12 Декември, 2022 11:23 3 572 15

Lada се оказа марката с най-стара моделна гама. Второто място заема Tesla, а останалите са...

  • автомобилни марки-
  • моделна гама-
  • възраст

Моделите на американците обаче са много по-млади от продуктите на АвтоВАЗ

Lada се оказа марката с най-стара моделна гама. Второто място заема Tesla, а останалите са... - 1

Изданието Motor1 проведе проучване, за да разбере кои марки автомобили не бързат да актуализират гамата си, въпреки конкуренцията на пазара. За това бяха взети под внимание 705 автомобила от 27 от най-големите производители в света (но без да се вземат предвид повечето китайски марки). Оказа се, че най-старата моделна гама през 2022 г. е тази на руснаците от АвтоВАЗ. Второто място заема американският производител на електрически автомобили Tesla, а третото - индийската Mahindra.

Средната възраст на моделната линия е изчислена въз основа на датата на официалната премиера на всеки автомобил. В същото време пускането на актуализации и други корекции не са взети под внимание - само промени в поколенията.

Така третото поколение пикап Chevrolet Montana , представен миналата седмица, стана най-младата кола на пазара . А титлата за най-старата отиде при руската класика Lada Niva Legend (4x4), която се произвежда в почти непроменен вид от 1977 година насам.

Втората "Нива" (бивш Chevrolet, сега Niva Travel) от премиерата си през 1998 г. също допринася за лидерството на АвтоВАЗ в проучването, което не отчита сравнително скорошния фейслифт. Така средната възраст на продуктите на АвтоВАЗ е 18.9 години.

Tesla, която заема второ място, е със значително по-ниска средна възраст на моделите си - 7.8 години. Най-старият модел на марката е флагманът Model S, който дебютира през 2009 одина., а най-младият е кросоувърът Model Y от 2019-а. Индийската Mahindra получава същия резултат: тя продава модели, пуснати в началото на века, но средната възраст е намалена заради нови модели, пуснати през последните пет години.

Що се отнася до марките с най-млада моделна гама, водещи са японските Isuzu

Isuzu води с моделите си D-Max и MU-X, както и китайските Xpeng и Nio. Средната възраст на колите им е 2.6 години. Също така сред марките, продаващи сравнително „свежи“ автомобили, са Subaru, Honda, Hyundai, McLaren, Ferrari, Mercedes-Benz, BMW и Aston Martin. Марките на концерна Stellantis са най-старите сред европейците със средно 5.5 години.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Лада и Тесла!

    3 8 Отговор
    Все едно сравняваш айфон с телефон със слушалка!

    Коментиран от #2, #6, #10

  • 2 Лада сама се разглобява чупи и разпада

    6 8 Отговор

    До коментар #1 от "Лада и Тесла!":

    Тесла сама се кара паркира и зарежда! Дори те гледа в очите докато прави всичко това! Къде са американците къде руснаците
  • 3 Ню Джендърейшън

    5 6 Отговор
    Модерните жендъряци ся, ще си прережат вените, като разберат, че возилата им са остарели хаха!

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Да затова най големия джендър

    4 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ню Джендърейшън":

    Приятелката на Медведев кара стар Мерцедес а не нова лада!
  • 5 Само така си мислиш

    10 3 Отговор

    До коментар #3 от "Ню Джендърейшън":

    Съвършенството няма нужда от промяна.
  • 6 За друго става въпрос

    13 3 Отговор

    До коментар #1 от "Лада и Тесла!":

    Lada niva и досега си остава един от най-проходимите автомобили, въпреки че очевидно е стар модел. Не всичко старо задължително е по-лошо от новото по всички показатели. От друга страна няма смисъл дори да го сравняваме с удобствата на съвременните suv паркетници, които обаче се затрудняват да качат един бордюр в градска среда.

    Коментиран от #7

  • 7 Да но има джип вранглер американска

    7 5 Отговор

    До коментар #6 от "За друго става въпрос":

    легенда ! Милион пъти по добра по всички показатели от Нивата !Няма място за сравнение! Нивата е добро решение за бедни люде!

    Коментиран от #8, #9, #12

  • 8 Тоа па

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Да но има джип вранглер американска":

    Лада Нива не е джип,бе !
  • 9 Никси

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Да но има джип вранглер американска":

    да , ама нивата е за мъже с топки , а теслата е за джендъри с дръжката да се самозадоволяват и после да се треснат по главите с нея та да им дойде акъла , и да знаят че нивата може да минава през пресечни терени , а тислата и по хлъзгав път нистаа бе за нищо .
  • 10 Тоя па

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Лада и Тесла!":

    все едно да ми сравняваш нормален хетеросексуален мъж с трансджендър като тебе .
  • 11 То е ясно

    8 2 Отговор
    За другите незнам, но за ВАЗ-овете важи максимата - съвършенството не се нуждае от промяна. Как един автомобил проектиран и произведен планово да се скапе може да се мери с ВАЗ !? :))
  • 12 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "Да но има джип вранглер американска":

    ако трябва да си ги мерим , Гегата пикапа 3-мостовия е още по висок и от Вранглера , даже и от Нисан патрул , Гегата е с най висок клирънс ,както и Форд Ф-150 .
  • 13 Благой от СОФстрой

    1 6 Отговор
    Това руско творение създадено по "трудово обучение" не се ли казваше първо "ДЖигули"?

    Коментиран от #14

  • 14 Никси

    5 0 Отговор

    До коментар #13 от "Благой от СОФстрой":

    не , няма нищо общо , това се казваше Лада Нива 1600 ,джигулито е патент на фият -124 .
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.