Сегашното поколение на кросоувъра Toyota RAV4 е в експлоатация от 2018 година. Обновеният модел беше разкрит миналата есен, но в Европа колата се появи чак сега. Съединените щати станаха дебютният пазар за модернизираното SUV, след което то достигна Япония и някои други азиатски страни. И едва сега новата версия на кросоувъра започна да се появява в Европа - той вече може да бъде закупен, например, в Испания и Гърция.
Всъдеходът разполага с нови фарове (те имат различен диоден пълнеж, а днивните светлини са вече отгоре), но те не се монтират на всички версии - „простите“ варианти имат старата оптика. RAV4 получава и други LED фарове за мъгла, като дизайнът на джантите също е променен. В купето - налична е нова подсветка (отново LED), като такова осветление се появява и на бутоните за електрическите стъкла, а предната пасажерска седалка вече има електрически настройки. Освен това са добавени USB-C конектори.
И европейската линия на модела е попълнена с „офроуд“ версията Adventure (вижте я на заглавната снимка), която също бе представена първо в САЩ, Япония и Австралия (на Зеления континент тази опция се нарича Edge). „Екстрите“ на този RAV4 са оригиналната радиаторна решетка и емблемата на марката, разположена в средата, малко по-широки арки на колелата, релефно защитно покритие в сребрист цвят на предната броня и черни 19-цолови джанти.
Що се отнася до техниката на новата Toyota RAV4, то тя не търпи промени. Adventure изпълнението в Европа се предлага като хибрид със задвижване на всички колела с четирицилиндров атмосферен 2.5-литров мотор, работещ съвместно с електромеханичен вариатор и отделен електромотор на задната ос. Системната мощност е 222 к.с. Хибридът се предлага също и само с предно задвижване.
На европейците беше предложен и акумулаторен хибриден кросоувър с силов тракт на базата на 2.5-литровият двигател (със задвижване на всички колела, обща мощност 306 к.с.), както и версия с „традиционен“ мотор - 2.0 бензинов двигател (175 к.с.).