При избора на употребявана кола, в голяма част от случаите, предпочитание се дава предимно на най-разпространените модели. Потенциалният купувач смята, че факта, че са масови говори за тяхната надеждност. Това обаче не винаги е така. Дори когато избирате популярни автомобили, можете да срещнете модели, които не са толкова надеждни. Изданието Novyny.live състави нов списък с най-ненадеждните автомобили сред бестселърите на вторичния пазар.
Alfa Romeo 147
Този модел не се произвежда от 2010 г., но все още намира място сред най-продаваните на пазара. Основното, на което трябва да обърнете внимание при проверката, са: шарнири, ауспух и разход на масло. След 7 години работа, дори и при щадящ режим, износването на лагерите на главините може да бъде до 90%, ауспухната система ръждясва, а маслото блика от почти всяка гарнитура. И ако предишният собственик не е сменял редовно ангренажния ремък и водната помпа, трябва да очаквате още повече проблеми. Други проблеми са пълно износване на съединителя и унищожаване на главата на 2.0 Twin Spark, до скърцане в салона, бъгове на мултимедийната система и постоянно мигащ индикатор на въздушната възглавница.
FIAT Doblo
Компактната "баничарка" може да не е толкова надеждна, колкото изглежда. Особено ако предишният собственик не е следил правилно колата. Сред често срещаните проблеми на бензиновите модели са повреди по двигател, причинени от некачествено гориво, проблемна гарнитура на цилиндровата глава и повредена водна помпа. Дизеловите двигатели имат по-малко недостатъци, като там основният проблем е свързан с турбокомпресора. Също така във всички FIAT Doblo инжекторът и горивната помпа са склонни да се повреждат. Окачването също не е от най-издръжливите.
Renault Megane 2
След 5-7 години експлоатация, тази кола може да ви излезне "златна" ако се стигне до ремонт. Да, каросерията е поцинкована, но има доста детайли, които не са и гният бързо. Втората неприятна изненада се крие в електрониката, която е силно проблемна. Освен това тези автомобили не се славят с най-надеждните двигатели. Бензин - страдат от бързо износване, повреди на гарнитурата на главата, лош стартер и горивна помпа. Дизеловите двигатели не се различават по надеждност, най-вече заради турбината и катализатора. Генераторът също се поврежда доста често. Затова е по-добре да не взимате много стари такива коли.
Mazda RX-8
Този автомобил трябва да бъде внимателно прегледан преди закупуване. Всъщност, след 3-5 години работа, роторният двигател започва да показва проблеми. Двукамерният "Ванкел" с обем от 1.3 литра има малък експлоатационен живот, а замяната му струва много.
Ford Ka
Само след 3 години експлоатация, колата на по-небрежен собственик често е покрита с огнища на корозия. Увисналите пружини на предния мост, износените фрикционни накладки на съединителя, спирачните дискове и много други дефекти, ще направят живота ви труден. Особено, ако всичко това се случи след пробег от сало40 - 50 000 км. Но двигателите на тези колички са надеждни.