Консултантска компания Kantar публикува годишна класация на най-ценните компании в света. Списъкът включва 100-те най-успешни марки през изминалата година. Сред автомобилните марки за най-добра през 2022 година е обявена Tesla, която заема 29-о място в общото класиране. Освен това в челната стотица са още няколко големи автомобилни производителя, които обаче изостават значително от компанията на Илон Мъск. Само три компании обаче показаха растеж, по-висок от този на Tesla.
Според експерти през последната година стойността на Tesla е нараснала със 78 процента, достигайки 75.9 милиарда долара. Само три компании добавиха в цената повече от американския производител на електрически автомобили. Сред тях са марките Cartier, YouTube и Google. Сред автомобилните марки, Toyota, Mercedes-Benz и BMW също попаднаха в топ 100. Японската компания заема 66-о място, а германците заеха 70-а и 76-а позиции, съответно за Mercedes-Benz и BMW.
Абсолютният лидер през 2022 година е Apple, чието състояние се оценява на 947.1 милиарда долара. Първите три допълват Google и Amazon с капитализация съответно 820 и 705.6 милиарда. Петицата на най-скъпите компании със състояние от 611.5 и 214 милиарда долара, затварят Microsoft и Tencent.
В друга класация обаче, от началото на април, направена от известното американско списание Time, което също класира 100-те най-влиятелни компании, марката Tesla не беше включена в списъка. Mercedes-Benz и BMW обаче са и там.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Матрософ
Коментиран от #18
12:45 16.06.2022
2 Зоран
12:46 16.06.2022
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Вижте другите ДВЕ, които са ТРИ
😀😀😀
Коментиран от #4
12:49 16.06.2022
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Като "Тримата мускетари",които са ... четирима 😉😉😉
12:50 16.06.2022
5 Бай Кольо
12:55 16.06.2022
6 Край
Коментиран от #20
13:04 16.06.2022
7 Пак мармалад
За каква пазарна капитализация говорите, като тук става въпрос за ценност на марката и пазарната капитализация няма нищо общо.
Ако имаше, то Volkswagen също щеше да е в тази класация точно след Toyota, а BMW и Mercedes въобще нямаше да фигурират.
А капитализацията на apple последно не се мереше в милиарди, а в трилиони. 3 трилиона, ако не се лъжа.
13:33 16.06.2022
8 Име
Коментиран от #9
13:35 16.06.2022
9 Какво лошо виждаш в това?
До коментар #8 от "Име":
Останалите автомобилни компании се борят за абсолютно същото - повече продажби и повече печалби.Разбира се някой няма толкова агресивен план такъв то си постави Тесла през 2014 година когато продаваше 30 няколко хиляди автомобила годишно - да увеличава продажбите си с 50% всяка година за 15 години напред, до постигане на 20 милиона продажби през 2030 година с цел 500 хиляди продажби през 2020 година, което на онзи етап изглеждаше абсолютно невъзможно.
Останалите си поставяха доста по-скромни цели за два-три процента ръст годишно.
Очевидно Тесла постига целите си. Какво лошо виждаш в това?
Коментиран от #10, #12
13:44 16.06.2022
10 Име
До коментар #9 от "Какво лошо виждаш в това?":
Виждам много лошо че го постига с нечестна практика.То цялата немска икономика се крепи на нечестна практика между другото а като ги сецнеш и реват все едно някой им е длъженКоментиран от #17
13:55 16.06.2022
11 Гост
Коментиран от #14
14:00 16.06.2022
12 Гост
До коментар #9 от "Какво лошо виждаш в това?":
"с 50% всяка година" или средно с 50%?Коментиран от #13
14:01 16.06.2022
13 Пак ли запетайките?
До коментар #12 от "Гост":
Хайде с 50% годишно от мен да мине!Както виждаш има две заложени цели - половин милион през 2020-а и 20 милиона през 2030.
Останалото както дойде!
Ти освен да се заяждаш за запетайките, от 2015 година досега не си казал кога ще се спъне Тесла за осъществяване на тези цели? Нали тази геометрична прогресия била невъзможна от един момент нататък? През коя година ще е този момент за тези СРЕДНИ 50% годишно?
Да позная ли за стотен път? Пак няма да отговориш нищо конкретно, а ще намериш поредната правописна грешка за да докажеш че не съм прав!
Има една пропусната запетайка пред последното "че"
Давай ти си!
Коментиран от #15
15:32 16.06.2022
14 Ти да видиш?
До коментар #11 от "Гост":
А миналата година защо беше толкова доволен когато същата тази агенция беше сложила Toyota на първо място сред автомобилните компании измествайки Volkswagen?Защо толкова се радваше че Тесла била накрая и току-що влезнала в тази класация?
Защо обясняваше че пазарната капитализация нищо не значела, въпреки че Тесла тогава струваше толкова колкото всичките следващи 10 автомобилни компании взети заедно, но тази класация на тази агенция била най-достоверна?
Дали пък не си фурнаджийска лопата?
15:35 16.06.2022
15 Гост
До коментар #13 от "Пак ли запетайките?":
Да не съм врачок?Коментиран от #16
17:11 16.06.2022
16 Така ли било?
До коментар #15 от "Гост":
А тогава защо мрънкаш, че било невъзможно?17:44 16.06.2022
17 Ти да видиш!
До коментар #10 от "Име":
И каква им е нечестната практика на Тесла!Не разбрах и какво общо има Тесла с немската икономика, която даваш за пример?
18:18 16.06.2022
18 гост
До коментар #1 от "Матрософ":
Не става въпрос за стойността на акциите на Тесла на борсата , а за МАРКАТА Тесла , ако бъде продадена САМО като марка или бранд , която може да бъде сложена на всякакви стоки , за които не е патентована !! Примерно в момента има китайска фирма , която произвежда битова електроника под марка Тесла , само че просто използва , че никой още не я е подгонил в съда !!18:40 16.06.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 гост
До коментар #6 от "Край":
Боооже , колко заблудени русороби има на тоя свят , не е истина просто !!! ДЕСЕТ ПЪТИ по-голяма криза може да предизвика дори една Саудитска Арабия , която е ТРИ ПЪТИ ПО-МАЛКА икономика от Италия и два пъти по-малка от Раша !!! Почти същата криза направи един Ирак като нападна Кувейт , ако си забравил , цените на горивата тогава скочиха даже повече в проценти , Ирак , дето е икономика колкото омразната ти Украйна и то във война , щото преди войната беше колкото Иран , три пъти по-голям от Ирак , не щото Украйна е голяма , а щото Иран загуби 70% от икономиката си заради санкциите !! Кризата ще бъде преодоляна , както е преодолявана много пъти , големите ще излязат от нея дори по-силни отпреди , но Раша завинаги ще падне в ямата , само гледай колко ще загуби от икономиката си до края на тази година , а това вече ще е ВСЯКА година , докато просто престане да съществува , щото тя повече от 2-3 години на такъв спад не може да понесе , гледай и реви или ако искаш се об....си !!!18:51 16.06.2022
21 Грета Тунберг
19:58 16.06.2022
22 Друга класация
Tesla оглави класацията като марка с най-висок рейтинг:
Tesla отбеляза най-високите средни оценки от всички марки в нашия списък със средна оценка 4,53. Tesla е американска автомобилна компания, специализирана в проектирането и производството на електрически превозни средства и набра популярност през последните години.
Ето първите пет марки в класацията:
Ранг Марка Среден рейтинг (от 5)
1 Тесла 4.53
2 Land Rover 4.30
3 Мазда 4.30
4 Пежо 4.27
5 BMW 4.25
21:47 16.06.2022
23 Друга класация
Модел 3 на Tesla заема челното място за автомобил с най-висок рейтинг в нашия списък, като получава средна оценка от 4,53 в четирите публикации, които разгледахме. Тогава е ясно защо Model 3 е най-продаваният автомобил на Tesla и един от най-добрите електрически автомобили в света в момента.
Ето първите 10 превозни средства с най-добри оценки за удовлетвореност на собствениците:
Ранг Модел на автомобил Паркърс среден рейтинг Средна оценка на HonestJohn Среден рейтинг на AutoTrader Среден рейтинг на Едмъндс Средна оценка (от 5)
1 Тесла модел 3 4.6 5 4.5 4 4.53
2 Volvo XC40 3.9 5 4.6 4.5 4,50
3 Форд Пума 4.3 5 4 – 4.43
4 Пежо 208 4.7 4 4.5 – 4.40
5 Фолксваген Поло 3.7 5 4.5 – 4.40
6 Land Rover Discovery 4 5 4 4.5 4.38
7 Пежо 3008 4.3 4 4.7 – 4.33
8 Тойота Корола 3.6 5 4 4.7 4.33
9 Mazda CX-5 4.3 3.9 4.7 4.3 4.30
10 BMW Серия 3 4.5 4 4 4.5 4.25
21:49 16.06.2022
24 Гост
Коментиран от #26
08:34 17.06.2022
25 Гост
Коментиран от #28
09:25 17.06.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Е и? Нещо странно?
10:13 17.06.2022
28 Е и? Нещо странно?
До коментар #25 от "Гост":
Нали това им е целта на борсите? Там цените постоянно се качват и слизат.А целта на компаниите е да емитират акции когато цените се покачат за да събират капитал, когато им е необходим.
Последното такова имитиране на акции за Тесла беше преди две години, а парите от тогава все още си стоят в банката и бездействат, та купиха биткойни с тях, които стоят за дългосрочна инвестиция.
Тоест борсата на практика не влияе по никакъв начин в момента на функционирането на компанията. Нито печелят нито губят от това. Вече не им трябва да събират капитал от там, защото печелят достатъчно за да си финансират всички проекти и дори им остава за печалба, която да трупат в кеш.
Освен това нямат никакви дългове, които да покриват, за разлика от почти всички останали компании да не кажа всичките.
Оттук нататък печалбите им ще се увеличават, защото ще се увеличават и приходите от продукцията на новите заводи, които до сега им носиха само милиарди разходи и никакви приходи, но въпреки това компанията беше на печалба.
Увеличават се и печалбите от зарядните станции, защото електромобилите стават все повече и правят все повече оборот, а скоро ще отворят зарядните си станции и за други марки.
Дали им пука за цената на акциите? И точно затова акциите им ще се вдигнат, защото те не са им самоцел, както и печалбите им не бяха самоцел.
Целта им винаги е била растеж и разширяване на вертикалната интеграция, за да не разчита на външни фирми за доставка на мате
10:36 17.06.2022
29 Е и? Нещо странно?
Целта им винаги е била растеж и разширяване на вертикалната интеграция, за да не разчита на външни фирми за доставка на материали и компоненти.
Крайната цел винаги е била от единия край на фабриката да влизат предимно материали и съвсем малко части, а от другия край да излиза готовия автомобил който да бъде предаван директно на клиента без посредници.
По този начин няма да им влияят дори и цените на материалите и компонентите в бъдеще, а да не говорим за цената на акциите.
Точно обратното на Джъст ин тайм на Toyota, която само сглобява части произведени от други производители, които се доставят кажи-речи в минутата на сглобяване и при липса на една част, целия процес спира.
10:39 17.06.2022