Когато преминавате от летни гуми към зимни гуми, е важно да уцелите правилното налягане. Оказва се, че това не е толкова лесно да се направи с конвенционален компресорен манометър. Експеримент на "За Рулем" разяснява ситуацията.
По време на един тестовете е установено, че стандартните компресорни манометри показват неправилни стойности!
Референтният манометър, свързан към работещ компресор, показва 2.0 bar, но веднага щом компресорът спре, налягането пада до 1.8 bar. Експертите мерят с калибриран манометър, който показва същата стойност. Така повечето гуми, напомпани на бензиностанция са с около 0,2 бара по-меки.
Когато компресорът е изключен, въздушният поток става нулев и налягането в цялата система се изравнява - тогава много по-точно може да се оцени налягането с манометъра на компресора, но тези манометри невинаги са точни, така, че е добре да имате свой, отделен от компресора манометър. Имайки това предвид, гумите трябва да се помпат според някои простички правила.
Свържете правилно накрайника към вентила. Необходимо е да се осигури най -плътното прилепване.
Помпайте гумата с малък запас от 0,2-0,3 бара.
Измерете налягането с точен (не този, вграден в компресора) манометър директно върху колелото.
Върнете нормалното налягане чрез изпускане на излишния въздух от гумата.
Имайте предвид, че продължителното шофиране с недостатъчно напомпани гуми ще доведе до ускорено износване на страничните части на протектора, а прекомерното им напомпване до износване на централната част на протектора. Освен това с меки гуми колата харчи повече, а с пренапомпани сцеплението намалява и спирачният път се увеличава.
Препоръчителното налягане в гумите за различни условия на работа обикновено е посочено на специален стикер, разположен на В-колоната или в предната част на отвора на шофьорската врата. Добре е обаче да надвишите оказаната цифра с 0.1 бара.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ Х@Й‼
15:02 15.10.2021
2 DRIVER
Коментиран от #3
15:05 15.10.2021
3 Калибровчик
До коментар #2 от "DRIVER":
Били са някога калибрирани и точни, но са понесли доста удари и вече не показвят вярно.15:08 15.10.2021
4 НАРОДЪТ
Коментиран от #5, #12
16:26 15.10.2021
5 БАЙ Х@Й‼
До коментар #4 от "НАРОДЪТ":
Ти провери ли си въздуха в главата с какво налягане е ❓Коментиран от #6
16:42 15.10.2021
6 Komapak
До коментар #5 от "БАЙ Х@Й‼":
😀😀😀😀😀++++++++Май не е налягане а вакум.17:57 15.10.2021
7 Komapak
Коментиран от #9
18:00 15.10.2021
8 √(n&Варна)
славчев, правиш ли разлика между цифри и числа?
18:38 15.10.2021
9 Komapak
До коментар #7 от "Komapak":
Интересно ми е хората които са ми забили минус какви аргументи имат защото съм готов да споря.Коментиран от #10
13:15 16.10.2021
10 Мац
До коментар #9 от "Komapak":
Не съм ти забил минус, нито плюс, но ми е любопитно какво помага азота, при движение с над 200 км/час.Легендата гласи, че напомпана с азот гума не си променя налягането при разлики в околната температура, та заради евентуалното загряване ли при 200 км/час ли е азота ?
13:54 16.10.2021
11 Гост 1
14:19 16.10.2021
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Гост
11:17 18.10.2021