Отидете към основна версия

22 636 14

Тествахме новото BMW 4er xDrive Gran Coupe

  • тест-
  • bmw-
  • 4er-
  • gran coupe-
  • m440i-
  • xdrive

Новото купеобразно BMW с четири врати M440i xDrive ни впечатли с динамика, а качеството на изработка традиционно е на много високо ниво. Технологиите също са върхови, но единственото ни съмнение идва от собствената гама на марката; BMW M340i xDrive има същите характеристики, но струва почти пет бона по-малко.

На пръв поглед BMW 4 Series Gran Coupe изглежда като нишов модел в рамките на вече широката семейна гама на BMW , но както ще видим, има достатъчно причини хората да бъдат изкушени от по-малко традиционния му подход към компактния сегмент. Въпреки префикса '4', Gran Coupe е по-близо като концепция до седана 3 Series, отколкото до 4 Series Coupe.

Екстериор и интериор

Автомобилът се отличава с драматичната огромна бъбрековидна решетка на Серия 4, плюс по-тънките, намръщени LED фарове, но тук има две допълнителни врати, точно като седана от 3-та серия. Самите дръжки обаче са прикрити, като така идеята е да се подчертае купеобразната форма на "четворката" с пет врати.

Що се отнася до сравнението с четвъртата серия купе, то най-голямата промяна идва отзад и по-специално от багажника. Вместо задна врата на седан, Gran Coupe реално е хечбек или лифтбек (според различните тълкувания). Багажникът е по-функционален, но иначе, с обем от 470 литра, всъщност е с 10 литра по-малък от този на Серия 3. Много по-големият отвор, съчетан със сгъваемата задна седалка обаче, прави наличното пространство по-голямо при нужда.

Влизайки в салона с лекота откриваме, че всичко е типично за серия 4. Позицията за шофиране може да бъде поставена ниско, почти до пода, за спортно усещане, докато кокпитът е леко завъртян към водача. Отзад, наклонената линия на покрива означава, че някои пасажери не се чувстват толкова удобно, както в Серия 3 (има 13 мм по-малко пространство за главата), но само ръстови пътници на задната седалка имат причина да се оплакват.

Двигател и ходови характеристики

Двигателят на M440i е феноменален агрегат. Битурбо трилитровият редови шестак разполага с мощност от 369 к.с., докато неговите 500 Нм въртящ момент са налични още от 1900 об/мин. В комбинация със фирмената система за задвижване на четирите колела, M440i ускорява от място до 100 км/ч за 4.7 секунди, при това на всякаква асфалтова настилка. За сравнение ще кажем, че преди 10 години са били необходими перфектни пътни условия, за да може M3 да достигне този показател.

Но не само скоростта впечатлява. Изтънчеността на колата е нещото, което ни направи силно впечатление. В нормален режим и водач и пасажери се чувстват приятно. Чува се ненатрапчиво ръмжене от мотора, а осемстепенната автоматична скоростна кутия превключва безпроблемно. Така колата се усеща чудесно, не изморява и предлага истински релаксиращ круиз.

Шумът от вятъра и пътя са добре потиснати, а стабилността е забележителна. Има дори лека хибридна технология, която се възползва максимално от движението по инерция, за да спести малко гориво, но това почти не се усеща и е направено единствено за намаляване на вредните емисии.

Малко са колите с този размер обаче, които се движат с такава динамика, баланс и комфорт едновременно. Шофьорите могат да си "играят" с твърдостта на адаптивните амортисьори, които са стандартни за M440i, но открихме, че контролът на каросерията е достатъчно прецизен, за да ги оставим в най-спокойният им режим почти през цялото ни тестово шофиране. И все пак, дори в спортен режим, значително по-твърдата настройка не се усеща груба.

В това се убедихме лично, минавайки през прохода "Попови ливади", където ни стана ясно, че управлението остава област, в която платформата CLAR на BMW продължава да е с едни гърди пред конкурентите. Роля за тази перфектна стабилност при динамично шофиране имат, както ниският общ център на тежестта, така и широкото използване на алуминий - елементи от двигателя, пружинните подпори, капака и предните калници са направени от авиационния материал. Това помага да се постигне впечатляващо разпределение на теглото.

M440i не се чувства толкова леко, колкото четирицилиндровото 420i Gran Coupe със задно задвижване, защото по-големият двигател и технологията за задвижване на четирите колела добавят няколкостотин килограма спрямо опциите за начално ниво, но все пак директното кормилно управление са справя с повечето мощност и килограми в остри завои. При това много добре.

Освен кормилното управление, непоклатимото сцепление и стабилност са породени и от M Sport диференциала. Електрически управляваният блок е в състояние да заключи напълно, при определени условия, разпределението на момента, а карането с повечко ентусиазъм позволява приятни малки поднасяния.

Недостатъци

От преките алтернативи например, модели като Alfa Romeo Giulia и Jaguar XE имат по-прецизно "кормилно усещане", но като цяло 4 Series Gran Coupe е много привлекателна кола и за спокойно шофиране, и за динамично. Това е само малко и незначително оплакване, но открихме и някои по-големи пропуски, които определяме, като основни минуси на модела.

Първо, баварците се хвалиха навсякъде, че изцяло електрическата версия на Gran Coupe, i4 , разполага с много голяма, високотехнологична и по-бързо зареждаща се информационно-развлекателна система, но явно не са сметнали за необходимо да я монтират в 4er Gran Coupe. Второто е, че моделът M340i, който е механично почти идентичен с версията която тествахме, се предлага за 5 000 лв по-малко.

Цена

И все пак нивата на оборудване на този върхов M440i са щедри; Включени са 19-цолови алуминиеви джанти, подобрени M Sport спирачки, LED фарове, отопляеми предни седалки и онлайн услуги за настройката на инфотейнмънта. Head-up дисплей и звукова система Harman/Kardon, безжично зареждане на смартфон и управление с жестове за инфотейнмънта са все опции, включени в оборудването на M440i. Това е и най-мощното 4er Gran Coupe, така че едва ли някой очаква да е евтино. Базата започва от 132 200 лв с ДДС.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 18 гласа.

Свързани новини