Когато преминавате от летни гуми към зимни гуми, е важно да уцелите правилното налягане. Оказва се, че това не е толкова лесно да се направи с конвенционален компресорен манометър. Експеримент на "За Рулем" разяснява ситуацията.
По време на един тестовете е установено, че стандартните компресорни манометри показват неправилни стойности!
Референтният манометър, свързан към работещ компресор, показва 2.0 bar, но веднага щом компресорът спре, налягането пада до 1.8 bar. Експертите мерят с калибриран манометър, който показва същата стойност. Така повечето гуми, напомпани на бензиностанция са с около 0,2 бара по-меки.
Когато компресорът е изключен, въздушният поток става нулев и налягането в цялата система се изравнява - тогава много по-точно може да се оцени налягането с манометъра на компресора, но тези манометри невинаги са точни, така, че е добре да имате свой, отделен от компресора манометър. Имайки това предвид, гумите трябва да се помпат според някои простички правила.
Свържете правилно накрайника към вентила. Необходимо е да се осигури най -плътното прилепване.
Помпайте гумата с малък запас от 0,2-0,3 бара.
Измерете налягането с точен (не този, вграден в компресора) манометър директно върху колелото.
Върнете нормалното налягане чрез изпускане на излишния въздух от гумата.
Имайте предвид, че продължителното шофиране с недостатъчно напомпани гуми ще доведе до ускорено износване на страничните части на протектора, а прекомерното им напомпване до износване на централната част на протектора. Освен това с меки гуми колата харчи повече, а с пренапомпани сцеплението намалява и спирачният път се увеличава.
Препоръчителното налягане в гумите за различни условия на работа обикновено е посочено на специален стикер, разположен на В-колоната или в предната част на отвора на шофьорската врата. Добре е обаче да надвишите оказаната цифра с 0.1 бара.