Можем да изтъкнем няколко основни извода въз основа на това какво трябва да направим, че колата да издържи възможно най-дълго и да не създава проблеми. Разбира се, не забравяйте, че съвременните автомобили не са толкова издържливи, колкото старите и ако стигнете до 200 хиляди километра без повреди, това си е направо чудо. Въпреки това, има основни рецепти, които ще ви позволят да шофирате по-дълго и да ремонтирате колата си по-малко. Ето и някои от тях:
По-добре е да сменяте маслото два пъти по-често, отколкото препоръчва производителят (още по-добре - на всеки 5 хиляди км)
Не трябва да да спестявате от качествени части и консумативи (особено масло за двигателя и скоростната кутия)
Не е необходимо колата да се мие всеки ден, но се препоръчва редовно да се изплаква, избърсва и третира със защитни средства (твърд восък, тефлон и др.)
Каквато и да сте чували преди това, загрейте двигателя поне минута преди шофиране
Опитайте се да шофирате плавно и бавно през първите километри движение
Не продължавайте да карате дълго, когато разберете, че нещо вече се е повредило - ремонтирайте всичко навреме (или малко по-рано), тогава на теория ще можете да спестите и пари (няма да се налага да сменяте цели възли и агрегати)
Обичайте колата си. В крайна сметка, ако се движи, това означава, че е жива... А, ако имате други подобни препоръки, не се колебайте да ги споделите в коментарите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антимилиционер
10:14 07.12.2021
2 гадно
10:15 07.12.2021
3 Записах си съветите...!
10:20 07.12.2021
4 Гост
10:21 07.12.2021
5 Този
Коментиран от #13
10:28 07.12.2021
6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #10, #23, #31
10:38 07.12.2021
7 Добри съвети
Коментиран от #14
10:41 07.12.2021
8 Алекс
Коментиран от #11
10:41 07.12.2021
9 Гост
10:42 07.12.2021
10 Гост
До коментар #6 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Новите коли имат консумация на ток дори когато са заключени на паркинга. Някои от тях лесно им прави проблем някое микроключе на някоя ключалка и консумацията скача тройно. След година сменя акумулатор и се чуди защо. След още една гледа на кого да я пробута.10:44 07.12.2021
11 Това се прави за не се скъсат
До коментар #8 от "Алекс":
Кормилните маншони, особено ако колата е стояла на студ.Коментиран от #15
10:45 07.12.2021
12 Гост
10:45 07.12.2021
13 Ти гледай като сменяш маслото
До коментар #5 от "Този":
Да им сменяш и шайбите на пробката. Щото ако си от тия майстори дет викат. “Карай така няма проблем”, аз лично не бил стъпил повече при теб! Нещо което струва стотинки е това!10:47 07.12.2021
14 Най глупавото нещо което съм виждал
До коментар #7 от "Добри съвети":
Е да извеждат картерни газове с маркучи под колата...т.е. Тия газове да отиват в околнат среда а не да се дообработят в двигателя. После софиянеца се чуди защо му е мръсен въздуха в София!Коментиран от #16, #20
10:59 07.12.2021
15 Гост
До коментар #11 от "Това се прави за не се скъсат":
Прави се, за да не се натоварват топлинно и динамично механизмите в двигателя, които още не са развили работна температура, а хлабините им са по-големи в студено състояние и високите обороти ще доведат до по-голямо чукане износване и дори разбиване на двоиците. Маслото също е по-гъсно и не бива да се вдигат обороти на студено. Катализаторът още е студен и няма ефективност. Саждоотделянето е по-голямо, защото и горивото кондензира по-лесно по студените стени на всмукателите, което влошава хомогенността на сместа.Коментиран от #18
11:00 07.12.2021
16 Гост
До коментар #14 от "Най глупавото нещо което съм виждал":
Картерните газове, изведени в атмосферата, по ли са опасни от изгорените им пушеци? Не се заяждам, а само питам, защото ми е интересен въпрос.Коментиран от #17, #22
11:02 07.12.2021
17 Изгорелите пушеци
До коментар #16 от "Гост":
Минават през катализатори или филтри. Това, че в БГ контрола при ГТП е 0 е проблем на Държавата. В бяла държава, ако не ти свети крушка те връщат и повторно плащаш двойно за ГТП!Коментиран от #28
11:07 07.12.2021
18 Твърдението ти е възможно
До коментар #15 от "Гост":
И при загряване на двигателя на място до работна температура. 3-4 минутки.11:12 07.12.2021
19 Радо, ето едно предложение
11:32 07.12.2021
20 Гост
До коментар #14 от "Най глупавото нещо което съм виждал":
Веднъж бях извадил маркуча за картерните газове,щото отдушника се запуши с гняс и лед,не знам колко е замърсил ок.среда,но аз за около 15-20 мин.шофиране щях да припадна и колабирам11:37 07.12.2021
21 Бих добавил
През зимата всеки път след като снега се стопи, веднага измиване, включително калниците и радиаторите отпред без да се чака пролетта. Иначе солта ще си каже тежката дума много скоро. Всякакви пластмасови подкалници/предкалници/кори под двигателя и т.н. трябва да се поддържат и ако случайно са счупени/загубени - да се оправят веднага, въпреки че "и без тях колата си върви".
Не е лошо веднъж в годината, през лятото да се оглежда колата за места със започнала ръжда. Такива неща започват след случайно одиране отдолу (бордюр, буца лед зимата, некадърен гумаджия), или леки птп-та (подпрял те леко някой на паркинга). Хване ли се навреме такъв проблем се решава много лесно. Това е и повод да се огледа за други повреди -- скъсани маншони, гумено-метални втулки и др.
По възможност ремонтирай всичко сам (никой, колкото и да му платиш няма да се старае), или поне следи какво правят за да не си оставят ръцете до лактите.
Купувай качествени части въпреки че са по-скъпи и често трябва да се чака доставка, и ако ходиш в сервиз, гледай да не ти сложат други вместо твоите.
Ако ходиш в сервиз не се съгласявай сляпо на дежурните приказки в стил "а, ама то и това и това и онова е за смяна" - в повечето случаи това е лъжа, при това оригиналните части в колата обикновено са далеч по-качествени от боклуците дето ще ти сложат без да е било нужно. И искай да ти върнат старите части накрая, особено ако не си видял как ги св
Коментиран от #24
12:17 07.12.2021
22 Газовете
До коментар #16 от "Гост":
в картера са смес от гориво (което е попаднало там покрай буталата по време на такт сгъстяване), изгорели газове и фини капчици масло. Нормално минават през маслен сепаратор който отделя повечето от маслото и се подават отново в двигателя.Така горивото и маслото "доизгарят", и сетне всичко минава през катализатора. Така че да, малко по-чисти са.
Това с извеждането им с маркуч под колата се прави само при тотално износен двигател. В този случай тези газове са много и съдържат много масло и малко гориво. Двигателя работи лошо заради тях, омаслява се дросела, отзад пуши като трабант и т.н. Затова ги извеждат отдолу. В интерес на истината това вече рядко се вижда.
Коментиран от #29
12:27 07.12.2021
23 И на баща ми
До коментар #6 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
На ладата първия беше трепча и изкара адски много време12:33 07.12.2021
24 Автоманяк
До коментар #21 от "Бих добавил":
Колегаа, няма как да караш една барака 100 години, просто нема как!!! Ако ще и със светена вода и мии калниците тая си е. Ако щеш и в херметичен гараж я дръж тая си е!!! Кара ли се даден автомобил се амортизира. 100-200-300 хиляди и до там. Взимаш и след 5 години сменяш, какви са тия сантименталности към ламарина. Спрете се бе хора, това да не е жена. Имаше едно такова предаване ТАБУ там са вещоманяците влюбени в предмети. Нормалните хора си сменят превозните средстваКоментиран от #25, #26
15:37 07.12.2021
25 Alex
До коментар #24 от "Автоманяк":
Ако на всеки 4-6 години мога да отделям 50 000 лв за кола, ще я сменям, въпреки че не е екологично. А и аз карам под 15 000 км на година. Т.е. 200К км ще ги минавам много повече от 4-6 години. Затова си взимам коли на по 4-6 години и на около 60К - 80К км и ги карам до около 180К - 200К км. Че колата е консерва за преместване от т.А до т..Б е ясно. Това че някой си избиват комплексите с автомобили си е техен проблем. Със сигурност вече се надживя в много голяма степен. Гледам че хора с възможности избират Нисан Ноут, Рено Клио, Тойота Ярис, Фиеста, Пежо 208, дори и Сандеро за ежедневен градски автомобили и зиобщо не им дреме кой какво си мисли за тях.17:12 07.12.2021
26 Бих добавил
До коментар #24 от "Автоманяк":
Въпросът не е да я караш непременно 100 години, а да й удължиш живота. Моята между другото скоро ще стане на 31 години, и смея да твърдя че си е много добре (пасат Б3 комби, една от "вечните" коли заедно с ауди80, голф2 и много от по-старите "японки"). Никакви кой знае какви усилия не полагам - стои в гараж, всяко лято като имам време отделям 1 ден да прегледам за ръжди, всички ремонти съм правил сам.Друга тема е че новите коли нарочно са направени така че каквото и да правиш след 5-6 години да си принуден да я захвърлиш (иначе се борим за екология, да)
И какъв е проблема с хората дето си обичат колите? Всеки си има любимо занимание. Аз например не разбирам какво намират хората в риболова, но приемам хобито им. Други обичат да си работят по градините (въпреки че всичко може да се купи) и т.н. Няма лошо. Хората са различни.
17:27 07.12.2021
27 Шоп от СО
10:59 08.12.2021
28 Гост
До коментар #17 от "Изгорелите пушеци":
Катализаторът обработва газовете от изгаряне на бензин или дизел. Ама дали газовете от изгаряне на маслени пари са същите? Маслените изпарения не горяха ли с отделяне на сажди? Бензиновите коли нямат ДПФ филтри за сажди.Коментиран от #30
12:24 08.12.2021
29 Гост
До коментар #22 от "Газовете":
Аз съм с дизел. При мен картерните газове много ми зацапват ЕГР и турбото и става лошо. Павят ми проблем и не ми работи ЕГР. Двигателя става по-токсичен при работа. Трябва периодично разглобяване и чистене, което си е тегаво. Целите колектори са в масла от тези картерни газове. При всички дизели е така.12:27 08.12.2021
30 Ако
До коментар #28 от "Гост":
двигателя е що-годе в прилично състояние, и маслоотделителя не е затлачен, то картерните газове са малко, и количеството масло в тях е нищожно. Основното им съдържание са изгорели газове и горивна смес.От десетилетия е прието да се доизгарят в двигателя (и в ладите и москвичите е така), тъй като това е все пак по-добре за екологията, а и се използва горивна смес която иначе би се загубила.
Маслото, също като бензина и дизела е нефтопродукт, и катализатора се справя с основните вредности. Има и сажди които минават през него, но количеството е нищожно.
22:08 08.12.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.