Отидете към основна версия

4 126 18

Най-скъпите автомобилни марки: VW изпадна от челната тройка, отстъпвайки мястото си на Tesla

  • автомобилни марки-
  • класация

Toyota оглави класацията на най-ценните автомобилни компании в света

Toyota запази позицията си в класацията Brand Finance, годишен списък на 500-те най-ценни компании в света. Заемайки 12-то място в общото подреждане, Toyota със стойност от 64.3 милиарда долара остана първа сред автомобилните марки. Точно както през 2021 г., японците са следвани от Mercedes-Benz (60.8 милиарда долара), който падна до 15-о място в общия списък, но този път Tesla стана трета, която се покачи с 14 позиции наведнъж до 28-о място. Цената ѝ се оценява на 46 милиарда.

Tesla изпревари Volkswagen, който пропадна от 26-о на 33-то място, за да стане четвъртият най-ценен автомобилен производител (41 милиарда долара), а първата петица се допълва от Mitsubishi, който се класира на 37-о място (39.7 милиарда долара). Следват немските BMW (39-то място и 37.9 милиарда долара) и Porsche (46-о място и 33.7 милиарда долара), като и двете губят по 10 позиции.

Освен тях, първите десет автомобилни марки включват Honda (61-во място и 28.2 милиарда долара), Ford (76-о място и 24.2 милиарда долара) и индийската TATA (78-о място, 23.9 милиарда долара). Всички те заемаха по-високи позиции в миналогодишния рейтинг.

Toyota също стана и най-търсената марка автомобили в интернет през 2021 г. Според агенцията Compare The Market, чиито експерти са преброили заявките към Google, японската марка превъзхожда конкурентите си в 47 държави. Освен нея в челната тройка по брой търсения в интернет са BMW и Mercedes-Benz, а Tesla зае петото място.

Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 11 гласа.

Свързани новини