7 Юни, 2021 14:20 31 359 69

Рейтинг на най-надеждните двигатели с вътрешно горене

  • двигатели-
  • надеждност-
  • класация

Разделени са в три основни категории - четирицилиндрови, шестцилиндрови и осемцилиндрови

Рейтинг на най-надеждните двигатели с вътрешно горене - 1
Снимка: Shutterstock

Двигателят е една от най-важните части в автомобила. Експертите от wardsauto направиха интересна класация, като отличиха най-добрите двигатели за 2021 година. Те са разделени в три категории - четирицилиндрови, шестцилиндрови и осемцилиндрови. Ето и кои са отличените и смятани за на най-надеждните двигатели за 2021 година.

Сред малките двигатели особено внимание получиха два агрегата - атмосферният 1,6-литров K4M със 102 к.с. от Renault и моторът с индекс CWVA и с мощност 110 к.с. от Volkswagen. След тях се нареждат атмосферните четирицилиндрови агрегати на Toyota с работен обем 1,8 и 2,0 литра, които се монтират в Corolla, Avensis, Camry и RAV4.

Двигателите от серията F4R на Renault, които се монтират и на Duster, и на Terrano, както и 2,0-литровият агрегат на Nissan с индекс MR20DD от Qashqai и X-Trail също са определени като много надеждни и препоръчителни..

Сред "шестаците" експертите определят бензиновата серия GR от Toyota, като най-добра. Веднага след тези агрегати се нареждат моторите от серията GRD на Hyundai-KIA и двигателите Nissan VQ.

Сред дизеловите агрегати мотори експертие отличават серията D4H на KIA-Hyundai и турбодизелите от серията N57 и B47 със съответно 3.0 и 2.0 литра обем, които са дело на BMW и имат добра репутация.

Най-надеждните двигатели сред V-образните осемцилиндрови агрегати са дизелите от серията VD на Toyota, както и бензиновите „осмаци“ от серията UR, които отново са производство на японската марка Toyota.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 48 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Колега

    58 27 Отговор
    Смешници
  • 2 Фармацефт

    69 20 Отговор
    Тойота Корола 1.4 бензин-394000 км.без ремонт на двигателя

    Коментиран от #28, #29, #52

  • 3 ФауВе

    23 77 Отговор
    Най надеждни са 4 цилинровия боксер на ФауВе и 6 цилиндровия боксер на порше 911 и двата с въздушно охлаждане създадени от Фердинанд Порше

    Коментиран от #6, #59

  • 4 Механик

    110 14 Отговор
    Двигателят не е една от най-важните ЧАСТИ на автомобила. Това е така, защото двигателят не е ЧАСТ а е ТОПЛИННА МАШИНА. Самият той е съставен от части и нито една от тях не е най-важна, защото няма част по двигателя без която той може да работи.
    Недопустимо е за човек, който претендира за авто-журналист, да говори за двигателя като за част. Научете да правите разлика между ЧАСТ, МАШИНА, МЕХАНИЗЪМ, СИСТЕМА, УРЕДБА... Инак е излагация!

    Коментиран от #40, #41

  • 5 сектант

    4 26 Отговор
    ако не е ДЕЦЕИ, дори не го БРОИ
  • 6 Механик

    45 8 Отговор

    До коментар #3 от "ФауВе":

    Абсолютно нищо подобно. Ако не си работил по такива двигатели, няма как да знаеш, но твърдението ти не е вярно.
    Като много издръжливи мога да посоча двигателите на Мерцедес, които се поставяха в бусовете им и някои леки автомобили. Това са двигателите от фамилията 601, 616 и други. Да това са стари двигатели. Не много икономични и не много високооборотни. Но това са вечни двигатели. (искам да кажа вечно живи)
  • 7 Хан Крум

    86 14 Отговор
    Всички истински и здрави коли са до 2000 г., след това колите не са коли, а консуматив
  • 8 Госあ

    71 17 Отговор
    Не случайно янкитата предпочитат японските автомобили пред европейските. Просто са по добри.

    Коментиран от #12

  • 9 Тесла

    33 5 Отговор
    Теслата с колко цилиндъра е?

    Коментиран от #14

  • 10 ФауВе

    5 35 Отговор
    Боксерите на ФауВе и Порше и на моторите БМВ са с най малко части и няма адренажни вериги водни помпи радиатори които се пълнят с вода и антифриз които се изхвърлят в природата и имат само един два ремъка доказали ли са го през ВСВ за съжаление и след ВСВ и сега се лигавят с двигателите с водно охлаждане и различните модели на ФауВе

    Коментиран от #15, #16, #32

  • 11 Vili

    59 18 Отговор
    Пълни измислици.
    Къде е 1,8 бензинов на Honda,
    И 2,2CDI на Mercedes .
    По коя точно класация сложихте
    Renault най отгоре.
    Поръчкови публикации.

    Коментиран от #26, #62

  • 12 Ерец

    12 32 Отговор

    До коментар #8 от "Госあ":

    А да ли е случаен фактът в Япония с всяка година да се увеличават собствениците на европейските марки и тези на американските SUV.

    Коментиран от #13, #42, #47

  • 13 Пръц

    43 10 Отговор

    До коментар #12 от "Ерец":

    Увеличават се само бръмбърите в твойта глава!
  • 14 Бомбеицилиндър

    46 2 Отговор

    До коментар #9 от "Тесла":

    Най-важната част на Теслата, не е двигателят, а дръжката.
    Питай някоя кифла, ако не вярваш.
  • 15 Димитър

    49 2 Отговор

    До коментар #10 от "ФауВе":

    Човек, който пише "анДренажни" няма право да прави АБСОЛЮТНО никакви изказвания и коментари по отношение на автомобили.

    Коментиран от #31

  • 16 Джуган

    50 2 Отговор

    До коментар #10 от "ФауВе":

    Автомобилният двигател с най малко части познат в БГ без съмнение е този на Трабант. Двутактов, т.е без клапани, разпределителни валове, маслена помпа и пр., въздушно охлаждане, т.е. без радиатор, водна помпа, маркучи и пр. Даже няма и бензинова помпа :)
  • 17 Късоиме

    26 7 Отговор
    а трабанта като нов идва с резервен двигател който за 30мин.се сваля и слага резервния в багажника
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Глупости

    8 3 Отговор
    Карах опел астра години без въздушен филтър и наливах масло че харчеше събирано от моргите от варелите и така 3 години е не блокира мотора
  • 20 Дърта Мутра

    9 7 Отговор
    И БМВ 530I нема трошене на 640к го продадох без ремонт на мотора от 1998г.сега карам същото от 2010г.и е същия дзвер с 30 коня повече.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Volvo for life

    7 3 Отговор
    2.4 D5 на VOLVO също е много здрав. Вече е на 520 000 без проблем!

    Коментиран от #65

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 еколог

    25 4 Отговор
    Най-добре ходете с обществения транспорт с колело, тротинетка или пеша , доказано е по-евтино и в пъти и по-здравословно за вас. Не замърсявате нищо , забавяте стареенето , чистите артериите , подобрявате работата на всички органи стягате мускулатурата, чистите сланини и тлъстини. Теслата също не е еко дори напротив .
  • 25 Някой

    16 8 Отговор
    Avensis е с калпави двигатели, които имат постоянно проблеми с цилиндровите глави а е в класация с най-добрите двигатели ! Смях

    Коментиран от #55

  • 26 гост

    14 0 Отговор

    До коментар #11 от "Vili":

    Това,че ти харесваш най-много тези двигатели,не ги прави най-добри,само защото ти така искаш,има и експерти,които са обективни,а не "само хонда"или "мерцедес и всички останали",прогледнете бе хора автомобилите не са само клишета.Този двигател на Рено е слаган на автомобили около 1999г.,какъв смисъл има да е поръчкова статията,имал съм няколко автомобила с него ,с различни мощности,включително и японския HR16DE,който е просто по-късна разработка на същия K4M,ами много са добри и надеждни.
  • 27 gost

    17 11 Отговор
    БМВ и добър двигател, тия се излагат
  • 28 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Фармацефт":

    А ламарината как е?
  • 29 Vw passat

    8 8 Отговор

    До коментар #2 от "Фармацефт":

    1.8t, 580 000км, моторът не е пипан. Същото и с 1.8 атмосферен на ваг от 1999-а година.

    Коментиран от #35

  • 30 ШАФИОРА

    17 1 Отговор
    ТРАБАНТА КАКТО ГО КУПИХ , ТАКА ГО ПРОДАДОХ СЛЕД 20 ГОДИНИ БЕЗ ДА ДА МУ НАЛИВАМ МАСЛО В КАРТЕРА !

    Коментиран от #56

  • 31 Random

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "Димитър":

    В тази връзка бих искал да ми разясните "конглокенти" какво означава, защото много често се използва в тази рубрика!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Stoich

    7 0 Отговор
    Pajero 2, 2.5 tdi, 692000 km. За жалост кабина почти не остана.
  • 35 ланко

    6 1 Отговор

    До коментар #29 от "Vw passat":

    VAG до 2003г след нея двигателите са боклуци, за дизела 1.9TDI говорим.

    Коментиран от #48

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 ФауВе

    3 9 Отговор
    Аз не съм карал кола с адренажна верига или ремък и затова не знам как се пише

    Коментиран от #57

  • 38 ФауВе

    4 3 Отговор
    Трабанта няма картер а маслото се сипва в резервоара и се смесва с бензина

    Коментиран от #39

  • 39 Механик

    7 1 Отговор

    До коментар #38 от "ФауВе":

    Трабанта ИМА картер, както и всеки друг ДВГ. Ако под домата "картер" разбираш "масленото корито", то тогава не е чудно, че караш автомобил без "андренаж", тоест трабант. Защото всеки 4-тактов двигател има анГренаж, бил той с верига, ремук, зъбни колела.
    С риск да се повторя от пърият си пост, но учете ги тия работи бе!
    В тая работа си има терминология и трябва да се правят разлики между система и уредба, част и механизъм, механизъм и машина и пр.
    И пак повтарям. Двигателчт на фауве, дето си цитирал нее най-добрия и надежден двигател. За икономичност изобщо няма да говорим.
    Само който не е имал "костенурка" или "транспортер Т1" може да говори тия неща за великият двигател на Фердинанд Порше.
  • 40 Гената

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Донякъде си прав, защото си механик, но от гледна точка на счетоводителя, или застрахователя, двигателят си е една нищо и никаква част на отчетната единица, на застрахования обект - автомобил.
  • 41 Пенчо

    5 0 Отговор

    До коментар #4 от "Механик":

    Така е влязло в разговорния език. Нещо като ‘инак’, което използваш … Литератор би се заял, че правилното е ´иначе´
  • 42 До 12

    9 2 Отговор

    До коментар #12 от "Ерец":

    Очевидно никога не си бил в Япония и едва ли ще стъпиш там. Европейска кола трудно ще забележиш не само в Япония, но и почти в цяла Азия.
  • 43 Дреме ми

    6 4 Отговор
    Най-надеждният ДВГ е на ВАЗ 2101....От 74г до сега още го карам!
  • 44 Коча

    1 4 Отговор
    При положение, че ДВГ отива полекичка на заден план, ние пишем статии за надеждност. Но няма лошо. Аз се двоумя дали стар мерджак дизел - щото Ефтин и ми е мерак от 20г. или една Тесла на точец и забравяш за ремонти. Дайте мнение..
  • 45 ФауВе

    2 4 Отговор
    Двигателя на ФауВе е с зъбна предавка между колянов вал и разпределителен вал и няма верига или ремък двигателя има един ремък който предава въртенето от колянов вал на алтернатора има само бензинова помпа филтъра за въздуха е маслен и охлаждането въздушно сипваш бензин и караш окачването е с торсиони въздушното съпротивление е минимално поради извитите форми педала на газта и съединителя са свързани с стоманени въжета към карбуратора и скоростната кутия волана се върти леко защото двигателя е отзад евтина кола за деца и жени да ходят на училище и на пазар а ФауВе буса е идеален за семейства с няколко деца а Поршета 356 и 911 са за спортни натури които обичат високите скорости също така има и кабриолет Караман гиа с шаси на ФауВе не случайно да произведени 20 млн ФауВе та

    Коментиран от #61

  • 46 Бай Шиле

    2 2 Отговор
    В исторически аспект най гениалният двигател е боксера на VW 1200,34 к.с.,въздушно охлаждане.
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 ала бала

    2 1 Отговор

    До коментар #35 от "ланко":

    За 600к с 1.9 ТДИ помпа дюза на пасат 115 кс: на 500к датчик колянов вал и това е! След това минах на 2.0 ТДИ на Октавия и на 310 к духна гарнитура на главата, преди това на 250к ЕГР, а след 200к имаше непрекъснати проблеми с ДПФ... За съжаление това положението :(
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Гост

    2 0 Отговор
    И всичките сдават багажа за пет години.
  • 51 Йордан

    3 5 Отговор
    Тойота е номер 1. Който е карал знае.

    Коментиран от #63

  • 52 перничанин

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "Фармацефт":

    Моята е Аурис и е на 360 000км от тях 200 000 на газ. На жена ми Полото е 370 000 и то на газ. Ремонти по мотора нямат. И двете могат да изкарат поне още толкова.
  • 53 Бруно Сако

    0 0 Отговор
    П102

    Коментиран от #54

  • 54 Бруно Сако

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Бруно Сако":

    М102
  • 55 Джо

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "Някой":

    Карам Авенсис, второ поколение, бензин 1.8, на 294 хиляди км. Никакъв проблем, само редовен контрол в качествен сервиз. Брат ми е с Хонда Акорд, 2.2 литра. Практически същата работа. Надеждни и безпроблемни коли.
  • 56 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #30 от "ШАФИОРА":

    На двутактовите мотори картера е сух. Маслото се добавя в горивото.
  • 57 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #37 от "ФауВе":

    Всички 4 тактови ДВГ са с ангренажен ремък или верига. Ако не си карал такава кола, то не си за тази статия, а още по-малко за коментирането й.
  • 58 4884

    1 6 Отговор
    Рено, Нисан и прочее недоразумения на автоиндустрията над VW, MERCEDES, BMW?! Автора се е изложил много. Обърнете внимание по улиците колко vvti на Toyota пушат ЯКО! Тойота бяха железни, ама едно време. Нисан също. Сега Нисан само от Япония с десен волан. Всичко останало е трагично. Карам 320cdi, на километража пише към момента 435к км. Последните 100+ са мои. Грам масло не гори, не пуши, харчи 7 на дълго и скоро го гледаха на СТАР Диагнозис в сервиз на Мерцедес и мнението на механиците беше, че параметрите на мотороа са като на нов.

    Коментиран от #60

  • 59 факти

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "ФауВе":

    Остаряла концепция,шумни,горят много,преди 80 години може и да са ставали , вече не.
  • 60 пробвал

    7 1 Отговор

    До коментар #58 от "4884":

    Аз карам Рено Лагуна 2.0dci , над 500 000 километра гори 5 нафта на дълго и никакво горене на масло. Така ,че Мерцедес не са единствените,които правят двигатели.
  • 61 пробвал

    9 1 Отговор

    До коментар #45 от "ФауВе":

    45 милиона Корола са продадени и не случайно. VW е едно прехвалено дърво.А разно бръмбари са пример за анти кола ,който не е карал тази консерва той не знае как няма никаква видимост и какъв шум е вътре.Само разни мазохисти ,които се изживяват като пишман хипита им се кефят. Не случайно Порше на истинските си спортни модели не слага въздухарки.
    Да не говорим за лъжите на VW относно екологията , преди 10 години твърдяха че нямало нужда от хибриди и електро защото бъдещето било на техния дизел.Сега се хвалят едва ли не че са пионери в електро технологиите.
    Пълни лъжци поддържани от немското правителство. 70% от продажбите на Пасат са на немски фирми и немската държава. Това е протекционизъм и за това фирми като Хонда си спряха модели като Акорд в Европа а в САЩ ги продават като топъл хляб.

    Коментиран от #67

  • 62 ото

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Vili":

    2,2 дизел на хонда също е много добър.
  • 63 Miusuka Madoto

    2 2 Отговор

    До коментар #51 от "Йордан":

    Ааа мии, бъркаш са! ХОНДА е No.1! Не случайно от десетилетия са най-големият производител на ДВГ в Света (!!!!), а автомобилите им са неубиваеми, идиотоустойчиви, практични - доказано многократно в годините, дори и понастоящем, когато всички започнаха да произвеждат дръгели-еднодневки мас-конфекция! Хонда са единствените от Японските производители (за Субару не съм сигурен..), на които всичко под капака си е Хонда, а не глобален миш-маш както на всички останали! Не, че Тойота са лоши, но са класа под Хонда!
  • 64 И да

    6 0 Отговор
    не забравяме за Дизеловите мотори на Пежо! Пионери са в тази област,останалите крадат !!
  • 65 Фиат

    0 0 Отговор

    До коментар #22 от "Volvo for life":

    Тоя мотор 2.4 във Волвото е на Фиат по спомен. 5 цилиндъра JTD. Слагат го още във Алфа, Сааб и мн. Други
  • 66 БмВ

    4 0 Отговор
    Бмв 328i двигател 6 цилиндров 898 000 км до момента но купето е изкърпвано веднъж и май ще се предаде преди двигателя.

    Коментиран от #69

  • 67 Ввв

    1 0 Отговор

    До коментар #61 от "пробвал":

    Не моето момче,спряха ги защото продажните са плачевни,ама то от жълтурите толкоз
  • 68 Зайко Байко многознайко

    1 0 Отговор
    Списващият Радослав Славов, момче не гледай какво пишат франсетата и какви справки пишат! От бенэиновите осмаци да си чувал нещо эа 1UFZ на Lexus, да си чувал също эа М113 и М119, пак осмаци от ония са мерниците (само такива карам), от 6 цилиндровите V-обраэни Нисан 3.5 л. е много эдрав двигател, диэел от BMW ???, виж диэел I-6 (Inline)6. ,т.е. редови от Mercedes OM 606.912 и ОМ 606.910 са иэключително надеждни и эдрави двигатели. Вэеми да си свериш часовника и другия път да не пишеш меко каэано глупост!!!
  • 69 Зайко Байко многознайко

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "БмВ":

    Много корав мотор!!!👏👏👏👏