8 Октомври, 2021 16:14 37 047 28

7 непростими грешки, които могат да доведат до основен ремонт на двигателя

  • запалигелни свещи-
  • съвети
7 непростими грешки, които могат да доведат до основен ремонт на двигателя - 1
Снимка:Shutterstock

Експертите от руското издание За рулём посочиха най-често срещаните грешки, които водят до основен ремонт на двигателя. Любопитното е, че всички те са свързани с подмяната на запалителни свещи.

1. Свещите трябва да се сменят стриктно в съответствие с разпоредбите. Ако правите това по-рядко, отколкото трябва, на керамиката на изолатора ще се появят пукнатини. Ако парче керамика се откъсне, то може да повреди стената на цилиндъра или да причини изгаряне на клапана.

2. Можете да започнете да сменяте свещите, когато температурата на двигателя е не повече от 40–50 ° С. Това е така, защото много свещи имат стоманен корпус, а главите на цилиндрите са изработени от алуминий. Това може да повреди резбите в главата на цилиндъра.

3. При много от двигателите, особено при по-старите с по осем клапана, свещите се намират в малки вдлъбнатини, където се натрупва мръсотия. Ето защо, преди да премахнете свещите, след като свалите капачките, трябва да изплакнете каналите под свещите с обезмасляващ агент. След това тези кухини трябва да се издухат с компресора или да се почистят с прахосмукачка. Ако развиете свещите, без да извършвате тези процедури, мръсотията може да попадне в отвора и в цилиндъра, където ще надраска стените.

4. За съвременните агрегати изборът на свещи е по-важен, отколкото за непретенциозните стари автомобили. Само висококачествените свещи ще гарантират правилната работа на двигателя. Неподходящи свещи могат просто да се разпаднат, а парчета от тях да се озоват в цилиндъра и да повредят двигателя.

5. Някои шофьори проверяват разстоянието до електрода с т.нар. луфтомер. При нови маркови свещи това не е необходимо. Опитът да се вмъкне твърд метал между електрода на тънка съвременна свещ може да го повреди, причинявайки напрежение в изолатора.

6. За да смените свещите, трябва да използвате само ключ за свещи, а не обикновен ключ, тъй като той няма гумен (пружинен) държач или магнит за фиксиране на свещта. В резултат на това свещта може да не се фиксира правилно.

7. Най-добре е да затегнете свещите с динамометричен ключ, със силата посочена на опаковката на свещите или в инструкциите за колата. В краен случай можете да използвате обикновен ключ за свещи, но ако не сте сигурни в силата, която прилагате, то по-добре потърсете някой майстор. Неправилното затягане може да доведе до изтичане на газове през уплътнението, неефективно функциониране на цилиндъра и невъзможност да се развие свеща след време.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 66 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Механик

    69 18 Отговор
    Абсолютно така е, но много хора си мислят, че това е проста работа и после - олеле.

    Коментиран от #6, #10

  • 2 Стоян Т

    45 25 Отговор
    И моля ви слагайте хубави свещи а не такива от 5лв или от на комшията ,за проба може или временно. Слагайте иридиеви качествени свещи 100лв са ама ви е мирна главата после
  • 3 AC DC

    36 42 Отговор
    Айде да идват електричките, че в двг само правила и грешки!
  • 4 1111

    88 2 Отговор
    Лошото е , че не се зане в какъв сервиз ще попаднеш, може да кажат, че са вложили най добрите части, а в същност да са най евтините, или пък дори да не са ги сменили въобще.
  • 5 Някой

    46 64 Отговор
    Не бях чел такива глупости през целия си живот !
  • 6 Инженер

    63 15 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Колко да е сложна ? Пишеш глупости мислейки си, че си придаваш важност. Половината "майстори" щото механици определено не сте не трябва да ви се дава да ремонтирате и детска тротинетка.

    Коментиран от #12

  • 7 шумахер

    46 15 Отговор
    И за да нямате проблеми със свещите , карайте велосипеди !!!!Наистина това е статия за олигофрени !!

    Коментиран от #21, #22

  • 8 Хайл

    25 42 Отговор
    Затова карайте дизели - дори да са изгорели свещите пак ще запали-малко по трудно в студа но ще запали

    Коментиран от #11

  • 9 Тайна

    41 11 Отговор
    Аз мойту Беемве и масло не сменям само му доливам много съм доволен нов внос на 500 хиляди е нищо не съм барал
  • 10 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    22 16 Отговор

    До коментар #1 от "Механик":

    Естествено,че не е проста работа,но така написано излиза,като ..Оператор на Метла и Директор на водопад!След няколко седмици преди голяма задушница ще отделя 2часа за да сменя маслото на машенка ,масления филтър ще го развия с колана на панталона си,свещите ще сменя докато се изцежда маслото,което ще прибера внимателно.ще ги сваля и затегна с ключ за свещи,на усет!Ще развия пробката на антифриза и ще долея ,около 2литра -64градуса и накрая ще изтегля от пробката за нивото на масло скоростна кутия около 2литра и ще долея.най вероятно ,около 2часа,а и високоволтовите кабели може да сменя макар да не е нужно.Ако отида при някой професор,като толупа,колко ще поиска???

    Коментиран от #13

  • 11 Точно така

    40 5 Отговор

    До коментар #8 от "Хайл":

    но като се скапе някоя дюза и нафтата започне да тече на струя в цилиндъра,буталото излиза втечнено през ауспуха.

    Коментиран от #24

  • 12 гадно

    45 3 Отговор

    До коментар #6 от "Инженер":

    Ами сложно е: дали свещите се развиват по реда на запалване , всички ли се развиват в една посока, а това за развиването на свещите с гаечен ключ в статията откровено ме разсмя. Това можеше да стане само на двигатели отпреди 50 години със седящи клапани на които свещите стърчаха самотно върху главата като гъби с бакелитовите си лули.
  • 13 един от стадото

    20 4 Отговор

    До коментар #10 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    ми те работят на час. Стотака не ти мърда. Нали каза 2часа. А е готов за 20мин по твоята работа, и хоп..

    Коментиран от #14

  • 14 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    9 9 Отговор

    До коментар #13 от "един от стадото":

    Ще и отделя 2часа ще намажа всички гумени уплътнения,и под капака и по машенка с глицерин,няма да бързам!Дори ще сложа ръкавици,като държа приспособлението за антифриза..Нещо,като скачени съдове!Маслото ще сложа леген под защитната скара.Най голяма играчка ще бъде със спринцовката без игла с шлаух!Машенка не е претенциозна направили са я да работи с моторно масло и скоростната кутия,но сега има по добре смазващи.А моторното масло ще е Минерално Валволин.15/40.Да не и е уроки под капака нямам грам зацапано!
  • 15 А кабелите

    30 3 Отговор
    Абе, добре пишат за свещите, но са пропуснали кабелите. Наскоро съсипах нови свещи заради несменени кабели, та майсторът смени и двете. Не, че не мога да го направя, ама изобщо не ми дойде на ум откъде идва проблемът. Колата се мъчи две години, чудя се защо при подаване на газ забива и не дърпа, сипвах горивна добавка за почистване на дюзи, чистих стъпков мотор без да има нужда. И след всичко това баща ми мина през най-близкия сервиз, а майсторът без дори да се замисли отсича: "Кабели и свещи". Като свали старите свещи, които бяха на няма и година, пробег 3-4 хил. километра - изолаторът нацъфтял като звездата на Вергина.

    Коментиран от #19

  • 16 Иво

    26 7 Отговор
    Коментарите са от най, най- компетентните както винаги....само ще добавя в тая насока- по сигурни от църковните свещи няма, чадо мое!!! Палиш и се молиш на дядо боже за нова колица, а старата да гори в пещите леарски на ада....
  • 17 оня с коня

    5 16 Отговор
    На дизеловите БМВ-та не им трябват свещи
  • 18 Яс знам

    9 1 Отговор
    Никак не е сложна,просто не трябва да се подценява самата процедура и човек да притежава базови,технически умения,както и да следва стриктно инструкцийте и въртящите моменти.
  • 19 Учуден

    10 1 Отговор

    До коментар #15 от "А кабелите":

    Мойта кола няма кабели аз какво да смееня ,колата ли
  • 20 6666

    15 9 Отговор
    Това с иридевите свещи е пълна глупост.Сложих въпросните свещ по препоръка на майстор.Изкараха 200 км.и дадоха фира.После сложих NJK и искарах 80 000 без проблем.
  • 21 редник

    16 4 Отговор

    До коментар #7 от "шумахер":

    Да, и аз се чудя - авторът явно мисли основната маса читатели за олигофрени...
    Така и не разбрах - как се разпада керамиката и как попада в цилиндъра?...
  • 22 ГретаТумбито

    12 1 Отговор

    До коментар #7 от "шумахер":

    Абе я направо пеша бе кво се излагате и изнежвате с велосипеди. А огладнеете ли ,има много екологично зелена тревичка по паркове и градини , просвате се и пасете сладко сладко . Но за да сте наистина полезни и да помогнете и на спорта можете да идете на паша в стадионите .
  • 23 Coool

    4 3 Отговор
    Не сменяш свещи.Сменяш колата 😄
  • 24 Ицо Камата

    15 2 Отговор

    До коментар #11 от "Точно така":

    ДА БЕ ДА , АКО БАБА ТИ БЕШЕ МЪЖКА ОЩЕ ДА СИ В ТЕЧНО СЪСТОЯНИЕ , Я ПОГЛЕДНИ ВЛАКОВЕ , КОРАБИ , АВТОБУСИ , МАРШРУТКИ , ТИРОВЕ , ТОВАРНИ БУСЧЕТА И БАНИЧАРКИ , ЦЕЛИЯ БИЗНЕС И УСЛУГИ Е НА ДИЗЕЛОВО ГОРИВО , НЯМА ЛОШИ АВТОМОБИЛИ , ИМА ЛОШИ ШОФЬОРИ , МЕНТЕ ЧАСТИ И ГАРАЖНИ МАЙСТОРИ , И ВСЕКИ Е КОМПЕТЕНТЕН И ДАВА АКЪЛ , САМО И САМО ДА ТИ ГЕПИ ПАРИТЕ И ПАК НИЩО ,И НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ( КАЛПАВО НИ Е ГОРИВОТО ) , ДА ДА НЯМА КАКВО ДА СЕ ЛЪЖЕМ !!!!!🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬❤️❤️❤️!!!!

    Коментиран от #25

  • 25 Пеле

    3 3 Отговор

    До коментар #24 от "Ицо Камата":

    Всички товарни автомобили са на дизел, той е подходящ за това, за теглене. За лек нетоварен автомобил - бензин + газ.
    А за качеството на горивата, дето в чужбина били по-хубаво. Абсолютен мит. Колко е цената на горивото в чужбина - колкото на този у нас когато го кръщават супер не знам си какво и т.н. и което си е супер качествено. Просто освен него има и по-евтино, което никой не ви кара да слагате. То вече не е толкова хубаво ...
  • 26 Димов

    5 1 Отговор
    Понякога се чудя, как Р.Сл. е станал журналист в секция авто?
  • 27 Егати

    5 3 Отговор
    Не знам дали за свещите ( ДВГ) и тн е хубаво нещо от написаното Нооо определено за "факти" е хубаво да спрат да пишат за автомобили .
  • 28 Наполони

    0 0 Отговор
    Айде пак се намери "умник" като 5 да каже,че по тъпа статия не е чел.