Според проучване, поръчано от Nokian Tyres, броят на износените гуми на пътя е тревожно висок. Шофьорите обикновено закупуват нови гуми когато дълбочината на протектора е сериозно увредена и представянето на гумите е силно засегнато. Експертите обаче са единодушни, сигурността следва винаги да бъде на първо място. Първокласните гуми предоставят нужната комбинация от безопасност и издръжливост.
Безопасността е от първостепенно значение за шофьорите при покупка на нови гуми. Други важни фактори са издръжливостта, разхода на гориво, и цената. Това също става ясно от проучването поръчано от Nokian Tyres (направено през март 2021 г. от агенцията за пазарни проучвания YouGov). Проучването е проведено в Германия, Северна Италия, Русия, Швеция и Финландия. Във всяка държава по 1 000 шофьори на леки автомобили са отговорили на въпросите.
Проучването показва, че повече от един на всеки четири шофьора ще закупи нови зимни гуми едва когато дълбочината на протектора достигне до минималната дълбочина определена по закон. Още повече, почти една четвърт от запитаните посочват, че биха купили нови гуми едва когато забележат, че характеристиките за безопасност са значително намалели. Тези данни не включват шофьори, които използват всесезонни гуми.
Директорът „Техническо обслужване на клиенти” в Nokian Tyres Мати Мори е притеснен от резултатите. „Никога не трябва да износвате гумите си до краен предел. Дълбочина на протектора от 4 милиметра е разумният лимит когато да смените гумите си. Когато дълбочината на протектора падне под 4 милиметра, характеристиките на гумата значително се влошават, особено по отношение на предотвратяване на аквапланинг. Много плитката дълбочина на протектора също така повишава риска от пробиване.“
Цената на гумата обикновено е показател и за нейната издръжливост
Шофьорите трябва да вземат предвид целия експлоатационен живот на продукта. Цената винаги, дори и да е частично, се определя от използваните за производство материали. Първокласните гуми имат по-добри, по-издръжливи каучукови сплави и метални компоненти, отколкото по-евтините алтернативи.
„Въпреки всичко, износването на гумите не бива да бъде единственият критерий за избора. Безопасността също е особено важна, а също и сцеплението на мокро и предотвратяването на аквапланинг.“, казва Мати Мори.
„Шофьорите могат да увеличат безопасния експлоатационен живот на гумите си като сменят местата на предните и задните гуми. Това ще спомогне за равномерното износване на гумите. За жалост, смяната на местата на гумите е рядко срещана практика, въпреки, че това може да удвои пробега, който можете да изминете със съответния комплект гуми.“, казва той.
Правилното съхранение също може да подобри издръжливостта на гумите. Най-доброто място за съхранение на гумите е хладно и сухо място, защитено от пряка слънчева светлина. Това е важно, тъй като проучването на Nokian Tyres показва, че повече от 75% от шофьорите съхраняват гумите си у дома. 21% от запитаните използват хотел за гуми, това е по-често срещано в Швеция, Германия и Италия, отколкото във Финландия и Русия.
Ето как шофьорите се грижат за зимните си гуми
57.8% редовно проверяват налягането в гумите
56.1% проверяват дълбочината на протектора
47.6% вземат предвид възрастта на гумите
28% сменят местата на предните и задните гуми
24.6% премахват камъчета попаднали в каналите на гумите им
20.8% увеличават налягането в гумите си когато и товара е по-голям
Ето и как шофьорите се грижат за всесезонните си гуми
58.4% редовно проверяват налягането в гумите
47.5% проверяват дълбочината на протектора
43.5% вземат предвид възрастта на гумите
25.4% сменят местата на предните и задните гуми
20% премахват камъчета попаднали в каналите на гумите им
18.6% увеличават налягането в гумите си когато и товара е по-голям
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Куку
16:51 17.12.2021
2 Един шофьор
Коментиран от #6, #17, #37
16:57 17.12.2021
3 според
17:00 17.12.2021
4 Озаглавител
Коментиран от #36
17:00 17.12.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 БАЙ Х@Й‼
До коментар #2 от "Един шофьор":
Ами има. Просто тя е компромис- по-слаба от сезонните в сезона , но по-добра от тях извън него ! У нас това е добро решение при неекстремно шофиране . А и през зимата има много дни с температури над 15°С , което в комбинация със сухия асфалт е убиец на зимна гума . Като прибавим и две смени годишно - около 100лв !17:07 17.12.2021
7 БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #50, #52
17:10 17.12.2021
8 Рекламна статия
Експлоатационният срок на гумите е еднакъв, просто използваш и 4-те, което ще те посъветва всеки гумаджия като види, че от тебе пари за нови гуми няма да изтръска.
17:17 17.12.2021
9 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #13
17:20 17.12.2021
10 Boxer EZ 30
Коментиран от #32, #41
17:36 17.12.2021
11 Абе радо
17:41 17.12.2021
12 име
17:48 17.12.2021
13 име
До коментар #9 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Според мен грешно разбирате понятието всесезонни. Никой не твърди че са еднакво добри при всички условия. Аз като трябва да избирам гуми, чета ревюта кои модели как се държат при определени условия и избирам спрамо това, за което щехсе ползват най-често, а другото е компромис. Има много добри всесезонки, но зависи за какво са добри.18:01 17.12.2021
14 сектант
18:02 17.12.2021
15 330i
18:11 17.12.2021
16 незнайко
18:42 17.12.2021
17 Друг шофьор
До коментар #2 от "Един шофьор":
Реално всесезонната гума е добър вариант за мека зима, без сняг, каквито са последните няколко в България и има смисъл да се ползват от късна есен до ранна пролет. За останалата част, особено за жегите, щси трябват летни гуми. И така пак 2 комплекта гуми, но при зима при която през деня температурата е 15°-20°, може би е по-добре гумата да е всесезонна, отколкото зимна и ако колата се кара малко и шофьора кара предпазливо и внимателно, ще е добре и през лятото с тях.18:54 17.12.2021
18 Друг шофьор
Когато предните ми стигнат към 4 милиметра ги местя за задни и купувам нови за предни. И така става вече, че когато сложа нови отпред (7 мм Мишелин) задните стават на 4 мм грайфер. Докато изтъркам предните до 4, задните са 2,5-3 мм и го сменям с 4 мм. Така никога предните задвижващи не са под 4 мм, а задните под 2,5. А Нокиан ако си нямат доверие на продукта, който по закон трябва да е достатъчно добър и при 1,6-2 мм, то от Мишелин казват, противно на търговската печалбатска логика, че тяхна гума няма смисъл да се сменя докато не падне на 1,6 мм, защото са я направили достатъчно добра.
Все пак аз се застраховам с още 1 мм.
Коментиран от #20, #25, #28, #38
19:04 17.12.2021
19 Мечо
19:19 17.12.2021
20 Царска манатарка
До коментар #18 от "Друг шофьор":
Това има логика!!Аз така карам ,летните.Отпред Фулда,зимните обаче са корморан.отпред са 3,9 но са стабилни!задните са 4,1мм,но не ги слагам отпред,защото и така е стабилна.Корморан е хубава гума и евтина!наканих се да си взимам златен талон на 25януари...Те по този случай ще премахнат талоните....С тези Рекетьори водих дело,загубих пари,но се научиха,че не се краде лесно от Дълбоко виждащ.....по този случай не ми дават Златния талон от връчване на акта,а броят и обжалването.Коментиран от #22
19:31 17.12.2021
21 Иван
21:05 17.12.2021
22 Друг шофьор
До коментар #20 от "Царска манатарка":
Да, летните така ги сменям. Зимни от 3-4 години не съм слагал и за това време да се събират десетина дни в които в които не съм карал заради сняг, а при минусови температури имам едно наум за дистанцията и скоростта и на чист път. Ако се зададе прогноза за снежна зима бих сложил зимни още при първите снежинки, но засега не си заслужава.21:44 17.12.2021
23 гост
22:45 17.12.2021
24 Varna
23:01 17.12.2021
25 Размисли и страсти
До коментар #18 от "Друг шофьор":
Андрешковци!!! Нямаш пари да купуваш 4 нови гуми веднъж на 5-6 години ама иначе се гъзарееш с 15 годишен немски "премиум".))) Сиромах човек, жив дявол ))) Лично аз съм с 4х4 автомобил и разменям местата на предните и задните гуми при сезонното им разменяне на зимните с летни и обратно...И освен дълбочината на грайфера друга важна характеристика е колко стара е гумата-може гумата да е стояла на склад непродадена дълго време, но има стареене на каучука и оттам лоши и опасни за каране гуми въпреки, че грайфера им изглежда голям...Коментиран от #27, #33
23:59 17.12.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Друг шофьор
До коментар #25 от "Размисли и страсти":
Как пък нищо не позна :):):)Автомобила не е немски, френски е, парите който давам за гуми са същите, само че на всеки 2 години предните са нови, и минали 50-60 хиляди км стават задни. А задните след други 2 години когато са на 4 години ги сменявам. И всичките са Мишелин, т.е. не е спестено от качеството, а като ги купувам гледам ДОТ-а да е от същата година . Айде и аз сега да не позная за теб, понеже и аз не те познавам и ще си смуча от пръстите като теб, тези гуми дето си ги слагаш на Киа-та ти от 2001 г , гаранция са от елитен китайски производител свалени много запазени с почти пълен размер на грайфера от някой немски премиум :):)
Коментиран от #29
07:55 18.12.2021
28 Алекс
До коментар #18 от "Друг шофьор":
Как си оцелял в този толкова суров свят до сега - направо не знам! Има някаква светлинка в тунела и за теб, но преди да измислиш нещо и да го следваш като кон с капаци, помисли още малко! Идеята на смяната на гумите отпред и отзад е да се прави два пъти, в най-добрия случай - четири пъти! Като всеки сезон им сменяш местата! Иначе, ако сложиш едните отпред, докато станат 4мм., сам се сещаш, че би било феноменално ТЪПО! ;)Коментиран от #31
09:55 18.12.2021
29 Размисли и страсти
До коментар #27 от "Друг шофьор":
Хаха как пък и ти нищо не позна ))) Няма да си го меря с тебе нямам такива комплекси ,а това което си изсумукал и пробвал да налучкаш е точно което аз имах впредвид )))Коментиран от #30
14:46 18.12.2021
30 Друг шифьор
До коментар #29 от "Размисли и страсти":
Нали това ти казах и аз. Че няма да позная, така както и то не си познал. Не може от два анонимно написани реда да съдиш за някого ...17:44 18.12.2021
31 Друг шофьор
До коментар #28 от "Алекс":
Светът е оцелял като се е смял, на таквиз като теб. Ако искаш не 4 пъти, всяка седмица ги разменяй, щом те кара да се чувстваш добре. А за това феноменално изказване, което правиш "Иначе, ако сложиш едните отпред, докато станат 4мм., сам се сещаш, че би било феноменално ТЪПО! ;)" нямам идея какво си разбрал. Написал съм, че когато предните гуми се изтъркат до 4 мм, ги премествам за задни, а на мястото на предните слагам нови 7 мм, които да се търкалят, докато се изтъркат до 4 мм и пак да идат за задни.Коментиран от #35
17:51 18.12.2021
32 Ицо
До коментар #10 от "Boxer EZ 30":
Има и нови гуми с дълбочина на протектора 10мм, от руската марка Cordiant. На сняг нямат равни, но на сух или мокър път много люлеят и са шумни. Ето за това повечето марки предлагат гуми с 8мм дълбочина на протектора.19:47 18.12.2021
33 Ицо
До коментар #25 от "Размисли и страсти":
Колега, каучукът не старее, докато гумата се съхранява в склад. Не и за две или три години. Гумата започва да старее, когато влезе в експлоатация. Особено зле и влияе слънчевата светлина и топлина. Поради тази причина зимните гуми стареят по-бавно от летните. И нека да се успокоят тези, които си мислят, че като стане през зимата 15-20 градуса за 2-3 дни гумите им ще се опекат.Коментиран от #34
19:55 18.12.2021
34 Бай ти....
До коментар #33 от "Ицо":
Каучук старее, където и да го съхранявал. Зимните гуми са с повече каучук(по-меки), затова лятото се опичат и късат. Летните са с повече пластмаса и когато се застуди се втвърдяват, стават като дъска и не спират. ПО ХУБАВА ОТ НОВАТА НЯМА.20:18 18.12.2021
35 Размисли и страсти
До коментар #31 от "Друг шофьор":
Карането на автомобил с различно износени и/или различни гуми може да е рисковано-при рязко спиране в завой или на заледен участък например износените гуми отзад могат да предизвикат непланирано поднасяне,загуба на контрол и т.н...Но пък ако "задкормилното устройство" е в час може да дава съвети как сменя само 2 гуми и няма проблем и после някой некадърник да прави същото и да претрепе хора...Коментиран от #39
00:09 19.12.2021
36 Ироничен
До коментар #4 от "Озаглавител":
Ако някъде пише нещо за трик, кьорфишек е. Просто се чудех коя от всички глупости, познати ми още от соца, ще напишат.И са политкоректни. Млада жена с момиченци се грижи за гумите. Разбиваме стереотипи.
08:25 19.12.2021
37 Баварец
До коментар #2 от "Един шофьор":
Ако си на пистата, да прав си! Но за ежедневна употреба, изцяло търговски трик. Погледни при к..амионите - гумите са нови и стари и единствената разлика е дълбочина на протектора! Другото е ала-бала08:53 19.12.2021
38 Баварец
До коментар #18 от "Друг шофьор":
Някой караме и коли със задно!!! Това, което казваш е валидно само за кола с предно!?Коментиран от #40
08:58 19.12.2021
39 Друг шофьор
До коментар #35 от "Размисли и страсти":
Досега беше смешен, сега ставаш опасен с глупостите които пишеш. 3 мм задна гума не може да е причина за поднасяне, само заради дълбочината на грайфера. Айде, давам ти шанс да се изложиш още малко. Как на кола с предно предаване винаги да се сменят 4-те гуми, без това да е признак на идиотизъм ? Слагаш един нов комплект 7-8 мм, след 60-70 хиляди км предните са станали под 4 мм, задните ще да между 5 и 6 мм. И какво правиш, хвърляш задни гуми със 6 мм грайфер, защото предните са се изтъркали ?Коментиран от #42
09:31 19.12.2021
40 Друг шофьор
До коментар #38 от "Баварец":
Специално уточнение за каращите баварци ...Това което пиша за предните гуми на кола с предно предаване, за БМВ да се чете като гумите на задвижващите колела, т.е. задните на немеца. А където пише задни, пак наобратно, спрямо задвижването. За 4х4 нямам наблюдения, не съм имал, мога само да предполагам по пътя на логиката, но по-добре да каже някой които има опит.
09:35 19.12.2021
41 аф еа
До коментар #10 от "Boxer EZ 30":
да ама като стане 4 мм ние в бг си я износваме до 1.6сеш съ
11:39 19.12.2021
42 Размисли и страсти
До коментар #39 от "Друг шофьор":
Както писах по горе-ако задкормилното устройство е дърт песионер каращ от вкъщи до супермаркета и обратно, ще плямпа например, че кара с летни гуми дори при минусови температури понеже още не е заваляло сняг...Относно за смяната на 4 гуми наведнъж да беше прочел какво съм ти отговорил в по предния си коментар, че размествам местата на гумите при смяната им на зимни с летни и обратно и те и двата комплекта/8-те гуми се износват еднакво.Аз карам около 17000км годишно с моя автомобил така на около 8-9000км се пада разместването на местата на гумите...И да там където съм някъде далееече на запад от бг. има дълга зима с много лед и сняг и слагам задължително зимни гуми през зимата.))) Пак казвам "андрешковци"...
Коментиран от #44
12:08 19.12.2021
43 Таков
Коментиран от #51
23:12 19.12.2021
44 Друг шофьор
До коментар #42 от "Размисли и страсти":
Аха, така да беше казал, да знам че видя диалог с интегриран в западното общество човек. Пожелавам ти толкова добре да се интегрираш, че по 16 пъти да си позволиш да въртиш гумите, макар, че с тези 17 хиляди километра на година ми мирише на социални помощи, но се отклоних малко от темата ...23:58 19.12.2021
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Жоро
Коментиран от #49
11:03 21.12.2021
47 Умник
Коментиран от #48
22:19 21.12.2021
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 аз- закачил съм ги хоризонтално
До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":
с анкери на шина на тавана на гаража си10:40 28.02.2022
51 това е напълно вярно
До коментар #43 от "Таков":
като същото важи и за барум марката -ментаци са10:42 28.02.2022
52 pirellito
До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":
Съгласен с теб, според мен всесезонната е супер за меките зими с малко сняг напоследък, но много изостава от представянето на лятна гума при 40 градуса жега и висока скорост. Така че аз винаги бих ползвал летни гуми през лятото.11:10 28.02.2022