Отидете към основна версия

17 095 30

Защо и кои коли корозират?

  • корозия-
  • ръжда-
  • автомобили

Повечето автомобилисти преценяват степента на корозия на автомобила си, като го разглеждат само повърхностно отвън. Наистина каросерията често е изложена на ръжда, но в този случай корозията разваля по-скоро естетиката, отколкото функционалността на автомобила, обезобразявайки калниците, вратите и други уязвими места.

Междувременно ръждата обича да пълзи в много скрити зони и да атакува критични структурни елементи като подпори, подрамки или опори на окачването. Ако ръждата е завладяла масово шасито, можете да се откажете да се борите - ремонтът няма да даде фабричната издръжливост, а в случай на стари автомобили може да надвиши цената им.

При някои автомобили гниенето може да се появи още две до три години след покупката. Прилежните собственици се грижат за своите коли: обслужват ги, мият и полират, паркират ги в сух и чист гараж, въздържат се от шофиране извън пътя, за да не получат драскотини и други повреди от дупки, храсти и чакъл. Но някои автомобили са податливи на гниене, независимо от предпазните мерки, взети от собственика.

Защо колите корозират

Днес, както мислят много автомобилисти, ръждата вече не е проблем, в дните на напълно поцинковани каросерии и най-висок контрол на качеството в производството. Машините служат по-дълго и по-дълго: средната възраст на тяхната "правоспособност" без радикално третиране в момента е 9.4 години и те отиват на сметището чак след след 20 и повече години.

Ранната корозия е резултат основно от икономичност и небрежност на производителите. Някои марки правят крачка назад от мерките за намаляване на разходите и техните продукти явно изостават от най-добрите в защитата срещу кафявата чума. Автомобилните производители, например, обичат да пестят от боя по шасито и други елементи, които купувачът обикновено не гледа.

За съжаление, гниенето не е проблем само на употребяваните автомобили. Стотици хиляди нови коли стоят бездействащи месеци, ако не и години, в морски пристанища и влажни складове. Повечето временни складове са изложени на атмосферни влияния през цялата година, от топлина и ултравиолетови лъчи до снежни бури и солен бриз. Разбира се, когато колите са готови за продажба, те са умело излъскани, но до този момент вашата лъскава нова кола може да бъде повредена по начини, които не можете да си помислите.

Toyota, Nissan, Mercedes-Benz, GM, Chrysler, Ford са само някои от големите компании, които доскоро изпитваха свръхпредлагане. А проблемите с новите и със старите или употребявани автомобили не са само в ръждата. Може също да имат:

проблеми със спирачките и горивопроводите;
батерии, които не държат заряд;
електрически повреди;
мухъл под уплътненията;
миризма на мухъл в кабината;
пукнатини, вдлъбнатини или плоски петна по гумите;
повредена боя и куп други неприятни изненади.

Кои коли гният с рекордна скорост

Автомобилите, внесени от Швейцария или други европейски страни, където солта не се използва през зимата, имат много по-добра каросерия и шаси от тези, които идват например от Полша. Subaru и Lexus имат добра репутация за устойчивост на корозия, докато Mazda все още се бори с това.

Колкото и внимателно да се отнася собственикът към превозното средство, унищожаването е неизбежно, но потребителите трябва да са наясно кои превозни средства са склонни към преждевременен разпад. Избрахме няколко популярни модела от последните години: те трябва да бъдат разгледани много внимателно преди закупуване. А кои са те - вижте във втората част на материала. 10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо.

Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 67 гласа.

Свързани новини