Експертите от руското издание За рулём посочиха най-често срещаните грешки, които водят до основен ремонт на двигателя. Любопитното е, че всички те са свързани с подмяната на запалителни свещи.
1. Свещите трябва да се сменят стриктно в съответствие с разпоредбите. Ако правите това по-рядко, отколкото трябва, на керамиката на изолатора ще се появят пукнатини. Ако парче керамика се откъсне, то може да повреди стената на цилиндъра или да причини изгаряне на клапана.
2. Можете да започнете да сменяте свещите, когато температурата на двигателя е не повече от 40–50 ° С. Това е така, защото много свещи имат стоманен корпус, а главите на цилиндрите са изработени от алуминий. Това може да повреди резбите в главата на цилиндъра.
3. При много от двигателите, особено при по-старите с по осем клапана, свещите се намират в малки вдлъбнатини, където се натрупва мръсотия. Ето защо, преди да премахнете свещите, след като свалите капачките, трябва да изплакнете каналите под свещите с обезмасляващ агент. След това тези кухини трябва да се издухат с компресора или да се почистят с прахосмукачка. Ако развиете свещите, без да извършвате тези процедури, мръсотията може да попадне в отвора и в цилиндъра, където ще надраска стените.
4. За съвременните агрегати изборът на свещи е по-важен, отколкото за непретенциозните стари автомобили. Само висококачествените свещи ще гарантират правилната работа на двигателя. Неподходящи свещи могат просто да се разпаднат, а парчета от тях да се озоват в цилиндъра и да повредят двигателя.
5. Някои шофьори проверяват разстоянието до електрода с т.нар. луфтомер. При нови маркови свещи това не е необходимо. Опитът да се вмъкне твърд метал между електрода на тънка съвременна свещ може да го повреди, причинявайки напрежение в изолатора.
6. За да смените свещите, трябва да използвате само ключ за свещи, а не обикновен ключ, тъй като той няма гумен (пружинен) държач или магнит за фиксиране на свещта. В резултат на това свещта може да не се фиксира правилно.
7. Най-добре е да затегнете свещите с динамометричен ключ, със силата посочена на опаковката на свещите или в инструкциите за колата. В краен случай можете да използвате обикновен ключ за свещи, но ако не сте сигурни в силата, която прилагате, то по-добре потърсете някой майстор. Неправилното затягане може да доведе до изтичане на газове през уплътнението, неефективно функциониране на цилиндъра и невъзможност да се развие свеща след време.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Механик
Коментиран от #6, #10
16:20 08.10.2021
2 Стоян Т
16:25 08.10.2021
3 AC DC
16:32 08.10.2021
4 1111
16:33 08.10.2021
5 Някой
16:35 08.10.2021
6 Инженер
До коментар #1 от "Механик":
Колко да е сложна ? Пишеш глупости мислейки си, че си придаваш важност. Половината "майстори" щото механици определено не сте не трябва да ви се дава да ремонтирате и детска тротинетка.Коментиран от #12
16:38 08.10.2021
7 шумахер
Коментиран от #21, #22
16:49 08.10.2021
8 Хайл
Коментиран от #11
16:59 08.10.2021
9 Тайна
16:59 08.10.2021
10 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #1 от "Механик":
Естествено,че не е проста работа,но така написано излиза,като ..Оператор на Метла и Директор на водопад!След няколко седмици преди голяма задушница ще отделя 2часа за да сменя маслото на машенка ,масления филтър ще го развия с колана на панталона си,свещите ще сменя докато се изцежда маслото,което ще прибера внимателно.ще ги сваля и затегна с ключ за свещи,на усет!Ще развия пробката на антифриза и ще долея ,около 2литра -64градуса и накрая ще изтегля от пробката за нивото на масло скоростна кутия около 2литра и ще долея.най вероятно ,около 2часа,а и високоволтовите кабели може да сменя макар да не е нужно.Ако отида при някой професор,като толупа,колко ще поиска???Коментиран от #13
17:05 08.10.2021
11 Точно така
До коментар #8 от "Хайл":
но като се скапе някоя дюза и нафтата започне да тече на струя в цилиндъра,буталото излиза втечнено през ауспуха.Коментиран от #24
17:23 08.10.2021
12 гадно
До коментар #6 от "Инженер":
Ами сложно е: дали свещите се развиват по реда на запалване , всички ли се развиват в една посока, а това за развиването на свещите с гаечен ключ в статията откровено ме разсмя. Това можеше да стане само на двигатели отпреди 50 години със седящи клапани на които свещите стърчаха самотно върху главата като гъби с бакелитовите си лули.17:36 08.10.2021
13 един от стадото
До коментар #10 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
ми те работят на час. Стотака не ти мърда. Нали каза 2часа. А е готов за 20мин по твоята работа, и хоп..Коментиран от #14
17:37 08.10.2021
14 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #13 от "един от стадото":
Ще и отделя 2часа ще намажа всички гумени уплътнения,и под капака и по машенка с глицерин,няма да бързам!Дори ще сложа ръкавици,като държа приспособлението за антифриза..Нещо,като скачени съдове!Маслото ще сложа леген под защитната скара.Най голяма играчка ще бъде със спринцовката без игла с шлаух!Машенка не е претенциозна направили са я да работи с моторно масло и скоростната кутия,но сега има по добре смазващи.А моторното масло ще е Минерално Валволин.15/40.Да не и е уроки под капака нямам грам зацапано!18:22 08.10.2021
15 А кабелите
Коментиран от #19
18:58 08.10.2021
16 Иво
20:18 08.10.2021
17 оня с коня
20:32 08.10.2021
18 Яс знам
11:59 09.10.2021
19 Учуден
До коментар #15 от "А кабелите":
Мойта кола няма кабели аз какво да смееня ,колата ли13:26 09.10.2021
20 6666
14:17 09.10.2021
21 редник
До коментар #7 от "шумахер":
Да, и аз се чудя - авторът явно мисли основната маса читатели за олигофрени...Така и не разбрах - как се разпада керамиката и как попада в цилиндъра?...
14:59 09.10.2021
22 ГретаТумбито
До коментар #7 от "шумахер":
Абе я направо пеша бе кво се излагате и изнежвате с велосипеди. А огладнеете ли ,има много екологично зелена тревичка по паркове и градини , просвате се и пасете сладко сладко . Но за да сте наистина полезни и да помогнете и на спорта можете да идете на паша в стадионите .15:51 09.10.2021
23 Coool
17:28 09.10.2021
24 Ицо Камата
До коментар #11 от "Точно така":
ДА БЕ ДА , АКО БАБА ТИ БЕШЕ МЪЖКА ОЩЕ ДА СИ В ТЕЧНО СЪСТОЯНИЕ , Я ПОГЛЕДНИ ВЛАКОВЕ , КОРАБИ , АВТОБУСИ , МАРШРУТКИ , ТИРОВЕ , ТОВАРНИ БУСЧЕТА И БАНИЧАРКИ , ЦЕЛИЯ БИЗНЕС И УСЛУГИ Е НА ДИЗЕЛОВО ГОРИВО , НЯМА ЛОШИ АВТОМОБИЛИ , ИМА ЛОШИ ШОФЬОРИ , МЕНТЕ ЧАСТИ И ГАРАЖНИ МАЙСТОРИ , И ВСЕКИ Е КОМПЕТЕНТЕН И ДАВА АКЪЛ , САМО И САМО ДА ТИ ГЕПИ ПАРИТЕ И ПАК НИЩО ,И НЕ НА ПОСЛЕДНО МЯСТО ( КАЛПАВО НИ Е ГОРИВОТО ) , ДА ДА НЯМА КАКВО ДА СЕ ЛЪЖЕМ !!!!!🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬❤️❤️❤️!!!!Коментиран от #25
21:27 09.10.2021
25 Пеле
До коментар #24 от "Ицо Камата":
Всички товарни автомобили са на дизел, той е подходящ за това, за теглене. За лек нетоварен автомобил - бензин + газ.А за качеството на горивата, дето в чужбина били по-хубаво. Абсолютен мит. Колко е цената на горивото в чужбина - колкото на този у нас когато го кръщават супер не знам си какво и т.н. и което си е супер качествено. Просто освен него има и по-евтино, което никой не ви кара да слагате. То вече не е толкова хубаво ...
20:49 10.10.2021
26 Димов
22:29 10.10.2021
27 Егати
10:16 11.10.2021
28 Наполони
15:41 07.12.2021