Двигателят е една от най-важните части в автомобила. Експертите от wardsauto направиха интересна класация, като отличиха най-добрите двигатели за 2021 година. Те са разделени в три категории - четирицилиндрови, шестцилиндрови и осемцилиндрови. Ето и кои са отличените и смятани за на най-надеждните двигатели за 2021 година.
Сред малките двигатели особено внимание получиха два агрегата - атмосферният 1,6-литров K4M със 102 к.с. от Renault и моторът с индекс CWVA и с мощност 110 к.с. от Volkswagen. След тях се нареждат атмосферните четирицилиндрови агрегати на Toyota с работен обем 1,8 и 2,0 литра, които се монтират в Corolla, Avensis, Camry и RAV4.
Двигателите от серията F4R на Renault, които се монтират и на Duster, и на Terrano, както и 2,0-литровият агрегат на Nissan с индекс MR20DD от Qashqai и X-Trail също са определени като много надеждни и препоръчителни..
Сред "шестаците" експертите определят бензиновата серия GR от Toyota, като най-добра. Веднага след тези агрегати се нареждат моторите от серията GRD на Hyundai-KIA и двигателите Nissan VQ.
Сред дизеловите агрегати мотори експертие отличават серията D4H на KIA-Hyundai и турбодизелите от серията N57 и B47 със съответно 3.0 и 2.0 литра обем, които са дело на BMW и имат добра репутация.
Най-надеждните двигатели сред V-образните осемцилиндрови агрегати са дизелите от серията VD на Toyota, както и бензиновите „осмаци“ от серията UR, които отново са производство на японската марка Toyota.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Колега
14:28 07.06.2021
2 Фармацефт
Коментиран от #28, #29, #52
14:30 07.06.2021
3 ФауВе
Коментиран от #6, #59
14:36 07.06.2021
4 Механик
Недопустимо е за човек, който претендира за авто-журналист, да говори за двигателя като за част. Научете да правите разлика между ЧАСТ, МАШИНА, МЕХАНИЗЪМ, СИСТЕМА, УРЕДБА... Инак е излагация!
Коментиран от #40, #41
14:41 07.06.2021
5 сектант
14:43 07.06.2021
6 Механик
До коментар #3 от "ФауВе":
Абсолютно нищо подобно. Ако не си работил по такива двигатели, няма как да знаеш, но твърдението ти не е вярно.Като много издръжливи мога да посоча двигателите на Мерцедес, които се поставяха в бусовете им и някои леки автомобили. Това са двигателите от фамилията 601, 616 и други. Да това са стари двигатели. Не много икономични и не много високооборотни. Но това са вечни двигатели. (искам да кажа вечно живи)
14:46 07.06.2021
7 Хан Крум
14:48 07.06.2021
8 Госあ
Коментиран от #12
14:53 07.06.2021
9 Тесла
Коментиран от #14
15:00 07.06.2021
10 ФауВе
Коментиран от #15, #16, #32
15:12 07.06.2021
11 Vili
Къде е 1,8 бензинов на Honda,
И 2,2CDI на Mercedes .
По коя точно класация сложихте
Renault най отгоре.
Поръчкови публикации.
Коментиран от #26, #62
15:58 07.06.2021
12 Ерец
До коментар #8 от "Госあ":
А да ли е случаен фактът в Япония с всяка година да се увеличават собствениците на европейските марки и тези на американските SUV.Коментиран от #13, #42, #47
17:30 07.06.2021
13 Пръц
До коментар #12 от "Ерец":
Увеличават се само бръмбърите в твойта глава!17:34 07.06.2021
14 Бомбеицилиндър
До коментар #9 от "Тесла":
Най-важната част на Теслата, не е двигателят, а дръжката.Питай някоя кифла, ако не вярваш.
18:02 07.06.2021
15 Димитър
До коментар #10 от "ФауВе":
Човек, който пише "анДренажни" няма право да прави АБСОЛЮТНО никакви изказвания и коментари по отношение на автомобили.Коментиран от #31
18:14 07.06.2021
16 Джуган
До коментар #10 от "ФауВе":
Автомобилният двигател с най малко части познат в БГ без съмнение е този на Трабант. Двутактов, т.е без клапани, разпределителни валове, маслена помпа и пр., въздушно охлаждане, т.е. без радиатор, водна помпа, маркучи и пр. Даже няма и бензинова помпа :)20:54 07.06.2021
17 Късоиме
23:09 07.06.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Глупости
01:13 08.06.2021
20 Дърта Мутра
05:33 08.06.2021
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Volvo for life
Коментиран от #65
07:50 08.06.2021
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 еколог
08:32 08.06.2021
25 Някой
Коментиран от #55
09:06 08.06.2021
26 гост
До коментар #11 от "Vili":
Това,че ти харесваш най-много тези двигатели,не ги прави най-добри,само защото ти така искаш,има и експерти,които са обективни,а не "само хонда"или "мерцедес и всички останали",прогледнете бе хора автомобилите не са само клишета.Този двигател на Рено е слаган на автомобили около 1999г.,какъв смисъл има да е поръчкова статията,имал съм няколко автомобила с него ,с различни мощности,включително и японския HR16DE,който е просто по-късна разработка на същия K4M,ами много са добри и надеждни.09:48 08.06.2021
27 gost
10:09 08.06.2021
28 Гост
До коментар #2 от "Фармацефт":
А ламарината как е?10:12 08.06.2021
29 Vw passat
До коментар #2 от "Фармацефт":
1.8t, 580 000км, моторът не е пипан. Същото и с 1.8 атмосферен на ваг от 1999-а година.Коментиран от #35
10:17 08.06.2021
30 ШАФИОРА
Коментиран от #56
10:29 08.06.2021
31 Random
До коментар #15 от "Димитър":
В тази връзка бих искал да ми разясните "конглокенти" какво означава, защото много често се използва в тази рубрика!10:54 08.06.2021
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Stoich
11:23 08.06.2021
35 ланко
До коментар #29 от "Vw passat":
VAG до 2003г след нея двигателите са боклуци, за дизела 1.9TDI говорим.Коментиран от #48
11:49 08.06.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 ФауВе
Коментиран от #57
12:14 08.06.2021
38 ФауВе
Коментиран от #39
12:16 08.06.2021
39 Механик
До коментар #38 от "ФауВе":
Трабанта ИМА картер, както и всеки друг ДВГ. Ако под домата "картер" разбираш "масленото корито", то тогава не е чудно, че караш автомобил без "андренаж", тоест трабант. Защото всеки 4-тактов двигател има анГренаж, бил той с верига, ремук, зъбни колела.С риск да се повторя от пърият си пост, но учете ги тия работи бе!
В тая работа си има терминология и трябва да се правят разлики между система и уредба, част и механизъм, механизъм и машина и пр.
И пак повтарям. Двигателчт на фауве, дето си цитирал нее най-добрия и надежден двигател. За икономичност изобщо няма да говорим.
Само който не е имал "костенурка" или "транспортер Т1" може да говори тия неща за великият двигател на Фердинанд Порше.
12:39 08.06.2021
40 Гената
До коментар #4 от "Механик":
Донякъде си прав, защото си механик, но от гледна точка на счетоводителя, или застрахователя, двигателят си е една нищо и никаква част на отчетната единица, на застрахования обект - автомобил.12:49 08.06.2021
41 Пенчо
До коментар #4 от "Механик":
Така е влязло в разговорния език. Нещо като ‘инак’, което използваш … Литератор би се заял, че правилното е ´иначе´13:02 08.06.2021
42 До 12
До коментар #12 от "Ерец":
Очевидно никога не си бил в Япония и едва ли ще стъпиш там. Европейска кола трудно ще забележиш не само в Япония, но и почти в цяла Азия.13:34 08.06.2021
43 Дреме ми
13:58 08.06.2021
44 Коча
14:08 08.06.2021
45 ФауВе
Коментиран от #61
14:09 08.06.2021
46 Бай Шиле
14:20 08.06.2021
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 ала бала
До коментар #35 от "ланко":
За 600к с 1.9 ТДИ помпа дюза на пасат 115 кс: на 500к датчик колянов вал и това е! След това минах на 2.0 ТДИ на Октавия и на 310 к духна гарнитура на главата, преди това на 250к ЕГР, а след 200к имаше непрекъснати проблеми с ДПФ... За съжаление това положението :(15:58 08.06.2021
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Гост
18:15 08.06.2021
51 Йордан
Коментиран от #63
19:52 08.06.2021
52 перничанин
До коментар #2 от "Фармацефт":
Моята е Аурис и е на 360 000км от тях 200 000 на газ. На жена ми Полото е 370 000 и то на газ. Ремонти по мотора нямат. И двете могат да изкарат поне още толкова.20:02 08.06.2021
53 Бруно Сако
Коментиран от #54
22:42 08.06.2021
54 Бруно Сако
До коментар #53 от "Бруно Сако":
М10222:43 08.06.2021
55 Джо
До коментар #25 от "Някой":
Карам Авенсис, второ поколение, бензин 1.8, на 294 хиляди км. Никакъв проблем, само редовен контрол в качествен сервиз. Брат ми е с Хонда Акорд, 2.2 литра. Практически същата работа. Надеждни и безпроблемни коли.10:59 09.06.2021
56 гост
До коментар #30 от "ШАФИОРА":
На двутактовите мотори картера е сух. Маслото се добавя в горивото.13:54 09.06.2021
57 гост
До коментар #37 от "ФауВе":
Всички 4 тактови ДВГ са с ангренажен ремък или верига. Ако не си карал такава кола, то не си за тази статия, а още по-малко за коментирането й.14:08 09.06.2021
58 4884
Коментиран от #60
18:37 09.06.2021
59 факти
До коментар #3 от "ФауВе":
Остаряла концепция,шумни,горят много,преди 80 години може и да са ставали , вече не.09:21 10.06.2021
60 пробвал
До коментар #58 от "4884":
Аз карам Рено Лагуна 2.0dci , над 500 000 километра гори 5 нафта на дълго и никакво горене на масло. Така ,че Мерцедес не са единствените,които правят двигатели.09:26 10.06.2021
61 пробвал
До коментар #45 от "ФауВе":
45 милиона Корола са продадени и не случайно. VW е едно прехвалено дърво.А разно бръмбари са пример за анти кола ,който не е карал тази консерва той не знае как няма никаква видимост и какъв шум е вътре.Само разни мазохисти ,които се изживяват като пишман хипита им се кефят. Не случайно Порше на истинските си спортни модели не слага въздухарки.Да не говорим за лъжите на VW относно екологията , преди 10 години твърдяха че нямало нужда от хибриди и електро защото бъдещето било на техния дизел.Сега се хвалят едва ли не че са пионери в електро технологиите.
Пълни лъжци поддържани от немското правителство. 70% от продажбите на Пасат са на немски фирми и немската държава. Това е протекционизъм и за това фирми като Хонда си спряха модели като Акорд в Европа а в САЩ ги продават като топъл хляб.
Коментиран от #67
09:41 10.06.2021
62 ото
До коментар #11 от "Vili":
2,2 дизел на хонда също е много добър.10:01 10.06.2021
63 Miusuka Madoto
До коментар #51 от "Йордан":
Ааа мии, бъркаш са! ХОНДА е No.1! Не случайно от десетилетия са най-големият производител на ДВГ в Света (!!!!), а автомобилите им са неубиваеми, идиотоустойчиви, практични - доказано многократно в годините, дори и понастоящем, когато всички започнаха да произвеждат дръгели-еднодневки мас-конфекция! Хонда са единствените от Японските производители (за Субару не съм сигурен..), на които всичко под капака си е Хонда, а не глобален миш-маш както на всички останали! Не, че Тойота са лоши, но са класа под Хонда!11:37 10.06.2021
64 И да
18:41 10.06.2021
65 Фиат
До коментар #22 от "Volvo for life":
Тоя мотор 2.4 във Волвото е на Фиат по спомен. 5 цилиндъра JTD. Слагат го още във Алфа, Сааб и мн. Други16:20 04.08.2021
66 БмВ
Коментиран от #69
17:05 04.08.2021
67 Ввв
До коментар #61 от "пробвал":
Не моето момче,спряха ги защото продажните са плачевни,ама то от жълтурите толкоз16:06 19.10.2021
68 Зайко Байко многознайко
06:10 23.02.2022
69 Зайко Байко многознайко
До коментар #66 от "БмВ":
Много корав мотор!!!👏👏👏👏06:14 23.02.2022