20 Януари, 2022 15:58 9 057 48

US eлектромобили, които с едно зареждане изминават повече от бензинови коли

  • електромобили-
  • пробег
US eлектромобили, които с едно зареждане изминават повече от бензинови коли - 1

Изненадващо, някои електрически автомобили вече имат по-голям пробег с едно зареждане от много от бензиновите модели. Лидер на рейтинга при US моделите е Tesla Model S Plaid.

Автомобилът ускорява от място до 100 км/ч за само 1.9 секунди, като наред с това изминава с едно зареждане 637 км. Версията Long Range разполага с още по-голям пробег.

На второ място е Rivian R1T, който е разработен с подкрепата на Ford и Amazon. Според документите на колата запасът на пълната батерия е достатъчен за 505 км, но в реални условия се оказва, че те са 483 км. На трето място е Tesla Model 3 с пробег от 568 км.

В момента този модел се счита за едно от най-достъпните електрически превозни средства на компанията. Рейтингът се затваря Ford Mustang Mach E, който може да измине 491 км с едно зареждане. Подобна цифра се очаква и от бъдещия пикап F-150 Lightning.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 DrivingPleasure

    53 17 Отговор
    Смях в залата!
    Поредна доза жалка ел. пропаганда.

    Коментиран от #25, #30, #32

  • 2 Kurasan

    43 6 Отговор
    Дали? Айде на бас че не може. И е най готино като почне да ти дига температурата на климатика или да ти ограничи скоростта на 90 км/ ч на магистралата и да хвърляш боб дали ще стигнеш до дестинацията.

    Коментиран от #8

  • 3 Тея отгоре

    22 32 Отговор
    Карайте си още пет шест години пушилниците и после и вие ще се качите на електрокари. Няма къде да бягате. Това е положението.

    Коментиран от #48

  • 4 Знайко

    14 11 Отговор
    "US eлектромобили, които с едно зареждане изминават повече от бензинови коли."

    И които струват колкото от 2 до 5 бензинови коли. Не ми дреме, че електрическа кола изминава с едно зареждане 637 км.. На мен 80% от пробега ми е в града и е до 50-100 км. на ден. За 30 години едва десетина пъти ми се е случвало да изминавам на извънградско наведнъж 700-1200 км.(12-20 часа на път). И всичките пъти проблема беще, че не издържаха шофьорите, а се сменяхме 2-3 шофьора.

    Коментиран от #10

  • 5 Хайл

    23 10 Отговор
    Ами като я сравняват с кола с 30 лт резервоар "полско фиатче","ще мине повече" после 8-12 часа зареждане...
  • 6 ПараШут

    23 10 Отговор
    Заглавие на съседна статия : "Китайците вече продават електрическа кола с автономен пробег от над 1000 км"....толкоз за краварските кочини!
  • 7 kkk

    37 9 Отговор
    Любителите на електрички са добре дошли на реални тестове- аз осигурявам и ТеслЪ еС с най-голямата достъпна батерия в Германия, и БМВ 740d хDrive, и разходката до немските аутобани. Тестът се изразява в зареждане догоре на коя да е бензиностанция която има и зарядно за електрички намираща се на аутобана (такива има, спокойно) и от там в пакет (като ТеслЪ-тъ ще е водеща) се задават 140км/ч на автопилота, 24 градуса на климатика в авто режим, неква музика да свири нон-стоп и ще си шпорим по аутобана докато някоя от колите умре. Разбира се ще има и залог от поне €20 000 на калпак + губещият ще плати всички разноски за провеждане на теста...

    Тъй като съм пробвал поне 50 пъти колко ще издържи ТеслЪ-тъ и от личен ежедневен опит знам колко е разхода на БМВ-то гарантирам, че електричката ще загуби с много... Жокер- при 140км/ч БМВ-то с немска нафта дава реален разход от 6,1-6,2/100км. и има резервоар от 78л. което прави 1200+км. пробег при магистрални скорости. И го зареждам (където ми е кеф) за 5-6 минути за следващите 1200+км. пробег- когато електричките стигнат до такъв пробег и толкова бързо зареждане ми се обадете...

    Коментиран от #27

  • 8 мислещ

    23 3 Отговор

    До коментар #2 от "Kurasan":

    А зимата още по-лошо, че е с термо-помпа и ще има яко мръзнене като влезе в мега-хиипер еко-режим.
  • 9 Aлфа Вълкът

    14 1 Отговор
    Колата на второ място изминава по-малко километри от колите на 3то и 4то място, каква е логиката на тази класация?
  • 10 kkk

    24 6 Отговор

    До коментар #4 от "Знайко":

    Проблемът не е в това колко пъти годишно правиш повече от 300км. за деня- на 98% от хората в 99% от случаите им стигат 150км. пробег на ден + възможност вечерта да зареди догоре. Въпросът е в 3-те случая годишно когато ненадейно ти се наложи да правиш повече от 200км. пробег и се оказва, че нито си заредил вчера, нито имаш къде по пътя да заредиш, нито пък имаш 3 часа време за губене докато се зареди тая електричка.
    За да измина 1000++км. ВЕДНАГА, ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ ми трябват 2 неща- 15 мин. време да се облека, да стигна до бензиностанцията и да заредя догоре и разбира се пари да си платя нафтата. И на 16-тата вече пътувам. Това за електричите Е НЕВЪЗМОЖНО и няма да е възможно горе-долу никога.

    Другото невъзможно за електричките ще си останат дългите пътешествия тип "извън цивилизацията"- винаги мога да сложа 100л. нафта в багажника които да ми осигурят още поне 1500км. извън началните 1000км. в резервоара и в общи линии поне 4-5 дни съм независим...

    Коментиран от #16

  • 11 Знайко

    25 4 Отговор
    Аз не съм противник на електрическите коли. Но съм противник на необразованите и прости "Зелените талибани" в Брюксел, които сами сме си избрали. Които от няколко години правят ГЛУПОСТ след ГЛУПОСТ. Докато едва ли не всеки ден самите те замърсяват много повече ходейки със самолет на работа от Париж, Берлин, Виена ... до Брюксел. И вечер обратно се прибират у дома. И след това возещи се 50 км. от летището до европарламента, хотела... в луксозена замърсяваща дизелова лимузита такси. Същите "зелени лицемери", също така постоянно превозват себе си, секретарите си и купища документи между Брюксел и Страсбург. И съм противник на АЛЧНИТЕ ПЕЧЕЛБАРИ, искащи да забранят ГОДНИ автомобили, които допреди 5-10 години ОБЯВЯВАХА ЗА ЧИСТИ и ИКОНЖМИЧНИ. А видиш ли днес ИЗВЕДНЪЖ СТОНАЛИ ДАМЪРСЯВАЩИ и НЕИКОВОМИЧНИ. Само за да ПЕЧЕЛЯТ ОЩЕ И ОЩЕ ОТ ПРОДАЖБИ НА НОВИ ПО-СКЪПИ АВТОМОБИЛИ.

    Тойота са направили сметка, че няма как "изведнъж" да преминем на електромотори. Защото няма откъде да се вземе електричеството за тях. Днес съществуващите в света Електроцентрали не могат да осигурят дори 1/4 от електричеството нужно за да се движат съществуващите днес автомобили с електричество. Тойота са измислили, че тъй като днес част от електричеството се добива от въглеводороди. То 2 напълно електрически електромобила отделят СО2 емисии колкото три хибрида Тойота Приус. Също така както виждаме тази зима, цената на електричеството може да скочи толкова много, че да нямаме пари да зар
  • 12 Знайко

    13 3 Отговор
    Също така както виждаме тази зима, цената на електричеството може да скочи толкова много, че да нямаме пари да заредим електрически велосипед, камо ли електромобил.

    Аз смятам, че човечеството трябва да премине първо през хибридни автомобили като Тойота Приус, BMW i5, екперименталната Тесла на австрийците от Обрис, Мазда-хибриди с лек вангелов двигатил-генератор... Вместо огромни тежащи повече от половин тон батерии на електромобилите може да се произвеждат хибриди с малки леки батерии и малки леки ДВГ-ГЕНЕРАТОРИ, но с мощни електромотори. Много ти 100 км. за 5-8 секунди. За които няма да са проблем липсващото или скъпо електричество от контакта.

    Коментиран от #13

  • 13 kkk

    8 3 Отговор

    До коментар #12 от "Знайко":

    Реално единственият перспективен тип коли са хибридите, но НЕ тези на Тойота- питаш гугъл за LI ONE и четеш. Там задвижването е 100% на ток, батериите осигуряват около 150-170км. на ток и после се задейства простичък и малък ДВГ който обаче НЕ задвижва пряко колелата и работи САМО като генератор на ток. Реално съм ползвал такава доста в Китай и разходът е около 5,5-6/100 бензин когато работи генератора. Това е перфектният вариант- 150км. на ток от контакта (вечер вкъщи) са напълно достатъчни за ежедневните нужди на почти всеки, а когато ти потрябва нещо повече имаш направо перфектен разход на бензин за такава огромна кола...

    Коментиран от #15

  • 14 Хмммм

    4 5 Отговор
    Едно интересно видео за това как се пътува от Германия с Тесла и колко струва!

    Коментиран от #33

  • 15 Ееееее

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "kkk":

    Много пъти вече ти писах, че на този принцип е и Мицубиши Оутландер ПХЕВ! Това не е нова технология! Но батерията е по-малка. Но ДВГ няма връзка с колелата и е само генератор!

    Коментиран от #17, #34

  • 16 Знайко

    3 11 Отговор

    До коментар #10 от "kkk":

    "За да измина 1000++км. " ...

    Когато си от 3%-7% от хората в света НЕПРЕДВИДЕНО налагащо им се да изминават много често 1000++ км. за денонощие. Според мен си също така най-вераоятно от малкото хората КЪСМЕТЛИИ имащи в КОРПОРАТИВНИЯ си ГАРАЖ няколко големи луксозни служебни автомобили. Които имат огромни двигатели и резервоари или пък имат огромни бързо зареждащи се батерии. И нямаш никакъв проблем, защото все някой от служебните ти автомобили ще е зареден. Ако не е зареден за 15 минути докато се приготвяш. На мощна 150-300кВт. зарядна станция ще можеш да го заредиш с електричество за пробег 200-300 км. Днес в Европа през 50-60 км. най-много 100 км. има обществени зарядни станции. Без да имам електромоби в София знам за 3 зарядни станции в радиус от 2-3 км от дома ми. Едната е на паркинга на голяма верига хипермаркети. И през телефона си ще можеш да видиш къде по пътя ти има други такива зарядни станции. На които докато си почиваш за 15-20 минути пиейки кафе, ще можеш да намериш още 300км. пробег.

    Аз обаче съм от хората, които планират няколко месеца предварително такива пътувания. Повечето пъти ги правя със самолет и на място си наемам местен автомобил. А пък мои приятели, които правят такива дълги пътувания над 1000-1700 км. Ги планират с месеци, предварително си взимат под наем голям луксозен 8 местен бус и така пътуват.

    Коментиран от #20, #21, #24

  • 17 kkk

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Ееееее":

    Давай да заложим по €45 000 колкото струва туй велико Мицубиши Оутландер ПХЕВ и отиваме при дилъра да проверим дали ДВГ-то ПРЯКО задвижва колелата или е само генератор... Ако си прав на момента ти купувам колата от дилъра обаче като се окаже, че грешиш ми плащаш у кеш, в брой, на ръка €45 000...

    Коментиран от #18

  • 18 Ееееее

    0 7 Отговор

    До коментар #17 от "kkk":

    Давай! Само че не живея в България! Отиди до дилъра и го питай! И пак ми пиши! И стягай парите да ми купуваш кола!

    Коментиран от #23

  • 19 Сусу Манарата

    11 5 Отговор
    Колкото повече ги рекламирате, толкова повече отблъсквате хората от тях. На пътя да намеря парите, да ми я подарите, пак не я ща. Карате ме през джам зехтин да ближа. Удоволствието от ДВГ е несравнимо.
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Тоалетна хартия

    17 6 Отговор
    Ел.колата е за мазохисти, откачалки и шматки. Когато отпадне субсидията за покупката им, даже и те ще се откажат от ел.колите!!!!
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 kkk

    10 7 Отговор

    До коментар #16 от "Знайко":

    Клоу.нче жа.лко, що не се скриеш, а? Много е лесно да се правиш на разб.ирач, но да те открехна- ти докато "плануваш" каквото и да е аз "случайно" само за миналата година 7 пъти летях до ФАЩ, 4 пъти до Китай, над 10 пъти до Русия, а полетите до Европа ги броя за "вътрешни" и половината служители на Sixt у Дортмунд още като ме видят и знаят коя кола да ми извадят от паркинга... И да, имам в корпоративният гараж доста интересни коли, но друго казвах и ти разбира се не схващаш... Обяснявам като за деца:

    Не съществува електричка която да ти гарантира при всички случаи повече от 300км., особено пък зимата. Идеални са за градски условия и да зареждаш през ден "до горе". Основен проблем е, че си яко ограничен, ей ти пресен пример- на 10.01. майка ми (на 350км. от мен живее) звъни "кучето ти не е добре и едва диша- трябва му ветеринар" (а такъв в района няма), разбира се аз веднага се изстрелвам натам. След 6 часа кучето е прегледано и прието за операция от ветеринар в не много близкият голям град и аз съм направил 500+км. за нула време. И ето го проблема- електричката буквално е НЕВЪЗМОЖНО да направи 500км. наведнъж в режим "яко газ" (средна скорост над 110км./ч. при нито един км. по магистрала осъзнаваш ли кво каране е) и кучето можеше като нищо да умре ако бях закъснял с 2-3 часа. Май.ната му на него- можеше майка ми да е зле и да трябва да вися 2 часа на щепсела да зареждам, искаш ли да си в подобно положение? Аз не искам и затова НИКОГА няма да карам кола

    Коментиран от #29, #31

  • 25 Пропаганда

    4 9 Отговор

    До коментар #1 от "DrivingPleasure":

    Напротив, пропагандата идва от опек и арабите. Ако видиш кои хора спонсорират рекламата на двг и подигравките с Ел колите ще нсвържеш картинката. Много ги е страх от тока, защото е много по ефективно. Можеш с инвестиции и вкъщи да си зареждаш колата безплатно. А те него искат.

    Коментиран от #28

  • 26 Хмммм

    7 11 Отговор
    Айде и още едно видео, как се пътува от София до Слънчев бряг с един заряд и скорост 130 км/ч! Ма да не тръгнете да пишете, че всички са платени! Че на Мъска парите няма да му стигнат да плаща на толкова хора!

  • 27 Plameni

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "kkk":

    Какъв е разхода на гориво на това BMW при 90км/ч

    Коментиран от #38

  • 28 DrivingPleasure

    9 6 Отговор

    До коментар #25 от "Пропаганда":

    Колега, ще ме свържеш ли моля с някой от тия араби дето плащат - нямам против да заработя някой петролен долар докато си правя кефа да псувам недоразумението ел. :)
  • 29 Тоалетна хартия

    3 6 Отговор

    До коментар #24 от "kkk":

    Не се надъхвай, ще закача електричката за бмв и ще спечеля....мухаха
  • 30 Мхм

    4 7 Отговор

    До коментар #1 от "DrivingPleasure":

    Нали знаеш с всяко изпомпвяне на помпата нефта намалява а от там и горивото у резервоара.
  • 31 Знайко

    5 7 Отговор

    До коментар #24 от "kkk":

    "само за миналата година 7 пъти летях до ФАЩ, 4 пъти до Китай, над 10 пъти до Русия, а полетите до Европа ги броя за "вътрешни" и половината служители на Sixt у Дортмунд още като ме видят и знаят коя кола да ми извадят от паркинга..."

    Точно за това говорех, че хора като теб, които пътувате всяка седмица 1544 км. със самолет до Дортмунд. Не го правите с автомобил защото тогава разстоянието става 1900 км. И не искате да прекарате 25 часа държейки кормилото на автомобил, когато може вмесго това да спите 2-3 часа в безнес класата на самолет. На големи разстояния принципно не се пътува с автомобил, а се ползва самолет. Богатите хора си имате десетина лични автомобила по един в Дортмунд, Бюксел, Лондон, Москва, Маями, Лос Анжелис, Пекин, Токио ... които ползвате на къси разстояния 100-200 км..
  • 32 PLAID

    2 5 Отговор

    До коментар #1 от "DrivingPleasure":

    WORLDS FIRST HUB DYNO TEST OF THE 2022 TESLA MODEL S PLAID Тупалката вади не 1020, а 1100 коня. На колелата! Което се равнява на 1300-1400 на колянов вал при бензинова кола 4х4. Което значи, че ако не срещнеш някой с Ламбо с 2 турбини 1400 коня с желание да си счупи колата или да метне съединител, си вечния не цар - ИМПЕРАТОР на пътя.

    Коментиран от #42, #44

  • 33 3-фазния

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "Хмммм":

    Мрън-мрън! Long range се кара на дълъг път, байно. Това все едно да ида за риба с дрянова пръчка и да омрънкам орталъка, че не съм хванал нищо. Long range, казах. 80-100 кВтч

    Коментиран от #36

  • 34 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "Ееееее":

    Нещо си се заблудил. Двг-то може да работи и като генератор за ел двигателите и директно да задвижва колелата, но има връзка само с предните.
  • 35 тикви

    3 3 Отговор
    Как ли ще се чувства при задръстване около 5 часа през зимата!

    Коментиран от #46

  • 36 Хмммм

    3 3 Отговор

    До коментар #33 от "3-фазния":

    Това имах предвид! Че не е проблем да се кара зимно време от Германия до България! Това показвах на неверюищите! А до колегата с 5 часа трафик. Ми хората в клипа и те чакаха толкова,като изхарчиха само 3,8 кВтч енергия!
  • 37 Нафтова печка

    1 1 Отговор
    А едно време Това го наричаха ,, конспирация ,, - Сега е РЕАЛНОСТ !
  • 38 Личен Опит

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Plameni":

    5,8л./100км. МАГИСТРАЛА Хемус
  • 39 И ти ли?

    0 2 Отговор
    Много се събрахте тези дето карате по магистралата с 90 километра в час? Хайде турбо и дизела карат баничарки и е разбираемо, ама ти си с BMW да караш с 90 км по магистралата вече ми идва в повече.

    Коментиран от #40

  • 40 Turbo

    2 1 Отговор

    До коментар #39 от "И ти ли?":

    По тия разбити магистрали,как да карам с по висока скорост? Окачването се разбива,пазя си колата.

    Коментиран от #41

  • 41 Ааа така ли било

    4 3 Отговор

    До коментар #40 от "Turbo":

    Значи ти обясняваш какъв ти е разхода с 90 километра в час и смяташ колко ще минеш с един резервоар, но искаш да го сравниш с разхода на Тесла със 150 км в час по същата тази магистрала и им се присмиваш че карали със 100 километра в час?


    Май мериш с двоен аршин?
  • 42 DrivingPleasure

    3 2 Отговор

    До коментар #32 от "PLAID":

    На мен лично са ми достатъчни 150-200 коня. 1000та коня даже и в ламбо може да си ги еди какво! Те са за малоумниците! Единственото Ламбо, което бих взел сряха да го произвеждат - Гаярдо с ЛП560 с ръчка и задно. А реално ми трябва един дизел със 150 кс за ежедневието и една бензинка с 200 до 300 коня на задно щото 0-100 е дисциплина за идиоти - на истинските шофьори им трябват завои!
  • 43 Дядо Щукар

    1 0 Отговор
    Да бе, да! :-)
  • 44 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "PLAID":

    Императоре, вече на всяко кръстовище те чака патрулката с триногата, да те короняса подобаващо хахахахахаха Тези коне само ще си ги плащате в данъка. Няма къде да ги впрегнете.
  • 45 Гост

    5 1 Отговор
    И с какви бензинови коли са ги сравнили, че да не могат да изминат 500 км с един резервоар? Особено в САЩ, където колите се правят да пътуват на големи разтояния. Поредната нагласена статия.
  • 46 Оня

    4 4 Отговор

    До коментар #35 от "тикви":

    БаcтyH , силата на електричките е точно в задръстването , там победата с много ! Ама като си ограничен и неумеH , откъде да ги знаеш тези неща.

    Коментиран от #47

  • 47 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #46 от "Оня":

    хахахааххаха видяхме те тебе колко си умен хахахахаха
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.