Според последния индекс на инвестиционна привлекателност на Knight Frank, цените на класическите автомобили са се повишили с 3% за година и със 164% за 10 години. Това далеч не е най-добрата инвестиция, тъй като цената на колекционерско уиски за същия период е скочила с 428 процента.
Междувременно класическите автомобили продължават активно да се продават и купуват. Въпреки това, колкото по-ниска е цената на една класика, толкова по-голям е шансът да получите продукт с ниско качество. В списъка, който ви показваме са включени 10 автомобила, които не се препоръчват за покупка.
Първото място е за Pontiac Fiero. Спортната кола е произвеждана само пет години и е продадена в 370 хиляди копия. Моделът изглежда добре, технологично съответстващ на времето си, но ранните екземпляри често свършваха с изгорели двигатели поради производствен дефект. General Motors дори обяви масово изтегляне, въпреки че това не спаси Fiero.
Освен това експертите не са ентусиазирани от покупка на AMC Gremlin (1974). Наричат дизайна на субкомпактната кола "грозен", а качеството на возене - откровено слабо.
Също така не се препоръчва закупуването на Triumph TR7 (1978), който се отличава с двигател с ниска мощност (атмосферен 2.0, 87 к.с., 137 Нм) и с ниско качество, както и роудстърът Triumph Spitfire 1500, характеризиращ се със същите проблеми.
Придобиването на Ford Pinto също не е препоръчително. Моделът беше изтеглен два месеца след старта на продажбите заради проблем с педала на газта, но най-лошото е, че незащитеният му резервоар за гориво можеше да избухне по време на инцидент.
Друг автомобил, роудстърът Cadillac Allante от 1987 г., ще бъде запомнен с изключително слабата си динамика, лоши спирачки и течащ покрив.
В Mazda RX-7 (1982 г.) двигателят често се поврежда, а ремонтът му се превръща в истинско главоболие за собствениците. Поради тази причина японската класика също не се препоръчва.
Детето на петролната криза от 1973 г., Ford Mustang II не е мускулеста кола и също попада в списъка с непрепоръчителни за покупка класики. А Dodge Dart от 1962 г. се смята за страшно грозен и никога не е бил ценен от колекционерите.
В крайна сметка първото място в списъка отива при субкомпактния хечбек Chevrolet Chevette (1979). Колата се разпада още на конвейера, а ускорението ѝ до 100 км в час отнема дългите 20 секунди. От Knight Frank са категорични, че никой колекционер не би пожелал тази кола.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Копейкин
14:11 22.08.2022
2 Менте козлодуй
Коментиран от #6
14:12 22.08.2022
3 Тъп русифил
14:13 22.08.2022
4 За бога
14:13 22.08.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Кво са смеиш бе!
До коментар #2 от "Менте козлодуй":
Ако намеря запазена 212 веднага я копувам.Коментиран от #9
14:18 22.08.2022
7 бай ганьо
Живота на Бай Ганьо е изпълнен с терзания и мъки в собствената си невежест
15:43 22.08.2022
8 Тити
16:57 22.08.2022
9 Брей...
До коментар #6 от "Кво са смеиш бе!":
Как ще я кОпиш бе, кОпи си грамотност, после си купи и 21221:12 22.08.2022
10 Моя милост
Коментиран от #12
08:54 23.08.2022
11 Ироничен
============
Уискито, като го пиеш, свършва. Ако не го пиеш, е просто нещо в шише.
09:23 23.08.2022
12 Про100 100
До коментар #10 от "Моя милост":
Има ги дори в Германия, макар статията да е копирана и да се отнася до USA. Бих добавил Jaguar XK и MKll. Около шест месеца вече се боря с ръждата. Какъв е смисъла да имаш здрав двигател като нямаш съответното купе? 🤔11:54 23.08.2022
13 Дзверо
12:15 23.08.2022
14 Велик Депутинизатор
12:35 23.08.2022