на колата се появят петна от масло, най-вероятно нещата са станали по-сериозни. Но преди да вземете окончателно решение, е по-добре да се консултирате със специалист.

Втори симптом: колата започва да се "разпада"

Три симптома, които ви казват, че е време да се отървете от колата

Може би най-красноречивият момент, показващ, че е време да се отървем от колата. За какво става дума? Всякакви дребни повреди, както механични, така и електронни. Можете да харчите пари за ремонт година, две, три. Въпреки това, в един момент, такова усилие ще престане да бъде рационално. Как разпознавате точния момент? Можете да се придържате към проста формула (важи за масовите автомобили в ценовия диапазон 5 000 - 10 000 лв.): ако харчите над 500 лева за ремонти на 10 хиляди километра пробег (в тези пари не влизат консумативи и периодична поддръжка), тогава най-вероятно колата трябва да бъде сменена.

Трети симптом: появява се ръжда

Три симптома, които ви казват, че е време да се отървете от колата

Основното, което трябва да знаете е, че ако колата започне да ръждясва, тогава ще бъде най-добре да я продадете, а не да я "кърпите". Въпреки че, разбира се, преди продажбата на автомобила, проблемните зони ще трябва да бъдат отремонтирани, поне чрез спиране на центровете на корозия. Ръждата е нещо, което може да бъде преодоляно, но много трудно. Във всеки случай, в един момент паричните инжекции за борба с ръждата ще надхвърлят всички разумни граници. Ремонтът на каросерия, уви, струва скъпо.

Но трябва да сте наясно и с още едно нещо. Продаването на ръждясал автомобил няма да е лесно. Ето защо е изключително важно да разпознаем корозивния процес в момента, когато той тепърва започва. След това ще трябва да направите труден избор: борба с ръждата или замяна. Важно е да запомните и разберете: корозията е естествено явление за по-голямата част от съвременните автомобили на възраст над 7 години. Потърсете ръжда във вдлъбнатината на резервното колело, по "роговете", в дренажните системи, в двигателното отделение, по ръбовете на багажника, по капаците, по арките на колелата и по праговете. Има ли я - сменяйте.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 51 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа Вълкът

    346 4 Отговор
    Туко що описахте 90% от автопарка в България!
  • 2 Самоил

    140 22 Отговор
    Колата ви е Москвич, а вътре има касетки на Лили Иванова.

    Коментиран от #43

  • 3 Чичко

    57 3 Отговор
    Според мен: тотално е омръзнала!
  • 4 Старо

    207 11 Отговор
    В нормалните страни, единствения симптом за смяна на колата е наближаване на края на гаранционния пробег, или възраст. У нас колите се карат дотогава, докогато законите на физиката и механиката могат да ги приведат в движение.

    Коментиран от #7

  • 5 6A13TT

    75 8 Отговор
    Стига да не е започнала да гние интензивно, всичко друго се прави. Е, освен ако не си нещастен собственик на швабски таралясник с алусилов мотор, тогава може да хвърляш смело.
  • 6 Чукач

    62 83 Отговор
    Това трябва да важи и за недоразумения на автомобилостроенето като неуДачия - най - смотаните и жалки автомобили, сглабяни в Европа. Само пълен скопеняк и смот би си купил подобна безполова и безлична подвижна тоалетна.

    Коментиран от #8, #14, #30


  • 7 селтак

    85 10 Отговор

    До коментар #4 от "Старо":

    Ми то на секи му се кара нова кола,ся Кирчо като дигне минималната заплата вече ше си позволяваме 15 годишни коли!

    Коментиран от #10, #44

  • 8 митака

    94 10 Отговор

    До коментар #6 от "Чукач":

    А ние какво произвеждаме?
    Знаем само да се пресмиваме!
    Дай наше производство кола, че да я сравним с Дачията.

    Коментиран от #12

  • 9 мани мани

    37 8 Отговор
    готино е да караш стара кола, дори и с ръжди, но няма сигурност с подобна :) хеле с тия камикадзета, ако те нацелят, или ти сам си се нахендриш някъде ... инак е забавно и е твърде рано да замине старата кола на вторични ... заминават там понеже всичко стана адски скъпо относно колите - данъци, такси, ремонти ... яко деране отвсякъде с цел да те откажат! и човек решава да се раздели с любимата си кола, ама от немотия! я съм от хашлаците, но засега устоявам да не я хвърля :) и на 5лв. литъра и на 500лв. застраховка и данък 5 бона, аз ще съм на пътя! тъй че тая симптоматика не важи за мен :)
  • 10 мани мани

    51 12 Отговор

    До коментар #7 от "селтак":

    кирчо траволтата нищо съществено няма да сътвори ...
    празноглавец и празни приказки дърдори, както всички де ...
    няма лошо да сме си със старите бараки :)
    просто не трябва да ни натоварват с тежки данъци - двойно облагане, такси, скъпи ремонти ... и всичко ще си е наред ... по-добре съм си със стара евтина кола ...
  • 11 Пежо

    44 3 Отговор
    Когато не минава повече от 5-6 месеца каране,без да се наложи ремонт,явно си притежател на кола с изтекъл ресурс-няма потягане,каца без дъно.Продавай я.Имал съм такава кола,направо се родих,когато я продадох-и беше немска...
  • 12 не така

    18 4 Отговор

    До коментар #8 от "митака":

    Според теб трябва да се мерим с Франция??? Ехеее,много надценяваш България. Доста още ще почакаме докато стигнем Франция.
    Колкото до теб,трябва ти Буквар!
  • 13 uicho

    46 0 Отговор
    Та ние тука,в такова състояние си ги взимаме за нови :D
  • 14 Милен

    19 17 Отговор

    До коментар #6 от "Чукач":

    Колкото по-нова, толкова по-неуДачния. :) Ама фирмите ги предпочитат за служебни, защото хем нова, хем евтина.
  • 15 оня с магарето

    28 1 Отговор
    аз така се мъчех с една зафира разпадаше се ръжда нямаше ама накрая умря зафирата
  • 16 Гост

    30 30 Отговор
    Аз си карам новата Дачийка и ми е супер,а вие карайте старите премиум кошници които се разпадът

    Коментиран от #48

  • 17 Плам

    39 1 Отговор
    Една подробност.Когато сменим колата ,с друга такава и докога да сменяме.В автокъщите колите ги знае всеки(взимаш и почваш с ремонтите).Ние не живеем в Западна Европа,а на балканите.Тук доходите са малки ,купуваме морално стари коли.Ако това което пишете трябва да стане,няма и 1 кола да остане.В България разнообразието на предлаганите коли е по-голямо от това на телевизорите. Но изоставаме от тенденцията в Европа и все още купуваме основно стари коли.
  • 18 един от многото

    33 1 Отговор
    И най важният , откраднали сте от някъде пари!
  • 19 гост

    33 19 Отговор
    ами като отидете на който и да е паркинг пред голям магазин може да видите петната от масло, това е показно, никъде в чужбина не съм го виждал това, вероятно защото за омасляване, електрически проблем или ръжда няма да мине преглед, за разлика от нашите ГТП. Затегнете ГТП и МВР да спира неизправните коли (репатрак-паркинг и технотест) и всичко ще се оправи. Ама с тази корупция няма как да стане.

    Коментиран от #22

  • 20 Хи хи хи

    10 3 Отговор
    Добре че ми казахте
  • 21 черния

    9 29 Отговор
    Основният признак е, че разни смешници с брички по 400 коня започнаха да ме затрудняват по сфетофарите. Писля да си взема нещо над 700 по тоя повод.
  • 22 i-рян

    17 6 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    те тези коли от къде идват? от чужбината... и аз съм бил в чужбина ама не за да гледам паркингите дали е капало масло
  • 23 Автоджамбаз

    31 4 Отговор
    На третата снимка ръждата е само повърхностна. Малко зачистване, кит, шкурка, спрей - и е като нова. Поне 10-12 години ще изкара.
  • 24 Умнико, с сменяй колата?? Явно си от

    41 2 Отговор
    Търговците на коли внос втора употреба, пишеш за тях?? Закъса ви търговията!! Половината народ, не може да си позволи отново Стара кола, няма пари, нито за нова, нито за Стара!! Това е положението! Разните Вафии и ОПГ си копуват нови коли, и то не по една,! Ягоари, Мазератита, Поршета, Мерседеси, Хамъри, Немогат да ги съберат в гаражи и дворове!! НО НОВИ СЕ КОПУВАТ С крадени пари и От Корупция, на Политици и чиновници!!

    Коментиран от #29

  • 25 Мафии и ОПГ

    10 1 Отговор
    Мафии и ОПГ
  • 26 Кози

    29 1 Отговор
    Авторът с тази статия прати 50% от автопаркът на БГ в моргата
  • 27 Един там

    8 5 Отговор
    Ако колата е немска продавай защото тези симптоми Ще се появят съвсем скоро ти излизат счупени още от завода и ще ви заболи джоба да плащате за ремонти и какво ли не дори и без да са се появили съответните признаци за подаване споменати В статията
  • 28 fon4o

    17 1 Отговор
    Няма лошо колата да е по-стара.. проблема при нас е в подръжката. Масово се карат технически опасни коли, а годишния преглед е пълен смях в България..
  • 29 tavarish

    14 1 Отговор

    До коментар #24 от "Умнико, с сменяй колата?? Явно си от":

    Нека авторът напише статия " 10 признака, че спешно ви трябва буквар" и този коментар бъде използван като един от тях!
  • 30 а бе хапльо

    9 12 Отговор

    До коментар #6 от "Чукач":

    От 4 години съм с Дачия и не е мръднала!Я ти кажи какво и как го караш!?
  • 31 БАРС

    24 0 Отговор
    Много хубава статия господа журналисти.Много мие интересно според вас значи трябва да набутами други да се мъчи с нея и какъв съвет ще дадете на тоя човек дето ще купи ТАЯ БАРАКА
  • 32 карача

    31 1 Отговор
    Абе ,кола се сменя га имаш пари.Туй е истината.А главнио симптом е ,че нема паре.
  • 33 Иво

    33 1 Отговор
    Карам старо ауди, бензинка. Служи ми вярно, изобщо нямам намерение да го сменям и да хвърлям много пари за нова. В България обикновените трудещи се честно хора нямат такава възможност.
  • 34 Луна Президент

    14 0 Отговор
    Нови коли при Нов стандарт Това е
  • 35 Гориваров

    15 0 Отговор
    Няма как да има повишен разход на гориво. Това са остарели схващания от карбураторните времена. Коли на половин милион горят горе-долу като нови.
  • 36 Немо

    9 1 Отговор
    Към Барс- 31 Вашия коментар най ми хареса,правилно,един ще се отърве,а другия....да му мисли,не е човешко!
  • 37 Иван

    13 0 Отговор
    Изкарахте го вечен тоя Голф с екостикер категория 1. Всъщност ако ви лепнат такъв стикер, за съжаление е време да се отървете, колкото и да ви е здрава колата. До броени месеци подобни автомобили няма да са желани в големите градове, а собствениците им ще бъдат наказвани с глоби, защото виждаш ли, годината на производство била от значение, а не степента на замърсяване.
  • 38 Джорето

    10 1 Отговор
    Ма напишете статия и кога жената треа се смени...че нещо напоследък мноо ме боли главата> Дали не е време станало вече...?

    Коментиран от #41, #45

  • 39 Paxnas

    10 0 Отговор
    Старата кола е като жената,винаги ще ти извърти номер в най неподходящия момент.
  • 40 Мама

    3 3 Отговор
    До Чукач
    Карам Дачия трета година, нова от магазин.Освен масло и накладки, друг харч няма.На 125000 км, разход 6л/100км , какво искате от колата? Не е самолет.
  • 41 селтак

    0 3 Отговор

    До коментар #38 от "Джорето":

    То и да я смениш баце и нова и стара сичките са с 2-а основни фабрични дефекта,нема спирачки и не знае кога да си затвори устата което по некой път води до сериозни повреди я по ходовата част я некъде другаде! Тва е положението!

  • 42 Механик

    6 0 Отговор
    Автомобилът, авторе, не е МЕХАНИЗЪМ, а е МАШИНА.
    Като ще пишеш на техническа тема, научи разликата между механизъм/машина, част/механизъм, уредба/система и прочее.
    Не ти е за първи път, така че УСИЛЕНО те моля да започнеш да учиш тия неща! Не е трудно, повярвай!
  • 43 ха ха ха

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "Самоил":

    и на Лепа Брена
  • 44 Бат Кольо

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "селтак":

    Ако работиш за минималната,не ти е виновен Кирчо-просто от теб никакъв к.. не става 😂😂😂😂
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Турбодизел

    4 1 Отговор
    Аз тука преди некво време си взех един клошарски Фиат да ге. Преди това все германки, все да са "олеле" и само проблеми батка и цифри, цифри. Сега- взех го, масла+чорби+дискове/накладки и комплект нови гуми за около 700 лв всичко и една година си карам и си свиркам. Дойде време за нова смяна на масло, вдигнах го, разгледах- всичко здраво....и то това всичко са 5 неща накръст. То нема какво да се счупи тама у тоя кенеф. Да, шумничко, да, хората те гледат като клошар, ама не го мислиш въобще. Хич ми и не требва друго.
  • 47 6473

    4 1 Отговор
    Едно 60-70% от автопарка в БГ е движеща се скрап
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 PlimP

    1 0 Отговор
    ръждата и катастрофите са най-страшното, другото е върпос на пари и майстор