Гарантираният начин да проверите дали изтича масло от колата ви е да поставите картон под нея и да я оставите да престои една нощ. Ако има теч, на сутринта ще откриете следи от прясно масло по картона и дори можете да разберете откъде е дошло. За да направите това, достатъчно е да попиете петното с бяла салфетка:
Кафяв или жълтеникъв цвят означава, че маслото е изтекло от двигателя.
Червеното е по-вероятно да показва теч от трансмисията.
Синьото, зеленото или оранжевото е знак за хидравлично масло или дори антифриз.
Много по-трудно обаче е да определите точното място на теча и още повече да отстраните проблема сами. За да определите мястото, откъдето тече маслото, е достатъчно да отворите капака и внимателно да разгледате пространството под него. Ако всичко е визуално чисто и няма следи от петна от масло, може би проблемът е в разхлабена изпускателна пробка на двигателя или скоростната кутия или в разхлабен маслен филтър.
За да премахнете изтичането на масло, в този случай е достатъчно да възстановите херметичността на връзките с помощта на конвенционален гаечен ключ. За целта ще трябва най-вероятно да премахнете защитата на картера.
Друга ситуация, когато маслото е навсякъде, може да показва сериозен теч през капака на клапаните или маслените уплътнения на коляновия вал. Не забравяйте обаче, че маслените уплътнения "изминават" до 100 хиляди километра преди първия теч и ако колата ви е с малък пробег, грешката може да е в разхерметизирането на маслените маркучи или уплътненията на главата на цилиндъра.
В първия случай е необходимо да затегнете скобите на всеки от маркучите, да проверите и долеете масло до необходимото ниво, да стартирате двигателя и го оставете да работи поне 10 минути, така че налягането на маслото в системата да се върне към нормалното . Ако няма очевидни признаци на теч, може би сте решили проблема. Проверявайте периодично нивото на двигателното масло, за да сте сигурни, че течът е спрял.
Ако въпросът е в уплътнението на главата на цилиндъра обаче, всичко е много по-сложно, тъй като в някои случаи е необходимо не само да се смени уплътнението, но и да се смени целия капак на главата на цилиндъра - например, ако двигателят е прегрял .
Друга възможна причина, поради която маслото е започнало да изтича изпод капака, е над допустимото налягане на картерните газове.
Това се случва поради запушена вентилация на картерните газове, което от своя страна става в резултат от използването на неподходяща или дефектна смазка за вашия автомобил.
В този случай простата смяна на уплътнението също не е достатъчна - ще трябва да почистите напълно цялата система, да промиете двигателя и да напълните ново, висококачествено масло. Между другото, една от причините за изтичане на масло е недобре затворената капачка за пълнене на маслото.
Ако уплътнението на коляновия вал е проблемът, веднага ще разберете за това - в областта на ангренажния ремък ще има доста масло, включително и по самия ремък. Важно е да се свържете с автосервиз възможно най-скоро, за да смените уплътнението и след това да измиете обилно замърсените зони около двигателя.
За да сте сигурни, че сте открили теча на двигателно масло, измийте го старателно и почистете от мръсотия на автомивка и сипете флуоресцентна течност. Всички, дори незначителни, течове вече могат да бъдат идентифицирани под светлината на флуоресцентна лампа.
Както показва практиката, уплътнението на коляновия вал от страната на кутията тече изключително рядко и най-често оцелява до края на живота на автомобила. Но трябва да сте готови за повреда и на този елемент от двигателя.
Първият признак, че задното уплътнение на коляновия вал тече, е леко спадане на нивото на маслото. На "връзката" между скоростната кутия и двигателя със сигурност ще се появи мазно петно. Това е сигурен знак, че същият семеринг тече.
Ако не вземете никакви мерки, съединителят може да се повреди, защото маслото от семеринга постепенно ще започне да омазнява съединителя. Това може да доведе до почти пълно обездвижване на автомобила. За да го предотвратите, трябва навреме да смените уплътненията на коляновия вал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Спорни
По-старият G11 е син. Трансмисионното масло не е червено, на цвят е подобно на маслото от двигателя, но има характерна миризма. Зелен цвят може да е спирачна течност (някой са зеленикави), а може и да е теч от климатика - фреона се смесва с масло, и то е зелено.
Доста ще е интересно да се види как "с конвенционален гаечен ключ" се затяга маслен филтър или пробка на скоростна кутия (те често са с голям вътрешен шестограм).
Ако ангренажния ремък е омаслен, той трябва задължително да се смени.
Миене на двигателя "на автомивка" е голяма глупост - огромен шанс да се повреди някой датчик, или да се вкара мръсотия в някой лагер.
15:41 07.12.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 гадно
15:42 07.12.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #8
17:08 07.12.2021
6 Jeep
17:51 07.12.2021
7 астронавт
21:06 07.12.2021
8 от Президентсвото
До коментар #5 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Дълбоко сме потресени от сравнението!21:07 07.12.2021
9 оня с магарето
22:36 08.12.2021
10 Mercedes
10:42 10.12.2021
11 Факт
15:55 12.12.2021