В предишният материал ви разказахме защо и кои коли корозират, а сега ще подкрепим тази си теза с десет примера за автомобили, които ръждясват по-бързо и на повече места отколкото останалите Ето и кои са те.
1. Ford Focus II (2004-2010)
Focus навлезе на пазара през 1998 г. и трябваше да отговори на нови стандарти за качество. Така и беше, въпреки че наследи склонността да ръждясва от Escort. В първото поколение корозията беше истински бич. Тази кола гние по калниците, арките на колелата, вратите, около резервоара за гориво и задната врата.
Във второто поколение се предполагаше, че ситуацията ще бъде коригирана. Оказа се обаче, че много Focus II се влошават на едни и същи места – само че не толкова интензивно, колкото техните предшественици. Интересното е, че някои Focus-и са се съпротивлявали на това дълго време. Струва си обаче да проверите долната страна на автомобила, преди да купите.
2. Ford Mondeo III (2000-2007)
Третата генерация ръждясва дори по-бързо от своя предшественик, който също не се радва на добра репутация. В сравнение с първото издание има ясен напредък, но кафявите плаки редовно се появяват по ръбовете на вратите, праговете, арките на колелата и капака на багажника (въпреки че след рестайлинга от 2003 г. картината се подобри значително).
Други чувствителни модели на Ford:
Ford Ka I (1996-2008) - под, странични прагове, окачването, задни калници;
Ford S-Max I (2006-2015) - Шаси, врати, капак на багажника.
3. Mazda 6 I (2002-2008 г.)
Първото поколение Mazda 6 стана известно с новия си стил и... проблеми с корозия. Ръждата засяга интензивно ръбовете на вратите, капака, долната част на купето, арките на колелата и всякакви пукнатини/отвори, особено при екземпляри, произведени преди 2006 г. Те имат може би най-слабата защита от всички модели на този производител - виновни са „тежките времена“, които принудиха японците да намалят производствените разходи.
4. Mazda 6 II (2007-2012)
Как следващото поколение устоя на разпадането? Е, кафявите петна не се появяваха в този мащаб, но все пак бързо. Особено тежко пострадаха арките на задните колела и долните ръбове на вратите и багажника.
5. Mazda 3 I (2003-2009)
Арките на задните колела са най-слабото място на "тройката". Те не само не са шумоизолирани, но защитата от корозия също е пренебрегната. Оттам ръждата се разпространява по калниците, праговете и вратите.
Други модели на Mazda, подложени на бърза корозия:
Mazda 2 (2002-2007) - Задни калници;
Mazda 5 (2005-2010) - арки на колелата, под;
Mazda MX-5 NC (2005-2015) - задна врата, преден капак, калници, странични прагове.
6. Opel Astra II Classic (2004-2009)
Първото поколение Astra е изключително уязвимо, второто по-малко. Ръжда обикновено се намира в ходовата част. Възрастта няма нищо общо с това: от 2004 г. цялата каросерия е поцинкована, но във версията Classic има само отделни елементи, така че корозията на арките на задните колела, калниците, ръбовете на вратите и капака е нещо обичайно за този модел.
7. Opel Corsa D (2006-2014)
Сравнително младата възраст не застрахова срещу "кафява чума". Най-често огнища се появяват под праговете, на задните калници и задната врата.
8. Daewoo Matiz (1998-2007)
Matiz веднага стана хит - достъпен и доста привлекателен. Но почти пълната липса на защита от корозия бързо разочарова собствениците. Ръждата удари всичко - особено праговете, задните калници и долните ръбове на вратите. Под дъното е още по-зле.
Също така моделите на Daewoo, подложени на бърза корозия, са:
Daewoo Lanos (1997-2008) - арки на колелата, прагове, спирачни тръби.
9.Mercedes ML W163 (1997-2004)
Краят на стария и началото на новия век беше най-лошият период в историята на Mercedes. Проблеми с качеството не пощадиха и частите на каросерията, които ръждясваха в невиждани мащаби. ML 1-во поколение не е изключение. Ръждата активно поглъща праговете, калниците, арките на колелата и други детайли.
Но ако на ML може да бъде простено заради произхода му, тогава какво да кажем за E-Klasse - модел, който изисква много високо качество. При W210 обаче защитата на корпуса е изключително лоша. Ръждивите петна атакуват шасито, праговете, калниците, вратите, облицовката, рамките на прозорците (под уплътненията), предното окачване... Списъкът с типични уязвимости е наистина дълъг.
Други модели на Mercedes, които не са устойчиви на корозия:
Mercedes A-Klasse W168 (1997-2004) - врати, калници, багажник, прагове;
Mercedes A-Klasse W245 (2005-2011) - врати, багажник, заварки, обшивка;
Mercedes C-A-Klasse W203 (2000-2006) - арки на колелата, странични елементи, калници.
10.Kia Cee'd / Hyundai i30 (2006-2012, 2007-2011)
Тези сестрински модели направиха бум в корейското автомобилостроене. Всъщност те бяха първите представители на своите марки, които в сравнение със западните конкуренти нямаше от какво да се срамуват - освен от лошо защитена каросерия.
И двата автомобила имат проблеми с корозията, която особено ревностно атакува панелите на вратите и капака на багажника. Освен това корейците имат деликатен лак и, подобно на Honda Civic VIII, са склонни да ръждясват около дръжките на вратите, лайстните и калниците.
Това съвсем не са всички модели, които страдат от повишена корозия. Ако имат опит и с други марки и модели, то не се колебайте да ги споделите в коментарите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 от село
Коментиран от #3, #6, #9, #29, #66
13:18 19.12.2021
2 Брабус
13:21 19.12.2021
3 В статистиката
До коментар #1 от "от село":
... няма французи!!!! Замислете се!!! Едно време, когато се ,,отворихме" за запада и когато започнаха да навлизат всякакви возила "втора употреба", тогава ми направи впечатление" Пежо"-здрав мотор (дизел-нещо нечувано,защото леките автомобили бяха съветски, бензинови), меко окачване, но най-вече, това, че не ръждясваха!!!Коментиран от #55
13:26 19.12.2021
4 Пловдив
Коментиран от #58
13:27 19.12.2021
5 Пилот на Ферари
13:29 19.12.2021
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 МнениЕ
До коментар #6 от "Дедо":
Сигурно я държиш в гараж, баш Тикво?13:38 19.12.2021
8 отчето
13:40 19.12.2021
9 от друго село.
До коментар #1 от "от село":
Аз пък карам Голф 4 на 21 год.без грам ръжда,не е гаражна,но е произведено за Швейцария.13:43 19.12.2021
10 Такси
13:49 19.12.2021
11 Jovani
Имаме два. Преди това Опел Фронтера,карахме я 14 години. И нова нива от магазина.
Мл 270 сди е един от най-забавните автомобили до ценови клас 6-7000лв. На рама и с много екстри. Става за море,планина и магистрала.
За разход е по-икономичен и от Нива и от Фронтера.
Жена ми и а Пежо 206 1.4 бензин 75к.с. и в града харчи 10 бензин.
13:57 19.12.2021
12 Авто журнал
По добре нова Дачия или Шкода от кола 20+.
14:01 19.12.2021
13 някой си
14:02 19.12.2021
14 Забравихте
14:04 19.12.2021
15 Ще ви разкажа...
Журналиста-пиши и за мухъл,за течовете, за гумените съединения....така аз ще напиша 1000 материала.Нормално е да гние ламарината на коли предназначени между 7 и 10 година да отиват за скраб.
14:09 19.12.2021
16 авто фен
14:09 19.12.2021
17 YAMAHA
Коментиран от #63
14:18 19.12.2021
18 KIA
Коментиран от #30
14:26 19.12.2021
19 Хонда боклук
Коментиран от #23
14:27 19.12.2021
20 Бумер
14:29 19.12.2021
21 By the Way
Коментиран от #65, #71
14:29 19.12.2021
22 Защо
14:29 19.12.2021
23 японско
До коментар #19 от "Хонда боклук":
Нормално. Най големите гнилочи са Субару и Хонда14:31 19.12.2021
24 Балкантурист
14:32 19.12.2021
25 Гъзаря
Коментиран от #36
14:39 19.12.2021
26 явтора
Коментиран от #43
14:40 19.12.2021
27 Спрете това безумие
14:41 19.12.2021
28 русия
Коментиран от #34, #35
14:43 19.12.2021
29 СОФЧО
До коментар #1 от "от село":
защото не е форд14:59 19.12.2021
30 И аз
До коментар #18 от "KIA":
Само че Хюндай същата на цвят като тази от статията. Нов "фнос" от Швейцария, няма и точка ръжда. От изброените само Маздата е доказан гнилоч, не съм виждал 6ца без ръжда по праговете.Коментиран от #64
15:05 19.12.2021
31 оня с коня
Коментиран от #38, #48
15:32 19.12.2021
32 Дедо Десото
Коментиран от #33
16:08 19.12.2021
33 Olds
До коментар #32 от "Дедо Десото":
Баща ми имаше Крайслер Десото от 1939 год. Беше живо до 1971 год., разбира се вече силно идухано,но купето общо взето прилично.През всичките години не е виждало гараж.16:15 19.12.2021
34 Ейййййй. ГУЛЯМ СИ ЛЪЖЛЮ
До коментар #28 от "русия":
СИГУР И ДЖЕНИФЪР ЛОПЕС СНОЩИ ТИ БЕШЕ НА ГОСТИ...16:19 19.12.2021
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Дубара
До коментар #25 от "Гъзаря":
Караш на село воловете.16:34 19.12.2021
37 баба
До коментар #6 от "Дедо":
дедо ти си мазохист бе,как ще караш толкова години това недоразумение.16:37 19.12.2021
38 Оня с катъра
До коментар #31 от "оня с коня":
Като си караш само коня БМВ-то под сайванта нема да изгние.16:41 19.12.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Пича с москвича
17:10 19.12.2021
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Борислав
До коментар #26 от "явтора":
А двигател има ли?19:28 19.12.2021
44 Allf
21:01 19.12.2021
45 A Klasse W168
22:31 19.12.2021
46 100qn
22:36 19.12.2021
47 ИЯZDA
00:28 20.12.2021
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Разбирачи
08:07 20.12.2021
50 Ланос
Коментиран от #53
08:33 20.12.2021
51 onq s konq
08:45 20.12.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 НАТО ВЕЦ
До коментар #50 от "Ланос":
И аз имам Ланос 2000г и до преди 3години, когато една овца ми отнесе цялата дясна страна, колата нямаше грам корозия.09:21 20.12.2021
54 пешо
09:40 20.12.2021
55 Един там
До коментар #3 от "В статистиката":
Що говориш глупости. Първата ми кола беше Пежо 205, а следващата 309. И двете бяха гниалници големи. Евтини и гниещи. Единствено хлОпелите гниеха повече. Имах Кадет, който беше наистина чудо. После си взех Пежо 405 и това беше единственото до този момент, което не гниеше. Минах и през Рендетата. Имах Рено 5 и беше ужасна гниалка. На по-късен етап за кратко имах Рено 19. Бяха го направили с много добра корозионна защита. Наистина мн.добра. Там обаче големи проблеми с двигател и хидравлика и го разкарах. Най-доброто за онова време беше Ауди 80 яйце. Там нямаше гниене. Поцинкована яката. 1.8 моноижекция 90 коня на газ. Колата беше супер, но вече не ги правят.09:56 20.12.2021
56 Oggoo
До коментар #6 от "Дедо":
Схващаме, че си бедняк!! 20 г. с един курник, какво друго може да говориКоментиран от #69
09:58 20.12.2021
57 Рено 5
10:09 20.12.2021
58 SUBARU XV
До коментар #4 от "Пловдив":
ПЛОВДИВ,абсюлютно същите дати се повтарят и при мен (само , че с S40) - дедо го кара и в момента - няма ръжда няма повреди :)
Коментиран от #67
10:44 20.12.2021
59 Ал Тъпоне
12:00 20.12.2021
60 СА ХХ ХХ
12:51 20.12.2021
61 F.F
Коментиран от #68
13:37 20.12.2021
62 Johnny Bravo
Коментиран от #70
14:03 20.12.2021
63 Suzuki
До коментар #17 от "YAMAHA":
Хайде заповядай да търсим заедно ръжда по няколко Октавии 2-3!!! Ако октриеш - и пари ще има!!!14:56 20.12.2021
64 Hyundai / Kia
До коментар #30 от "И аз":
Я си погледнете рамките на вратите - от горната страна и пак пиешете!!!Не е да нямаме в семейството от нов i30 1.4 от 2009....лагерна количка за евтино и сравнително безпроблемно придвижване и до там...
15:00 20.12.2021
65 Lambo
До коментар #21 от "By the Way":
И Ауди , моята А4 от 2003 поцинкована , няма грам ръжда .15:58 20.12.2021
66 Васик атанасова
До коментар #1 от "от село":
Щото всеки неговото си хвалиМоето ауди е поцинковано
И ръждата го изяде :))))
17:07 20.12.2021
67 Пловдив
До коментар #58 от "SUBARU XV":
Да е жив и здрав дядо ти и поздрави от Пловдив! Ще си налея една чаша червено вино за него и за всички хубави хора на тоя свят!19:38 20.12.2021
68 ADAC
До коментар #61 от "F.F":
Трета година съм със чисто нова Мазда 3,и ръжда няма!Също така ме държи много-много далече от сервизите.Преди това имах ФВ Голф 3 1.9дизел които се боядисваше за зимният сезон от долу, след 30години работа още е в движение, сменяни са предните калници 2 пъти и доста места по него са поправяни заради корозията.19:49 20.12.2021
69 Мъск
До коментар #56 от "Oggoo":
Ти понеже си много умен и си милионер.13:54 21.12.2021
70 Шердън
До коментар #62 от "Johnny Bravo":
Напълно подкрепям! Имам Форд Мондео МК3 верно от Италия,но на 20г с реални 220х.км.Няма точка ръжда,а и по-прост и безпроблемен от този дизел с верига не съм имал.09:10 25.12.2021
71 Васил
До коментар #21 от "By the Way":
В грешка си колега -ела да ти покажа двете ми рена и дачията, пък тогава се опитай да ме убедиш че не гният17:22 27.12.2021