Късната есен и началото на зимата е трудно време за двигателите с вътрешно горене, защото всички грешки и проблеми излизат почти едновременно. Има случаи, при които са смени свещи и масло, кабелите са наред, бобината също, но двигателят изведнъж започва да "тресе". Жици, бобина, същият бензин - какво още трябва да проверите?
Въпреки, че са нови свещите и кабелите трябва да се проверят. Най-често срещаният вариант са, разбира се, кабели и свещи. Разглеждаме проводниците за високо напрежение: в тъмното те могат да присветкат, което веднага подписва присъдата им. Не се виждат искри? Тогава проверяваме искрата на свеща. Тя не просто трябва да съществува, а да е ярка. Ако тези две неща са наред, гледаме бобината: тя трябва да е непокътната и най-малките пукнатини показват повреда на уреда.
Трябва да бъдете особено внимателни в точките на закрепване - дори микроскопичните пукнатини там, дължащи се на уловена влага, могат да объркат нещата. Но не, бобината също е добра. И така, кой е извършил деянието? За пълен живот двигателът с вътрешно горене изисква не само искра, но и бензин с въздух. Именно в този тандем често се крие проблемът, тъй като липсата или излишъкът на един от компонентите незабавно се отразява на работата на двигателя с вътрешно горене.
Да започнем с горивото. Ако сте заредили некачествено гориво, а преди това колата е била "свежа" и пълна с енергия - тогава проблемът може да е в горивото, което евентуално може да се оправи с някоя добавка. Следващият елемент е горивната помпа. Не трябва просто да изпомпва, а да изпомпва толкова, колкото е заложил инженерът. Запушен филтър или износване на самия уред може да причини всички гореописани проблеми. Следващият елемент са инжекторите. Те периодично трябва да се почистват. В България - по-често, благодарение на "висококачественото" ни гориво. Това обаче може да стане най-добре само на специален стенд.
Сега - за кислорода. Двигателят също има нужда от него. Запушеният въздушен филтър може лесно да се превърне в препятствие, но най-често проблемът не е в липсата на въздух, а в неговия излишък. Напукани маркучи и неизправности на сензора за въздушен поток могат лесно да повлияят на работата на двигателя. А да ги идентифицирате е просто: сапунената вода веднага ще ви каже къде се намира пробойната. Между другото, също така си струва да се поръсят местата, където се скачват инжекторите и двигателят - гумените уплътнения могат да са износени. Не на последно място причината може да е от скъсан тампон. Трябва ви някой по як приятел, който да "клати" мотора, а вие да гледате отдолу. Напуканите тампони се виждат.
Всичко останало е комплексно. Има и доста редки причини, които обаче трябва да се търсят още в сервиза. Но практиката показва, че горните неизправности са отговорни за 3 от 4 повреди. След като се научите на тази минимална самодиагностика, която дори не изисква диагностичен скенер и опит, можете значително да намалите собствените си разходи и почти напълно да неутрализирате вероятността от измама в сервиза. Струва ли си? Разбира се!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
14:13 06.12.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 гадно
Коментиран от #8
14:16 06.12.2021
4 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #29
14:17 06.12.2021
5 перник
Коментиран от #25
14:19 06.12.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 редник
Коментиран от #10
14:22 06.12.2021
8 Емил
До коментар #3 от "гадно":
Ако сипеш много гъсто и тежко масло - ще балансира мотора (ако запали)! ;)Коментиран от #14, #32
14:22 06.12.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Емил
До коментар #7 от "редник":
Провери в сайтовете за селскостопанска техника - там са статиите за трактори и комбайни!14:25 06.12.2021
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 гост
Коментиран от #18
14:25 06.12.2021
13 Грух Джуланов
14:29 06.12.2021
14 гадно
До коментар #8 от "Емил":
Опитай пак, ако си стигнал до там двигателят да работи шумно и да тресе и да пробваш с по-гъсто масло както казваш то той е за ремонт. Няма масло или добавка която да го спаси.14:29 06.12.2021
15 zeus
14:50 06.12.2021
16 Румбо
Коментиран от #21
17:13 06.12.2021
17 ЖОН ТРАВОЛТА
Коментиран от #35
17:14 06.12.2021
18 арто
До коментар #12 от "гост":
Да, но козите са много , а пръчовете малко. Остават ялови. Малко са специалисти по ДВГ. Поголовно "майсторите" са за смяна на масло и накладки,всичко друго им е непонятно.Пример : При смяна на накладки на ръчна спирачка,не могат да я регулират да държи.Други примери няма да давам,че са много.Коментиран от #19
17:39 06.12.2021
19 Загрижен
До коментар #18 от "арто":
Колега, да, така е и съм съгласен с теб. Ама я само почакай да навлезнат по-масово електричките... Лелеееее, ще се чака с месеци за качествен майстор. С тоците не става на принципа проба-грешка и хоп вече е майстор.Коментиран от #24
18:54 06.12.2021
20 Анонимен
20:52 06.12.2021
21 КонТрол
До коментар #16 от "Румбо":
Как пък не се сещаш. Ако почнат от ауспуха да излизат балончета значи има проблем.00:58 07.12.2021
22 Тиквоний Велики
01:03 07.12.2021
23 Уандман
05:53 07.12.2021
24 Ицо
До коментар #19 от "Загрижен":
При електричките сваляш ,изхвърляш и слагаш новото, няма майстори там.Коментиран от #28
05:56 07.12.2021
25 Карам само Honda
До коментар #5 от "перник":
Много добър избор си направил ТОП вземал си най-добрата бобина.Да има такива за 30-50лв.който са боклуци и се скапват за 2-4години.Ако кабелите са топ тази бобина кара 30-40години.Сега по темата:Шанаджйска статия за малумни, за да си проверите кабелите и бобината ви трябва мултицет и 10минутки.В дебелите книги на производителите си го пиши и така:Honda бобина Хитачи допустими норми от 13 200ом до 16 000 ом съпротивление на вторичната намотка ако не е в тази стойнист бобината не работи адекватно, разхот на гориво, притрисане, намалена пъргавина, играене на обороти някое от тези признаци ще усетите тя работи но е добре да е подмените накрая ще спре от ряз.2 кабели от 5000 до 17 000 ом съпротивление като всеки кабел е с различно такова защото не са еднакви по дължина, ако някой от тях е над норма се сменя само той.Заводските кабели нямат нищо общо с боклуци от 50-70лв.който ще ви скапят бобината и комутатора.В евтинджок кабелите има жичка кантал във хубавите и скъпи няма жица има много тънки влакна няколко микрона в дебел сноп графит и други за да се постигне съпротивление в норми и да подава голяма искра без да се натоварва бобина и комутатор.09:04 07.12.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Гост
11:12 07.12.2021
28 Гост
До коментар #24 от "Ицо":
И 7000 долара за носач, при електричките.11:14 07.12.2021
29 333
До коментар #4 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Абе на баща ми хлопела тресеше, 2004-та, кабели нямаше. Бобината беше директно нанизана на свещите. На съседа някакъв фикус 2003 и той. На баща ми се оказа датчика на вала, фикуса беше изгорил клапан и работата беше дебела.Ама мисълта ми беше, че май кабели не им слагат много много. От доста време. И ако има кабели може би колицата си е за пенсия.
22:32 07.12.2021
30 Пепи масларчето
11:26 08.12.2021
31 Малък Дебел
14:10 08.12.2021
32 киро
До коментар #8 от "Емил":
Ако Емил познае с по-гъстото масло, стигаме до луфтове по коляновия вал , караш и продаваш23:51 08.12.2021
33 авто
13:51 09.12.2021
34 Норге
Ел колите са истината.
10:45 14.12.2021
35 бай Гъдю
До коментар #17 от "ЖОН ТРАВОЛТА":
Замери налягането в цилиндрите - може да са клапани, сегменти, (на сухо и после с малко масло - дава разлика), ако не е гарнитура на главата.19:42 05.01.2022