Не толкова отдавна писахме за това, кое най-много ценят европейските автомобилисти в купуваните от тях коли. Бяхме изненадани, че те почти не се интересуват от екология на двигателите и безопасността. Честно казано, очаквахме от жителите на "напреднала Европа" пълен отказ от "мръсни" автомобили, но уви и европейците мислят горе-долу като нас.
Но за да сме по-категорични в това мнение решихме да сравним тяхното мнение с мнението на българските продавачи на коли и да разберем дали наистина се различават едно от друго. Ако 1 200 души са участвали в европейското проучване, то, с помощта на най-големия сайт за автомобили у нас mobile.bg, ние взехме мнението на само 120 души, но на такива, които се занимават с продажбата на автомобили професионално.
Оказва се, че както за жителите на Западна Европа, така и за българите, основното, което се гледа в една кола е качеството и надеждността. Но за европейците годината ннивото на оборудване има много по-висока стойност (53% срещу едва 12% у нас). Колкото и странно да звучи, достъпното обслужване и ремонти в официален сервиз на марката са важни само за 4.3% от автомобилистите в България, докато 51% от западноевропейците не могат да си представят да притежават автомобил без евтина поддръжка при дилъра.
Но у нас се обръща по-специално внимание на съотношението цена/качество (трето място срещу четвърто във Европа). И друг странен показател - сигурността в България е класирана на шесто място, а в Западна Европа - на предпоследно. Екологичността не вълнува както западноевропейците, така и българите. Що се отнася до фактора "мнение на другите" обаче, у нас той е на едно от първите места, докато на Запад, на този фактор се обръща най-малко внимание.
В крайна сметка се оказва, че не сме много по-различни от западноевропейците, но в България, изглежда, това какво ще кажат другите за колата е от първостепенно значение. Освен това българите са свикнали да разчитат на себе си и на т.нар. "гаражни майстори" и оценяваме наличието на качествен и достъпен официален сервиз и ремонт доста по-ниско от надеждността и комфорта на закупен автомобил.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 провинциалист
12:23 02.02.2022
2 Име
Коментиран от #7
12:24 02.02.2022
3 Българина
12:28 02.02.2022
4 Display
Коментиран от #26
12:29 02.02.2022
5 555
Коментиран от #61
12:32 02.02.2022
6 Име
Коментиран от #62
12:37 02.02.2022
7 Име
До коментар #2 от "Име":
Проблем с манталитета нямаме, повярвайте ми. Разликата е в покупателната възможност, а това определя/променя манталитета и съзнанието. Ако поставите един западен индивид в нашата реалност, ще видите колко бързо се превръща в "българин" като манталитет според вас.Коментиран от #11
12:40 02.02.2022
8 оня с магарето
Коментиран от #38
12:41 02.02.2022
9 Клиент
12:47 02.02.2022
10 Абеее
12:51 02.02.2022
11 Ми не съм съгласен
До коментар #7 от "Име":
Манталитетът на българина по отношение и на колите е точно този - какво ще кажат другите. Именно поради тази причина се купуват 20 годишни премиум коли, вместо за същите пари да си купиш по-нов и по-бюджетен автомобил и да можеш да го обслужваш без проблем с заплатата си. А не гумите ти да са 19 цола и да караш с употребявани всесезонни, защото новите са ти скъпи. Ако имаш нормална количка от бюджет клас, то тя ще е с 15-ки, например и ще можеш да си купиш нови. Говоря хипопетично, като визирам голямата част от българите.Коментиран от #17, #65
12:53 02.02.2022
12 Тайна
13:08 02.02.2022
13 TROY
13:09 02.02.2022
14 Ганьо
Коментиран от #16, #48
13:16 02.02.2022
15 Мамин Кольо
13:46 02.02.2022
16 haha
До коментар #14 от "Ганьо":
Абсолютно вярно. Не знам защо народът се залъгва, че като караш някаква изстрадала "премиум" кола от преди 20-25 години изглежда много успял в очите на хората, а в същото време ходи по анцуг. Само в България наливаш пари в ламарини, за да покажеш колко много нямаш. Разбира се има и хора, които минават по тоя път, купуват стар "премиум" наливат кинти в него,докато не им писне и си вземат накрая нещо по джоба им и се раждат.13:48 02.02.2022
17 именно
До коментар #11 от "Ми не съм съгласен":
Аз си взех 12 годишен кросоувър за 10 бона от Швейцарско, на 19ки е - веднага ги изхвърлих и си сложих нови всесезонки среден клас по 280лв бройката. Нови свещи, бобини, дискове, наклади, акумулатор, масла и т.н. първоначално отидоха над 2000лв вече, като това са неща които са консуматив. Няма проблем и да извадя още толкова за ремонт ако излезне - така се купува автомобил - да може да си сложиш нормални гуми и да го обслужиш от до, не да броиш стинките пред премиума.Коментиран от #63
13:49 02.02.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 7373
14:08 02.02.2022
21 До коментар #17 именно
За някакъв дърт таралясник да се охарчиш толкова,вместо да използваш тези пари за нещо стойностно...
Аз преди три години сам от Берлин конкретно от една автокъща в Шпандау си купих кола малко по скъпа но обслужена и с валиден ТЮФ не като тук...
Освен за регистрация и смяна на маслото на двигателя за друго пари не съм давал!
14:15 02.02.2022
22 Все тая
Пример: моята кола в Германия я блъснаха на паркинг. Застрахователя казва - икономическа тотална щета. Ремонта не си струва. Колата за има за България, където беше ремонтирана за без пари и се продаде на цена за която в Германия никой нямаше да я купи ако знаеше, че това е тотална.
Така че внимавайте какво купувате ;)
14:22 02.02.2022
23 Гошко
14:33 02.02.2022
24 Кракра
Няма такива малоумници, честно!
14:42 02.02.2022
25 МНЕНИЕ
15:39 02.02.2022
26 МИНУВАЧ
До коментар #4 от "Display":
Ама и там има бедни и богати,...Но разликата е, че богатите там не се фукат с коли, а нашенецът Мерчо на всяка цена, въпреки че зарежда за 10лв нафта
15:43 02.02.2022
27 АМИ ДОБРЕ
Коментиран от #46
15:51 02.02.2022
28 Илия Царски
15:51 02.02.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 моторджия
16:01 02.02.2022
31 До коментар #29
Ти сигурно си такъв Българин...!!!
16:02 02.02.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 А4О
16:26 02.02.2022
35 Пешо Бедняка
П.С. Вижте как разлика от 1200 кг. и удар с най-здравата срещу една от най-слабите части на колата се разигра в катастрофата на Милен Цветков и тогава преценявайте за себе си.
Пожелавам ви да сте живи и здрави.
Коментиран от #37, #69
16:27 02.02.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Деймън
До коментар #35 от "Пешо Бедняка":
Голямо разсъждение няма що.Карам гондола с претоварването често излизам с 20т над тотала.По тая тъпа логика танк ли да си купя,за да се опазя от дрогираните и пияни турски и румънски тираджии,които карат безобразно?Като авера ти си е купил най-смотания и чуплив модел на БМВ,а именно е65 не е 66 има ли гаранция и от кого,че следващия път няма да го блъсне Тир,автобус,микробус,трактор и т.н?Коментиран от #39
18:46 02.02.2022
38 kkk
До коментар #8 от "оня с магарето":
За всеобща изненада цената на труда при офиц. дилър не е толкова по-висока от тази при 2/3 от другите сервизи. Тенекеджийските работи при дилъра са безбожно скъпи, но труда за смяна на части по окачване и двигател е максимум 20% по-скъп. По Коледа нейде сменях всички дискове и накладки + 2-3 сензора още на 3-годишна кола висок клас- дилърът ми даде оферта за 430лв. труд (частите отделно) и ми записаха час след 5 дни. Реших да мина през друг читав сервиз щото работата е елементарна и при късмет ще ми я свършат същият или на другият ден и няма да чакам. Е, в този сервиз ми казаха "ела след Нова година", но все пак ми дадоха оферта която включваше 400лв. за труд- кое му е скъпото на офиц. дилър? Друг случай- смяна ангренажни вериги на БМВ дизел (намират се отзад на мотора- лееееко гадно място), разликата за труд между Бова и друг читав сервиз беше "безумните" 70лв.- скъпо ли ви е още при дилъра? Смяната на ксенонова лампа на 3 от колите ми се прави като свалиш фара и бронята- при дилъра струва 40лв. за 1 фар и 65лв. за двата фара, няма сервиз който да ми го направи за по-малко пари, особено като видят по-висок клас кола...Много неща при дилъра са скъпи, но и много неща си заслужава да се правят там.
18:46 02.02.2022
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Зайко Байко многознайко
Коментиран от #43, #44
18:51 02.02.2022
41 Зайко Байко многознайко
19:04 02.02.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 бай Иван
До коментар #40 от "Зайко Байко многознайко":
ЗНАЧИ ,ЧЕ НЕ ЗНАЕШ КАКВО Е ХЮНДАЙ...............Коментиран от #50
20:07 02.02.2022
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 дедо
20:55 02.02.2022
46 е браво
До коментар #27 от "АМИ ДОБРЕ":
НАИСТИНА ТОВА Е ОСНОВНАТА ПРИЧИНА за обикновенния българин,.. да не се набива на очи и да я кара по-скромно за да няма излишни проблеми21:19 02.02.2022
47 ганю
22:11 02.02.2022
48 Загрижен
До коментар #14 от "Ганьо":
+1, в София се препълни с биеймвиета, повярвай ми. Всеки шушляк или кифла с 5 лева в джоба и ми карат 20+ годишни пърдялници. Ама са у премиум седнали. Нищо, че dot-а на гумите е някъде в далечината 201... и някоя година. Разбира се на газчица или в най-лошия случай дизеляк, че иначе ше я кара ама само до към 5то число след заплатката. Абе Ганьо си е Ганьо. Акъл на него му не требве, дай му пари. Той акъл има и за теб...23:20 02.02.2022
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Зайко Байко многознайко
До коментар #43 от "бай Иван":
Не искам и да энам!05:04 03.02.2022
51 хихи
Това така защото "Офциалните сервизи са на ниво "гаражни майстори"
Коментиран от #52
05:09 03.02.2022
52 Асан
До коментар #51 от "хихи":
Сервизите са на ниво ученици на стаж ама искат много пари за едба бензинова понпа 50 лв. За работа а се сменя за 15 минути!Коментиран от #64
06:55 03.02.2022
53 Джоко
08:06 03.02.2022
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 георги
До коментар #19 от "Кольо,":
Айде пак тази демокрация.....08:53 03.02.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Ко рече
После започват главоболията по сервизи🥵🥵🥵
Ние българите ги купуваме за да ги ремонтираме 😏
Коментиран от #58
10:18 03.02.2022
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Синдикат на Ало Измамниците
12:19 03.02.2022
60 Джамбаза
13:46 03.02.2022
61 Този проблем
До коментар #5 от "555":
и аз гоимах с първата кола ноф фнос малко карана,докато я направя годна за пътуване сравнително спокойно.След 4 години с нея минах на нова от магазина и така цели 16 годни с почти без проблемно стопанисване,и сега от 4 години пак с нов СУВ и безпроблемни 100х.км. до сега.Следващата ще е пак нова и никога вече ноф фонс много убава и малко карана от баба до магазина в събота само и риални километри.18:10 03.02.2022
62 Не не липсва
До коментар #6 от "Име":
просто новозакупените после се връщат от където са взети и след преглед във фирмения сервиз се предлагат втора ръка но цената е съвсем друга не като на битака.А за тази цена българина в повечето случай е много къс,за това избира от селския битак нещо което поне да му дава имидж,че е нещо. Не напразно на второ място е поставно това какво ще кажат околните за теб и колата.18:14 03.02.2022
63 Ами моята от завода
До коментар #17 от "именно":
дойде с оригиналните 19 -ки,да ги изхвърля ли,ами не, за зимата си купих нови джанти оригинални за моя СУВ но 17 цола и си купих премиум зимни гуми на Мишлен алпин 6,летните ги смених на 2-та година с нови Мишлен Пилот спорт 4 ес.Така разбирам нещата,а като погледна доста "премиуми" ноф фнос с големия ауспух и с гуми от ниския клас.На такива казвам скъсаняци, защото е на гол задник чифте пищови,ама пласмасови.Най-добре е българина да разбере,че е в пъти по евтино да си купи нещо което може да поддържа дори и да не е премиум ,но да може да не прави компромиси с техническото състояние на автомобила,защото от това зависи не само неговия но и на околните живота.И аз искам да карам Порше,и мога да си го купя,но не мога да го поддържам така както трябва,за това не съм си и купил.19:20 03.02.2022
64 Ама от тези
До коментар #52 от "Асан":
сервизи получаваш документ с това какво е правено по колата и гаранция от 1 година ако нещо от това което е правено доведе до повреда ремонта е за сметка на сервиза. Повечето не знаете но приказвате колкото да си проветрявате устата.19:24 03.02.2022
65 Продавач на боклуци
До коментар #11 от "Ми не съм съгласен":
Абе ти в кой век живееш?Кой кара с 15-ки?То вече и 16-ките са демоде.20:31 03.02.2022
66 Ицо Багера
08:36 05.02.2022
67 Луууд
22:03 21.03.2022
68 Селянинът с кололото
06:48 22.03.2022
69 Точно бмв
До коментар #35 от "Пешо Бедняка":
Не ги хвали като сигурност, щото са т.шак. Всички знам кои са марките с прекрасна пасивна безопасност и БМВ не е сред тях!23:18 29.05.2022
70 екологията ги касае
23:34 21.08.2022
71 Този коментар е премахнат от модератор.