12 44930

Защо и кои коли корозират?

  • корозия-
  • ръжда-
  • автомобили
Защо и кои коли корозират? - 1

Повечето автомобилисти преценяват степента на корозия на автомобила си, като го разглеждат само повърхностно отвън. Наистина каросерията често е изложена на ръжда, но в този случай корозията разваля по-скоро естетиката, отколкото функционалността на автомобила, обезобразявайки калниците, вратите и други уязвими места.

Междувременно ръждата обича да пълзи в много скрити зони и да атакува критични структурни елементи като подпори, подрамки или опори на окачването. Ако ръждата е завладяла масово шасито, можете да се откажете да се борите - ремонтът няма да даде фабричната издръжливост, а в случай на стари автомобили може да надвиши цената им.

Защо и кои коли корозират?

При някои автомобили гниенето може да се появи още две до три години след покупката. Прилежните собственици се грижат за своите коли: обслужват ги, мият и полират, паркират ги в сух и чист гараж, въздържат се от шофиране извън пътя, за да не получат драскотини и други повреди от дупки, храсти и чакъл. Но някои автомобили са податливи на гниене, независимо от предпазните мерки, взети от собственика.

Защо колите корозират

Днес, както мислят много автомобилисти, ръждата вече не е проблем, в дните на напълно поцинковани каросерии и най-висок контрол на качеството в производството. Машините служат по-дълго и по-дълго: средната възраст на тяхната "правоспособност" без радикално третиране в момента е 9.4 години и те отиват на сметището чак след след 20 и повече години.

Ранната корозия е резултат основно от икономичност и небрежност на производителите. Някои марки правят крачка назад от мерките за намаляване на разходите и техните продукти явно изостават от най-добрите в защитата срещу кафявата чума. Автомобилните производители, например, обичат да пестят от боя по шасито и други елементи, които купувачът обикновено не гледа.

Защо и кои коли корозират?

За съжаление, гниенето не е проблем само на употребяваните автомобили. Стотици хиляди нови коли стоят бездействащи месеци, ако не и години, в морски пристанища и влажни складове. Повечето временни складове са изложени на атмосферни влияния през цялата година, от топлина и ултравиолетови лъчи до снежни бури и солен бриз. Разбира се, когато колите са готови за продажба, те са умело излъскани, но до този момент вашата лъскава нова кола може да бъде повредена по начини, които не можете да си помислите.

Toyota, Nissan, Mercedes-Benz, GM, Chrysler, Ford са само някои от големите компании, които доскоро изпитваха свръхпредлагане. А проблемите с новите и със старите или употребявани автомобили не са само в ръждата. Може също да имат:

проблеми със спирачките и горивопроводите;
батерии, които не държат заряд;
електрически повреди;
мухъл под уплътненията;
миризма на мухъл в кабината;
пукнатини, вдлъбнатини или плоски петна по гумите;
повредена боя и куп други неприятни изненади.

Кои коли гният с рекордна скорост

Автомобилите, внесени от Швейцария или други европейски страни, където солта не се използва през зимата, имат много по-добра каросерия и шаси от тези, които идват например от Полша. Subaru и Lexus имат добра репутация за устойчивост на корозия, докато Mazda все още се бори с това.

Колкото и внимателно да се отнася собственикът към превозното средство, унищожаването е неизбежно, но потребителите трябва да са наясно кои превозни средства са склонни към преждевременен разпад. Избрахме няколко популярни модела от последните години: те трябва да бъдат разгледани много внимателно преди закупуване. А кои са те - вижте във втората част на материала. 10 употребявани коли, които не бива да купувате - гният бързо.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 67 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Абе

    28 8 Отговор
    Тойотите гниеха едно време. Не съм виждал Тойота след 2006 година с ръжди, така че ...
  • 2 Купи счупи хвърли

    34 2 Отговор
    Гният защото са калпаво направени и трябва но бързо да си купите нова за да върви бизнеса... Всичко има Слабо място и се скапва... Ако караш една кола малко по дълго време е по екологично от това да си купуваш нова по често.......
  • 3 Сър

    17 48 Отговор
    Гният коли с качествена ламарина. Затова изгнила френска кола никога няма да видите. Пластмасата не гние.

    Коментиран от #7

  • 4 jap

    69 1 Отговор
    Един съсед има Ауди 80 В3 от 88ма година.Никъди по купето не се забелязва ръжда което за 33годишна кола е наистина забележително.Това покавва,че щом още през 80те е можело да се направи кола толкова устойчива на ръждата сега просто никой не си поставя такива цели защото едва ли някой производител иска да създава вечни автомобили.

    Коментиран от #5, #6, #8


  • 5 Луд

    30 4 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    Като луд фен на Ауди 80 мога да го потвърдя.Не карам вече такова ,но съм сменил 3 без грам ръжда.Оперите от тези години ги претопиха и направиха на други коли и тях претопиха ,но 80-ките не мърдат.Иначе корите внос от Австрия са ужасни.Окачването е изгнили, а дори да не е нито един болт не тръгва.Само Италия.
  • 6 Пешо

    36 2 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    При Ауди 80 нещатата са други, там потинцоването е по друга технология. Колата е правена с мисълта да е вечна

    Коментиран от #12

  • 7 Бръм

    21 2 Отговор

    До коментар #3 от "Сър":

    Така е, както е и вярно, че по-често се развалят и отиват на сметището качествените двигатели, което е пълно с немски, заради уникалните им характеристики и майсторство при изработката им.

    Коментиран от #26

  • 8 mi6osp

    16 17 Отговор

    До коментар #4 от "jap":

    Преди над 30г. за купето на по- скъпите коли се ползваше ламарина ,получена от желязна руда. След това навсякъде се ползва ламарина от скраб, която коридора бързо, защото съдържа мед и алуминий.

    Коментиран от #22, #25

  • 9 Лудогорец 9

    9 10 Отговор
    всичко зависи от подръжката виждал съм както японски така и немски,френски,италиански,американски и каквито щете много зависи от собственика
  • 10 мда

    20 1 Отговор
    Корозират за да си купиш друга. Бизнеса трябва да върви.
  • 11 ганев

    35 7 Отговор
    Колите наи често гният от ЕЛЕКТРО КОРОЗИЯ минуса е корпуса на колата тои е ИЗОЛИРАН ОТ ЗЕМЯТА чрез гумите но при дъжд гумите стават проводими и протича ток от купето към земята протича ЕЛЕКТРОЛИЗА и тока изяжда метала и дори цялата да е поцинковане пак но малко по бавно през 70 80 хората слагаха на колиците си АНТИСТАТИЧНИ ленти които допираха земята почти постоянно ефекта беше многодобър не те удря ток и колата гние 80 процента по трудно затова имаше лади москвичи на 40 50 г много добре запазени не че са били по добри от западните а просто хората се грижеха за тях защото тогава да си купиш нова кола беше ГОЛЯМО постижение СЕГА сме КОНСУМАТОРСКО общество трошим хвърляме купуваме това Е

    Коментиран от #30

  • 12 Мишо

    11 2 Отговор

    До коментар #6 от "Пешо":

    Какво е потинцоване?

    Коментиран от #19, #21, #23

  • 13 За инфо на автора

    26 3 Отговор
    Автора нека знае - Корозията не е от марката автомобил а от където идва и където се ползва. Тойота от Австрия цялата е в ръжда. Същия модел вкаран от италия няма точка ръжда
  • 14 сол

    24 5 Отговор
    от 6 години зимата в София хвърлят СОЛ. Всички коли вече са в ръжда

    Коментиран от #24, #28


  • 15 хахаха автореее

    34 4 Отговор
    Публикувано: Subaru имат добра репутация за устойчивост на корозия-------------------- ХАХАХАХААХАХА Авторе ти сериозно ли???? Точно Субару са най-зле. Пълни гнилочи
  • 16 Jap

    24 10 Отговор
    Хонда и Субару ги яде ръждата най-много
  • 17 незнайко

    20 3 Отговор
    За устойчивоста на корозия на ВОЛВО нищо не се казва, просто защото морално остарява, но не изгнива както и старите АУДИТА !!!
  • 18 Alex

    24 1 Отговор
    В Канадз, колите докато са в гаранция се третират с нещо като битум изцяло отдолу, 3 пъти през зимният сезон, задължително, иначе гаранцията отпада. А после е разумно всеки да си я третира за собствена сметка.

    Коментиран от #29

  • 19 незнайко

    8 1 Отговор

    До коментар #12 от "Мишо":

    Не го питайте ! Това не е грешка в изписването а незнание каква е тази манипулация на ламарината !!!
  • 20 ЕДНО ВРЕМЕ КАКВИ КОЛИ ПРАВЕХА!!!

    18 4 Отговор
    ИМАМ ПРЕХВАЛЕНА КИЯ- НА ПЕТАТА ГОДИНА СЕ ЗАПУШИ БЕНЗИНОПРОВОДА МЕТАЛЕН ЖЕЛЯЗО А ТОВА БАВНО ЗАПУШВАНЕ МИ СКАПА БЕНЗИНОВАТА ПОМПА НЯКОЛКО ПЪТИ. ПОСТАВИХ СИ МЕДЕН БЕНЗИНОПРОВОД И СМЕНИХ ЦЯЛАТА КАСЕТА НА БЕНЗИНОВАТА ПОМПА С КИТАЙСКА И ВЕЧЕ 10 ГОДИНИ НЕ СЪМ ИМАЛ ПРОБЛЕМ. КОГАТО СЧЕТОВОДИТЕЛИТЕ СЕ НАМЕСЯТ ПРИ ПРОЕКТИРАНЕТО Е ТАКА!!!!
  • 21 прррц

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Мишо":

    това е секретна нано технология толкова е секретна, че даже китайците не са я копирали още
  • 22 Брейййй

    9 1 Отговор

    До коментар #8 от "mi6osp":

    Много разбираш от метали
  • 23 Пешо

    7 3 Отговор

    До коментар #12 от "Мишо":

    Технологичен процес на нанасяне на цинково покритие върху стоманени елементи.
  • 24 София

    19 0 Отговор

    До коментар #14 от "сол":

    Аз пък знам обратното - солта е скъпа и хвърлят химия, която разяжда детайлите мн по-бързо

  • 25 Скрапо

    23 3 Отговор

    До коментар #8 от "mi6osp":

    Машала бе,де се е чуло видяло мед и алуминий да гният.
  • 26 Сър

    6 11 Отговор

    До коментар #7 от "Бръм":

    Нормално е да има повече немски коли по моргите, защото за 30 продадени нови немски коли, французите продават 2
  • 27 James 🇺🇲

    5 0 Отговор
    Каквото и да корозира, аз имам електрожен и кит в къщи :‑)
  • 28 И пясък

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "сол":

    Пясъка пък изронва фабричната защита. А напролет: пътищата мръсни и прашни!
  • 29 и Пясък

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Alex":

    Това не е правилно. Битума след време се напуква, задържа в образуваните пори още повече сол и влага и става още по-зле. Има видеа в ютюб за това
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.