Отидете към основна версия

8 150 11

Същите, но различни – гумите за електромобили

  • гуми-
  • електромобили

В света вече има около 10 милиона електромобила, а когато става въпрос за Европа, 6.1 от всеки 1000 жители притежават такъв автомобил. За първи път през 2020 г. в Европа са регистрирани повече електромобили, отколкото в Китай. 55 процента от запитаните казват, че основната причина за покупката на електромобил е грижата за околната среда. Това естествено не важи все още за по-голямата част на населението у нас, но нека видим какво правят западноевропейците.

Освен с всичко останало, електрическата мобилност променя фокуса и при разработването на гуми, както е описано в новия доклад на Continental „Електрическата мобилност и гумите“, който предоставя обстойна информация за разработването на гуми за електромобили. Производителите на превозни средства, доставчиците и цялата автомобилна промишленост полагат усилия да повишат нивата на устойчивостта в бъдеще, като електромобилите се считат за ключа към по-екологичното и здравословно бъдеще.

Затова немският гигант в производството на гуми бързо фокусира развойната си дейност върху новите изисквания за гумите за алтернативните задвижващи системи. Резултатът е гума, специално разработена за електрически и хибридни превозни средства, а целите на германците са да гарантират, че цялото портфолио от гуми ще започне да отговаря и на специфичните изисквания на задвижващите системи без двигатели с вътрешно горене.

За да разберем по-добре нововъведенията, германците правят експертен документ за електрическата мобилност в света на гумите, който предоставя бърза и ясна информация по темата за технологиите за разработването на гуми за електромобили. На страниците му се съдържат данни, показатели и идеи за по-нататъшна развойна дейност, като документът е разделен на отделни части, които обхващат електрическата мобилност, гумите за електромобили, разработването на гуми и пилотни проекти и сътрудничества.

Гумите за електромобилите и за превозните средства с традиционно задвижване като цяло са едни и същи. Но електрификацията променя значително условията, при които се използват гумите. Вече има 10 милиона електромобила по пътищата в цял свят. Повечето превозни средства ще продължат да използват двигатели с вътрешно горене за известно време напред, но електромобилите вче са почти четири процента от немския пазар.

Въпреки че тази цифра е изключително малка в сравнение с почти 96-процентния дял на бензиновите и дизеловите автомобили, тенденцията постепенно, но бързо ще се промени, особено в сферата на автопарковете електромобилите ще придобиват все по-голямо значение.

По отношение на гумите принципът е един и същ за електромобилите с висока ефективност и автомобилите с двигатели с вътрешно горене с ниски емисии - фокусът е върху по-малкото потребление на енергия, независимо от типа на задвижващата система. При електромобилите по-голямата товароносимост, оптимизираното съпротивление при търкаляне и ниските нива на шум са особено важни критерии за разработването на гумите.

Изискванията за лекотоварните превозни средства са още по-строги, най-вече в резултат от „Директивата за чисти и енергийноефективни пътни превозни средства“ на ЕС и инструмента VECTO, който цели да намали емисиите на CO2. Така електрическата мобилност променя фокуса и при разработването на гуми. Предизвикателството тук е да се открие оптималното съответствие между различните изисквания – нуждата да се зададат най-високи стандарти едновременно за безопасност, управление и комфорт.

Електромобилите са по-тежки, което означава, че гумите трябва да могат да издържат на по-голяма тежест. За да могат гумите да отговарят на всички останали изисквания, са необходими допълнителни разработки за структурата им. Трите фокусни точки са съпротивлението при търкаляне, шумът и животът на гумите. Новата концепция на цифровите решения демонстрира потенциала на новите материали за по-ефикасни, безопасни и устойчиви превозни средства.

Така нпример Continental използва придобития си опит чрез многобройни сътрудничества и партньорства за създаване на нови технологии, като например Extreme E, MOIA и Futuricum, директно за разработването на гуми от следващо поколение. Разработчиците на пътнически и лекотоварни превозни средства се обединиха с производителите и клиентите, за да създадат нови концепции и да проучат кои профили на изискванията осигуряват най-добри резултати на практика. И процесът продължава.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 21 гласа.

Свързани новини