2 Февруари, 2022 12:08 47 170 71

Какво гледа българинът при покупка на употребявана кола - мнение директно от продавачите

  • mobile.bg-
  • употребявани автомобили

За да се превърне една кола в желана покупка, тя трябва да отговаря на някои прости изисквания, които до известна степен се различават в Европа и у нас

Какво гледа българинът при покупка на употребявана кола - мнение директно от продавачите - 1

Не толкова отдавна писахме за това, кое най-много ценят европейските автомобилисти в купуваните от тях коли. Бяхме изненадани, че те почти не се интересуват от екология на двигателите и безопасността. Честно казано, очаквахме от жителите на "напреднала Европа" пълен отказ от "мръсни" автомобили, но уви и европейците мислят горе-долу като нас.

Но за да сме по-категорични в това мнение решихме да сравним тяхното мнение с мнението на българските продавачи на коли и да разберем дали наистина се различават едно от друго. Ако 1 200 души са участвали в европейското проучване, то, с помощта на най-големия сайт за автомобили у нас mobile.bg, ние взехме мнението на само 120 души, но на такива, които се занимават с продажбата на автомобили професионално.

Оказва се, че както за жителите на Западна Европа, така и за българите, основното, което се гледа в една кола е качеството и надеждността. Но за европейците годината ннивото на оборудване има много по-висока стойност (53% срещу едва 12% у нас). Колкото и странно да звучи, достъпното обслужване и ремонти в официален сервиз на марката са важни само за 4.3% от автомобилистите в България, докато 51% от западноевропейците не могат да си представят да притежават автомобил без евтина поддръжка при дилъра.

Но у нас се обръща по-специално внимание на съотношението цена/качество (трето място срещу четвърто във Европа). И друг странен показател - сигурността в България е класирана на шесто място, а в Западна Европа - на предпоследно. Екологичността не вълнува както западноевропейците, така и българите. Що се отнася до фактора "мнение на другите" обаче, у нас той е на едно от първите места, докато на Запад, на този фактор се обръща най-малко внимание.

В крайна сметка се оказва, че не сме много по-различни от западноевропейците, но в България, изглежда, това какво ще кажат другите за колата е от първостепенно значение. Освен това българите са свикнали да разчитат на себе си и на т.нар. "гаражни майстори" и оценяваме наличието на качествен и достъпен официален сервиз и ремонт доста по-ниско от надеждността и комфорта на закупен автомобил.

Какво гледа българинът при покупка на употребявана кола - мнение директно от продавачите


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 42 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 провинциалист

    164 24 Отговор
    "Какво гледа българинът" - да е някой по-стар дизеляк, че новите не харесват нафтата от трактора и задължително да е комби, че да има място за тубите.
  • 2 Име

    82 5 Отговор
    Ми и западнярите са като нас, естествено, нищо че правителствата им се пънат за екология и там подобни глупости. Единствено с манталитета имаме проблем, ама...

    Коментиран от #7

  • 3 Българина

    113 2 Отговор
    Основно гледа да е на сметка
  • 4 Display

    100 5 Отговор
    Просто не е истина, какви кошници и пушляци съм гледал в Белгия, Франция и Англия.........

    Коментиран от #26

  • 5 555

    99 10 Отговор
    Гледа, гледа и после почва да хвърля всеки месец по 500 лв на майстори и седмици наред без кола или накрая се окаже, че е дал 60% от заплатата си да ремонтира

    Коментиран от #61

  • 6 Име

    95 2 Отговор
    Основният проблем в България при пазара на автомобили втора ръка е, че няма нормален вторичен пазар. За да има нормален вторичен пазар, е неободимо да има покупки на нови автомобили. Но поради редица фактори, това липсва.

    Коментиран от #62

  • 7 Име

    142 12 Отговор

    До коментар #2 от "Име":

    Проблем с манталитета нямаме, повярвайте ми. Разликата е в покупателната възможност, а това определя/променя манталитета и съзнанието. Ако поставите един западен индивид в нашата реалност, ще видите колко бързо се превръща в "българин" като манталитет според вас.

    Коментиран от #11

  • 8 оня с магарето

    93 7 Отговор
    "достъпен официален сервиз и ремонт" няма такова нещо

    Коментиран от #38

  • 9 Клиент

    100 4 Отговор
    Аз гледам само уникати карани от немски пенсионери или италиански лекари.
  • 10 Абеее

    86 6 Отговор
    Какво евтино обслужване и ремонт при дилър на марката , като става въпрос за кола втора ръка.На кого го разправяте тия ?
  • 11 Ми не съм съгласен

    135 10 Отговор

    До коментар #7 от "Име":

    Манталитетът на българина по отношение и на колите е точно този - какво ще кажат другите. Именно поради тази причина се купуват 20 годишни премиум коли, вместо за същите пари да си купиш по-нов и по-бюджетен автомобил и да можеш да го обслужваш без проблем с заплатата си. А не гумите ти да са 19 цола и да караш с употребявани всесезонни, защото новите са ти скъпи. Ако имаш нормална количка от бюджет клас, то тя ще е с 15-ки, например и ще можеш да си купиш нови. Говоря хипопетично, като визирам голямата част от българите.

    Коментиран от #17, #65

  • 12 Тайна

    38 4 Отговор
    Гледаш външния вид. Не го интересува, че ти си направиш ремонт и колата ходова част двигател е в допро състояние. Амг пакет да има амг джанти и я взима нищо че мотора е за белканто. Това е истината.
  • 13 TROY

    58 3 Отговор
    Върховната мечта на автоджамазина, е да да продаде някой тарарясник, на 10 години, каран 350 000, 400 000 километра. Каран на някой аутобан.
  • 14 Ганьо

    86 4 Отговор
    Гледа да е БМВ, за да седне в него с шушляка Адидас. Ако ще да 2001 г.

    Коментиран от #16, #48

  • 15 Мамин Кольо

    33 13 Отговор
    Българина гледа да не настине и да не се мине. За колата каквото и да се вземе все се чупи и поддържаме една голяма мрежа от сервизи, майсторчета и храним тяхните семейства, но няма лошо. Каквото му харесва на човека да взима, на мен ми харесват повечето автомобили и не робувам на марки. Сменяма колата на две-три години защото мо омръзва, не защото и има нещо.
  • 16 haha

    63 5 Отговор

    До коментар #14 от "Ганьо":

    Абсолютно вярно. Не знам защо народът се залъгва, че като караш някаква изстрадала "премиум" кола от преди 20-25 години изглежда много успял в очите на хората, а в същото време ходи по анцуг. Само в България наливаш пари в ламарини, за да покажеш колко много нямаш. Разбира се има и хора, които минават по тоя път, купуват стар "премиум" наливат кинти в него,докато не им писне и си вземат накрая нещо по джоба им и се раждат.
  • 17 именно

    53 15 Отговор

    До коментар #11 от "Ми не съм съгласен":

    Аз си взех 12 годишен кросоувър за 10 бона от Швейцарско, на 19ки е - веднага ги изхвърлих и си сложих нови всесезонки среден клас по 280лв бройката. Нови свещи, бобини, дискове, наклади, акумулатор, масла и т.н. първоначално отидоха над 2000лв вече, като това са неща които са консуматив. Няма проблем и да извадя още толкова за ремонт ако излезне - така се купува автомобил - да може да си сложиш нормални гуми и да го обслужиш от до, не да броиш стинките пред премиума.

    Коментиран от #63

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 7373

    5 0 Отговор
    Най-важните неща на края
  • 21 До коментар #17 именно

    18 19 Отговор
    Въй завалията, че ти си жив кахър бе...
    За някакъв дърт таралясник да се охарчиш толкова,вместо да използваш тези пари за нещо стойностно...
    Аз преди три години сам от Берлин конкретно от една автокъща в Шпандау си купих кола малко по скъпа но обслужена и с валиден ТЮФ не като тук...
    Освен за регистрация и смяна на маслото на двигателя за друго пари не съм давал!
  • 22 Все тая

    42 2 Отговор
    Пазара на автомобили втора употреба в България е различен от този в Западна Европа. Повечето коли у нас са внос от други държави. Цените в на тези автомобили са по-ниски от тези на запад. Това се дължи повечето случаи това,че се вкарват катастрофирали автомобили, нерядко тотална щета, чийто ремонт тук е в пъти по евтин.
    Пример: моята кола в Германия я блъснаха на паркинг. Застрахователя казва - икономическа тотална щета. Ремонта не си струва. Колата за има за България, където беше ремонтирана за без пари и се продаде на цена за която в Германия никой нямаше да я купи ако знаеше, че това е тотална.
    Така че внимавайте какво купувате ;)
  • 23 Гошко

    66 2 Отговор
    Кола и жена е на късмет...вземеш ли да гледаш колко и къде е изчукана...нищо няма да вземеш..
  • 24 Кракра

    47 1 Отговор
    На второ място - "Какво мислят другите", ХХХХААХАХХАХАХХАХХХАХАХХАХАХХАХАХАХАХАХАХАХХАХА
    Няма такива малоумници, честно!
  • 25 МНЕНИЕ

    23 5 Отговор
    ТИ КАКВО ГЛЕДАШ като си избираш жена...същото е и с колата
  • 26 МИНУВАЧ

    47 1 Отговор

    До коментар #4 от "Display":

    Ама и там има бедни и богати,...
    Но разликата е, че богатите там не се фукат с коли, а нашенецът Мерчо на всяка цена, въпреки че зарежда за 10лв нафта
  • 27 АМИ ДОБРЕ

    27 5 Отговор
    Купувам по нова кола, по скъпа,... до месец са й откраднали катализатора, ако нямам гараж до месец е издраскана с пирон, и т.н.. После, кой продава читава кола, та да гледаш къде е дефектна ...Ами лоялни ли са продавачите на 80 % от обявите пише сменени... един куп неща, та даже и масло и филтри , подвеждащо нали

    Коментиран от #46

  • 28 Илия Царски

    32 0 Отговор
    Навън / специално във ФРГ / , купувача има доверие на автосалона , че няма да бъде нареден с маскиран боклук , затова не навлиза чак толкова в детайлите . Със или без замяна , разумните хора работят с големите авто къщи , защото , на свободния онлайн пазар и там е страшно . Визирайки изнесеното от автора , оставам с впечатление , че е на щат към едноименния сайт . Дай Боже все по-мъдри купувачи , за да се отърсим от алчните търгаши !
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 моторджия

    23 15 Отговор
    Нещо не ми се вързва. Уж надеждността е на първо място, а е пълно у нас с немски, френски и италиански недоразумения. Според мен нещата са много по-различни. За българина на първо място е колата да е евтина и той да е убеден, че я е взел много на сметка и е ударил кьоравото. На следващо място е задължително какво мислят другите. няма как да си вземеш нещо и да не се направиш на интересен пред комшии, момичета, приятели каква ракета си купил.
  • 31 До коментар #29

    26 4 Отговор
    Аз като гледам и наблюдавам сегашното поколение че и отпреди особено мъжете женчовци които в казарма не са ходили много от тях са мургави и плешиви...
    Ти сигурно си такъв Българин...!!!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 А4О

    45 1 Отговор
    Българина гледа да е Ауди или БМВ, може и мерджам - да е на 160 000км , над 200 коня, каран от баба Дък само да си взема хляб от бакалията и обратно, италианска и да пише УНИКАТ !
  • 35 Пешо Бедняка

    40 9 Отговор
    Има и доста нормални хора които избират стар премиум заради безопасността. Веднага мога да ти дам пример с мой колега с БМВ 7 серия E66 (аз лично мразя марката и модела) , който беше ударен от дрогиран с пежо 406 и скорост над 100км/ч челно на Е79. Тогава пострадаха сериозно жена му и дъщеря му, дрогирания умря в болницата след няколко дена. Ако колегата караше Шкода Рапид например ... какви щяха да са последствията според вас. От тогава тоя човек се закле, че докато е жив ще кара флагмани на баварците. Затова аз съм взел на жена ми стар, по вашите разбирания, сув тежащ 2500кг.(ВАГ) с който да вози децата ни. Проучил съм как се държи на краш тестовете на Евро Енкап и съм видял, че се справя с ударите 100 пъти по-добре от чисто нова Дачия Дъстер например. Надявам се НИКОГА да не използваме тази безопасност на практика, но искам да е там ако се наложи.

    П.С. Вижте как разлика от 1200 кг. и удар с най-здравата срещу една от най-слабите части на колата се разигра в катастрофата на Милен Цветков и тогава преценявайте за себе си.

    Пожелавам ви да сте живи и здрави.

    Коментиран от #37, #69

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Деймън

    32 9 Отговор

    До коментар #35 от "Пешо Бедняка":

    Голямо разсъждение няма що.Карам гондола с претоварването често излизам с 20т над тотала.По тая тъпа логика танк ли да си купя,за да се опазя от дрогираните и пияни турски и румънски тираджии,които карат безобразно?Като авера ти си е купил най-смотания и чуплив модел на БМВ,а именно е65 не е 66 има ли гаранция и от кого,че следващия път няма да го блъсне Тир,автобус,микробус,трактор и т.н?

    Коментиран от #39

  • 38 kkk

    18 4 Отговор

    До коментар #8 от "оня с магарето":

    За всеобща изненада цената на труда при офиц. дилър не е толкова по-висока от тази при 2/3 от другите сервизи. Тенекеджийските работи при дилъра са безбожно скъпи, но труда за смяна на части по окачване и двигател е максимум 20% по-скъп. По Коледа нейде сменях всички дискове и накладки + 2-3 сензора още на 3-годишна кола висок клас- дилърът ми даде оферта за 430лв. труд (частите отделно) и ми записаха час след 5 дни. Реших да мина през друг читав сервиз щото работата е елементарна и при късмет ще ми я свършат същият или на другият ден и няма да чакам. Е, в този сервиз ми казаха "ела след Нова година", но все пак ми дадоха оферта която включваше 400лв. за труд- кое му е скъпото на офиц. дилър? Друг случай- смяна ангренажни вериги на БМВ дизел (намират се отзад на мотора- лееееко гадно място), разликата за труд между Бова и друг читав сервиз беше "безумните" 70лв.- скъпо ли ви е още при дилъра? Смяната на ксенонова лампа на 3 от колите ми се прави като свалиш фара и бронята- при дилъра струва 40лв. за 1 фар и 65лв. за двата фара, няма сервиз който да ми го направи за по-малко пари, особено като видят по-висок клас кола...

    Много неща при дилъра са скъпи, но и много неща си заслужава да се правят там.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Зайко Байко многознайко

    13 32 Отговор
    Японски карам само мотори 6 броя, едно MZ Trophy, който энае що е то и едно "Балканче" , коли само от ония с мерника 6 бр. два W124,Е300D, два ML500, W163, една "Мечка" 500SEL, и една "Пура"W126 с присаден 5 л. двигател от " Мечка". Един мой роднина който имаше W115 "Конска глава", когато го питах , коя е най-добрата марка кола той каэваше , эапомни от мен има две марки коли "Мерцедес" и всички останали!

    Коментиран от #43, #44

  • 41 Зайко Байко многознайко

    49 4 Отговор
    Идеалната кола эа българина:да струва под три бона, да гори 2на100 гаэ, да е 8+1 места,да вдига 300 км/ч.,да се обслужва веднъж на 5 години,да се намиратнлесно и евтини части, да може да се оправя с тел и свински опашки, да е освободена от данъци и эастраховки и т.н., да се паркира лесно в центъра на града!🙄🤔😂😂😂😂
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 бай Иван

    4 13 Отговор

    До коментар #40 от "Зайко Байко многознайко":

    ЗНАЧИ ,ЧЕ НЕ ЗНАЕШ КАКВО Е ХЮНДАЙ...............

    Коментиран от #50

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 дедо

    19 0 Отговор
    Най вече гледа ,да е на 85 хиляди км и с цена 5000 лв!
  • 46 е браво

    10 0 Отговор

    До коментар #27 от "АМИ ДОБРЕ":

    НАИСТИНА ТОВА Е ОСНОВНАТА ПРИЧИНА за обикновенния българин,.. да не се набива на очи и да я кара по-скромно за да няма излишни проблеми
  • 47 ганю

    9 3 Отговор
    ЛАДА Нива,уазка,джуган или татра.за бългаските пътища
  • 48 Загрижен

    25 5 Отговор

    До коментар #14 от "Ганьо":

    +1, в София се препълни с биеймвиета, повярвай ми. Всеки шушляк или кифла с 5 лева в джоба и ми карат 20+ годишни пърдялници. Ама са у премиум седнали. Нищо, че dot-а на гумите е някъде в далечината 201... и някоя година. Разбира се на газчица или в най-лошия случай дизеляк, че иначе ше я кара ама само до към 5то число след заплатката. Абе Ганьо си е Ганьо. Акъл на него му не требве, дай му пари. Той акъл има и за теб...
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Зайко Байко многознайко

    7 2 Отговор

    До коментар #43 от "бай Иван":

    Не искам и да энам!
  • 51 хихи

    18 2 Отговор
    Освен това българите са свикнали да разчитат на себе си и на т.нар. "гаражни майстори"

    Това така защото "Офциалните сервизи са на ниво "гаражни майстори"

    Коментиран от #52

  • 52 Асан

    13 0 Отговор

    До коментар #51 от "хихи":

    Сервизите са на ниво ученици на стаж ама искат много пари за едба бензинова понпа 50 лв. За работа а се сменя за 15 минути!

    Коментиран от #64

  • 53 Джоко

    15 0 Отговор
    То е казано- от новия и служебния автомобил по- хубав няма. А, че си приличаме със западно европейските клошари е ясно. Разбирането за кола- втора употреба не предполага много опции- каквото дърво ти се е паднало- носиш си го. Някой се е отървал- ти поемаш щафетата на реставрации и късане на нерви!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 георги

    4 1 Отговор

    До коментар #19 от "Кольо,":

    Айде пак тази демокрация.....
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Ко рече

    11 0 Отговор
    Гледаме,оглеждаме и накрая харесаме колата😁
    После започват главоболията по сервизи🥵🥵🥵
    Ние българите ги купуваме за да ги ремонтираме 😏

    Коментиран от #58

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Синдикат на Ало Измамниците

    4 0 Отговор
    Радко Радко, просто леке си и такова ще си останеш!
  • 60 Джамбаза

    8 0 Отговор
    Продавам Мерц 124 leichenwagen na 80 000km aвтомат 1985 г. Уникат купих го от една баба дето изпратила дядото до църквата и гробищата,може и под наем
  • 61 Този проблем

    6 2 Отговор

    До коментар #5 от "555":

    и аз гоимах с първата кола ноф фнос малко карана,докато я направя годна за пътуване сравнително спокойно.След 4 години с нея минах на нова от магазина и така цели 16 годни с почти без проблемно стопанисване,и сега от 4 години пак с нов СУВ и безпроблемни 100х.км. до сега.Следващата ще е пак нова и никога вече ноф фонс много убава и малко карана от баба до магазина в събота само и риални километри.
  • 62 Не не липсва

    6 2 Отговор

    До коментар #6 от "Име":

    просто новозакупените после се връщат от където са взети и след преглед във фирмения сервиз се предлагат втора ръка но цената е съвсем друга не като на битака.А за тази цена българина в повечето случай е много къс,за това избира от селския битак нещо което поне да му дава имидж,че е нещо. Не напразно на второ място е поставно това какво ще кажат околните за теб и колата.
  • 63 Ами моята от завода

    6 4 Отговор

    До коментар #17 от "именно":

    дойде с оригиналните 19 -ки,да ги изхвърля ли,ами не, за зимата си купих нови джанти оригинални за моя СУВ но 17 цола и си купих премиум зимни гуми на Мишлен алпин 6,летните ги смених на 2-та година с нови Мишлен Пилот спорт 4 ес.Така разбирам нещата,а като погледна доста "премиуми" ноф фнос с големия ауспух и с гуми от ниския клас.На такива казвам скъсаняци, защото е на гол задник чифте пищови,ама пласмасови.Най-добре е българина да разбере,че е в пъти по евтино да си купи нещо което може да поддържа дори и да не е премиум ,но да може да не прави компромиси с техническото състояние на автомобила,защото от това зависи не само неговия но и на околните живота.И аз искам да карам Порше,и мога да си го купя,но не мога да го поддържам така както трябва,за това не съм си и купил.
  • 64 Ама от тези

    4 3 Отговор

    До коментар #52 от "Асан":

    сервизи получаваш документ с това какво е правено по колата и гаранция от 1 година ако нещо от това което е правено доведе до повреда ремонта е за сметка на сервиза. Повечето не знаете но приказвате колкото да си проветрявате устата.
  • 65 Продавач на боклуци

    4 12 Отговор

    До коментар #11 от "Ми не съм съгласен":

    Абе ти в кой век живееш?Кой кара с 15-ки?То вече и 16-ките са демоде.
  • 66 Ицо Багера

    9 0 Отговор
    Какво мислят другите ?!?!? Сериозно ли това е водещ фактор ? По - прости сме, отколкото предполагах.
  • 67 Луууд

    9 1 Отговор
    Сори колега но не е точно така!попаднал си на читави хора да знаеш.Моя случай е трагичен даже смешен-нова кола от магазина купена ,обслужвана само при дилъра и всяка година са плащани луди пари за смяна на консумативи,и на шестата година колата спря да върви ,даже да пали не искаше,тогава я карам при един ,,гаражен майстор ,,и след около час установихме че горивният филтър е запушен направо затапен!след смяната му с нов колата направо литна и се оказа че всяка година съм плащал за смяна на нещо което в сервиза на дилъра никой не е поглеждал през тия години ,а ги пишат че са сменени!как аджеба ще имам вяра на тия сервизи!??
  • 68 Селянинът с кололото

    5 0 Отговор
    Умна статия за умни хора, но напишете и за глупавите, дори не я дочетох...
  • 69 Точно бмв

    4 3 Отговор

    До коментар #35 от "Пешо Бедняка":

    Не ги хвали като сигурност, щото са т.шак. Всички знам кои са марките с прекрасна пасивна безопасност и БМВ не е сред тях!
  • 70 екологията ги касае

    1 0 Отговор
    Само властващите, които обявяват градовете за свои и събират рекет сигурност под формата на синя зона.
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.