Last news in Fakti

16 Юни, 2022 12:40 3 368 29

Tesla е най-ценната автомобилна компания в света. Вижте кои са другите две в топ 100

  • влияние-
  • автомобилни компании-
  • класация

Общо три автомобилни марки попаднаха в класацията

Tesla е най-ценната автомобилна компания в света. Вижте кои са другите две в топ 100 - 1

Консултантска компания Kantar публикува годишна класация на най-ценните компании в света. Списъкът включва 100-те най-успешни марки през изминалата година. Сред автомобилните марки за най-добра през 2022 година е обявена Tesla, която заема 29-о място в общото класиране. Освен това в челната стотица са още няколко големи автомобилни производителя, които обаче изостават значително от компанията на Илон Мъск. Само три компании обаче показаха растеж, по-висок от този на Tesla.

Според експерти през последната година стойността на Tesla е нараснала със 78 процента, достигайки 75.9 милиарда долара. Само три компании добавиха в цената повече от американския производител на електрически автомобили. Сред тях са марките Cartier, YouTube и Google. Сред автомобилните марки, Toyota, Mercedes-Benz и BMW също попаднаха в топ 100. Японската компания заема 66-о място, а германците заеха 70-а и 76-а позиции, съответно за Mercedes-Benz и BMW.

Абсолютният лидер през 2022 година е Apple, чието състояние се оценява на 947.1 милиарда долара. Първите три допълват Google и Amazon с капитализация съответно 820 и 705.6 милиарда. Петицата на най-скъпите компании със състояние от 611.5 и 214 милиарда долара, затварят Microsoft и Tencent.

В друга класация обаче, от началото на април, направена от известното американско списание Time, което също класира 100-те най-влиятелни компании, марката Tesla не беше включена в списъка. Mercedes-Benz и BMW обаче са и там.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Матрософ

    5 7 Отговор
    Има печатна грешка. Пазарната стойност на Тесла в момента е 686 милиарда долара.

    Коментиран от #18

  • 2 Зоран

    12 9 Отговор
    Тая статия е платена. Много подобни неверни статии за Тесла е имало и преди (в БГ "пресата" и в други страни разбира се)
  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 1 Отговор
    😀😀😀
    Вижте другите ДВЕ, които са ТРИ
    😀😀😀

    Коментиран от #4

  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 3 Отговор

    До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Като "Тримата мускетари",
    които са ... четирима 😉😉😉
  • 5 Бай Кольо

    10 6 Отговор
    Руска марка не виждам нещо
  • 6 Край

    22 4 Отговор
    Много е важно кой и с какво мери. Преди 4 месеца ни обясняваха как по БВП Руската икономика е по-малка от италиянската. Сега обаче ги е страх от световен енергиен и продоволствен глад заради Русия. Такова сътресение дали може да предизвика Италия.

    Коментиран от #20

  • 7 Пак мармалад

    9 2 Отговор
    Не можете да го оправите този google translate и това е.

    За каква пазарна капитализация говорите, като тук става въпрос за ценност на марката и пазарната капитализация няма нищо общо.

    Ако имаше, то Volkswagen също щеше да е в тази класация точно след Toyota, а BMW и Mercedes въобще нямаше да фигурират.

    А капитализацията на apple последно не се мереше в милиарди, а в трилиони. 3 трилиона, ако не се лъжа.
  • 8 Име

    6 5 Отговор
    И Тесла към какво се стреми към баналното и тривиално да си увеличи продажбите а без продажби няма пари а без пари няма съществуване.

    Коментиран от #9

  • 9 Какво лошо виждаш в това?

    5 6 Отговор

    До коментар #8 от "Име":

    Останалите автомобилни компании се борят за абсолютно същото - повече продажби и повече печалби.

    Разбира се някой няма толкова агресивен план такъв то си постави Тесла през 2014 година когато продаваше 30 няколко хиляди автомобила годишно - да увеличава продажбите си с 50% всяка година за 15 години напред, до постигане на 20 милиона продажби през 2030 година с цел 500 хиляди продажби през 2020 година, което на онзи етап изглеждаше абсолютно невъзможно.

    Останалите си поставяха доста по-скромни цели за два-три процента ръст годишно.

    Очевидно Тесла постига целите си. Какво лошо виждаш в това?

    Коментиран от #10, #12

  • 10 Име

    6 5 Отговор

    До коментар #9 от "Какво лошо виждаш в това?":

    Виждам много лошо че го постига с нечестна практика.То цялата немска икономика се крепи на нечестна практика между другото а като ги сецнеш и реват все едно някой им е длъжен

    Коментиран от #17

  • 11 Гост

    7 3 Отговор
    Някаква консултантска компания Кантар направила проучване.Печелившия в класацията е този,който е платил.Списание Тайм не включва Тесла изобщо в списъка.

    Коментиран от #14

  • 12 Гост

    2 6 Отговор

    До коментар #9 от "Какво лошо виждаш в това?":

    "с 50% всяка година" или средно с 50%?

    Коментиран от #13

  • 13 Пак ли запетайките?

    5 2 Отговор

    До коментар #12 от "Гост":

    Хайде с 50% годишно от мен да мине!

    Както виждаш има две заложени цели - половин милион през 2020-а и 20 милиона през 2030.

    Останалото както дойде!

    Ти освен да се заяждаш за запетайките, от 2015 година досега не си казал кога ще се спъне Тесла за осъществяване на тези цели? Нали тази геометрична прогресия била невъзможна от един момент нататък? През коя година ще е този момент за тези СРЕДНИ 50% годишно?

    Да позная ли за стотен път? Пак няма да отговориш нищо конкретно, а ще намериш поредната правописна грешка за да докажеш че не съм прав!

    Има една пропусната запетайка пред последното "че"

    Давай ти си!

    Коментиран от #15

  • 14 Ти да видиш?

    3 5 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    А миналата година защо беше толкова доволен когато същата тази агенция беше сложила Toyota на първо място сред автомобилните компании измествайки Volkswagen?

    Защо толкова се радваше че Тесла била накрая и току-що влезнала в тази класация?

    Защо обясняваше че пазарната капитализация нищо не значела, въпреки че Тесла тогава струваше толкова колкото всичките следващи 10 автомобилни компании взети заедно, но тази класация на тази агенция била най-достоверна?

    Дали пък не си фурнаджийска лопата?
  • 15 Гост

    1 4 Отговор

    До коментар #13 от "Пак ли запетайките?":

    Да не съм врачок?

    Коментиран от #16

  • 16 Така ли било?

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    А тогава защо мрънкаш, че било невъзможно?
  • 17 Ти да видиш!

    4 4 Отговор

    До коментар #10 от "Име":

    И каква им е нечестната практика на Тесла!

    Не разбрах и какво общо има Тесла с немската икономика, която даваш за пример?
  • 18 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #1 от "Матрософ":

    Не става въпрос за стойността на акциите на Тесла на борсата , а за МАРКАТА Тесла , ако бъде продадена САМО като марка или бранд , която може да бъде сложена на всякакви стоки , за които не е патентована !! Примерно в момента има китайска фирма , която произвежда битова електроника под марка Тесла , само че просто използва , че никой още не я е подгонил в съда !!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #6 от "Край":

    Боооже , колко заблудени русороби има на тоя свят , не е истина просто !!! ДЕСЕТ ПЪТИ по-голяма криза може да предизвика дори една Саудитска Арабия , която е ТРИ ПЪТИ ПО-МАЛКА икономика от Италия и два пъти по-малка от Раша !!! Почти същата криза направи един Ирак като нападна Кувейт , ако си забравил , цените на горивата тогава скочиха даже повече в проценти , Ирак , дето е икономика колкото омразната ти Украйна и то във война , щото преди войната беше колкото Иран , три пъти по-голям от Ирак , не щото Украйна е голяма , а щото Иран загуби 70% от икономиката си заради санкциите !! Кризата ще бъде преодоляна , както е преодолявана много пъти , големите ще излязат от нея дори по-силни отпреди , но Раша завинаги ще падне в ямата , само гледай колко ще загуби от икономиката си до края на тази година , а това вече ще е ВСЯКА година , докато просто престане да съществува , щото тя повече от 2-3 години на такъв спад не може да понесе , гледай и реви или ако искаш се об....си !!!
  • 21 Грета Тунберг

    4 1 Отговор
    Скъпи,сядай в Теслата и си докарай мекия
  • 22 Друга класация

    1 4 Отговор
    Zutobi пусна доклад, проследяващ четири различни доклада за оценка на собствениците на автомобили от Parkers, HonestJohn, Autotrader и Edmunds, за да събере глобално проследяване на щастието на собствениците.

    Tesla оглави класацията като марка с най-висок рейтинг:

    Tesla отбеляза най-високите средни оценки от всички марки в нашия списък със средна оценка 4,53. Tesla е американска автомобилна компания, специализирана в проектирането и производството на електрически превозни средства и набра популярност през последните години.

    Ето първите пет марки в класацията:

    Ранг Марка Среден рейтинг (от 5)
    1 Тесла 4.53
    2 Land Rover 4.30
    3 Мазда 4.30
    4 Пежо 4.27
    5 BMW 4.25
  • 23 Друга класация

    1 4 Отговор
    Tesla постигна този висок рейтинг благодарение на Model 3, който оглави списъка за модели превозни средства:

    Модел 3 на Tesla заема челното място за автомобил с най-висок рейтинг в нашия списък, като получава средна оценка от 4,53 в четирите публикации, които разгледахме. Тогава е ясно защо Model 3 е най-продаваният автомобил на Tesla и един от най-добрите електрически автомобили в света в момента.

    Ето първите 10 превозни средства с най-добри оценки за удовлетвореност на собствениците:

    Ранг Модел на автомобил Паркърс среден рейтинг Средна оценка на HonestJohn Среден рейтинг на AutoTrader Среден рейтинг на Едмъндс Средна оценка (от 5)
    1 Тесла модел 3 4.6 5 4.5 4 4.53
    2 Volvo XC40 3.9 5 4.6 4.5 4,50
    3 Форд Пума 4.3 5 4 – 4.43
    4 Пежо 208 4.7 4 4.5 – 4.40
    5 Фолксваген Поло 3.7 5 4.5 – 4.40
    6 Land Rover Discovery 4 5 4 4.5 4.38
    7 Пежо 3008 4.3 4 4.7 – 4.33
    8 Тойота Корола 3.6 5 4 4.7 4.33
    9 Mazda CX-5 4.3 3.9 4.7 4.3 4.30
    10 BMW Серия 3 4.5 4 4 4.5 4.25
  • 24 Гост

    3 1 Отговор
    Испанец осъдил Тесла да му плати 60 х.евро обещетение за некачествена Тесла 3.

    Коментиран от #26

  • 25 Гост

    3 0 Отговор
    Спад от 37% на акциите на Тесла от началото на годината.Загуби от 101 млн долара от срива на биткойн за първото тримесечие и около 360 млн долара за второто тримесечие.

    Коментиран от #28

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Е и? Нещо странно?

    0 2 Отговор
    Това е ежедневие за Mercedes.
  • 28 Е и? Нещо странно?

    0 2 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Нали това им е целта на борсите? Там цените постоянно се качват и слизат.

    А целта на компаниите е да емитират акции когато цените се покачат за да събират капитал, когато им е необходим.

    Последното такова имитиране на акции за Тесла беше преди две години, а парите от тогава все още си стоят в банката и бездействат, та купиха биткойни с тях, които стоят за дългосрочна инвестиция.

    Тоест борсата на практика не влияе по никакъв начин в момента на функционирането на компанията. Нито печелят нито губят от това. Вече не им трябва да събират капитал от там, защото печелят достатъчно за да си финансират всички проекти и дори им остава за печалба, която да трупат в кеш.

    Освен това нямат никакви дългове, които да покриват, за разлика от почти всички останали компании да не кажа всичките.

    Оттук нататък печалбите им ще се увеличават, защото ще се увеличават и приходите от продукцията на новите заводи, които до сега им носиха само милиарди разходи и никакви приходи, но въпреки това компанията беше на печалба.

    Увеличават се и печалбите от зарядните станции, защото електромобилите стават все повече и правят все повече оборот, а скоро ще отворят зарядните си станции и за други марки.

    Дали им пука за цената на акциите? И точно затова акциите им ще се вдигнат, защото те не са им самоцел, както и печалбите им не бяха самоцел.

    Целта им винаги е била растеж и разширяване на вертикалната интеграция, за да не разчита на външни фирми за доставка на мате
  • 29 Е и? Нещо странно?

    0 2 Отговор
    Дали им пука за цената на акциите? И точно затова акциите им ще се вдигнат, защото те не са им самоцел, както и печалбите им не бяха самоцел.

    Целта им винаги е била растеж и разширяване на вертикалната интеграция, за да не разчита на външни фирми за доставка на материали и компоненти.

    Крайната цел винаги е била от единия край на фабриката да влизат предимно материали и съвсем малко части, а от другия край да излиза готовия автомобил който да бъде предаван директно на клиента без посредници.

    По този начин няма да им влияят дори и цените на материалите и компонентите в бъдеще, а да не говорим за цената на акциите.

    Точно обратното на Джъст ин тайм на Toyota, която само сглобява части произведени от други производители, които се доставят кажи-речи в минутата на сглобяване и при липса на една част, целия процес спира.