ФАКТИ.БГ
  • гуми-
  • помпане-
  • манометър-
  • съвети

Как най-точно да измерим налягането в гумите

Публикувана: 15 Октомври, 2021 14:53
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11617
Как най-точно да измерим налягането в гумите - 1
Снимка: : Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 28 гласа.

Когато преминавате от летни гуми към зимни гуми, е важно да уцелите правилното налягане. Оказва се, че това не е толкова лесно да се направи с конвенционален компресорен манометър. Експеримент на "За Рулем" разяснява ситуацията.

По време на един тестовете е установено, че стандартните компресорни манометри показват неправилни стойности!

Референтният манометър, свързан към работещ компресор, показва 2.0 bar, но веднага щом компресорът спре, налягането пада до 1.8 bar. Експертите мерят с калибриран манометър, който показва същата стойност. Така повечето гуми, напомпани на бензиностанция са с около 0,2 бара по-меки.

Когато компресорът е изключен, въздушният поток става нулев и налягането в цялата система се изравнява - тогава много по-точно може да се оцени налягането с манометъра на компресора, но тези манометри невинаги са точни, така, че е добре да имате свой, отделен от компресора манометър. Имайки това предвид, гумите трябва да се помпат според някои простички правила.

Свържете правилно накрайника към вентила. Необходимо е да се осигури най -плътното прилепване.
Помпайте гумата с малък запас от 0,2-0,3 бара.
Измерете налягането с точен (не този, вграден в компресора) манометър директно върху колелото.
Върнете нормалното налягане чрез изпускане на излишния въздух от гумата.

Имайте предвид, че продължителното шофиране с недостатъчно напомпани гуми ще доведе до ускорено износване на страничните части на протектора, а прекомерното им напомпване до износване на централната част на протектора. Освен това с меки гуми колата харчи повече, а с пренапомпани сцеплението намалява и спирачният път се увеличава.

Препоръчителното налягане в гумите за различни условия на работа обикновено е посочено на специален стикер, разположен на В-колоната или в предната част на отвора на шофьорската врата. Добре е обаче да надвишите оказаната цифра с 0.1 бара.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 28 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
БАЙ Х@Й‼
1 Отговор
Само да добавя, за незапознатите - налягането при студена гума и след изминаване на петдесет- шестдесет км е различно !

Оценка:
-1 +49

DRIVER
2 Отговор
Също така да добавя, че на много от бензиностанциите манометрите не са калибрирани и дават отклонения от 0.1 - 0.4 бара !!! Съвета ми е или си купете манометър или поне като си мерите налягането, гледайте да е на една и съща бензиностанция и по възможност на един и същи уред.

Коментиран от #3


Оценка:
-2 +31

Калибровчик
3 Отговор

До коментар #2 от "DRIVER":


Били са някога калибрирани и точни, но са понесли доста удари и вече не показвят вярно.

Оценка:
-1 +26

НАРОДЪТ
4 Отговор
РАДЕВ - ДИКТАТОР , ВЪН !

Коментиран от #5, #12


Оценка:
-47 +24

БАЙ Х@Й‼
5 Отговор

До коментар #4 от "НАРОДЪТ":


Ти провери ли си въздуха в главата с какво налягане е ❓

Коментиран от #6


Оценка:
-10 +52

Komapak
6 Отговор

До коментар #5 от "БАЙ Х@Й‼":


😀😀😀😀😀++++++++Май не е налягане а вакум.

Оценка:
-3 +28

Komapak
7 Отговор
Помпането с азот върши работа ако редовно шофирате над 200км/ч. Във всички други случаи си е излишно набутване.

Коментиран от #9


Оценка:
-8 +19

√(n&Варна)
8 Отговор
Последното изречение на статията: "Добре е обаче да надвишите оказаната цифра с 0.1 бара."
славчев, правиш ли разлика между цифри и числа?

Оценка:
-2 +10

Komapak
9 Отговор

До коментар #7 от "Komapak":


Интересно ми е хората които са ми забили минус какви аргументи имат защото съм готов да споря.

Коментиран от #10


Оценка:
-7 +2

Мац
10 Отговор

До коментар #9 от "Komapak":


Не съм ти забил минус, нито плюс, но ми е любопитно какво помага азота, при движение с над 200 км/час.
Легендата гласи, че напомпана с азот гума не си променя налягането при разлики в околната температура, та заради евентуалното загряване ли при 200 км/час ли е азота ?

Оценка:
-3 +2

Гост 1
11 Отговор
Аз ги проверявам с чука

Оценка:
-3 +2

12
Този коментар е премахнат от модератор.
Гост
13 Отговор
Виждал съм разликите по бензиностанциите дори до около 1 бар. Имам по един китайски манометър във всяка от колите ми. Макар и да не показват съвсем точно, знам им разликата в отклоненията и ги използвам за отправни точки.

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Мевлют Чавушоглу
Турският външен министър коментира заплахите от Берлин за изтегляне на германските войници от "Инджирлик"
Няма да ви се молим"

Още бисери
ТОП 5