45 60249

Още един "топ 5" на употребявани коли, които не трябва да купувате

  • автомобилът на старо-
  • употребявани автомобили-
  • ненадеждни коли
Още един "топ 5" на употребявани коли, които не трябва да купувате - 1

При избора на употребявана кола, в голяма част от случаите, предпочитание се дава предимно на най-разпространените модели. Потенциалният купувач смята, че факта, че са масови говори за тяхната надеждност. Това обаче не винаги е така. Дори когато избирате популярни автомобили, можете да срещнете модели, които не са толкова надеждни. Изданието Novyny.live състави нов списък с най-ненадеждните автомобили сред бестселърите на вторичния пазар.

Alfa Romeo 147

Още един "топ 5" на употребявани коли, които не трябва да купувате


Този модел не се произвежда от 2010 г., но все още намира място сред най-продаваните на пазара. Основното, на което трябва да обърнете внимание при проверката, са: шарнири, ауспух и разход на масло. След 7 години работа, дори и при щадящ режим, износването на лагерите на главините може да бъде до 90%, ауспухната система ръждясва, а маслото блика от почти всяка гарнитура. И ако предишният собственик не е сменял редовно ангренажния ремък и водната помпа, трябва да очаквате още повече проблеми. Други проблеми са пълно износване на съединителя и унищожаване на главата на 2.0 Twin Spark, до скърцане в салона, бъгове на мултимедийната система и постоянно мигащ индикатор на въздушната възглавница.

FIAT Doblo

Още един "топ 5" на употребявани коли, които не трябва да купувате


Компактната "баничарка" може да не е толкова надеждна, колкото изглежда. Особено ако предишният собственик не е следил правилно колата. Сред често срещаните проблеми на бензиновите модели са повреди по двигател, причинени от некачествено гориво, проблемна гарнитура на цилиндровата глава и повредена водна помпа. Дизеловите двигатели имат по-малко недостатъци, като там основният проблем е свързан с турбокомпресора. Също така във всички FIAT Doblo инжекторът и горивната помпа са склонни да се повреждат. Окачването също не е от най-издръжливите.

Renault Megane 2

Още един "топ 5" на употребявани коли, които не трябва да купувате


След 5-7 години експлоатация, тази кола може да ви излезне "златна" ако се стигне до ремонт. Да, каросерията е поцинкована, но има доста детайли, които не са и гният бързо. Втората неприятна изненада се крие в електрониката, която е силно проблемна. Освен това тези автомобили не се славят с най-надеждните двигатели. Бензин - страдат от бързо износване, повреди на гарнитурата на главата, лош стартер и горивна помпа. Дизеловите двигатели не се различават по надеждност, най-вече заради турбината и катализатора. Генераторът също се поврежда доста често. Затова е по-добре да не взимате много стари такива коли.

Mazda RX-8

Още един "топ 5" на употребявани коли, които не трябва да купувате


Този автомобил трябва да бъде внимателно прегледан преди закупуване. Всъщност, след 3-5 години работа, роторният двигател започва да показва проблеми. Двукамерният "Ванкел" с обем от 1.3 литра има малък експлоатационен живот, а замяната му струва много.

Ford Ka

Още един "топ 5" на употребявани коли, които не трябва да купувате


Само след 3 години експлоатация, колата на по-небрежен собственик често е покрита с огнища на корозия. Увисналите пружини на предния мост, износените фрикционни накладки на съединителя, спирачните дискове и много други дефекти, ще направят живота ви труден. Особено, ако всичко това се случи след пробег от сало40 - 50 000 км. Но двигателите на тези колички са надеждни.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 76 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 James 🇺🇲

    81 31 Отговор
    Колкото и да са зле колите, винаги съм искал да карам Алфа. Тук в САЩ не се внасят, нямаме никъде Алфи, нямаме Пежо, Ситроен, Рено, Фиат... Предимно се цъка VW, Volvo и Saab от европейските. Алфата си е красота за малко пари, страхотни форми и спортен интериор.

    Коментиран от #4, #5, #10

  • 2 Тва са прекрасни

    53 18 Отговор
    автомобили. Ако нямаш претенции да си специален, ако искаш евтини и лесни ремонти. Газ до дупка. Или да купим нещо на лизинг? Или Е60 за 10 бона и после 20 за ремонти??!
  • 3 Мунчо юмручето

    80 18 Отговор
    Алфето 1.9 дизелов двигател е трепач много як и лесен за ремап и става 250 коня и късаш всички баровци с скъпите коли

    Коментиран от #7

  • 4 7437

    16 6 Отговор

    До коментар #1 от "James 🇺🇲":

    Внеси синот ЕС. Или няма такива филми във щатите?

    Коментиран от #12


  • 5 Komapak

    33 65 Отговор

    До коментар #1 от "James 🇺🇲":

    Алфа и Мезарати не са за всеки джоб. А и трябва да имаш друга кола защото споменатите две марки почти не излизат от сервиза...
  • 6 Милен

    170 17 Отговор
    Поредната глупава статия с постни "аргументи"!
    Фиат,Алфа, Форд и Рено са от най-масово караните автомобили в Европа. Но бай ти Ганьо дето няма 5 лева да се усмихне, понеже все търси далаверата, си купува евтинко някоя от тези коли, понеже видял, че струва 3000 лева и била много запазена и на "реални" километри!
    Пичове, като си купите смазана от каране кола на 500к+ километри, какво очаквате? И после, италианските и френските били боклуци!
    Имал съм 6 Рена - безпроблемно автомобили. Имал съм Алфа 147, карал съм 159 - уникални машини откъм дизайн, безпроблемно като цяло.
    Карал съм Фордове - също добри впечатления.
    Писна ми от разбирачи, дето абсолютизират!
    Да, няма кола без слабо място, но аджеба , кое на тоя свят е вечно? А , да, сещам се за едно - простотията...

    Коментиран от #45, #48

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Цецо

    35 3 Отговор

    До коментар #1 от "James 🇺🇲":

    Алфа Джулия и Стелвио ги продават навсякъде в щатите. Мярка се по една всеки ден. Има и доста 4C.
  • 11 Много се

    53 5 Отговор
    извинявам,но имам Меган 2 седан,закупен нов през 2005г.,карах го до 2017г. когато си купих от същата марка СУВ,а Мегана продължава да го кара челядта. Ядове с него не съм имал,като последните 8 години освен ослужване/от нов се обслужва само във фирмен сервиз/ друго не се е правило,като и сега продължава по същия начин. Така,че несъм съгласен с нещата написани за модела тук в тази статия и сигурно се отнася за коли които са по-скоро за скрап от колкото за нов фнос.А километража за всички тези години е 235х.км. и е напълно реален.

    Коментиран от #13

  • 12 тата

    12 6 Отговор

    До коментар #4 от "7437":

    Модели, които не са предлагани на щатския пазар, могат да се внесат от чужбина, когато автомобилът навърши 25 години.
  • 13 Мангъров

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "Много се":

    Не е хубаво от частното в общото и обратното ...
  • 14 2254

    1 3 Отговор

    До коментар #7 от "Анонимен":

    Защо? Ти от къде чу? На хайван пазара ли разправяха така?

  • 15 Перник

    13 23 Отговор
    1.9 TDI до края на света

    Коментиран от #23, #31

  • 16 сектант

    12 15 Отговор
    Само Дачия и газ до дупка
  • 17 Крали Марко

    26 23 Отговор
    Всички автомобили изброени в статията са прекрасни решения за разбирачите. Те никога няма да си купят Хонда Джаз, или Тойота Ярис щом на пазара има Форд Ка. По същата причина спортните натури от тази група ще подминат чупливото бенве и ще скочат в супер надежната Алфа 147, която смотаняците от Европа продават на цената на седмичния си пазар в супермаркета. За семейните разбирачи с претенции за рационалност има Меган 2 - абсолютния шампион по издръжливост и победител в съотношението цена/качество, познат като чудото с най-лесната смяна на крушки - както къси, така и дълги. Шах и мат за Сивик, Корола и ко. Преминаваме към стиснатите спортни разбирачи, които си търсят автомобил, на който не е необходимо да се сменя маслото... и ето го техния фаворит - RX8! За първи път в света заводското масло издържа до първия основен ремонт! Всички те обаче могат да бъдат засенчени от скрития фаворит, който не присъства в статията - Дачия Сандеро! Независимо в кое поколение, независимо с кой двитател, това е вечният автомобил. Евтиното Рено ще надживее всички споменати по-горе и дълго време ще радва собствениците си с ненадминат комфорт, качество на изпълнението, ергономия, икономичност и тотална надежност - атомобил, който ще се предава от дядо на внук...
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Мазда

    16 6 Отговор
    Мазда РХ8 адски много ми харесва и самата идея за екзотичния ванкел също много ми допада но за съжаление супер ненадежден автомобил не става да отидеш от т.А до т.Б туко така. Чел съм ИЗ форумите че колата не бива да се гаси ако не е достигнала оптимална температура защото след това има вероятност да не запали отново. Все пак ако мога да си я позволя бих си взел такава за съботно неделни разходки.
  • 20 гост

    33 9 Отговор
    такъв меган имам модела е от 2008г. 1.6i 112 коня.Никакъв проблем,обслужва се за смешни пари колата и разхода е 6,5/100км.Нямам идея от къде ги вадите тези стакмистики.Преди този меган имах такъв модел 2004 1.5 dci 100 к.с.Уникален като икономия,евтин,няма ДПФ и е с обикновеният съединител евтина кола,която върши перфектна работа.За ръжда не съм виждал защото и по=голямата част от калници и брони са пластмаса.Нещо доста преднамерени статии.Я погледнете голф 5 и 6 как се справят с ръждата! също и пасат 6.
  • 21 Рено

    26 9 Отговор
    Каква ти ръжда пък точно в Рено?!? Що за хора ги пишат тия статии - имам Рено на над 20 години, никога не ме е оставяли на път и все още няма грам ръжда.
  • 22 Кракра

    38 8 Отговор
    За Ганьо - Голф, Астра, ако е с повечко пари - E-Klasse, BMW 5er, Audi A6. Немското е най-здраво и надеждно.
    Годините си минават, но клишетата са вечни.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 25 Dancho

    37 11 Отговор
    Дотук освен в статията и в коментарите се пишат предимно глупости. Аз 20 години карам само Алфа и Фиат, нито веднъж не съм оставал на улицата или не съм имал по скъп ремонт от 1000 лв. Нека си кажат собствениците на немски кошове, колко има струват на месец, особено БМВ. Работя в сервиз, следя потока от марки и мога смело да кажа, че в тази статия няма и 10 процента истина.

    Коментиран от #26

  • 26 Мъка мъка

    12 8 Отговор

    До коментар #25 от "Dancho":

    Ганьо,зависи какво БМВ и в какво състояние,ако е на 150 к.км.”реални” от Горубляне и селският бек е решил да се прави на играч,това е друг въпрос.Да не говорим въобще за сравнението ти на различни класове коли-Фиат и БМВ….щеше да е смешно,ако не е жалко!
  • 27 Цунк Фуя Шанг

    22 7 Отговор
    Най-големите глупости, които съм чел някъде, особено простотиите за Меган 2 ...
    По тая кола всички части са на цената на спанака, а особено бензиновия мотор трябва да си дебил, за да го счупиш...
    В интерес на истината, няма толкова проблемни автомобили, колкото некадърни сервизи и липса на подръжка...
  • 28 РУМЕН РАДЕВ

    9 15 Отговор
    Кирчо и Кокорчо са протекли гарнитури и избушили стартери.От нова година с новите цени на ток и вода ще ви върви на нови избори.Парно и горива също вдигнах.Ама важното е да се научим здраво.
  • 29 Поредната

    12 1 Отговор
    глупост,публикувана тук .
  • 30 ВБЗ

    15 5 Отговор
    Карам меган 2 от 10 години на 350 х км е дизел и последното нещо с което съм имал проблеми са двигател и електроника.
  • 31 Ноки

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "Перник":

    В случая "края на света" е изхода на паркинга.
  • 32 Калин

    17 2 Отговор
    12 години карах добло 1.9jtd служебно беше на 700000 хилки преди 3 години още го карат
  • 33 ивелин

    10 3 Отговор
    Намците плащат на журналистите за да убедят читателите ,че " тези коли са проблемни".Немските коли би трябвало да са в начало на класацията купени след края на 2005 ЕИРО-4 и ЕИРО-5 електрониката им е толкова проблемни че не подлежи на коментиране..Пример- Заради некачествен шестограм която задвижва маслената помпа грапира двигателят ( който струва за 7.00- 8.00 лв) .
  • 34 Българина

    13 3 Отговор
    За Рено и Фиат(дизел) легенди се носят. Голямо плюене тук. За протокола: карал съм служебни, никога не съм имал собствени такива...
  • 35 Българина

    4 0 Отговор
    До 20 До 19:
    Операторите не предлагат само мобилни услуги, приятел. А - когато си гладен - и тя се превръща в мираж. Познавам хора без gsm-и.
  • 36 JDMfan

    4 2 Отговор
    Имал съм Мазда рх8 и съм карал рх7 с турбо даже. Имал съм и Субарута с "духващите" гарнитури. И мога да кажа да не слушате хората какво говорят. Доверете се на "чупливите" двигатели. Те са мислени от инженерите... Не Слушате разбирачите... Наистина купете си каквото ви е на сърце не това какво казват другите...който е имал екзотични коли знае и не си ги продава.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Тереза Г

    1 1 Отговор
    Аз 22 години карах Москвич и за тия години имах само два проблема, които не са големи. Работеше перфектно и звукът от двигателя е приятен. От София до Варна и от София до Мадрид москвичът не спира, няма проблеми и чувството е като в чисто нова модерна кола.
  • 40 Онзи

    4 2 Отговор
    На старата ми алфа 147 дизелова и един милилитър не дърпаше от маслото, а беше над 400К км и още се употребява и пердаши без гасене...
  • 41 Явор

    8 2 Отговор
    Безсмислена статия. Личният ми опит 9 автомобила 3 от които нови, 3 на по 1 година и с по малко от 10 000 км и мога да кажа че Меган беше най безпроблемната ми кола. 5 години я кара абсолютно безпроблемно.Всички коли са добри докато са нови или до 3-4 година след това започват лека полека проблемите.Посочените автомобили са на поне 15 год. Смешна статия.
  • 42 АБВ

    1 2 Отговор
    Нямам опит с другите, но карах Меган около 2г, сменил съм само бравата на шофьорската врата, щото скъсах жилото от глупост. 10лв от моргата. Проблеми с електрониката не съм имал, освен с датчика на въпросната врата, понеже е в бравата, която както казах сам прецаках. Ръжда нямаше и точица. Единственият дразнещ проблем беше влагата по кората на шофьорската врата при всеки дъжд, вероятно кофти уплътнение, но така и не успях да разбера кое, затова я и продадох
  • 43 🐘🐘🐘

    5 2 Отговор
    Продължава да ме изумява как само в Германия тези коли са изключително проблемни , а безумията на ВАГ от тези години минават за надеждни .
  • 44 Ужас

    2 1 Отговор
    Каква е тая статия , кви са тея глупости дето ги пишете. Това ако е журналистика...
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Собственик на Алфа

    1 2 Отговор
    Пълни глупости за 147. Носачите са проблемни. На всеки 30000км давате 250лв за пълен комплект предни носачи и биалетки. Алфа бенз почти няма, всичко е дизел и освен да го задръстите с гадна нафта други няма. Ако сте от хората които карат коли до последно и после да ремонтирате, тогава други освен голфо и астру друго не ви трябва. Алфа не се чупи лесно, но като се счупи не върви, за разлика от полицейския опел примерно
  • 47 Тишо

    2 1 Отговор
    Пълни глупости. Меган 2 1,6 16v k4m760. Железен двигател. Изключигелно надежден. Проблеми само с ходова част и частично с електрическия комутационен модул на Siemens
  • 48 Вуте

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Милен":

    Като ги сменяш колите на 2 години като носни кърпи, много ясно, че за толкова време няма да имаш проблеми. Очевидно няма една надеждна с която да остантеш.
  • 49 В е л и к и я

    1 1 Отговор
    Взел съм на дъщерята Алфа 147 1.9 жтд като тая на снимката проблемната но специално изпълнение със 17 джанти и други неща , не знам колко е проблемна ама полицаите няколко пъти вече е гонят по софийските улици и си играе с тях на котка и мишка , щото с малко мои настройки дърпа та те лепи за седалката като в совалка ...Казва ми че кога ги пожали та спре ги вижда как са се изпотили вътре и се държат за главата , щото тя е момиче и не смеят да е закачат ... след толко позор ....До Бургас си държи 160-170 км/ч на магистралата все едно кара със 80 ...малко баластче само отзад съм и сложил и специални гуми и точни настройки на баровете отпред и отзад ...! Та мисълта ми е че тези коли на снимките без маздата бих ги предпочел 100 пъти ако не са много дънени пред всеки нов модел от 2022 г ....! Това са си истински автомобили .. а сегашните нови са некъкви пластмасови изроди ...!