Last news in Fakti

9 Март, 2022 12:15 43 942 34

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia

  • skoda-
  • fabia-
  • тест
Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia - 1

Когато тествахме Skoda Fabia, за пореден път стигнахме до извода, че малките коли вече съвсем не са малки, нито пък са маломощни. Въпреки трицилиндровия турбо бензинов агрегат във Fabia със 110 коня и скоростна кутия DSG не изпитахме никакъв дискомфорт. Нито на магистрала, нито в града. Единствено човек може да изпита дискомфорт, когато види цените - и те не са като за малък автомобил, а още повече не са типични за Fabia-та с която бяхме свикнали преди години. Но всичко по реда си. Ето и по-конкретно първоначалните ни впечатления от очертаващият се нов бестселър на чешката марка.

Почти веднага щом се докоснете до новата Skoda Fabia, тя ви лишава от илюзията. А именно, че има разумна причина да си купите по-скъп или по-голям автомобил. Всъщност, ако не целите с автомобила си да показвате статус и имидж, то такава няма. Подобно на своите братовчеди от клана VW Polo и Seat Ibiza и новата Fabia вече е модулирана на платформата MQB A0. Едно от най-големите ѝ предимства е ефективността на пространството, което дава на Skoda повече простор в салона и повече обща дължина (4.9 см повече от аналога от Seat и 3.4 см повече от родственото VW).

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia

В сравнение с предшественика си, новата Fabia има шест см повече вътрешна широчина отпред , 3.5 см повече стандартно пространство на задната седалката и 2.0 см повече широчина в товарния отсек. Освен това последният вече е с вместимост от 380 литра, а благодарение на сгъваемите задни седалки може да бъде увеличен до 1 190 л. (при предшественика обемът бе съответно 330/1150 л.). По този начин чехите постигат формат, който далеч надхвърля класа на малките автомобили.

Размерите, особено вътрешните почти достигат до тези на VW Golf VIII, който сега трябва да се бори и с този нов съперник, а е в средата на своята вече не съвсем енергична кариера. Габаритните предимства на Golf пред новата Fabia съвсем не са толкова впечатляващи - 4.5 см повече вътрешна широчина отпред и малко по-големия багажник (381 л.).

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia

Но не само по отношение на пространството, новият "чех" е изхвърлил всякакви остатъци от характеристиките на малкия автомобил. Fabia изглежда изключително солидно, което Skoda обяснява с факта, че каросерията се състои от 80 процента високоякостни стомани, които също така подсилват зоните на A и B колоните и централния тунел - особено важни при странични удари.

За безопасността Skoda оборудва Fabia с шест въздушни възглавници, LED фарове и приличен комплект електронни асистенти (система за аварийно спиране, следене на лентата). Армадата за сигурност може да бъде допълнителна от Ful LED светлини , допълнителни въздушни странични възглавници отзад, система за предупреждение за пресичане на маркировка и активен круиз контрол, както и със задни дискови спирачки. Що се отнася до комфорта, то подобренията в салона се усещат веднага - още когато се настанихме удобно на голямата и солидна шофьорска седалка.

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia

Задната част е снабдена с удобен диван, чиято облегалка се сгъва асиметрично на две части. С регулируемия по височина междинен под това прави равна зона за товарене. Дребни "глезотийки" от типа на държача за талона за паркиране на предното стъкло, кошчето за отпадъци в предната пасажерска врата, стъргалката за лед на вътрешната страна на капачката за резервоара и чадъра във вратата са още един акцент, причисляващ Fabia към по-високия автомобилен клас. Междувременно опционният списък на такива хитрости включва цели 43 джаджи.

Един от недостатъците, който открихме е свързан с т.нар. гласов асистент. Климатът в купето стандартно може да се променя с помощта на въртящи се бутони за управление, но може и чрез връзката с езиковия асистент. Последният обаче все още не е на нивото на утвърдените такива и се характеризира с големи комуникационни проблеми.

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia

Лесно можете да се оплетете и в объркващата структура на менюто на бавно зареждащия се сензорен информационно-развлекателен екран. Именно мултимедийният комплекс е "ахилесовата пета" на новата Fabia. Но в крайна сметка повечето асистиращи системи могат да бъдат организирани по различен начин - чрез директен бутон от волана.

Но да поговорим и за управлението, и динамиката на новата Fabia. Първо в града, в който компактната кола определено е в свои води. Но талантът ѝ не свършва до тук. Дългите пътувания, често посочвани като причина за закупуване на големи автомобили, могат да се извършват бързо, удобно и дори с удоволствие и с новата Fabia. Шасито е настроено така, че да потиска прекомерните отклони на каросерията, но от друга страна тази по-твърда возия не е причина за дискомфорт. Само от време на време, при груби неравности, возията може да се усети, като твърда, в останалите случаи окачването реагира нежно, абсорбира неравностите, без да люлее купето.

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia

Мнозина ще възроптаят срещу трицилиндровият мотор, но той предлага прилична динамика. От него може да се желае единствено малко повече дискретност, защото моторите от серията EA211 запазват своя здрав, подобен на барабан звук. С други думи са по-шумни. Но в тези агрегати има нововъведения, които не трябва да се пренебрегват: основното - покритите със специален плазмен "филм" цилиндри за по-малко триене.

В допълнение, силно компресираният турбо мотор (11.5 : 1 степен на сгъстяване) вече разполага със система, впръскваща бензина директно при налягане от 350 бара, и лопатки на компресора с променлива геометрия за по-бърза реакция. Под въпросното трицилиндрово турбо, което определено препоръчваме, има две атмосферни версии на трицилиндрова основа с мощност 65 и 80 к.с., но те се представят под очакванията.

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia

За най-динамично настроените има и версия с четирицилиндров мотор с мощ 150 конски сили, която заедно със седемстепенната DSG трансмисия предлага много повече динамика, но пък от друга страна прави колата да се усеща по-тежка. Агрегатът, който подхожда най-добре на новата Fabia (според нас) е трицилиндровият турбо 110.

Още нещо, което ни направи впечатление, а и паспортните данни на колата го доказват, е изключително късият спирачен път, Fabia спира като модерен спортен автомобил: С постижение 33.3 м от скорост 100 км/ч до пълен покой, тя поддържа уважително разстояние от само един метър от Porsche 911 GT3, като с този факт смятаме въпросът за отличното спиране на Fabia за приключен. Единственото условие е да си поръчате опционните задни дискови спирачки.

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia

Запазихме за последно най-удивителното нещо, което може да се каже за новата Skoda: Управлението е просто страхотно. Не в смисъл на умопомрачителна динамика, а на предсказуем и много информативен волан, но не рязък, като дори при високи скорости Fabia остава неутрална в завои, тоест не се оставя да бъде извадена от равновесие. По-опитните водачи могат да усетят само леко недозавиване на късния етап от кривата, но това при доста остри завои и определено при превишена скорост.

Mini Cooper S може да е еталон в удоволствието от шофиране на малки автомобили, но с невъзбуждащата си прецизност и чувствително регулираща ESP, Fabia е също толкова бърза в планински път със завои, но по по-ненатрапчив начин. И завършваме впечатленията си от първите тестове на новата Fabia с това, с което започнахме: Fabia е една от "най-талантливите" нови коли в своя клас, но цените ѝ вече не са толкова ниски. И не, не ги сравняваме толкова с преките конкуренти, колкото с тези от предишните поколения, с които Fabia (не без основание) се смяташе за една от най-евтините коли на пазара.

Тест и БГ цени на новата Skoda Fabia


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 58 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Не става

    17 15 Отговор
    Шкода-Шекел, все тая.
  • 2 Браво

    46 4 Отговор
    За ревюто! Хубава, но за мнозина недостъпна кола.
  • 3 Експерт

    35 10 Отговор
    И кое и е новото?

    Коментиран от #13

  • 4 Съдията Дред

    33 3 Отговор
    Единственото положително е, че можеш да управляваш радиото и климатика, без да ти се налага да отваряш менюто, и да влизаш в три подменюта.
  • 5 fon4o

    54 7 Отговор
    Много е добра Шкодичката, ама да взимаш европейска заплата.
  • 6 haha

    32 30 Отговор
    Скучна немска кола. Да не говорим за факта, че харчат масло от нови, което е нормално според производителя!! Великата техническа нация, където поп-Фолксвагена е народната и здрава кола се излагат. Човек да го е страх да си купи втора ръка. Единствено може би Опел все още биват на вторичния пазар.

    Коментиран от #21

  • 7 Дфен

    46 5 Отговор
    Цената е висока затова което предлага.
  • 8 Нем

    32 5 Отговор
    С тея мотори няма да се продава тази кола. Не ми се вярва да изкара повече от пет - шест години и преко сили 200к(реални) километра, така че по далече, в октавията има смисъл все още, ще видим до кога.
  • 9 Пламен

    28 13 Отговор
    ... че и грозна на всичкото отгор! Точка за Сандеро, корейците, 2008 и Корса
  • 10 jap

    51 2 Отговор
    Корпоративната алчност на VAG е безгранична щом продават моделите от бюджетните си марки на цени като за премиум.

    Коментиран от #12

  • 11 Вай че мотика...

    36 5 Отговор
    Като гледам на таз кола всичко и е от плястмаса...даже и маторя. Само дето са го боядисали с бронз за кюнци, че да мяза на алюминий...
  • 12 MIB Plameni

    11 3 Отговор

    До коментар #10 от "jap":

    Я дай цена примерно на Honda да сравним

    Коментиран от #19

  • 13 гост

    11 0 Отговор

    До коментар #3 от "Експерт":

    Цената!!!
  • 14 Gen Gurko

    28 5 Отговор
    Пеш ще ходя, трицилиндров двигател не си купувам.
  • 15 Име

    6 3 Отговор
    Поредното отлично ревю на момчетата от мобиле. Точно, информативно и ясно от първа ръка. И не са спестени минусите. Поздравления
  • 16 SDEЧЕВ

    40 0 Отговор
    САМО С 40% ПРОЦЕНТА СА УВЕЛИЧИЛИ ЦЕНАТА..,КОЛКО МУ Е .
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Хахахахаха

    19 0 Отговор
    "Единственото условие е да си поръчате опционните задни дискови спирачки."
  • 19 Дфен

    2 4 Отговор

    До коментар #12 от "MIB Plameni":

    Искаш ли на дачия да сравним

    Коментиран от #25

  • 20 Коко

    25 1 Отговор
    Малолитражна кола с Безбожна Цена.
  • 21 Qwerty

    8 7 Отговор

    До коментар #6 от "haha":

    Ти къде видя вторичен пазар? Това е нова кола, не 20 годишен кош, опасан със свински опашки!
  • 22 Емил

    13 15 Отговор
    За 40 бона човек кара Порше Кайен на 7-8 години! 400 к.с., лукс и сигурност и с остатъчен капацитет два пъти по-голям от тая въшка! Наистина трябва да си бе акъл, за да купиш това въшле!

    Коментиран от #31

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Готин

    10 2 Отговор
    Друса. Бучи. Трудна. Скъпа. Немощна с малък живот. Е, мерси!
  • 25 123

    4 6 Отговор

    До коментар #19 от "Дфен":

    Айде да не сравняваме Шкода с Дачия.
    Ако искаш и с Лада можем да я сравним.
    Спрямо предшиния модел тази Фабия има толкова много допълнителни системи, които Дачия ще ги има поне след 5 години. Те за съжаление струват пари и това се вижда.
    Освен това Шкода отдавна е много по-добра от повечето други марки в групата, което си личи по цените на втората ръка. Здрави, безпроблемни, икономични. А най-смешни са коментарите за двигателите. Бил малък трицилидровия?! Ами преди 10 години четирицилиндрови до 1,5 също се смятаха за малки, а преди 20 години, двулитровите бяха малки. Това е тенденцията. Скоро ще почнат двуцилиндрови да правят с огромно КПД. Освен това, кой е този купуващ нов автомобил, който смята да го кара повече от 5 години и 200 000 км. Кара се 3-4 години и 100-тина хил. и вземаш следващия нов. Само мазохисти или антиквари могат да твърдят, че старите автомобили са по-добри от новите. Препоръчвам на всички такива да си заменят текущите телефони с по един прекрасен Сименс С25 и да дерзаят.

    Коментиран от #26, #27, #28

  • 26 Баща ти

    6 1 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    Хубаво е човек да си вярва,браво!
  • 27 Дфен

    6 2 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    На тази цена ако трябва да сме точни купувам меган който няма нищо общо с тази калинка.
  • 28 къде ви правят

    3 2 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    шкода има цена на вторичния оазар за някои модели защото бяха правилни, т. е. прости и сравнително добре сглобени с подходящи мотори, това обаче не е така вече както се вижда, та, и точно фабия е душегубка само от далече като я гледам, повече от 150к км едва ли акое с DSG и толкова няма да стигне
  • 29 123

    5 2 Отговор
    Принуден съм да се съглася донякъде с теб. Единствената реална конкуренция е на Шкода в момента е Рено. Но, за да вземеш Меган с оборудване подобно на добре оборудвана Фабия за около 35 000, ще трябва да дадеш поне 42 000. Освен това разгледай екстрите. На мегана едва най-високото ниво включва алуминиеви джанти. Даже, май средното ниво на Фабията надхвърля оборудването на най-високото ниво на Мегана. И другото. Много стари технологии. Тесни са много. Ти правилно сравняваш Мегана с Фабия въпреки, че е от класа на Октавията. Та ако ще купувам Меган за 42 000, по-добре да взема една Октавия за 45 000. В пъти е повече автомобил. А най-хубавото е, че склед като се покара 3-4 години се продава спокойно за едни 30-35 000. А Реното ще се чудиш дори за под 20 000 защо никой не иска да го погледне.

    Коментиран от #32

  • 30 ха-ха

    0 0 Отговор
    Не е лоша но няма наличност,срока е 180 дни.
  • 31 Умен си

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Емил":

    И по 2 к на месец разходи.Това са ми много почивки без да се праааа на бейби морков.У леву смело.
  • 32 Дфен

    0 1 Отговор

    До коментар #29 от "123":

    Разгледай хубаво вторичния пазар че меган на 2 или 3 години и 100000 км струва колкото тая Шкода нова всички имаме база за сравнение.

    Коментиран от #34

  • 33 Йцоцшйцшх лх хилх къ хл ихлхьигьитотизту

    0 1 Отговор
    Не не мерси
  • 34 Мегани-разни

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Дфен":

    Да, гледаме и виждаме коли под 100 000 км в диапазона 2018-2020 около 25 000 лв….тука-таме някой заблуден със сервизна история и 1-ви собственик, който търси 28-30 бона, но ще има да си я продава и смъква цената доста…и 1-2 коли за около 35 хиляди, но музейни експонати на 30-на хиляди км….РС версиите са в друга категория!